Αναπαράγονται αποσπασματικά (έχει σημασία) φωτογραφίες από τις παραστάσεις του Φαμπρ με εικόνες γυμνών σωμάτων και πράξεων απρεπών που θίγουν το ήθος και τη σεμνότητα όσων σοκάρονται.
Να ξεκαθαρίσω ότι το έργο του Φαμπρ στο σύνολό του δεν με συγκινεί ΑΛΛΑ δεν αντιλαμβάνομαι σε κα μί α περίπτωση πως λίγο καιρό μετά τις διαμαρτυρίες για τη λογοκρισία της θεατρικής παράστασης "Ισορροπία του Νας" οι ίδιοι άνθρωποι (για αυτούς μιλάω οι υπόλοιποι με ενδιαφέρουν μόνο ως κοινωνιολογική παρατήρηση) ζητούν ουσιαστικά να λογοκρίνουμε ένα έργο επειδή εμπεριέχει γυμνό και μάλιστα με τον ίδιο τρόπο που το κάνει ο Θέμος Αναστασιάδης. Σοκάρονται με τι ακριβώς; Αρχίζουν τα ποστς "Είναι αυτό Τέχνη;". Μπορώ να γράφω μέχρι αύριο αλλά θα πω 3 παραδείγματα μόνο.
Όταν ο Εμπειρίκος έγραψε τον "Μεγάλο Ανατολικό" λογοκρίθηκε για την ελευθεροστομία του και το άκρως ερωτικό περιεχόμενό που ξεκάθαρα περιέχει παιδοφιλία για παράδειγμα. Προκάλεσε αντιδράσεις, επιτρέποντας τη σύγκρισή του με άλλα γνωστά έργα της ερωτικής λογοτεχνίας, όπως τις 120 Μέρες των Σοδόμων του Μαρκήσιου ντε Σαντ και εκδόθηκε τελικά μόνο μετά τον θάνατό του.
Στη Γαλλία λίγες εβδομάδες πριν με δικαστική απόφαση γαλλικό δικαστήριο αποφάσισε την απαγόρευση της ταινίας του Λαρς Φον Τρίερ, «Ο Αντίχριστος» (παραγωγής του 2009), από οποιοδήποτε μέσο αναπαραγωγής, με το αιτιολογικό ότι εμπεριέχει "σεξουαλικό και βίαιο περιεχόμενο".Η απόφαση λήφθηκε μετά από καταγγελία της Καθολικής παραδοσιακής οργάνωσης Promouvoir.
Στην Ελλάδα η λογοκρισία στην Τέχνη ειδικά επί Χούντας ΚΑΙ λόγω του γυμνού σώματος είναι μια πληγή ακόμη ανοιχτή. Γι αυτό μάλλον τρέχει ακόμη.
Το αν το γυμνό σε ένα έργο γίνεται για λόγους εμπορικούς και κέρδους και άρα αντικειμενοποίησης του σώματος μόνο και μόνο για να το προσφέρουμε ως θέαμα και να κόψουμε εισιτήρια είναι μια συζήτηση που υπάρχει, είναι ανοιχτή και πρέπει να γίνεται. Ανοιχτά και δημόσια. Να κρίνουμε πώς κατά τη γνώμη του καθενός εξυπηρετεί την πλοκή ή το νόημα του έργου. Ο καθένας έχει αυτό το δικαίωμα. Αυτό λέγεται κριτική και σε αυτήν υπόκεινται όλοι. Η λογοκρισία όμως δείχνει μόνο φόβο, συμπλεγματικό τρόπο αντιμετώπισης και αδυναμία επιχειρημάτων.
Είναι ακραίος πουριτανισμός και σκοταδισμός να αναπαράγονται επιχειρήματα που λένε "πρέπει να κατέβει το έργο γιατί δείχνει πέη, αιδοία, σεξ, όργια.". Ο Φουκώ στην ιστορία της σεξουαλικότητας γράφει πως τον 17ο αιώνα οι κώδικες για το χυδαίο, το πρόστυχο, το άσεμνο ήταν αρκετά χαλαροί συγκρινόμενοι με τους κώδικες του 19ου αιώνα. Όμως μετέπειτα "ό τι δεν ευθυγραμμίζεται με την αναπαραγωγή (μέσα στο δωμάτιο των γονιών και μόνο) ή δεν μεταμορφώνεται από αυτήν δεν έχει πια που να καταφύγει. Δεν έχει ούτε φωνή. Είναι κυνηγημένο, απαρνημένο και συνάμα καταδικασμένο στη σιωπή.
Τέλος ο νεοπουριτανισμός με τον μανδύα της αριστεράς μόνο την αριστερά δεν προστατεύει. Ακολουθεί βίντεο όπου ο Βασίλης Ραφαηλίδης εξηγεί τα αυτονόητα στον Σαββόπουλο με αφορμή μια σκηνή στην ταινία της Φρίντας Λιάππα όπου ένα παιδί παρακολουθεί τους γονείς του να κάνουν έρωτα.
Μια υποσημείωση για να προλάβω τα πληρωμένα σχόλια: oι παραστάσεις με ζώα εν ζωή που βασανίζονται, ναι, θεωρώ ότι προκαλούν βασανισμό στα ζώα και πρέπει να υπάρχει κατακραυγή. Στις ερωτικές σκηνές όμως το μόνο που βασανίζεται είναι το βρώμικο με επίφαση καθαρότητας μυαλό. Θυμίζω την αλλοφροσύνη της ΧΑ που επιθυμούσε να κατέβει η παράσταση Corpus Christi.
Περαστικά μας.
Αλιεύθηκε από το προφίλ Xenia Forks στο Facebook
Ο Γιάννης Ρίτσος μιλάει για τη σεμνοτυφία στην τέχνη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη