Τηλεκπαίδευση - Εκπαιδευτικοί: «Δεν υπακούμε σε προφορικές εντολές»
«Αδιανόητο να επιλέγεται η πρακτική της τηλεκπαίδευσης χωρίς λόγο» - Η επιστολή και τα ερωτήματα της ΕΛΜΕ Εύβοιας

«Είναι αδιανόητο να επιλέγεται η πρακτική της τηλεκπαίδευσης, την οποία η ίδια η Υπουργός έχει χαρακτηρίσει κατώτερη της διά ζώσης διδασκαλίας, χωρίς να συντρέχει πραγματικός λόγος» επισημαίνει η ΕΛΜΕ Εύβοιας.

«Για να χρησιμοποιήσουμε μια γλώσσα πιο συναισθηματική, “ας αφήσουμε και λίγο τα παιδιά να χαρούν το χιόνι, ας αφήσουμε τα παιδιά να είναι επιτέλους παιδιά!”, όπως κι εμείς υπήρξαμε στην ηλικία τους, αντί να καρφώνονται πάλι σε μια οθόνη. Κι ας κάνουν πραγματικό μάθημα σε μέρα, που να μπορεί να γίνει πραγματικό μάθημα» προσθέτει.

Μεταξύ άλλων, η ΕΛΜΕ υπενθυμίζει ότι «δεν υπακούμε σε προφορικές εντολές άνωθεν, κάτωθεν, εντεύθεν, κακείθεν. Η Διοίκηση λειτουργεί με γραπτές εντολές ή εγκυκλίους, ενυπόγραφες, ενσφράγιστες και πρωτοκολλημένες».

«Όταν τα σχολεία κλείνουν με απόφαση αρμόδιου φορέα, χρειάζεται άλλη απόφαση, ενυπόγραφη, κάποιου υπηρεσιακού παράγοντα, που να μας υποχρεώνει να είμαστε στην υπηρεσία μας  (και θα αναλάβει και τις οποιεσδήποτε ευθύνες για οτιδήποτε μπορεί να συμβεί κάτω από έκτακτες συνθήκες λειτουργίας)» τονίζει.

«Καμιά υποχρέωση δεν υπάρχει για παροχή τηλεκπαίδευσης από το σπίτι μας με δικά μας  μέσα. (ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ)» καταλήγει.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Εύβοιας:

«Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή καμία συζήτηση για εξ αποστάσεως εκπαίδευση»

«Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την διά ζώσης εκπαίδευση»

Τα λόγια αυτά αποτελούν επίσημες δηλώσεις της υπουργού Παιδείας, λίγες μέρες πριν την επάνοδο της σχολικής κοινότητας στις σχολικές αίθουσες, στη χειρότερη φάση της πανδημίας, με 40.000 κρούσματα ημερησίως. Θα περίμενε κανείς, μετά από τις δηλώσεις αυτές, η τηλεκπαίδευση να εγκαταλειφθεί στη λήθη τουλάχιστον. Αν και μετά από ένα αποτυχημένο πείραμα τέτοιας έκτασης κανονικά ακολουθούν παραιτήσεις.

Ξαφνικά όμως, με την είδηση της πρώτης κακοκαιρίας, ένα μπαράζ άτυπων, ανυπόγραφων εντολών εξαπολύεται από το υπουργείο, που μέσω των Διευθυντών Εκπαίδευσης επιχειρεί να ασκήσει πιέσεις να περάσουμε στην τηλεκπαίδευση για όλη τη διάρκεια της κακοκαιρίας. Η πολύπαθη Εύβοια (και όχι μόνο!) βρέθηκε έτσι πάλι στο έλεος όχι μόνο των φυσικών φαινομένων αλλά και της κυβερνητικής ανικανότητας και αναλγησίας.

Ακολουθεί ένα πανδαιμόνιο, όπου κάποιοι/ες Διευθυντές/ντριες απλά προωθούν το μήνυμα, κάποιοι/ες πιέζουν λίγο παραπάνω και κάποιοι λιγότεροι/ες ζητούν και στοιχεία από τους συναδέλφους για το ΤΙ και το ΠΩΣ.

Συνάδελφοι/ισσες, το έχουμε πει και θα το ξαναπούμε όσο πιο απλά γίνεται:

Δεν υπακούμε σε προφορικές εντολές άνωθεν, κάτωθεν, εντεύθεν, κακείθεν. Η Διοίκηση λειτουργεί με γραπτές εντολές ή εγκυκλίους, ενυπόγραφες, ενσφράγιστες και πρωτοκολλημένες.

Όταν τα σχολεία κλείνουν με απόφαση αρμόδιου φορέα, χρειάζεται άλλη απόφαση, ενυπόγραφη, κάποιου υπηρεσιακού παράγοντα, που να μας υποχρεώνει να είμαστε στην υπηρεσία μας  (και θα αναλάβει και τις οποιεσδήποτε ευθύνες για οτιδήποτε μπορεί να συμβεί κάτω από έκτακτες συνθήκες λειτουργίας)

Καμιά υποχρέωση δεν υπάρχει για παροχή τηλεκπαίδευσης από το σπίτι μας με δικά μας  μέσα. (ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ)

Δεν είμαστε απλοί εκτελεστές εντολών, αλλά παιδαγωγοί που μας ενδιαφέρει όλο αυτό, που έχει προκύψει μετά από  δυο χρόνια εγκλεισμού και έκθεσης των μαθητών /τριών μας μπροστά στις οθόνες (αποσχολειοποίηση, τεράστια γνωστικά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα, παραβατικές συμπεριφορές κ.λ.π).

Δεν έχουν όλοι/ες οι μαθητές/τριες εξοπλισμό και δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο. Κάποιες οικογένειες δεν έχουν ούτε τα βασικά. Δεν είμαστε ανάλγητοι/ες μπροστά σε αυτή την υπαρκτή κατάσταση.

Ας μην λανθάνει της προσοχής μας ότι στο, όχι μακρινό μέλλον, το υπουργείο μπορεί να βαπτίζει έκτακτη ανάγκη τη,  με δική της ευθύνη έλλειψη καθηγητών και να ζητά  την κάλυψη των κενών με τηλεκπαίδευση

Αντί για τηλεκπαίδευση λοιπόν, ας κρατήσουμε πολλών λεπτών σιγή στους χιλιάδες εγκλωβισμένους και ταλαιπωρημένους από την κακοκαιρία

Τέλος,  είναι αδιανόητο να επιλέγεται μια πρακτική, την οποία η ίδια η Υπουργός έχει χαρακτηρίσει κατώτερη της διά ζώσης διδασκαλίας, χωρίς να συντρέχει πραγματικός λόγος. Για να χρησιμοποιήσουμε μια γλώσσα πιο συναισθηματική,«ας αφήσουμε και λίγο τα παιδιά να χαρούν το χιόνι, ας αφήσουμε τα παιδιά να είναι επιτέλους παιδιά!», όπως κι εμείς υπήρξαμε στην ηλικία τους, αντί να καρφώνονται πάλι σε μια οθόνη.Κι ας κάνουν πραγματικό μάθημα σε μέρα, που να μπορεί να γίνει πραγματικό μάθημα.

Χαιρετίζουμε λοιπόν την πλειοψηφία των συναδέλφων, που με τη στάση τους τη Δευτέρα στήριξαν την έγκαιρη και αποφασιστική παρέμβαση των σωματείων των εκπαιδευτικών πανελλαδικά. Η υποχώρηση του Υπουργείου, που ελπίζουμε να μην αποδειχτεί πρόσκαιρη, ήταν μια νίκη του συνδικαλιστικού κινήματος για όλους/-ες, και κυρίως για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά μας σήμερα και αύριο.

                            Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας

Η πρόεδρος                                     Ο γεν. γραμματέας

Χαρά Νίκα                                      Κων/νος Κουρμπέτης

 

Η επιστολή της ΕΛΜΕ Εύβοιας

Αξιότιμε κύριε Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

Αξιότιμη Κυρία Περιφερειακή Διευθύντρια,

Αναφορικά με τη με αρ. πρωτ. : 91α/26 - 1 – 2022, εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας κ. Κόπτση, περί  παροχής υποχρεωτικής  τηλεκπαίδευσης σε περιοχές που η λειτουργία των σχολείων έχει ανασταλεί με απόφαση Περιφερειαρχών, Δημάρχων κλπ για αύριο Πέμπτη 27.1  και Παρασκευή 28.1, όπως συμβαίνει στο νομό Ευβοίας, ύστερα από την με αριθμ.πρωτ. 313/26.12022, απόφαση Αντιπεριφερειάρχη Εύβοιας, θα θέλαμε αρμοδίως να μας ενημερώσετε για ταπαρακάτω:

Σε ποιες περιοχές και σχολεία της Εύβοιας, είναι εφικτή και ασφαλής η πρόσβαση των διευθυντών, εκπαιδευτικών διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού, ώστε να πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση

Υπάρχει υπηρεσιακή εντολή για άνοιγμα των σχολείων, ύστερα από την παραπάνω απόφαση του αντιπεριφερειάρχη για διακοπή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων της Εύβοιας

Έχει εξασφαλίσει η υπηρεσία τη δυνατότητα πρόσβασης  όλων των μαθητών/τριών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση; (παροχή δωρεάν tablets, σύνδεσηστο διαδίκτυο κλπ)

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας

Η πρόεδρος                  Ο γεν. γραμματέας                          

Χαρά Νίκα                  Κων/νος Κουρμπέτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»