Μία σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία κατατέθηκε στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, με αντικείμενο τη χρήση ψηφιακών εργαλείων στην εκπαίδευση και τη ρύθμιση της δυνατότητας παράλληλης απασχόλησης μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Η τροπολογία εντάσσεται στο νομοσχέδιο «Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης – Ένταξη στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».
Ψηφιακή εκπαίδευση: Πλαίσιο, καινοτομία και τεχνητή νοημοσύνη
Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, η τροπολογία επιδιώκει την θεσμική θωράκιση και συστηματική ενσωμάτωση ψηφιακών καινοτομιών, συμπεριλαμβανομένων εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το νέο πλαίσιο:
Αναβαθμίζει την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο (άρθρο 26Α ν. 4368/2016), διευκρινίζοντας τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών αποκλειστικά για την υποβοήθηση της διδακτικής διαδικασίας.
Δημιουργεί μηχανισμό επιστημονικής εποπτείας με την ίδρυση Επιστημονικής Επιτροπής διετούς θητείας, υπό τον Υπουργό Παιδείας και με εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
Θέτει σαφείς κανόνες για ασφάλεια δεδομένων, διαλειτουργικότητα και τεχνητή νοημοσύνη, σε πλήρη εναρμόνιση με το εθνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο.
Ενισχύει τον σχεδιασμό, οργάνωση και αξιολόγηση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, ειδικά για έργα συγχρηματοδοτούμενα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Η Επιστημονική Επιτροπή θα περιλαμβάνει προσωπικότητες με διεπιστημονική εμπειρία σε ψηφιακά εργαλεία, σχεδίαση μαθημάτων και εφαρμογές τεχνολογίας, διασφαλίζοντας την παιδαγωγική και τεχνική καταλληλότητα των εφαρμογών.
Παράλληλη απασχόληση ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ: Συνδυασμός Ακαδημαϊκής και Δημόσιας Υπηρεσίας
Η τροπολογία εισάγει ευελιξία για παράλληλη απασχόληση των μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΕΠ:
Επιτρέπει την άσκηση καθηκόντων ως δικηγόροι με έμμισθη εντολή ή σε θέσεις ευθύνης στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), χωρίς ασυμβίβαστο με τις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις.
Τα μέλη που καταλαμβάνουν θέσεις στην ΑΑΔΕ εντάσσονται σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, διατηρώντας όμως πλήρη συμμετοχή στα διδακτικά και ερευνητικά τους καθήκοντα στα ΑΕΙ.
Εξασφαλίζεται η συμμόρφωση με το άρθρο 159 του ν. 4957/2022 και τη νομοθεσία για περιορισμούς αποδοχών, χωρίς να υποβαθμίζεται το διδακτικό έργο των ΑΕΙ.
Με την τροπολογία, το ΥΠΑΙΘ στοχεύει στην προσέλκυση εξειδικευμένων ακαδημαϊκών στελεχών υψηλού κύρους για κρίσιμες δημόσιες θέσεις, ενώ παράλληλα διασφαλίζει την ποιότητα και συνέχεια της ακαδημαϊκής δραστηριότητας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ