Άνοιγμα σχολείων
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
«14 χρόνια μετά, γονείς και παιδιά σήκωσαν πανό ζητώντας ένα αίτημα που εδώ και πολλά χρόνια μένει επίκαιρο»

Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 60ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών με σχετική του επιστολή καταγγέλλει τα όσα συμβαίνουν με την συστέγαση του 60ου δημοτικού και του 130ου νηπιαγωγείου.

Συγκεκριμένα από το 2014 έχει εγκριθεί η ανέγερση ενός νηπιαγωγείου στην Ακαδημία Πλάτωνος με σκοπό να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές/μαθητριες, κάτι τέτοιο όμως δεν έχει συμβεί μέχρι και σήμερα, εφόσον τα δύο σχολεία συστεγάζονται, δημιουργώντας προβλήματα στην εκπαίδευση των παιδιών.

«Η σχολική κοινότητα δεν είναι διατεθειμένη να υπομείνει άλλο την παρούσα κατάσταση και τη γιγάντωση των προβλημάτων που η παγίωσή της επιφέρει. Δε θα ανεχτούμε άλλο και την αποποίηση των ευθυνών μεταξύ των φορέων που έχουν αποφασίσει την ανέγερση ενός νηπιαγωγείου απαραίτητου στην περιοχή που όμως δεν υλοποιείται», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι γονείς.

νηπιαγωγειο

Η επιστολή:

Εκ μέρους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 60ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών και του συνόλου της σχολικής κοινότητας του 60ου δημοτικού και του 130ου νηπιαγωγείου, σας κοινοποιούμε τη μεγάλη μας ανησυχία σχετικά με το μέλλον του σχολείου και των  παιδιών μας. 

Σε συνέχεια του υπ’ αριθμ. 82838/Α2 από 18.05.2017  εγγράφου, σύμφωνα με το οποίο αποφασίστηκε η  έγκριση του κτιριολογικού προγράμματος για την ανέγερση διδακτηρίου σε οικόπεδο του Ο.Τ. 37 περιοχής  75 ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΠΛΑΤΩΝΑ του Δήμου ΑΘΗΝΑΙΩΝ- στο  πλαίσιο του έργου «Πρότυπο Βιοκλιματικό Νηπιαγωγείο στην Ακαδημία Πλάτωνα». Ο χώρος έχει παραχωρηθεί από το 2009 με στόχο την ανέγερση του νηπιαγωγείου  στις 17/12/2014 εγκρίθηκε η μελέτη ανέγερσης από το Υπουργείο Παιδείας και στις 7/7/2015 εκδόθηκε η  οικονομική άδεια από τη Πολεοδομία. Έκτοτε οι διαδικασίες πάγωσαν. Σε επικοινωνία μας ο Δήμος και η  ΚΤΥΠ μας ενημέρωσαν πως η υλοποίηση του έργου  εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.

Η προσωρινή λύση της συστέγασης του 130 Νηπιαγωγείου Αθηνών στο 60ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών έχει γίνει μία παγιωμένη κατάσταση για τους αρμόδιους φορείς όχι όμως και για τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις μαθήτριες της περιοχής μας. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί σειρά προβλημάτων τα οποία η σχολική μας κοινότητα δε  δύναται πλέον να υπομείνει.

Με την «προσωρινή λύση» της συστέγασης των σχολείων μας συγκεκριμένα : το 130 Νηπιαγωγείο αδυνατεί να φιλοξενήσει νήπια πέραν του προβλεπόμενου αριθμού λειτουργίας του. Ως  αποτέλεσμα προκύπτει σοβαρότατο πρόβλημα φιλοξενίας νηπίων. Κατά συνέπεια, τα παιδιά που θα ξεκινούσαν τη φοίτηση τους στο συγκεκριμένο  νηπιαγωγείο διοχετεύονται σε άλλες μονάδες πιο μακριά από τη γειτονιά, με όλη τη δυσλειτουργία που αυτό συνεπάγεται για τις οικογένειες τους.

Ακόμη, η περιορισμένη χωρητικότητα του νηπιαγωγείου αδυνατεί να τροφοδοτεί το δημοτικό με τον αναμενόμενο αριθμό παιδιών, υποβαθμίζοντας το σχολείο ποιοτικά και ποσοτικά. Πρόσθετα, τα παιδιά  του Νηπιαγωγείου φοιτούν σε ασφυκτικά μικρούς  χώρους, μη λειτουργικούς για την εκπαιδευτική διαδικασία, οι οποίοι δεν είχαν σχεδιαστεί για αυτή τη χρήση, αλλά κατ’ ανάγκη διαμορφώθηκαν σε τέτοιους και σε καμία περίπτωση δε συμβαδίζουν με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες παιδιών και εκπαιδευτικών. Το νηπιαγωγείο στεγάζεται σε δύο μικρές αίθουσες, σε αυτές προστέθηκε ακόμα μία  μικροσκοπική αίθουσα αποτέλεσμα νέας κατάληψης χώρου από το Δημοτικό σχολείο, αυτή τη φορά από την αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων. Επίσης είναι σημαντικό να αναφέρουμε, ότι η νέα αίθουσα είναι απομακρυσμένη από τις δύο προ υπάρχουσες αίθουσες προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερη δυσλειτουργία στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Παράλληλα, κτηριακά ζημιώνονται και τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου. Δε μπορεί να λειτουργήσει στο σχολείο η βιβλιοθήκη που θα επέτρεπε στα παιδιά να καλλιεργήσουν τη φιλαναγνωσία τους μιας και τον χώρο τον καταλαμβάνει το Νηπιαγωγείο. Ούτε τα τμήματα  ένταξης που λειτουργούν στο σχολείο δεν έχουν τον κατάλληλο χώρο για να διεκπεραιωθούν, με  αποτέλεσμα στην ίδια αίθουσα να πραγματοποιούνται παράλληλα μαθήματα. 

Η κτηριακή ανεπάρκεια που περιγράφεται και η τελευταία αυτή κατάληψη ζωτικού χώρου του δημοτικού σχολείου, μας έχουν οδηγήσει στην απόφαση κορύφωσης των διεκδικήσεων μας αναφορικά με το δικαίωμα όλων των παιδιών σε ισότιμη πρόσβαση στο αγαθό της εκπαίδευσης. 

Η σχολική κοινότητα δεν είναι διατεθειμένη να υπομείνει άλλο την παρούσα κατάσταση και τη γιγάντωση των προβλημάτων που η παγίωσή της επιφέρει. Δε θα ανεχτούμε άλλο και την αποποίηση των ευθυνών μεταξύ των φορέων που έχουν αποφασίσει την ανέγερση ενός νηπιαγωγείου απαραίτητου στην περιοχή που όμως δεν υλοποιείται. 

Έτσι, στις 3/3/2024 , 14 χρόνια μετά, γονείς και παιδιά από το 60ο Δημοτικό σχολείο και από το 130ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, σήκωσαν πανό ζητώντας ένα αίτημα που εδώ και πολλά χρόνια μένει επίκαιρο μεν όσο ποτέ αλλά ανικανοποίητο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΑΒ
Τραγωδία στο Πικέρμι: Νεκρός σε τροχαίο οδηγός που προσέκρουσε σε κολώνα
O 62χρονος οδηγός ΙΧ αυτοκινήτου που εκινείτο επί της Λεωφόρου Μαραθώνος, έχασε τον έλεγχο, εξετράπη της πορείας του και έπεσε πάνω σε κολώνα της ΔΕΗ
Τραγωδία στο Πικέρμι: Νεκρός σε τροχαίο οδηγός που προσέκρουσε σε κολώνα
ypoyrgeio paideias
Υπουργείο Παιδείας: Το ΦΕΚ με τις νέες κατηγορίες ποινών των μαθητών και οι ευθύνες του Συλλόγου διδασκόντων
ΦΕΚ 2531/29-4-2024 Τροποποίηση της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/ 21-5-2019 υπουργικής απόφασης «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της...
Υπουργείο Παιδείας: Το ΦΕΚ με τις νέες κατηγορίες ποινών των μαθητών και οι ευθύνες του Συλλόγου διδασκόντων