Thumbnail
Εντολή για ταχύτατη διερεύνηση των αιτιών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο τριών ανθρώπων και των τραυματισμό άλλων επτά, έδωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών. 

Σύμφωνα με ανακοίνωση, κλιμάκια εμπειρογνωμόνων βρίσκονται επί τόπου, ορίστηκε ήδη επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ερευνά τα αίτια και τις συνθήκες και μέχρι την Παρασκευή αναμένεται η έκδοση του σχετικού πορίσματος.   

Από τον εκτροχιασμό, τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν και ακόμη έντεκα τραυματίστηκαν ενώ ακόμη υπάρχουν μόνο ενδείξεις για το πώς προκλήθηκε ο εκτροχιασμός.   Πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που διερευνούν το τραγικό συμβάν αποκάλυψαν στην εφημερίδα « Τα Νέα» ότι η ταχύτητα με την οποία εκτροχιάστηκε το Ιντερσίτι ξεπερνούσε τα 130 χιλιόμετρα την ώρα, όταν η κίνηση των τρένων στις παρακαμπτηρίους των σιδηροδρομικών γραμμών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 60 χιλιόμετρα την ώρα!   Ωστόσο τρία είναι τα βασικά σενάρια που εξετάζουν οι Αρχές για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.    Konstantinos Tsakalidis / SOOC   

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» τα  μέλη της μικτής επιτροπής εξετάζουν τρία σενάρια:   

1. Ανθρώπινο λάθος. Είναι αυτό που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες. Ο οδηγός φέρεται να είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα που να οδήγησε στον εκτροχιασμό. Στο σταθμό του Αδένδρου τα τρένα χρησιμοποιούν την παρακαμπτήρια γραμμή κι όχι την κεντρική. Το όριο ταχύτητας είναι 60 χλμ./ώρα. Η αμαξοστοιχία μάλλον είχε μεγαλύτερη ταχύτητα με αποτέλεσμα όταν έφτασε στην «κλείδωση» των δύο γραμμών και έπρεπε να μπει στην παρακαμπτήριο εκτροχιάστηκε. Αλλωστε, το τι ακολούθησε μαρτυρά ότι το τρένο κινούνταν με περισσότερα από 60 χλμ./ώρα. 

2. Αστοχία υλικού. Να υπήρχε κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας, που να οδήγησαν στον εκτροχιασμό. Στο μικροσκόπιο θα βρεθούν οι εργασίες συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών, αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες. 

3. Εμπόδιο. Να υπήρξε κάποιο «εμπόδιο» πάνω στις ράγες που να οδήγησε στον εκτροχιασμό. Εφόσον υιοθετηθεί το σενάριο, θα πρέπει να ερευνηθεί πώς βρέθηκε εκεί.     

Το ίδιο ρεπορτάζ σημειώνει πως το κομμάτι της διαδρομής «Θεσσαλονίκη – Κατερίνη» (τμήμα του οποίου είναι και ο σταθμός Αδένδρου) αποτελεί την«αφρόκρεμα» του ΟΣΕ. Αναπτύσσεται σε απόλυτη πεδιάδα, δεν υπάρχουν εμπόδια και απότομες στροφές, έχει ηλεκτροκίνηση και είναι το τμήμα όπου οι μηχανοδηγοί «πατούν τέρμα το γκάζι», ακριβώς επειδή πληροί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές. Να σημειωθεί ότι κάνεις δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το δυστύχημα να τελέστηκε κάτω από τη διαρκή πίεση που ασκείται στους μηχανοδηγούς να τηρούν πιστά τους χρόνους αναχώρησης και άφιξης των δρομολογίων.   

Η αμαξοστοιχία Ιντερσίτι I/C58 είχε αναχωρήσει στις 16:18 από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Στα πέντε βαγόνια υπήρχαν 70 επιβάτες και πέντε άτομα προσωπικό. Περίπου στις 21:30 έκανε την προγραμματισμένη στάση στο Πλατύ Ημαθίας. Συνέχισε το δρομολόγιο προς τη Θεσσαλονίκη. 

Μπαίνοντας στο σταθμό του Αδένδρου -όπου δεν προβλεπόταν στάση- η αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε. Απείχε μόλις 20 λεπτά της ώρα από τον προορισμό της. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019: Αναμορφωμένοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
Εκπαιδευτικοί της Κεφαλονιάς και Ιθάκης καταγγέλλουν την κυβερνητική επίσκεψη ως επικοινωνιακή προπαγάνδα – «Απαιτούνται λύσεις, όχι βιτρίνες»
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
καιρός βροχές
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
Φθινοπωρινή μεταβολή με βροχές, καταιγίδες και πτώση θερμοκρασίας – Πού θα χτυπήσουν τα φαινόμενα
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;
​​​​​​​Η χαμηλή ψηφιακή ωριμότητα, η έλλειψη στρατηγικής και ο φόβος της καινοτομίας κρατούν την Ελλάδα πίσω στη νέα τεχνολογική εποχή
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;
eidiki_agogi_4.jpg
ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Νέα προκήρυξη για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής
Στο ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η νέα προκήρυξη του ΑΣΕΠ (4ΕΑ/2025), που αφορά την κατάταξη υποψηφίων εκπαιδευτικών κατηγορίας ΤΕ στην Πρωτοβάθμια και...
ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Νέα προκήρυξη για εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής