Thumbnail
Η έγκαιρη αναγνώριση παιδιών που πάσχουν από μαθησιακές δυσκολίες είναι δυνατόν να γίνει με απεικονιστικές μεθόδους του εγκεφάλου...

Η έγκαιρη αναγνώριση παιδιών που πάσχουν από μαθησιακές δυσκολίες είναι δυνατόν να γίνει με απεικονιστικές μεθόδους του εγκεφάλου, όπως είναι η μαγνητική τομογραφία. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη Σουηδών επιστημόνων, αυτό μπορεί να γίνει με τη μέτρηση της ικανότητας βραχείας μνήμης των παιδιών. Οπως αναφέρουν οι ερευνητές του Ινστιτούτου Καρολίνσκα στη μελέτη τους, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of Neuroscience, είναι δυνατό να χαρτογραφηθεί η ανάπτυξη της ικανότητας βραχείας μνήμης με μαγνητική τομογραφία.

 
Ο καθηγητής Νευρολογίας Τόρκελ Κλίνμπεργκ, ο οποίος συντόνισε το ερευνητικό έργο, επισημαίνει ότι διαπιστώθηκε πως είναι δυνατή η χρήση του μαγνητικού τομογράφου προκειμένου να προβλεφθεί η μελλοντική ανάπτυξη της βραχείας μνήμης, κάτι που δεν μπορεί να γίνει αποκλειστικά με τα ψυχολογικά τεστ. Το όφελος από την έγκαιρη πρόβλεψη θα είναι η γρήγορη αναγνώριση των παιδιών που βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν μαθησιακές δυσκολίες έτσι ώστε να τους χορηγηθεί η απαιτούμενη βοήθεια.
 
Ωστόσο, κάτι τέτοιο, η πρόβλεψη δηλαδή, δεν είναι δυνατόν να γίνει μόνο με απεικονιστικές μεθόδους, αλλά θα πρέπει να συνδυαστεί και με ψυχολογικές εξετάσεις.
 
Τη στιγμή που Σουηδοί επιστήμονες προσπαθούν να ξεκλειδώσουν τα μυστικά του εγκεφάλου όσον αφορά την κατάκτηση της γνώσης και τη διαδικασία της μάθησης, οι Καναδοί συνάδελφοί τους προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τα μυστικά που κρύβουν οι εφιάλτες.
 
Οι επιστήμονες του πανεπιστημίου του Μόντρεαλ μελέτησαν ενδελεχώς το περιεχόμενο 10.000 ονείρων που είχαν 572 εθελοντές κατά τη διάρκεια μιας περιόδου από δύο μέχρι πέντε εβδομάδες. Τα 253 από αυτά τα όνειρα χαρακτηρίστηκαν εφιάλτες και τα 431 χαρακτηρίστηκαν απλώς ως «κακά όνειρα». Οπως έδειξε η μελέτη του περιεχομένου τους, οι εφιάλτες, περιεχόμενο των οποίων πολύ συχνά είναι η σωματική βία, δεν συνοδεύονται πάντα από αίσθημα φόβου. Στη πραγματικότητα το συναίσθημα αυτό απουσιάζει από το ένα τρίτο των εφιαλτών όπως και από τη συντριπτική πλειοψηφία των κακών ονείρων. Ομως όπως παρατηρήθηκε, τόσο το 35% των εφιαλτών όπως και το 55% των άσχημων ονείρων περιέχει άλλα αρνητικά συναισθήματα όπως είναι παραδείγματος χάρη η λύπη, οι ενοχές, η αηδία.
 
Η Ζενεβιέβ Ρομπέρ, η ερευνήτρια που συντόνισε τη μελέτη, τονίζει ότι ο θάνατος, ο φόβος για την υγεία και οι εξωτερικές απειλές είναι στοιχεία που υπάρχουν σε όλους σχεδόν τους εφιάλτες. Ομως ορισμένες φορές αρκεί να δούμε στο όνειρό μας μία απροσδιόριστη απειλή ή ακόμα και ένα δυσάρεστο περιβάλλον για να πεταχτούμε κάθιδροι από τον ύπνο μας.
 
Οι επιστήμονες μπορεί να ανέλυσαν το περιεχόμενο των ονείρων αλλά επί του παρόντος δεν κατάφεραν να απαντήσουν σ’ ένα βασικό ερώτημα: δηλαδή, γιατί ονειρευόμαστε και ιδιαίτερα για ποιο λόγο βλέπουμε εφιάλτες. Ομως αν και όλοι βλέπουμε όνειρα, μόνο το 5 ώς 6% του πληθυσμού βλέπει εφιάλτες, ενώ η υπερκατανάλωση οινοπνεύματος και ναρκωτικών συνήθως τους ενισχύει.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση