panepistimio
Μία ακόμα επιστημονική Ένωση τάσσεται ενάντια στο νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ - «Ενώνουμε τη φωνή μας με όσους διεκδικούν την υπεράσπιση και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα», σημειώνει η ΕΝΕΦΕΤ

«Όχι» στο νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ λέει και η ΕΝΕΦΕΤ, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι καταργεί το αυτοδιοίκητο και τη δημοκρατική οργάνωση του πανεπιστημίου και το μετατρέπει σε επιχείρηση.

«Ενώνουμε τη φωνή μας με όσους διεκδικούν την υπεράσπιση και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα, καθώς και τη διατήρηση του αυτοδιοίκητου του Πανεπιστημίου, και στηρίζουμε τις σχετικές πρωτοβουλίες φοιτητών/τριών, τις αποφάσεις της Συνόδου Πρυτάνεων, της ΠΟΣΔΕΠ, της ΠΟΣΕΕΔΙΠ, καθώς και εκπαιδευτικών και επιστημονικών Σωματείων», σημειώνει η Ένωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΝΕΦΕΤ:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΣ ΕΝΕΦΕΤ αναφορικά με  το Νέο Σχέδιο Νόμου του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τα ΑΕΙ 

Η Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ), είναι ένα Επιστημονικό Σωματείο, το οποίο μέσω της οργάνωσης Επιστημονικών Συνεδρίων και της έκδοσης επιστημονικού περιοδικού, συμβάλλει στην ανάπτυξη της έρευνας για την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, καθώς και στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Η παραπάνω επιστημονική και εκπαιδευτική δραστηριότητα έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη ισχυρών δεσμών με πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα της χώρας. Ως εκ τούτου, οι εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη από το Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν μας αφήνουν αδιάφορους. 

Παρακολουθούμε με έντονη ανησυχία τα τεκταινόμενα και εκφράζουμε την αντίθεσή μας αναφορικά με το Νέο Σχέδιο Νόμου του Υ.ΠΑΙ.Θ. με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα:

Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις», διότι θεωρούμε ότι:

α) καταργεί το αυτοδιοίκητο και τη δημοκρατική οργάνωση του Πανεπιστημίου, καθώς και την ακαδημαϊκή ελευθερία, δημιουργώντας ένα αντιδημοκρατικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο διοίκησης,

β) μετατρέπει τα Πανεπιστήμια σε επιχειρήσεις, που θα αναζητούν έσοδα με στόχο να καταστούν “βιώσιμα” και “οικονομικά ανεξάρτητα” ιδρύματα,

γ) φιμώνει το φοιτητικό κίνημα,

δ) απαξιώνει τα πτυχία και δημιουργεί πτυχιούχους πολλαπλών ταχυτήτων, και

ε) δίνει τη δυνατότητα άμεσης και χωρίς διαβούλευση συγχώνευσης Τμημάτων με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, προσβάλλοντας έτσι τον ακαδημαϊκό τους χαρακτήρα και απαξιώνοντας την αυτοτέλειά τους.

Ως ΔΣ της ΕΝΕΦΕΤ: 

Ενώνουμε τη φωνή μας με όσους διεκδικούν την υπεράσπιση και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα, καθώς και τη διατήρηση του αυτοδιοίκητου του Πανεπιστημίου, και στηρίζουμε τις σχετικές πρωτοβουλίες φοιτητών/τριών, τις αποφάσεις της Συνόδου Πρυτάνεων, της ΠΟΣΔΕΠ, της ΠΟΣΕΕΔΙΠ, καθώς και εκπαιδευτικών και επιστημονικών Σωματείων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΘΑΑΕ
ΑΕΙ: Γιατί και πόσο καθυστερούν οι Έλληνες να πάρουν πτυχίο
«Χρόνιο πρόβλημα» για την Ελλάδα η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σπουδών - Ποιοι είναι οι λόγοι και πώς διαφοροποιούνται οι χρόνοι αποφοίτησης ανά ΑΕΙ
ΑΕΙ: Γιατί και πόσο καθυστερούν οι Έλληνες να πάρουν πτυχίο
εκπαιδευτικοι
ΑΕΙ: Γερασμένο και ανδροκρατούμενο το προσωπικό - Χαμηλή και η αναλογία ανά φοιτητή
Τι δείχνει η έκθεση της ΕΘΑΑΕ για το διδακτικό προσωπικό στα ΑΕΙ της Ελλάδας και της Ευρώπης
ΑΕΙ: Γερασμένο και ανδροκρατούμενο το προσωπικό - Χαμηλή και η αναλογία ανά φοιτητή
δασκαλα
"Θαυματοποιός" Διευθυντής Εκπαίδευσης! Επιχειρεί να καλύψει κενό σε ένα σχολείο ...δημιουργώντας κενό εκπαιδευτικού σε άλλο!
Ρωτάμε τον Διευθυντή της ΔΙΠΕ Δ΄ Αθήνας: Μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα να λειτουργεί με λύσεις «μπαλώματος», θυσιάζοντας τη σταθερότητα και τις...
"Θαυματοποιός" Διευθυντής Εκπαίδευσης! Επιχειρεί να καλύψει κενό σε ένα σχολείο ...δημιουργώντας κενό εκπαιδευτικού σε άλλο!
συντ
Καθολικές αυξήσεις στις συντάξεις για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια - Όφελος για 2,6 εκατ. συνταξιούχους
Νέα εποχή για τις συντάξεις μετά από μια δεκαετία στασιμότητας
Καθολικές αυξήσεις στις συντάξεις για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια - Όφελος για 2,6 εκατ. συνταξιούχους