Thumbnail
Πέτρος Φιλιππίδης

ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ

Η Ηλέκτρα πάει στον ψυχολόγο

Η Ηλέκτρα έχει φτάσει σε αδιέξοδο και δεν μπορεί να βρει μόνη της λύση στα προβλήματά της. «Είναι η πρώτη μου φορά που πάω σε ψυχολόγο./Εδώ και κάμποσο καιρό δεν έβρισκα το λόγο...» λέει σε έμμετρο 15σύλλαβο!

Κι αυτή δεν είναι η μόνη ανατροπή της κωμωδίας «Ωχ! Ηλέκτρα», με τον Πέτρο Φιλιππίδη στον ρόλο της Ηλέκτρας και την υπογραφή του Αλέξη Καλλίτση στο κείμενο. Βασιζόμενος στις γνωστές τραγωδίες του Σοφοκλή και του Ευριπίδη, ο συγγραφέας έγραψε μια παρωδία σε έμμετρο δεκαπεντασύλλαβο, με κεντρική ηρωίδα την Ηλέκτρα, η οποία μην μπορώντας ν' αντέξει τα δεινά της οικογένειάς της, δηλαδή τις συμφορές του οίκου των Ατρειδών, καταφεύγει στη βοήθεια ειδικού: απευθύνεται δηλαδή σε ψυχολόγο!

Το έργο είναι μια «καλογραμμένη κωμωδία που σχολιάζει τα κοινωνικά ήθη, τις ανθρώπινες σχέσεις, την οικονομία αλλά και τη φύση του νεοέλληνα με εύστοχο και καυστικό τρόπο» εξηγεί ο Πέτρος Φιλιππίδης. Ο θεατής δεν χρειάζεται να ξέρει κανέναν μύθο.

Ο συγγραφέας τα έχει προβλέψει όλα. Είναι ένα αυτόνομο έργο όπου εξηγούνται τα πάντα.

«Στον ψυχολόγο η ηρωίδα δεν εκμυστηρεύεται τα εσώψυχά της αλλά των άλλων, της κοινωνίας γύρω της». Η οικογένεια των Ατρειδών αντιμετωπίζεται σαν μια «θεότρελη οικογένεια, βασιλική αλλά και σημερινή.

H Eλισάβετ Κωνσταντινίδου ως Κλυταιμνήστρα στην παράσταση «Ωχ! Ηλέκτρα»

H Eλισάβετ Κωνσταντινίδου ως Κλυταιμνήστρα στην παράσταση «Ωχ! Ηλέκτρα»

Ολο αυτά υπογραμμισμένα με πολύ γέλιο, σε μια δυνατή και ποιοτική κωμωδία, με πολύ βάθος». Η δυσκολία του ανεβάσματος έγκειται στο γεγονός ότι είναι τόσο αστείο το έργο που «πρέπει να φροντίσεις να μην το καταστρέψεις. Να το ενισχύσεις και να το κάνεις καλύτερο χρειάζεται. Να προσέξεις πώς το κάνεις παράσταση» σημειώνει ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία (μαζί με την Αννα Παναγιωτοπούλου).

Προβληματισμένη και φορτισμένη μετά τον θάνατο του πατέρα της, Αγαμέμνονα, τον οποίο σκότωσε η μητέρα της, Κλυταιμνήστρα, μαζί με τον εραστή της, Αίγισθο, η Ηλέκτρα περιμένει τον αδερφό της, Ορέστη, να γυρίσει έπειτα από χρόνια απουσίας και να πάρει εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα τους. Πραγματικά, ο Ορέστης έρχεται μαζί με τον φίλο του, Πυλάδη, και παρέα με τον Παιδαγωγό του σκαρφίζονται διάφορους τρόπους εκδίκησης. Τι γίνεται, όμως, όταν εμφανίζεται το φάντασμα του Αγαμέμνονα; Οταν ο Ορέστης αδυνατεί ν' αποφασίσει αν θα σκοτώσει τη μητέρα του; Πόσες ανατροπές μπορούν να συμβούν; Τελικά, η Ηλέκτρα θα βρει λύση ή θα τρελάνει και τον ψυχολόγο της; «Καταστρέφονται όλοι οι χαρακτήρες της τραγωδίας για να σωθούν στο τέλος». Η παράσταση παρουσιάζεται σήμερα στη Νέα Μάκρη, την Τετάρτη στην Πάτρα, την Πέμπτη στην Ηλιδα και συνεχίζει την περιοδεία της ανά την Ελλάδα.

Συντελεστές και σχέδια για το μέλλον

Τα σκηνικά έχει φιλοτεχνήσει ο Γιώργος Γαβαλάς και τα κοστούμια η Παναγιώτα Κόκορου. Η μουσική είναι του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, οι χορογραφίες των Ελπίδας Νίνου, Θανάση Γιαννακόπουλου, η μουσική διδασκαλία του Παναγιώτη Τσεβά και οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου. Παίζουν: Πέτρος Φιλιππίδης (Ηλέκτρα), Ελισάβετ Κωνσταντινίδου (Κλυταιμνήστρα), Γεράσιμος Σκιαδαρέσης (Αγαμέμνονας), Δημήτρης Μαυρόπουλος (Παιδαγωγός), Κρατερός Κατσούλης (Ψυχολόγος), Πάνος Σταθακόπουλος (Χορός), Αλμπέρτο Φάις (Ορέστης), Μάνος Ιωάννου (Αίγισθος), Χρήστος Σπανός (Πυλάδης), Σταύρος Καραγιάννης, Κυριάκος Μαρκάτος (Χορός).

Τι ακολουθεί
Μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας ο Πέτρος Φιλιππίδης θα επιστρέψει στο θέατρο «Μουσούρη» και την επιτυχία «Φον Δημητράκης». Παράλληλα θα επαναληφθεί στο Εθνικό το «Κέικ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη σε σκηνοθεσία δική του, ενώ ετοιμάζει και μια νέα σκηνοθεσία για την πρώτη κρατική μας σκηνή, τον «Λάκκο της αμαρτίας» του Γιώργου Μανιώτη, ένα «πολύ δύσκολο κι επικίνδυνο έργο που διαπραγματεύεται την ζωή μιας παρέας τραβεστί, μιας νύχτας όπου κάνουν πιάτσα». Τέλος, εκεί γύρω στο Πάσχα θα ξανασυνεργαστεί με τον Σταμάτη Φασουλή στο «Παλλάς», για να παρουσιάσουν το «The Front Page».

  • «Οι ρόλοι δεν έχουν φύλλο»
    Είναι η δεύτερη φορά μέσα στη σεζόν που ο Π. Φιλιππίδης υποδύεται γυναικείο ρόλο (είχε προηγηθεί το «Αρσενικό και παλιά δαντέλα». «Συγκυριακό ήταν. Προέκυψε. Οι ρόλοι δεν έχουν φύλο. Εχουν αισθήματα, συναισθήματα. Είμαι πολύ σοβαρός κι ακόμη πιο προσεκτικός όταν αντιμετωπίζω τέτοιους ρόλους. Το θέμα είναι να κάνεις καλά αυτό που δίνεται» υπογραμμίζει ο ηθοποιός.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΡΑΛΗ
[email protected]

ΠΗΓΗ: ethnos.gr

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νίκος Ανδρουλάκης
Τέμπη: Το ΠΑΣΟΚ ζητά προανακριτική για κακούργημα - Στο στόχαστρο πρώην υπουργοί
Το αίτημα, που υπογράφεται από το σύνολο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, επικεντρώνεται στο κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας...
Τέμπη: Το ΠΑΣΟΚ ζητά προανακριτική για κακούργημα - Στο στόχαστρο πρώην υπουργοί
σύνταξη
Συντάξεις Ιουνίου 2025: Πότε πληρώνονται – Αναλυτικά οι ημερομηνίες ανά Ταμείο
Αναλυτικά οι ημερομηνίες καταβολής κύριων και επικουρικών συντάξεων από τον ΕΦΚΑ για Ιούνιο 2025 – Ποιους αφορά και πότε μπαίνουν τα χρήματα στους...
Συντάξεις Ιουνίου 2025: Πότε πληρώνονται – Αναλυτικά οι ημερομηνίες ανά Ταμείο
ΥΠΑΙΘΑ
Σε υπερωριακό αδιέξοδο το Υπουργείο Παιδείας: Η ΠΟΣΥΠ ζητά άμεση αύξηση πιστώσεων
Καταγγελία-φωτιά από ΠΟΣΥΠ: «Υπερωρίες για λίγους, εργασία για όλους» - Η επιστολή στη Σοφία Ζαχαράκη
Σε υπερωριακό αδιέξοδο το Υπουργείο Παιδείας: Η ΠΟΣΥΠ ζητά άμεση αύξηση πιστώσεων
pannelinies2.jpg
Πανελλήνιες 2025: Τα 3 σημαντικά λάθη που κοστίζουν – Πώς να τα αποφύγεις και να πετύχεις
Από την προετοιμασία μέχρι την ώρα της εξέτασης, μάθε πώς να διαχειριστείς το άγχος, να οργανώσεις σωστά το διάβασμα και να δώσεις τον καλύτερό σου...
Πανελλήνιες 2025: Τα 3 σημαντικά λάθη που κοστίζουν – Πώς να τα αποφύγεις και να πετύχεις