Thumbnail
Πως το βιώνει το νήπιο και πως πρέπει να συμπεριφερθεί ο γονιός;

Οι παιδικοί έρωτες είναι ένα φυσιολογικό αναπτυξιακό στάδιο και συνήθως αρχίζουν στο νηπιαγωγείο, όταν δηλαδή το παιδί απομακρυνθεί από τον οικογενειακό κλοιό και κληθεί να λειτουργήσει αυτόνομα.

Ο αποχωρισμός από τη μητέρα και την ασφάλεια της στέγης συχνά ευθύνεται για την συναισθηματική προσκόλληση που εκδηλώνουν τα παιδιά μεταξύ τους. Αυτό ανακουφίζει το παιδί από το άγχος του, συγκαλύπτει τη μοναξιά του, του προσφέρει ασφάλεια και επικοινωνία.

Οι νηπιακές φιλίες μεταμφιέζονται σε ερωτικές επιθυμίες, χωρίς ωστόσο να υπάρχει συνειδητή η σεξουαλική έλξη στο μυαλό του παιδιού. Η αγάπη μπερδεύεται με την επιθυμία. Η επιλογή του «άλλου» αποκαλύπτει και τις βαθύτερες ανάγκες του παιδιού.

Π.χ., ένα εσωστρεφές κορίτσι που έλκεται από ένα δυναμικό αγόρι μπορεί να έχει την ανάγκη να καθοδηγηθεί ή να έχει μάθει να εξαρτάται από φιγούρες αυθεντίας στο σπίτι ή να μην έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του.

Το παιδί εισχωρεί σε ένα μιμητικό ρόλο που αντανακλά τη σχέση των γονιών του. Μπορεί να θέλει να αγκαλιάσει και να φιλήσει το άλλο παιδάκι, να είναι αφηρημένο, να έχει δυσκολία να φάει ή να κοιμηθεί, να κοκκινίζει, να έχει υπερδιέγερση και ανησυχία, το μυαλό του να «κολλάει» στον άλλον, να είναι πιο ενθουσιώδες.

Πώς θα πρέπει ο γονιός να συμπεριφερθεί στο παιδί του όταν εκείνο ερωτεύεται;

Είναι μια πρόκληση για τον γονιό προκειμένου να αποδεχθεί μέσα του και να επεξεργαστεί το γεγονός ότι το παιδί του μεγαλώνει. Πολλαπλές υποκειμενικές σημασίες εκλύονται για τον γονιό, ανάλογα με το πόσο ακουμπά ή εξαρτάται από το παιδί του. Η έννοια της απώλειας εδώ είναι κεντρική.

Ο γονιός μπορεί να εισχωρεί σε μια διαδικασία πένθους αισθανόμενος ότι συρρικνώνεται η δική του συμμετοχή και μοναδικότητα στη ζωή του παιδιού, Νιώθει φόβο, ανταγωνισμό ακόμη και ζήλεια.

Πρόκειται για συναισθήματα φυσιολογικά, που πρέπει όμως εκείνος να κατανοήσει. Είναι σημαντικό να μην κοροϊδεύει, υποτιμά, να δείχνει αμηχανία ή να τιμωρεί το παιδί όταν εκείνο αγαπά ένα άλλο. Να σεβαστεί τη σιωπή που εκείνο μπορεί να έχει ανάγκη, δίχως να γίνεται παρεμβατικός και ελεγκτικός.

Η δυνατότητα όλης της οικογένειας να μιλά και να εκφράζει τα συναισθήματα της θα φυσικοποιήσει στο παιδί την αποδοχή του έρωτα και της αγάπης για τη μετέπειτα ζωή του.

Μυρσίνη Κωστοπούλου είναι ψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια (PhD)

Πηγή: all4mama.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Προάγεται στην ΣΤ' Δημοτικού και στην αιωνιότητα»: Το σπαρακτικό αντίο στον 12χρονο από την Άρτα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί: Τι ισχύει με τις αναθέσεις μαθημάτων τη νέα σχολική χρονιά 2025/26
Υπουργείο Παιδείας: Τι ισχύει με τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς και με την ανάθεση διδασκαλίας από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο
Εκπαιδευτικοί: Τι ισχύει με τις αναθέσεις μαθημάτων τη νέα σχολική χρονιά 2025/26
daskalos
Εκπαιδευτικοί – Δικαστικοί Συμπαραστάτες ΑμεΑ στο alfavita.gr: «Είμαστε αόρατοι για το Υπουργείο Παιδείας»
Μοριοδότηση για εκπαιδευτικούς με Δικαστική Συμπαράσταση ΑμεΑ: Μια διεκδίκηση που περιμένει απάντηση - Ο Συνήγορος του Πολίτη, ήδη από τις 21/3/2024,...
Εκπαιδευτικοί – Δικαστικοί Συμπαραστάτες ΑμεΑ στο alfavita.gr: «Είμαστε αόρατοι για το Υπουργείο Παιδείας»
amfitheatro-aei-foitites
Μηχανογραφικό 2025: Οι «έξυπνες» ειδικότητες στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο που οδηγούν σε εξειδικεύσεις που δεν έχετε φανταστεί
Αθέατα τμήματα και σπουδές στο 1ο επιστημονικό πεδίο, των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών
Μηχανογραφικό 2025: Οι «έξυπνες» ειδικότητες στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο που οδηγούν σε εξειδικεύσεις που δεν έχετε φανταστεί
efapax
Εκπαιδευτικοί : Πώς διαμορφώνεται το εφάπαξ στο Δημόσιο από το 2025 και μετά για όσους έχουν 35, 30 και 25 έτη υπηρεσίας
Εκπαιδευτικοί - Εφάπαξ στο Δημόσιο το 2025: Παράγοντες που καθορίζουν το ποσό και στρατηγικές για βέλτιστη έξοδο
Εκπαιδευτικοί : Πώς διαμορφώνεται το εφάπαξ στο Δημόσιο από το 2025 και μετά για όσους έχουν 35, 30 και 25 έτη υπηρεσίας