ypaith
Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να παραδώσουν βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα για τα εργαστήρια δεξιοτήτων

Μία βδομάδα μετά το τέλος του α’ τετραμήνου, καλούνται οι εκπαιδευτικοί παραδώσουν βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα για τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Το υπουργείο Παιδείας έστειλε σχετική εγκύκλιο στα σχολεία, στην οποία «μέσα σε ελάχιστες γραμμές ενημέρωνε –μόνο!- για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που φέτος για πρώτη φορά εντάχθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα».

«Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τόσο με την εγκύκλιο εισαγωγής του μαθήματος, όσο και σε όλες τις επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθοριζόταν ότι στα εργαστήρια δεξιοτήτων «λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους» θα γινόταν περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο «απόκτησης της δεξιότητας»» επισημαίνει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης.

Η ΕΛΜΕ υποστηρίζει ότι «δεν μας εκπλήσσει, βέβαια, η αντιεπιστημονικότητα του Υπουργείου, η υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης με τη στροφή στις δεξιότητες, που αναβαθμίζονται σε κανονικό μάθημα προκαλώντας απίστευτη αναστάτωση τόσο στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς».

«Οι περισσότερες αλλαγές στην διδακτέα και εξεταστέα ύλη που έχουν γίνει από τη σημερινή, αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, γίνεται πλέον φανερό, ότι εντάσσονται στη λογική της παροχής χρηστικών πληροφοριών για την αγορά εργασίας» προσθέτει.

Τέλος, ζητά από το υπουργείο Παιδείας να αποσύρει την «απαράδεκτη εγκύκλιο».

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης:

ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΝΩΣΗ!

Δεν έχει τέλος από ό,τι φαίνεται η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας. Έτσι, για άλλη μια φορά αιφνιδίασε εκπαιδευτικούς και μαθητές με εγκύκλιο που έστειλε στα Γυμνάσια, πολλά από αυτά κλειστά λόγω του χιονιά και των προβλημάτων που δημιούργησε η παντελής έλλειψη μέτρων για την ασφαλή λειτουργία τους. Μέσα σε ελάχιστες γραμμές ενημέρωνε –μόνο!- για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που φέτος για πρώτη φορά εντάχθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τόσο με την εγκύκλιο εισαγωγής του μαθήματος, όσο και σε όλες τις επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθοριζόταν ότι στα εργαστήρια δεξιοτήτων «λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους» θα γινόταν περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο «απόκτησης της δεξιότητας». Μία βδομάδα μετά το τέλος του α’ τετραμήνου, καλούνται οι εκπαιδευτικοί παραδώσουν βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα! Να αποτιμήσουν δηλαδή ένα πρόγραμμα/μάθημα που έτσι κι αλλιώς στοχεύει στην απόκτηση ήπιων δεξιοτήτων, χωρίς συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο για όλους τους μαθητές, βιβλίο και διδακτικούς στόχους, όπως γίνεται σε κάθε άλλο μάθημα.

Δεν μας εκπλήσσει, βέβαια, η αντιεπιστημονικότητα του Υπουργείου, η υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης με τη στροφή στις δεξιότητες, που αναβαθμίζονται σε κανονικό μάθημα προκαλώντας απίστευτη αναστάτωση τόσο στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς. Οι περισσότερες αλλαγές στην διδακτέα και εξεταστέα ύλη που έχουν γίνει από τη σημερινή, αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, γίνεται πλέον φανερό, ότι εντάσσονται στη λογική της παροχής χρηστικών πληροφοριών  για τη αγορά εργασίας και της αφαίρεσης κάθε διαχρονικού και δοκιμασμένου από την παιδαγωγική πράξη επιστημονικού στοιχείου για την αλήθεια και την πραγματικότητα. Επιπλέον, δεξιότητες όπως του «ευρωπαίου πολίτη» και της «επιχειρηματικότητας» αποβλέπουν στην χειραγώγηση των αυριανών εργαζόμενων.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο αντί να φέρνουν νέες εγκυκλίους που δημιουργούν επιπλέον άγχος στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, οφείλουν να ασχοληθούν επιτέλους με τα επείγοντα προβλήματα των σχολείων, με την κάλυψη όλων των κενών και τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών αναγκών που δημιούργησαν τα απανωτά λοκντάουν και η τηλεκπαίδευση, να εξασφαλίσουν τη λειτουργία των σχολείων με όρους υγιεινής και ασφάλειας, όπως ζητάει εδώ και δύο χρόνια όλη η εκπαιδευτική κοινότητα.

Εδώ και τώρα το Υπουργείο να αποσύρει την απαράδεκτη εγκύκλιο.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξί
48ωρη απεργία στα ταξί την Τετάρτη και Πέμπτη – Τα αιτήματα των αυτοκινητιστών
Ακινητοποιούνται τα ταξί στις 5 και 6 Νοεμβρίου – Το ΣΑΤΑ ζητά μέτρα στήριξης του κλάδου και αλλαγές στη νομοθεσία.
48ωρη απεργία στα ταξί την Τετάρτη και Πέμπτη – Τα αιτήματα των αυτοκινητιστών
didaskalia_ellinikis2
Αυξάνονται οι χαμένες διδακτικές ώρες στη Ζάκυνθο – Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία
Ραγδαία αύξηση των παραιτήσεων αναπληρωτών – Κάλεσμα σε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου, στις 10:30 π.μ., στην πλατεία Αγίου...
Αυξάνονται οι χαμένες διδακτικές ώρες στη Ζάκυνθο – Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία
παιδι
Όταν ήμουνα παιδί
«Από μικρό παιδί δεν μπορούσα να καταλάβω το συμβαίνει με τις σκέψεις μου. Πάντα με χόρευαν. Τόσες και τόσες παραστάσεις που με γέμιζαν οι αισθήσεις...
Όταν ήμουνα παιδί