Ξανθόπουλος Ηρακλής
Αντιπρόεδρος ΕΔΟΘ
Μέλος Δ.Σ. Β ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης
Κενά –πλεονάσματα: Η εικονική πραγματικότητα που «βολεύει» το Υπουργείο Παιδείας
Για πρώτη φορά το Υπουργείο Παιδείας ασχολήθηκε μόνο του με τον υπολογισμό των κενών-πλεονασμάτων των σχολικών μονάδων, στηριζόμενο στα στοιχεία που καταχωρούν, κάθε βδομάδα, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων μέσω Survey. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Πλεονάσματα παντού σε όλες τις ειδικότητες και σε όλες τις περιοχές της χώρας.
Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα;
Στην ανατολική Θεσσαλονίκη , με βάση τα στοιχεία του υπουργείου, προκύπτουν περίπου 540 πλεονάζοντες καθηγητές και -ειδικότερα -στους φιλολόγους 22. Η αληθινή όμως εικόνα, με βάση τα πραγματικά στοιχεία, είναι η εξής: Οι φιλόλογοι που αποχώρησαν πέρσι το καλοκαίρι λόγω συνταξιοδότησης είναι 114.Ας υποθέσουμε ότι και φέτος το καλοκαίρι θα αποχωρήσει ο ίδιος αριθμός, αν και είχαμε περισσότερες από 20 συνταξιοδοτήσεις μέσω ΚΥΣΔΕ κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και μεγάλο αριθμό παραιτήσεων μέσω ΚΥΣΔΕ μετά την ανακοίνωση της αύξησης του ωραρίου κατά 2 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε τουλάχιστον 92 κενά φιλολόγων τα οποία από τη μια καλύπτουν τα πλεονάσματα των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ05, ΠΕ07,και ΠΕ13 μέσω μαθημάτων δεύτερης ανάθεσης αλλά, από την άλλη, δημιουργούν και την ανάγκη πρόσληψης, τουλάχιστον, 20 αναπληρωτών .Παρόμοια εικόνα έχουμε στους ΠΕ03, ΠΕ04 και ΠΕ06. Επίσης στον «πλεονασματικό» κλάδο των πληροφορικών ΠΕ19-20 θα έχουμε και τη νέα σχολική χρονιά μετακίνηση στην Α/θμια και κάλυψη κάποιων κενών σε ΠΕ03 και ΠΕ04 με χρήση 2ου πτυχίου γεγονός που τη φετινή χρονιά είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν κενά πληροφορικής στα σχολεία της Β/θμιας. Παρόμοια κατάσταση ισχύει σε όλες τις μεγάλες διευθύνσεις της χώρας.
Το υπουργείο γνωρίζει πολύ καλά την κατάσταση και όμως παρουσιάζει εικόνα πλεονασμάτων παντού.
Γιατί, άραγε, θέλει την ύπαρξη πλεονασμάτων;
Μήπως γιατί έτσι:.
1) Παρουσιάζει στην κοινωνία πληθώρα εκπαιδευτικών, άρα σωστά δεν διορίζει μόνιμους και δεν προσλαμβάνει αναπληρωτές.
2) Μπορεί εύκολα να δικαιολογήσει τις υποχρεωτικές μεταθέσεις για να καλύψει, χωρίς κόστος, τα υπάρχοντα κενά σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
3) Μπορεί να προχωρήσει σε υποχρεωτικές μετατάξεις σε ειδικότητες που χρειάζεται σε άλλα υπουργεία (π.χ. οικονομολόγους, λογιστές, νοσηλευτές κ.λ.π)
Αλήθεια, τι θα κάνει το Σεπτέμβριο που θα φανούν τα λειτουργικά κενά; Φυσικά θα δώσει υποχρεωτικές υπερωρίες, τουλάχιστον 2-3 ώρες . Το αποτέλεσμα θα είναι να γίνει πράξη το ωράριο 8-2 διότι με 20 ώρες υποχρεωτικό ωράριο ,με 2-3 ώρες υπερωρίες και με 3-4 κενά ώστε να εκτελείται το διοικητικό έργο το ωράριο των εκπαιδευτικών θα φτάσει τις 27-28 ώρες την εβδομάδα στο σχολείο.
Θα αφήσουμε λοιπόν να περάσει και αυτό;
Τι άλλο πρέπει να γίνει για να ξεσηκωθούμε;
Πρέπει να γίνουν απολύσεις για να σηκωθούμε από τους καναπέδες μας;
Υπάρχει τελικά ελπίδα στον κλάδο μας;
Ξανθόπουλος Ηρακλής
Κιν. 6973827962
email:[email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη