ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ΟΛΜΕ
«Μια πολιτική που στόχο έχει την ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων που θα κοιτούν στην τσέπη τους γονείς»

Δεν δόθηκαν απαντήσεις σε μια σειρά ζητήματα που έβαλαν οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ σε συναντήσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες όπως «τι θα γίνει με τη νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των ολιγοθεσίων σχολείων»,  «αν υπάρχει η πρόθεση να αρθεί η απαράδεκτη αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε 25 και πάνω».

«Φάνηκε καθαρά πως μέσω του διαλόγου θα επιδιωχθεί στο άμεσο μέλλον η εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής όπως αυτή υλοποιήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου» αναφέρει η ΑΣΕ σε ανακοίνωσή της.

«Μια πολιτική που στόχο έχει την ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων που θα κοιτούν στην τσέπη τους γονείς και θα διαχωρίζουν τους μαθητές, την ακόμη μεγαλύτερη στροφή του περιεχομένου της εκπαίδευσης προς τη λογική των εφήμερων δεξιοτήτων, την προετοιμασία και ενσωμάτωση των μαθητών για μια ζωή χωρίς δικαιώματα, γεμάτη αγωνία και ανασφάλεια, την προσαρμογή της εργασίας των εκπαιδευτικών στις κατευθύνσεις αυτές. Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μπαίνει με «φόρα» προκειμένου να προωθήσει τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του Ο.Ο.Σ.Α., στο δρόμο που χάραξαν και όλες οι προηγούμενες» προσθέτει.

Δήλωση των εκλεγμένων της ΑΣΕ στα ΔΣ των ΔΟΕ – ΟΛΜΕ για τις συναντήσεις των Ομοσπονδιών με τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας ζητούν συναίνεση για να προωθήσουν πιο γρήγορα την αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική τους!

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ!

Με οργάνωση και αγώνα μέσα από τα Σωματεία και τις Ομοσπονδίες διεκδικούμε τα αυτονόητα, τα αναγκαία στη σημερινή εποχή στη δουλειά, στη μόρφωση, στη ζωή!

Πραγματοποιήθηκαν το διήμερο 18-19/7 οι συναντήσεις ανάμεσα στη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Στις συναντήσεις ήταν παρούσα σύσσωμη η νέα ηγεσία του Υπουργείου από την οποία προσπαθήσαμε να πάρουμε, τόσο απαντήσεις για το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και να τονίσουμε τις προθέσεις του κλάδου απέναντι σε κάθε προσπάθεια υλοποίησης των άδικων νόμων που ήδη έχουν ψηφιστεί αλλά και σε κάθε προσπάθεια που θα χειροτερεύσει την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Από την πρώτη στιγμή, έγινε ξεκάθαρη η επιδίωξη του Υπουργείου να διαμορφωθεί ένα κλίμα συναίνεσης, ένα άλλο ύφος υποδοχής των Ομοσπονδιών το οποίο όμως δεν μπορεί να κρύψει τις στοχεύσεις και αυτής της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Φάνηκε καθαρά πως μέσω του διαλόγου θα επιδιωχθεί στο άμεσο μέλλον η εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής όπως αυτή υλοποιήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου αλλά και όπως καταγράφηκε στις προεκλογικές εξαγγελίες και στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης. Μια πολιτική που στόχο έχει την ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων που θα κοιτούν στην τσέπη τους γονείς και θα διαχωρίζουν τους μαθητές, την ακόμη μεγαλύτερη στροφή του περιεχομένου της εκπαίδευσης προς τη λογική των εφήμερων δεξιοτήτων, την προετοιμασία και ενσωμάτωση των μαθητών για μια ζωή χωρίς δικαιώματα, γεμάτη αγωνία και ανασφάλεια, την προσαρμογή της εργασίας των εκπαιδευτικών στις κατευθύνσεις αυτές. Η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μπαίνει με «φόρα» προκειμένου να προωθήσει τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του Ο.Ο.Σ.Α., στο δρόμο που χάραξαν και όλες οι προηγούμενες. Εμφανίζεται, μάλιστα, ως η πιο αποφασισμένη να φέρει αυτούς τους σχεδιασμούς εις πέρας.

Συγκεκριμένα, για τα βασικά ζητήματα που συζητήθηκαν στις δύο συναντήσεις:

Αξιολόγηση: Αναφέρθηκε με σαφήνεια από τον νέο Υπουργό ότι ο νόμος για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα υλοποιηθεί κανονικά και πώς δεν προτίθεται να προχωρήσει άμεσα στη μονιμοποίηση των δόκιμων εκπαιδευτικών. Οι όποιες προσαρμογές, όπως αναφέρθηκε, που μπορεί να  γίνουν θα είναι μέσα στα πλαίσια του ίδιου του νόμου με βάση το άρθρο που προβλέπει την αξιολόγηση της ίδιας αξιολογικής διαδικασίας!! Ακόμα και η «γραφειοκρατική ελάφρυνση» που μπορεί να γίνει, δε θα θίγει στο ελάχιστο την ουσία της αξιολόγησης, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, δε θα σταματήσει να ορθώνει εμπόδια στην προσπάθεια της λαϊκής οικογένειας να μορφώσει τα παιδιά της. Από την πλευρά μας έγινε σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε τον αγώνα απέναντι στα σχέδια της κατηγοριοποίησης των σχολείων, σχέδια τα οποία σε όσες χώρες εφαρμόστηκαν είχαν τραγικά αποτελέσματα ειδικά για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων. Ξεκαθαρίσαμε ότι από την έναρξη της νέα σχολικής χρονιάς θα δώσουμε τη μάχη με βάση την ομόφωνη απόφασης της 92η Γ.Σ. της ΔΟΕ και τις αντίστοιχες αποφάσεις της ΟΛΜΕ.

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Ο Υπουργός υπεραμύνθηκε των προγραμματικών δηλώσεων και επιβεβαίωσε ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να φέρει νομοσχέδιο για την αλλαγή του τρόπου προσλήψεων και διορισμών. Οι μεγάλες πιέσεις που φαίνεται να ασκούνται αυτή τη στιγμή από χιλιάδες αναπληρωτές από την πρώτη στιγμή της εξαγγελίας, είναι φανερό ότι δυσκολεύουν την κυβέρνηση, έχουν οδηγήσει στην αναδίπλωση, στο χειρισμό, με τέτοιο τρόπο που επιδιώκεται να κερδηθεί χρόνος! Ο Υπουργός, προσπαθώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις  τόνισε πως «Δεν υπάρχει περίπτωση να  θιγούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που έβαλαν πλάτη. Γνωρίζω ότι υπάρχουν επιφυλάξεις από εκπαιδευτικούς, αλλά θέλουμε συγκεκριμένη πρόταση μέσα σε ρεαλιστικά πλαίσια και με βάση τους δημοσιονομικούς περιορισμούς. Το νέο σύστημα διορισμού δεν είναι κάτι άμεσο. Είμαστε κατά του αιφνιδιασμού». Δεν υπάρχει, φυσικά, μεγαλύτερη απόπειρα εξαπάτησης αφού κάθε προσπάθεια εισαγωγής γραπτού διαγωνισμού σημαίνει απολύσεις και ανακύκλωση της  ανεργίας. Τα εκπαιδευτικά σωματεία χρειάζεται να είναι σε επαγρύπνηση έτσι ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη κάθε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό. Οι σχεδόν 50.000 αναπληρωτές που δουλεύουν κάθε χρόνο συνιστούν αποδοχή ότι πρέπει να μονιμοποιηθούν άμεσα! Αυτό επιτάσσουν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολικών μονάδων και δεν μπορεί να μπαίνουν στο ζύγι του λεγόμενου δημοσιονομικού κόστους, τη μόνιμη δικαιολογία κάθε κυβέρνησης όταν αναφέρεται στις ανάγκες των εργαζομένων, πόσο μάλλον όταν αυτές σχετίζονται με τη μόρφωση των παιδιών. Από την πλευρά μας ξεκαθαρίσαμε ότι κάθε απόπειρα εισαγωγής γραπτού διαγωνισμού και απολύσεων αποτελεί ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ!

Σχετικά με την εξαγγελία για ελεύθερη επιλογή σχολείων: Υπήρξε διευκρίνηση πως δε σχετίζεται με τα voucher και ότι θα εξετάζουν την περίπτωση να έχει τη δυνατότητα ο γονέας να επιλέξει σχολείο στην περίπτωση που υπάρχουν κενές θέσεις (!!) κάτι το οποίο είναι ούτως ή άλλως άτοπο αφού ο αριθμός των τμημάτων που συγκροτούνται σε ένα σχολείο εξαρτάται από το σύνολο των μαθητών. Χαρακτηριστικό ήταν το επιχείρημα ότι «αυτό γίνεται ούτως ή άλλως με μη νόμιμο τρόπο σε πολλές περιπτώσεις» δηλαδή παραδοχή πως θέλουν να δώσουν νομιμοποιητική έκφραση σε κάτι το οποίο γίνεται παράτυπα! Ήταν σαφής ότι η δημοσίευση των αποτελεσμάτων των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις κάθε σχολείου είναι ευρωπαϊκή οδηγία και υποχρέωση της χώρας με βάση το ευρωπαϊκό δίκαιο, κάτι το οποίο θα συμβάλλει μαζί με την αξιολόγηση, τη γενίκευση του θεσμού των πρότυπων,  τις εξετάσεις PISA και άλλες μεταρρυθμίσεις στην παραπέρα κατηγοριοποίηση των σχολείων. Από την πλευρά μας τονίσαμε ότι η έννοια της «ελεύθερης» επιλογής σχολείου είναι απάτη και στην πράξη σημαίνει επιλογή μαθητών από το εκάστοτε σχολείο. Επισημάναμε ότι αυτό που έχουν σήμερα ανάγκη οι γονείς και οι μαθητές είναι ένα σύγχρονο, ποιοτικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και όχι σχολεία της «αριστείας» μόνο για λίγους και εκλεκτούς.

Για την ένταξη όλων των δομών των ηλικιών 0-6 στην Προσχολική Αγωγή: Ξεκαθαρίστηκε πως δε συνιστά ενοποίηση στα επιστημονικά αντικείμενά ούτε των διακριτών δομών (Νηπιαγωγεία – Παιδικοί Σταθμοί) αλλά κεντρική οργάνωση του προγράμματος, βασικά για τις ηλικίες 0-4, με βασικό στόχο την ενίσχυση στο κομμάτι της πρώιμης παρέμβασης. Φυσικά επειδή όλα αυτά όμως δε γίνονται με ευχολόγια και απλά με μια αναδιάταξη «διοικητικού» χαρακτήρα, είναι προβληματικό ότι δεν αναφέρθηκε με τί κονδύλια θα γίνουν αυτές οι αλλαγές, αν θα έχουν ευκαιριακό χαρακτήρα κλπ. Σε κάθε περίπτωση δεν εφησυχάζουμε, ούτε βγάζουμε το συμπέρασμα ότι δεν θα προκύψουν αρνητικές εξελίξεις γιατί και οι κυβερνητικές δηλώσεις παραμένουν σε μεγάλο βαθμό γενικόλογες.

Οι ίδιες γενικόλογες αναφορές έγιναν και στον πολύπαθο τομέα της Ειδικής Αγωγής, όπου δε δεσμεύτηκε για το πως θα ενισχυθούν τα Ειδικά Σχολεία, τί θα γίνει με τις προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού, τις υποδομές και με τις παράλληλες στηρίξεις αλλά και με την ενίσχυση των ΚΕΔΑΣΥ που πραγματικά «φυτοζωούν»! Ερωτηματικά προκαλεί η τοποθέτηση για επανεξέταση του θεσμού της παράλληλης στήριξης.

Για το ζήτημα των κτηριακών υποδομών: Εδώ ο νέος Υπουργός προσπάθησε να αποτινάξει τις ευθύνες του Υπουργείου μιλώντας για «δαιδαλώδες πλαίσιο», για «διάφορους εμπλεκόμενους φορείς όπως ΚΤΥΠ και Δήμοι». Ενώ έγινε αναφορά στην τεχνολογική αναβάθμιση πχ με οπτικές ίνες στα σχολεία κλπ, δεν υπήρξε καμία δέσμευση για το αν άμεσα θα προχωρήσουν η συντήρηση, η επιδιόρθωση, οι απαραίτητες επισκευές στις σχολικές μονάδες ώστε να μην πέφτουν τα ταβάνια, να μην πλημμυρίζουν οι αυλές, να μην φοβόμαστε μήπως γίνει σεισμός αλλά κατά τα άλλα να έχουμε γρήγορο ίντερνετ και διαδραστικούς πίνακες! Ειδικά στο κτηριακό φάνηκε πόσο επικίνδυνη είναι η λογική των «προγραμμάτων ΕΣΠΑ» μιας και στη συντριπτική τους πλειοψηφία ΔΕΝ έχουν στο επίκεντρο τους τις ανάγκες για ασφαλή σχολεία αλλά πως θα χρηματοδοτηθούν μεγάλοι όμιλοι πχ. να γίνει ενεργειακή αναβάθμιση σε ένα σχολείο που χτίστηκε τη δεκαετία του 1970 αλλά να μην υπάρχει πιστοποιητικό προσεισμικού ελέγχου!

Επιπλέον δεν δόθηκαν απαντήσεις σε μια σειρά ζητήματα που έβαλαν οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ όπως «τι θα γίνει με τη νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των ολιγοθεσίων σχολείων»,  «αν υπάρχει η πρόθεση να αρθεί η απαράδεκτη αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε 25 και πάνω»

Διάφοροι στόχοι όπως η μείωση της γραφειοκρατίας, η ψηφιοποίηση πολλών διαδικασιών αλλά και καλύτερη αξιοποίηση των κονδυλίων ή η αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων με την τοπική διοίκηση δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν αποσπασμένα από τις γενικότερες στοχεύσεις της κυβερνητικής πολιτικής. Για παράδειγμα ο στόχος της εκταμίευσης των κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι φανερό πως αφορά κυρίως τις μεγάλες επιχειρήσεις και τα μονοπώλια διαφόρων κλάδων π.χ. νέων τεχνολογιών. Θα έχουμε σχολεία με διαδραστικούς πίνακες στα οποία θα πέφτουν σοβάδες και θα σκάνε λέβητες. Ο ίδιος ο Υπουργός παραδέχτηκε ότι μια σειρά κονδύλια που αφορούν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων π.χ. ανέγερση νέων σχολείων ή επισκευές στα ήδη υπάρχοντα δεν είναι επιλέξιμες.  

Ο νέος Υπουργός δήλωσε ότι θα εξετάσει προτάσεις όσο αφορά διαχειριστικά ζητήματα όπως η συγκρότηση επιτροπής υπηρεσιακών μεταβολών, νέο πλαίσιο για τις σχολικές εκδρομές, επαφή των Ομοσπονδιών με το ΙΕΠ.

Τέλος για τα οικονομικά των εκπαιδευτικών συντάχθηκε πλήρως με τη γραμμή της Κυβέρνησης, αλλά και τη στάση του Υπουργού Οικονομικών κ. Χατζηδάκη στη συνάντηση με την ΑΔΕΔΥ περί δημοσιονομικών δυνατοτήτων «όταν υπάρξει δημοσιονομική ανάσα θα επανεξεταστεί το θέμα», αποκλείοντας κάθε δυνατότητα πραγματικών αυξήσεων σήμερα. Τα στελέχη της κυβέρνησης είναι εξαιρετικά σαφή ως προς τις βασικές επιλογές της κυβέρνησης (αυτό επιτρέπουν οι «έξω», οι αγορές αλλά και οι στόχοι για 2% ματωμένα πλεονάσματα και η κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας).  Έχουν το θράσος να μας λένε να μη ζητάμε πολλά την ίδια ώρα που τα δίνουν όλα στο μεγάλο κεφάλαιο, την ίδια ώρα που 150 εισηγμένες έχουν 300% κέρδη, την ίδια ώρα που οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρο εθελοντικά, οι τράπεζες έχουν αναβαλλόμενο φόρο για 10 χρόνια, την ίδια ώρα που τα κέρδη σε μεγάλους κλάδους όπως ο Τουρισμός σπάνε τα ρεκόρ το ένα μετά το άλλο. Η μόνη λύση είναι να δυναμώσει ο αγώνας για τη δική μας ζωή και τις δικές μας ανάγκες, για 20% αυξήσεις, δώρα, αφορολόγητο, επαναφορά των κλεμμένων ΜΚ, για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Και από αυτήν τη συνάντηση έγινε καθαρό ότι, παρά την οποία διάθεση για καλύτερο κλίμα στην επαφή με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, η νέα ηγεσία του Υπουργείου είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας, συνεχίζοντας να κινείται στις ίδιες ράγες όπως και η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου αλλά και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Η συνεχής επίκληση φράσεων όπως «δημοσιονομικά πλαίσια», «υπαγωγή στο ευρωενωσιακό δίκαιο» δείχνει πως και αυτή η κυβέρνηση και αυτή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως κόστος (παρά τις φραστικές εξαγγελίες περί του αντίθετου), τις ανάγκες για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μόρφωση για όλα τα παιδιά ως κάτι που προσκρούει στους «δημοσιονομικούς στόχους» της κυβέρνησης.

 Ο κλάδος έχει αποδείξει με τη στάση του ότι έχει στο επίκεντρό του τη μόρφωση των παιδιών, βλέπει την αγωνία της λαϊκής οικογένειας και τις προσπάθειες να μορφώσει τα παιδιά της και επιβεβαιώνει τον παιδαγωγικό του ρόλο με πράξεις, όχι με ευχολόγια! Για αυτό και κάθε μάχη που έδωσε όλο το προηγούμενο διάστημα απέναντι στις αντιλαϊκές – αντιεκπαιδευτικές πολιτικές διαχρονικά των κυβερνήσεων δεν ήταν μάχες εντός των τειχών. Το ίδιο θα πράξει και τώρα! Ας μην εφησυχάζεται η κυβέρνηση από το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών, ότι δήθεν η πολιτική που άσκησε και θα συνεχίσει να ασκεί είναι «κοινωνική απαίτηση»!

 Ο κλάδος, έχει πείρα, μπορεί και πρέπει να δώσει την απάντηση συντεταγμένος μέσα από τα  σωματεία του. Οι μεγάλες κινητοποιήσεις του τελευταίου διαστήματος έχουν δείξει το δρόμο.

Καλούμε κάθε συναδέλφισσα και συνάδελφο, να μην επαναπαυτούν, να μη δώσουν χρόνο αναμονής! Με οργάνωση και αγώνα, με συμμετοχή στα στους Συλλόγους και τις ΕΛΜΕ, με αποφασιστική αλλαγή των συσχετισμών, μπορούμε να τα καταφέρουμε!

 

Οι εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της ΑΣΕ στα ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Μαρίνης Σπύρος

Ζορμπάς Αχιλλέας

Ακτύπης Δημήτρης

Καργόπουλος Ανδρέας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΑΙΘ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Θέσεις για 63 διευθυντές και 60 υποδιευθυντές
Προκήρυξη για θέσεις διευθυντών και υποδιευθυντών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - Πότε γίνονται οι αιτήσεις
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Θέσεις για 63 διευθυντές και 60 υποδιευθυντές
μηχανογραφικο
Μηχανογραφικό 2024: Η εγκύκλιος για τους υποψήφιους που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις
Πότε πρέπει να καταθέσουν τα Μηχανογραφικά τους Δελτία για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων
Μηχανογραφικό 2024: Η εγκύκλιος για τους υποψήφιους που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις
brixelesevropaikienosi1012_1.jpg
Ευρωπαϊκά σχολεία: Πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών και αποκλειόμενων για τον δευτεροβάθμιο κύκλο
Οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα ένστασης μέχρι και τη Δευτέρα 20 -5-2024 και ώρα 23.59.
Ευρωπαϊκά σχολεία: Πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών και αποκλειόμενων για τον δευτεροβάθμιο κύκλο