Thumbnail
Το λογιστήριο του Φεστιβάλ δεν καταχώριζε τις εκχωρήσεις στα λογιστικά βιβλία

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση ότι το Ελληνικό Φεστιβάλ έχει χρεώσει το ελληνικό Δημόσιο με 2.700.000 ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους/Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων, για το χρονικό διάστημα 16/12/2013 έως 13/6/2014.

Οπως προκύπτει από το πόρισμα της ελεγκτικής ομάδας, προμηθευτές του Φεστιβάλ φαίνεται να έχουν πληρωθεί εις διπλούν... Κι όταν μάλιστα οι προμηθευτές αυτοί είναι εταιρείες που παρέχουν δαπανηρό φως και ήχο για όλες τις παραστάσεις του Φεστιβάλ στην Πειραιώς 260, στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο, τότε τα ποσά είναι μεγάλα... Οπως μεγάλη είναι και η ευθύνη εκείνων που υπογράφουν τα σχετικά τιμολόγια...

Ομως πώς και γιατί μπορεί να έχει συμβεί όλο αυτό; Ορισμένοι προμηθευτές του Ελληνικού Φεστιβάλ προκειμένου να αποκτήσουν ρευστότητα, δανείζονταν από τράπεζες και ως ενέχυρο εκχωρούσαν σ' αυτές απαιτήσεις τους από το Ελληνικό Φεστιβάλ, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του Ν.Δ. της 17/7/1923 «Περί ειδικών διατάξεων επί ανωνύμων εταιρειών» (ΦΕΚ Α 224/13-8-1923).

Αν και τόσο από το νομοθετικό διάταγμα όσο και από τις επί μέρους συμβάσεις ενεχυριάσεως-εκχωρήσεως απαιτήσεων προβλέπεται ότι αποκλειστικός δικαιούχος αυτών των απαιτήσεων καθίσταται η τράπεζα-εκδοχέας, τρεις προμηθευτές (ENTTECH A.E., AUDIO CONTROL A.E. και YPSILON LIVE A.E.) προέβαιναν σε εκχώρηση των απαιτήσεών τους και το Ελληνικό Φεστιβάλ εξακολουθούσε να εξοφλεί αυτούς αντί για τις τράπεζες. Οι προμηθευτές αυτοί εισέπρατταν χωρίς να δικαιούνται τα οφειλόμενα ποσά, με αποτέλεσμα οι τράπεζες-εκδοχείς να στραφούν κατά του Ελληνικού Φεστιβάλ το οποίο αναγκάστηκε να προβεί σε διπλές πληρωμές.

Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Γιώργος Λούκος στην παρουσίαση του φετινού προγράμματοςΟ διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Γιώργος Λούκος στην παρουσίαση του φετινού προγράμματος Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Γιώργος Λούκος στην παρουσίαση του φετινού προγράμματος | ΕUROKINISSI

Το λογιστήριο του Φεστιβάλ δεν καταχώριζε τις εκχωρήσεις στα λογιστικά βιβλία του με αποτέλεσμα να προκύπτει η εικόνα ότι εξακολουθεί να χρωστάει προς τους προμηθευτές αντί για τις τράπεζες. Στο πόρισμα σημειώνεται ότι λόγω της ελλιπούς διοικητικής οργάνωσης του Φεστιβάλ και της ανυπαρξίας εσωτερικού ελέγχου δεν έγινε δυνατόν να αποτραπεί ή τουλάχιστον δεν μπόρεσε να περιοριστεί η ζημιά από τον κακό χειρισμό της υπόθεσης.

Τα ποσόν της τελικής ζημιάς του Φεστιβάλ ανέρχεται στα 2.735.762 ευρώ. Κι αυτό γιατί συνέβαινε το εξωφρενικό οι προμηθευτές να πληρώνονται και από τις τράπεζες και από το Φεστιβάλ για το ίδιο έργο! Οι τράπεζες που δεν εξοφλούνταν διεκδίκησαν τις απαιτήσεις τους από το Φεστιβάλ -είτε με αγωγές είτε με εξωδικαστικό συμβιβασμό- και εξοφλήθηκαν στο σύνολό τους! Το Φεστιβάλ υπέβαλε αγωγές που βρίσκονται σε εκκρεμότητα κατά των συγκεκριμένων προμηθευτών διεκδικώντας τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά προς αυτούς.

Η έκθεση ελέγχου από το υπουργείο ΟικονομικώνΗ έκθεση ελέγχου από το υπουργείο Οικονομικών Η έκθεση ελέγχου από το υπουργείο Οικονομικών

Το πόρισμα καταλήγει επισημαίνοντας ότι για τον εντοπισμό των υπευθύνων της ζημιάς απαιτείται η διενέργεια ανακριτικών πράξεων (ένορκες ή ανωμοτί καταθέσεις), οι οποίες δεν διενεργήθηκαν από την ελεγκτική ομάδα του υπουργείου Οικονομικών, δεδομένου ότι δεν έχουν την αρμοδιότητα του ανακριτικού υπαλλήλου.

Η υπόθεση έχει πάρει, έστω και καθυστερημένα, τον δρόμο προς τη Δικαιοσύνη και το αδίκημα θεωρείται κακούργημα και επισείει ποινή φυλάκισης 2-3 ετών για τους υπευθύνους. Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν μπορούσε να έχει οικονομική εικόνα του Φεστιβάλ Αθηνών όλα αυτά τα χρόνια, με πλήθος παραστάσεων ελληνικών και ξένων. Ούτε στη «Διαύγεια» υπάρχει το Φεστιβάλ ούτε οικονομικοί έλεγχοι γίνονταν. Η απίστευτη αυτή ιστορία δημιουργεί πολλά ερωτήματα.

Το λιγότερο που μπορεί κανείς να ισχυριστεί είναι ότι πρόκειται για εγκληματική αμέλεια, εμφανέστατη κακοδιαχείριση του Φεστιβάλ και μια διάθεση συγκάλυψης του σκανδάλου. Ο Γιώργος Λούκος θα μπορούσε την κρίσιμη στιγμή να ενημερώσει το υπουργείο Πολιτισμού, να διενεργήσει ΕΔΕ, να κάνει κάτι. Γιατί τόσο γιγαντιαία λάθη είναι δύσκολο να μην αποκαλυφθούν.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Γιώργος Λούκος ερωτηθείς σχετικά απάντησε τα εξής: «Σε σχέση με την εξόφληση συγκεκριμένων τιμολογίων που εκδόθηκαν από αντισυμβαλλόμενες εταιρείες, η εταιρεία "ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Α.Ε." έχει ασκήσει, ήδη από το 2014, αγωγές ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών με τις οποίες ζητά την καταβολή των ποσών που της οφείλονται λόγω παράνομης και υπαίτιας συμπεριφοράς των αντισυμβαλλομένων εταιρειών, και αναμένεται η εκδίκαση αυτών».

Ομως το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών -αντί αγωγών- δεν έχει καταθέσει μηνύσεις εναντίον των υπευθύνων των εταιρειών για απάτη και μάλιστα στην κακουργηματική της εκδοχή, συνδυασμένη με τον νόμο περί καταχραστών του Δημοσίου.

Πηγή: efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα