«Από το 1997 μέχρι σήμερα, πολυάριθμα θεσμικά πλαίσια για την αξιολόγηση καθώς και παρεμβάσεις στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών έχουν ψηφιστεί» επισημαίνει ο Α’ Σύλλογος Αθηνών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και διαμηνύει ότι η αξιολόγηση δεν θα περάσει.
«Εδώ και 24 χρόνια, με τους αγώνες μας, ακυρώσαμε στην πράξη όλους τους νόμους της αξιολόγησης, μπλοκάραμε πλευρές της εμπορευματοποίησης του δημόσιου σχολείου, υπερασπιστήκαμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, αντισταθήκαμε στην προώθηση της ελαστικής εργασίας. Στον ίδιο δρόμο θα βαδίσουμε και σήμερα» προσθέτει.
Στη συνέχεια, καλεί το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει απόφαση για την κινητοποίηση της 29ης Ιούνη στο Υπουργείο Παιδείας, να κηρύξει απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο καθώς και να πάρει κάθε μέτρο ακύρωσής του στην πράξη.
Τέλος, καλεί τους Συλλόγους ΠΕ, τις ΕΛΜΕ και τα μέλη του, να συμμετάσχουν μαζικά στη σύσκεψη συντονισμού τη Δευτέρα 28 Ιουνίου, στις 19:30, και στην κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας την Τρίτη 29 Ιουνίου, στις 13:00.
Η ανακοίνωση
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Α’ Συλλόγου Αθηνών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιολόγηση:
Πρώτη απάντηση η μαζική συμμετοχή μας:
στη σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ, τη Δευτέρα 28/6, 19:00, στον αύλειο χώρο της Π.Ε.Κ.Α.Μ (Πανελλήνια Ένωση Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου "Μουσείο Μακρονήσου) Αγίων Ασωμάτων 31, Θησείο
στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας, την Τρίτη 29/6, 13:00
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Μετά την ψήφιση του αντιλαϊκού-αντισυνδικαλιστικού νόμου Χατζηδάκη, μέσα σε ένα δυστοπικό περιβάλλον φτώχειας, ταξικών αποκλεισμών και αυταρχισμού, η κυβέρνηση προχωράει στην κατάθεση, με τα σχολεία κλειστά, μέσα στον Ιούλιο, του νομοσχεδίου για την ατομική αξιολόγηση, την αυτονομία (βλ. λειτουργία με όρους επιχειρήσεων) των σχολικών μονάδων και τις δομές της εκπαίδευσης.
Η Κεραμέως, μετά τη συντριπτική ήττα της, αφού η επιχείρηση αξιολόγησης της σχολικής μονάδας βρέθηκε αντιμέτωπη με το 97% των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, επιδιώκει να αντεπιτεθεί με ένα νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να ισοπεδώσει ως οδοστρωτήρας ότι απέμεινε από το δημόσιο σχολείο και να υποδουλώσει τη ζωντανή εκπαίδευση στο άρμα του αυταρχικού νεοεπιθεωρητισμού.
Να απαξιώσει το μάχιμο εκπαιδευτικό, να διαλύσει τους Συλλόγους Διδασκόντων, να επιβάλλει μια «παιδαγωγική» της επίδειξης για την επιβίωση, να εντατικοποιήσει τον έλεγχο και τη χειραγώγηση, να οικοδομήσει ένα πολυπληθές σώμα στελεχών εκπαίδευσης (σύμβουλοι, μέντορες, παιδαγωγικοί υπεύθυνοι, κλπ), να ισχυροποιήσει τη θέση του διευθυντή ως απόλυτου μονάρχη της σχολικής μονάδας, να σκεπάσει το δημόσιο σχολείο με μια σκιά φόβου και υποταγής.
Με βάση όσα ανακοίνωσε στη συνάντηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η Υπουργός Παιδείας, η ατομική αξιολόγηση είναι τετράβαθμη και περιλαμβάνει τους χαρακτηρισμούς μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός, εξαιρετικός. Θα αποτιμώνται: η γενική – ειδική διδακτική του αντικειμένου (από το σύμβουλο), το παιδαγωγικό κλίμα και η διαχείριση της τάξης (από το διευθυντή), η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού( από το διευθυντή και από το σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης). Η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια θα κρίνεται ανά διετία ενώ η γενική και ειδική διδακτική και το παιδαγωγικό κλίμα ανά τετραετία. Η αξιολόγηση θα συνδέεται με την επιμόρφωση των αξιολογούμενων, το πλαίσιο της οποίας ωστόσο δεν θα εντάσσεται σε αυτό το νομοσχέδιο.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Από το 1997 μέχρι σήμερα, πολυάριθμα θεσμικά πλαίσια για την αξιολόγηση καθώς και παρεμβάσεις στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών έχουν ψηφιστεί. Αρσένης, Ευθυμίου, Γιαννάκου, Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλος, Γαβρόγλου, Κεραμέως, υπηρετώντας τις ίδιες ακριβώς στοχεύσεις, επιχειρούν τη διάσπαση και τον πολυκατακερματισμό του εκπαιδευτικού σώματος, την εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης με βάση τα αγγλοσαξωνικά αντιεκπαιδευτικά μοντέλα, την ένταση των ταξικών φραγμών και του εξεταστικού πλέγματος, τη χειραγώγηση και κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών, τον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων.
Εδώ και 24 χρόνια, με τους αγώνες μας, ακυρώσαμε στην πράξη όλους τους νόμους της αξιολόγησης, μπλοκάραμε πλευρές της εμπορευματοποίησης του δημόσιου σχολείου, υπερασπιστήκαμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, αντισταθήκαμε στην προώθηση της ελαστικής εργασίας.
Στον ίδιο δρόμο θα βαδίσουμε και σήμερα, ενωμένοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, σε ένα ευρύ αγωνιστικό μέτωπο για την ανατροπή της αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, για να μην ψηφιστεί, για να ακυρώσουμε στην πράξη για μια ακόμα φορά, τον νόμο οδοστρωτήρα του νεοεπιθεωρητισμού και της ατομικής αξιολόγησης, να διεκδικήσουμε μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες σήμερα ειδικότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, να υπερασπιστούμε τη δωρεάν παροχή βιβλίων.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει απόφαση για την κινητοποίηση της 29ης Ιούνη στο Υπουργείο Παιδείας. Να κηρύξει απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπει το νέο ν/σχ καθώς και να πάρει κάθε μέτρο ακύρωσής του στην πράξη.
Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ, τις ΕΛΜΕ και τα μέλη μας, να συμμετάσχουν μαζικά στη σύσκεψη συντονισμού (28/6, 19.30) και στην κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας (29/6, 13:00).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη