ΠΕΚ: Η ΕΒΕ διευρύνει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες
George Vitsaras / SOOC
«Έστω και τώρα το Υπουργείο Παιδείας οφείλει -δείχνοντας έστω ψήγματα κοινωνικής ευαισθησίας-,  να  εξαγγείλει άμεσα μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων που προκαλεί η εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής», τονίζει σε ανακοίνωση της η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών

Για την αιφνίδια θεσμοθέτηση ρυθμίσεων κάνει λόγο σε ανακοίνωση της η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών, αναφέροντας πως  «η αιφνίδια  χωρίς προηγούμενη διαβούλευση (όπως συνηθίζει η Κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ) και  χωρίς μελέτη επιπτώσεων θεσμοθέτηση τέτοιων ακραίων ρυθμίσεων  και μάλιστα εν μέσω πανδημίας».

Τονίζουν, πως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής «διευρύνει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες, Οδηγεί σταδιακά στην κατάργηση πανεπιστημιακών τμημάτων και καταδεικνύει την πολιτική στόχευση που έχει προετοιμαστεί από την κυβέρνηση με σειρά νόμων και που δεν είναι άλλη από τη σταδιακή εκχώρηση σημαντικού τομέα της δημόσιας Παιδείας στους ιδιώτες».

«Έστω και τώρα το Υπουργείο Παιδείας οφείλει -δείχνοντας έστω ψήγματα κοινωνικής ευαισθησίας-,  να  εξαγγείλει άμεσα μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων που προκαλεί η εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής», τονίζουν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

Η Ελάχιστη Βάση εισαγωγής διευρύνει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες

Η δημοσίευση των στατιστικών των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις επιβεβαιώνει αυτό που από την πρώτη στιγμή της θεσμοθέτησης της ελάχιστης βάσης εισαγωγής είχαμε ως Παράταξη επισημάνει:

Ότι δηλαδή  η αιφνίδια  χωρίς προηγούμενη διαβούλευση (όπως συνηθίζει η Κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ) και  χωρίς μελέτη επιπτώσεων θεσμοθέτηση τέτοιων ακραίων ρυθμίσεων  και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, θα προκαλέσει σοβαρές ανατροπές και δομικές ανακατατάξεις που θα πλήξουν τους δοκιμαζόμενους μαθητές και τις οικογένειές τους.

 Με βάση λοιπόν τις πρώτες εκτιμήσεις,  από τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα προκύπτει ότι:

⦁    Τουλάχιστον 27.000 από τους 74.000 συνολικά υποψηφίους  δεν θα έχουν το δικαίωμα υποβολής μηχανογραφικού δελτίου  αφού οι επιδόσεις τους θα κινηθούν κάτω από την ελάχιστη βάση εισαγωγής.

⦁    Το 35% του συνόλου των μαθητών - υποψηφίων - στο πιο αισιόδοξο σενάριο-, θα στερηθούν το αγαθό της πρόσβασης στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση.

⦁    Ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων που θα μείνουν εκτός των πανεπιστημιακών τμημάτων θα είναι ακόμη μεγαλύτερος,  αφού η προσφορά θέσεων ακόμη και στα τμήματα που επέλεξαν το χαμηλότερο συντελεστή 0,8  για τον υπολογισμό της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, δεν θα επαρκεί για να καλύψει  τον αριθμό  των υποψηφίων που θα κινούνται σε αυτή τη βαθμολογική περιοχή.

Η εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και μάλιστα σε μία περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς:  

⦁    Διευρύνει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες. Οι χιλιάδες μαθητές που αποκλείονται,  είτε εφόσον δεν  διαθέτουν τα οικονομικά μέσα θα μείνουν εκτός εκπαίδευσης και κατάρτισης, είτε -εφόσον μπορούν να πληρώσουν-,  θα στραφούν στους ιδιωτικούς παρόχους (κολλέγια κ.λ.π.) που μετά την ψήφιση των πρόσφατων σχετικών νόμων από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέχουν πλέον  ισότιμους τίτλους και ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τις αντίστοιχες δημόσιες δομές.

⦁    Οδηγεί σταδιακά στην κατάργηση πανεπιστημιακών τμημάτων που παρά τις  πολύ καλές ερευνητικές και ακαδημαϊκές επιδόσεις τους,   θα υποδεχτούν ελάχιστους ή και καθόλου φοιτητές στο πρώτο έτος, αφού οι επιλογές των υποψηφίων γίνονται με βασικό κριτήριο τις οικονομικές δυνατότητες και την απόσταση της σχολής από την οικογενειακή εστία.

⦁    Καταδεικνύει την πολιτική στόχευση που έχει προετοιμαστεί από την κυβέρνηση με σειρά νόμων και που δεν είναι άλλη από τη σταδιακή εκχώρηση σημαντικού τομέα της δημόσιας Παιδείας στους ιδιώτες, αλλά και την αποδόμηση των δημοκρατικών, συλλογικών λειτουργιών στο σχολείο, που φέρνει το υπό ψήφιση νομοσχέδιο για την Παιδεία.

Έστω και τώρα το Υπουργείο Παιδείας οφείλει -δείχνοντας έστω ψήγματα κοινωνικής ευαισθησίας-,  να  εξαγγείλει άμεσα μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων που προκαλεί η εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ακτύπης Δημήτρης, εκπαιδευτικός, οργανωτικός γραμματέας Δ.Σ. ΟΛΜΕ και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ
Εθνικό Απολυτήριο: Παλιά συνταγή σε νέο περιτύλιγμα
Αυτό που χρειάζεται το Λύκειο δεν είναι άλλος ένας εξεταστικός φραγμός ή νέες μορφές διαχωρισμού των μαθητών. Το ζητούμενο είναι το ακριβώς αντίθετο:...
Εθνικό Απολυτήριο: Παλιά συνταγή σε νέο περιτύλιγμα
γλυκερία
Γλυκερία για τη συναυλία στο Ισραήλ - «Δεν είναι γενοκτόνος λαός, προστατεύουν το κράτος τους»
Η Γλυκερία τοποθετείται για τη συμμετοχή της σε συναυλία στο Ισραήλ και τις αντιδράσεις που ακολούθησαν
Γλυκερία για τη συναυλία στο Ισραήλ - «Δεν είναι γενοκτόνος λαός, προστατεύουν το κράτος τους»
Σοφία Ζαχαράκη στο πρώτο ΕΠΑΛ σε φυλακές
Πρώτο ΕΠΑΛ σε φυλακές: «Τα μαθήματα της Α' τάξης θα παρακολουθήσουν 22 άτομα»
Παρουσία της Σοφίας Ζαχαράκη τα εγκαίνια και ο αγιασμός του πρώτου ΕΠΑΛ που ιδρύθηκε στις φυλακές της Λάρισας - «Με το χαρτί αυτό θα μπορείτε να...
Πρώτο ΕΠΑΛ σε φυλακές: «Τα μαθήματα της Α' τάξης θα παρακολουθήσουν 22 άτομα»
ipourgeio_paideias
Ενισχυτική Διδασκαλία στα ΕΠΑΛ: Σε ισχύ το πρόγραμμα και για το 2025-2026
Ενισχυτική Διδασκαλία: Παράταση της εφαρμογής σε «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» - Σχεδιασμός με συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών
Ενισχυτική Διδασκαλία στα ΕΠΑΛ: Σε ισχύ το πρόγραμμα και για το 2025-2026