Thumbnail
Ποια σχολεία συγχωνεύονται στη Θεσσαλονίκη

Σε πεδίο μάχης απειλείται να μετατραπεί η αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης την Πέμπτη, οπότε αναμένεται να κατατεθούν προς συζήτηση οι προτάσεις των διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων από το νέο διδακτικό έτος.

Ηδη η δημοτική επιτροπή παιδείας, η οποία συγκλήθηκε υπό την προεδρία του αντιδημάρχου Σχολικής Μέριμνας και Διό Βίου Μάθησης Αντώνη Καρούμπη, απέρριψε στο σύνολο τους τις προτάσεις που αφορούν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώνοντας τη φωνή της με τις διαμαρτυρίες που διατυπώνονται εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των συλλόγων γονέων.
 
 Σύμφωνα με τον κ. Καρούμπη η πρώτη πρόταση που διατυπώθηκε αφορά τη συγχώνευση του 3ου ΓΕΛ, το οποίο λειτουργεί πίσω από το τουρκικό προξενείο (Αποστόλου Παύλου 28), με το 7ο ΓΕΛ στην περιοχή των Κήπων του Πασά (Ελένης Ζωγράφου 4).
 
"Τα δύο λύκεια προτείνεται να αποτελέσουν ένα σχολείο, το 7ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, το οποίο θα λειτουργεί στην οδό Ελένης Ζωγράφου 4. Αντίστοιχα τα δύο γυμνάσια, που συστεγάζονται με τα λύκεια, προτείνεται να λειτουργήσουν στο κτίριο της οδού Αποστόλου Παύλου 28", εξήγησε ο αντιδήμαρχος Σχολικής Μέριμνας και Διά Βίου Μάθησης, τονίζοντας ότι "οι προτάσεις αυτές δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές, καθώς λόγω της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της περιοχής δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν οι μαθητές και τελικά τα σχολεία αυτά θα αποδυναμωθούν".
 
Απέναντι βρίσκει τη δημοτική επιτροπή παιδείας και η πρόταση για τη συγχώνευση του 17ου γυμνασίου, στην περιοχή της Αχειροποιήτου (Χριστοπούλου 6), με το 13ο γυμνάσιο, επί της Εγνατίας 132, απέναντι από την Αγιορείτικη Εστία. Σύμφωνα με την πρόταση αυτή θα προκύψει το νέο 13ο γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, το οποίο θα λειτουργεί στο διδακτήριο της οδού Χριστοπούλου, ενώ τα λύκεια που συστεγάζονται με τα δύο υφιστάμενα γυμνάσια θα λειτουργήσουν επί της Εγνατίας 132. "Διατυπώσαμε σοβαρές ενστάσεις για τη μεταφορά του 17ου ΓΕΛ, διότι με τον τρόπο αυτό μία τεράστια περιοχή επάνω από την Εγνατία θα μείνει χωρίς λύκειο.
 
Ζητούμε την παραμονή του λυκείου στο χώρο όπου λειτουργεί και σήμερα και τη στέγαση των δύο γυμνασίων που προτείνεται να συγχωνευτούν στο κτίριο της παλιάς οικοκυρικής", παρατήρησε ο κ. Καρούμπης.
Πόλεμος για ΕΠΑΛ και εσπερινά Έντονες αντιδράσεις προκαλούν οι προτάσεις για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις επαγγελματικών αλλά και εσπερινών λυκείων.
 
"Και μόνο λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα των εσπερινών λυκείων, τα οποία απευθύνονται κατ' ουσία σε εργαζόμενους μαθητές, είναι αδιανόητη οποιαδήποτε τέτοια συζήτηση", επισήμανε ο κ. Καρούμπης, γνωστοποιώντας ότι η δημοτική επιτροπή παιδείας απέρριψε την πρόταση για συγχώνευση του 1ου και του 2ου εσπερινού ΓΕΛ και για λειτουργία του νέου σχολείου στην οδό Ικτίνου.
 
Αναφερόμενος στις προτάσεις για τα ΕΠΑΛ, ο αντιδήμαρχος Σχολικής Μέριμνας και Διά Βίου Μάθησης επισήμανε:
 
"Φέτος προωθήθηκε το νέο σύστημα στα γενικά λύκεια και διαμορφώθηκε η εκτίμηση ότι ένα σημαντικό κομμάτι του μαθητικού δυναμικού θα κατευθυνθεί προς τα ΕΠΑΛ. Μέσα στη νέα χρονιά αναμένουμε ανακοινώσεις και για το νέο επαγγελματικό λύκειο, με αποτέλεσμα να είναι τελείως άτοπο να κάνουμε σχεδιασμούς τώρα, οι οποίοι είναι πολύ πιθανό να ανατραπούν εκ των πραγμάτων αύριο".
 
Οι προτάσεις για τα ΕΠΑΛ, οι οποίες απορρίφθηκαν στο σύνολο τους από τη δημοτική επιτροπή παιδείας, αφορούν τα ακόλουθα:
 
• Τη συγχώνευση του 1ου ΕΠΑΛ, το οποίο λειτουργεί στο κτίριο του παλιού Δημόκριτου, με το 9ο ΕΠΑΛ, που στεγάζεται επί της οδού Μοναστηρίου 167. Η πρόταση αφορά τον τομέα των οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών, καθώς και αυτόν της πληροφορικής, ενώ το νέο Ιο ΕΠΑΛ σχεδιάζεται να λειτουργήσει στο κτίριο της Μοναστηρίου.
• Τη λειτουργία του τομέα ηλεκτρονικής του 9ου ΕΠΑΛ στο 12ο ΕΠΑΛ, επί της Μοναστηρίου.
 
"Οι προτάσεις αυτές δεν μπορεί να γίνουν αποδεκτές για τον πρόσθετο λόγο ότι, εάν καταργηθεί το κτίριο του παλιού Δημόκριτου, ολόκληρο το κέντρο της θεσσαλονίκης θα μείνει χωρίς επαγγελματικό λύκειο", σημείωσε ο κ. Καρούμπης.
 
Μία προς μία οι αλλαγές στα δημοτικά σχολεία
 
1. Το 2ο ολοήμερο δημοτικό σχολείο Τριανδρίας υποβαθμίζεται από 12θέσιο σε 6θέσιο, όπως άλλωστε λειτουργεί και σήμερα.
2. Το 53ο ολοήμερο δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης υποβαθμίζεται από ΙΟθέσιο σε 7θέσιο, όπως λειτουργεί σήμερα.
3. Το 66ο ολοήμερο δημοτικό σχολείο, που, παρότι είναι 12θέσιο, στην πραγματικότητα λειτουργεί ως 9θέσιο, μετατρέπεται σε ΙΟθέσιο.
4. Το 34ο ολοήμερο δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται από 8θέσιο σε ΙΟθέσιο, δεδομένης της αυξητικής τάσης που παρουσιάζει το μαθητικό δυναμικό του.
5. Το 105ο ολοήμερο δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται από 12θέσιοσε 16θέσιο, καθώς αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των μαθητών του.
 
Ποια συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία συγχωνεύονται σε ένα σχολείο 1. Συγχωνεύονται το 3ο και το 117ο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, τα οποία σήμερα λειτουργούν ως διθέσια, σε ένα τετραθέσιο σχολείο (4θέσιο 3ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
 
2. Συγχωνεύονται το μονοθέσιο 9ο νηπιαγωγείο και το διθέσιο 15ο νηπιαγωγείο σεβάθμια Θεσσαλονίκης την Πέμπτη Η δημοτική επιτροπή παιδείας απέρριψε στο σύνολο τους τις προτάσεις που αφορούν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώνοντας τη φωνή της με τις διαμαρτυρίες που διατυπώνονται εκ μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των συλλόγων γονέων.
3. Συγχωνεύονται το διθέσιο 13ο νηπιαγωγείο και το μονοθέσιο 22ο νηπιαγωγείο σε ένα τριθέσιο σχολείο (3θέσιο 22ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
4. Συγχωνεύονται το 24ο νηπιαγωγείο και το 77ο νηπιαγωγείο, τα οποία σήμερα λειτουργούν ως διθέσια, σε ένα τριθέσιο σχολείο (3θέσιο 77ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
5. Συγχωνεύονται το μονοθέσιο 27ο νηπιαγωγείο με το διθέσιο 54ο νηπιαγωγείο σε ένα τριθέσιο σχολείο (3θέσιο 54ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
6. Συγχωνεύονται τα 28ο και 29ο νηπιαγωγεία Θεσσαλονίκης, τα οποία σήμερα λειτουργούν ως μονοθέσια, σε ένα τριθέσιο σχολείο στο κομμάτι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης η συντριπτική πλειονότητα των προτάσεων αντιμετωπίζεται θετικά, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις δεν μειώνεται η οργανική δύναμη των σχολείων, αλλά μόνον περιορίζονται οι θέσεις των προϊσταμένων.
 
"Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα γίνεται ένας εξορθολογισμός, που θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε κάποιες αίθουσες που καθίστανται διαθέσιμες, ώστε να εξαλείψουμε τη διπλό βάρδια, η οποία στο δήμο Θεσσαλονίκης έχει περιοριστεί πλέον μόνον σε ορισμένα νηπιαγωγεία", επισήμανε ο αντιδήμαρχος Σχολικής Μέριμνας και Διά Βίου Μάθησης.
 
Όπως ενδεικτικά ανέφερε, με τις αλλαγές που προτείνονται θα καταστεί δυνατή η μεταφορά του 32ου νηπιαγωγείου, το οποίο σήμερα λειτουργεί πρωί-απόγευμα, σε αίθουσα του 53ου δημοτικού σχολείου, ώστε να καθιερωθεί μόνον ο πρωινός κύκλος λειτουργίας σε όλα τα συστεγαζόμενα σχολεία.
 
Επίσης στα άμεσα σχέδια του δήμου Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τον κ. Καρούμπη είναι η μεταφορά του 37ου νηπιαγωγείου σε χώρο του 66ου δημοτικού σχολείου, ώστε επίσης να εξαλειφθεί η διπλοβάρδια στο συγκεκριμένο σχολείο.
 
(3θέσιο 29ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
7. Συγχωνεύονται τα 44ο και 45ο νηπιαγωγεία, τα οποία σήμερα λειτουργούν ως διθέσια, σε ένα τετραθέσιο σχολείο (4θέσιο 44ο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
8. Συγχωνεύονται τα 47ο, 49ο και 57ο νηπιαγωγεία, τα οποία σήμερα λειτουργούν ως διθέσια, σε ένα τετραθέσιο σχολείο (4θέσιο 47ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
9. Συγχωνεύονται τα 69ο και 70ό νηπιαγωγεία, τα οποία σήμερα λειτουργούν ως διθέσια, σε ένα διθέσιο σχολείο (διθέσιο 69ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
10. Συγχωνεύονται τα 74ο και 76ο νηπιαγωγεία, τα οποία σήμερα λειτουργούν ως διθέσια, σε ένα τριθέσιο σχολείο (3θέσιο 74ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
11. Συγχωνεύονται τα 82ο και 101ο νηπιαγωγεία, τα οποία λειτουργούν ως διθέσια, σε ένα τετραθέσιο σχολείο (4θέσιο 82ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
12. Συγχωνεύονται τα 2ο και 3ο νηπιαγωγεία Τριανδρίας, τα οποία σήμερα λειτουργούν ως μονοθέσια, σε ένα διθέσιο σχολείο (2θέσιο 2ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Τριανδρίας).
13. Συγχωνεύονται τα διθέσια 56ο, 86ο, 115ο και το μονοθέσιο 114ο νηπιαγωγεία σε ένα 6θέσιο σχολείο (6θέσιο 56ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης).
14. Το 43ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης προτείνεται να αναπτυχθεί από διθέσιο σε τριθέσιο.
15. Το 30ό νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης προτείνεται να υποβιβαστεί από διθέσιο σε μονοθέσιο.
 
Πηγή : Θεσσαλονίκη 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Σχολεία: Από την πίσω πόρτα έφυγαν οι τρεις που επέβαλαν προφορικά τη συγχώνευση τμημάτων σε ολοήμερα
Μετά το “μαχαίρι” που επέβαλλαν σε δύο δημοτικά σχολεία στη λειτουργία του ολοήμερου οι τρεις παράγοντες της εκπαίδευσης αποχώρησαν από την πίσω...
Σχολεία: Από την πίσω πόρτα έφυγαν οι τρεις που επέβαλαν προφορικά τη συγχώνευση τμημάτων σε ολοήμερα
πινακας
Αναπληρωτές: Με ποιους πίνακες θα προσληφθούν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2025;
Επισημαίνουμε ότι εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία στα Ιδιωτικά...
Αναπληρωτές: Με ποιους πίνακες θα προσληφθούν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2025;
mathitis_6.jpg
Στο κυνήγι των γνώσεων
Εκμάθηση περισσότερων των δύο ξένων γλωσσών, πτυχίο, μεταπτυχιακό (κάποιες φορές και παραπάνω του ενός) ,ψηφιακές δεξιότητες και η λίστα ολοένα και...
Στο κυνήγι των γνώσεων
synodos
Πρυτάνεις προς Πιερρακάκη: «Λίφτινγκ» στα παλιά κτίρια των ΑΕΙ, χρηματοδότηση, «κοινωνική ευαισθησία» στις διαγραφές φοιτητών
Σύνοδος Πρυτάνεων: Ερχεται και νέο «ξήλωμα» του νόμου Κεραμέως για τη λειτουργία των πανεπιστημίων
Πρυτάνεις προς Πιερρακάκη: «Λίφτινγκ» στα παλιά κτίρια των ΑΕΙ, χρηματοδότηση, «κοινωνική ευαισθησία» στις διαγραφές φοιτητών