«Όχι» στην παρακολούθηση των μαθητών και «ναι» στα μέτρα για την ασφαλή και υγιεινή λειτουργία των σχολείων λέει η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς – Ιθάκης.
Όπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της, οι Δημοτικές αρχές Αργοστολίου και Ληξουρίου ανακάλυψαν ότι η βασική «προτεραιότητα» στην λειτουργία των σχολείων είναι οι κάμερες στους σχολικούς χώρους.
«Αφού τις χρηματοδότησαν μέσα από τις αντίστοιχες σχολικές επιτροπές με υψηλό κόστος (2000 Ε), τις χρησιμοποιούν ακόμη και σε χώρους που λειτουργούν ως τάξεις» τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Τέλος, ζητούν να αφαιρεθούν οι κάμερες παρακολούθησης που υπάρχουν στο ΓΕΛ Ληξουρίου και στο Γυμνάσιο-Λύκειο Πάστρας.
«Το σχολείο πρέπει να είναι χώρος μόρφωσης, ελεύθερης δημιουργίας και ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας. Καμιά εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης σε σχολεία, δεν πρόκειται να λύσει το ζήτημα της φύλαξης και προστασίας των σχολικών κτιρίων και δεν μπορεί να υποκαταστήσει το ρόλο των σχολικών φυλάκων που είναι αναγκαίο να υπάρχουν» επισημαίνουν.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς – Ιθάκης:
Όχι στην παρακολούθηση των μαθητών πάρτε μέτρα για την ασφαλή και υγιεινή λειτουργία των σχολείων.
Οι Δημοτικές αρχές Αργοστολίου και Ληξουρίου εν μέσω πανδημίας και εγκληματικών ελλείψεων σε μέτρα προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ανακάλυψαν ότι η βασική «προτεραιότητα» στην λειτουργία των σχολείων είναι οι κάμερες στους σχολικούς χώρους.
Αφού τις χρηματοδότησαν μέσα από τις αντίστοιχες σχολικές επιτροπές με υψηλό κόστος (2000 Ε), τις χρησιμοποιούν ακόμη και σε χώρους που λειτουργούν ως τάξεις ( προαύλια σχολείων που γίνεται το μάθημα της Φυσικής Αγωγής).
Τι και αν τα σχολεία λειτουργούν σε «κοντέινερ», τι και αν δεν μπορεί να γίνει μάθημα όταν βρέχει, όταν φυσά ή κάνει ζέστη, αν πλημυρίζουν, αν δεν έχουν τις στοιχειώδεις αθλητικές εγκαταστάσεις, αν δεν υπάρχει τόπος να καθίσουν στο διάλλειμα χωρίς να τους δέρνουν οι καιρικές συνθήκες, ΑΥΤΟ που κρίθηκε ως πρώτη ανάγκη ήταν η τοποθέτηση καμερών!!!
Για την ανάγκη του εγχειρήματος επιστρατεύτηκαν φυσικά και τα ανάλογα προσχήματα-δικαιολογίες, όπως π.χ. αυτό της προστασίας του χώρου από κλοπές κ.α. Αλήθεια σε ποιο σχολικό συγκρότημα σήμερα υπάρχει έστω και ένας φύλακας; Οι τοπικές αρχές και οι κατασταλτικοί μηχανισμοί που «προστατεύουν» τα σχολεία όταν οι μαθητές κινητοποιούνται διεκδικώντας σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, γιατί δεν μπορούν πραγματικά να τα προστατέψουν το βράδυ από κλοπές και δολιοφθορές;
Τα παραπάνω συνθέτουν μια τραγική εικόνα που συμπληρώνει την κρίση και τον εκφυλισμό ενός συστήματος που προωθεί για την νεολαία, από την μια την αμορφωσιά της μέσα σε εξαθλιωμένα σχολεία και από την άλλη τον εθισμό της στον χαφιεδισμό και στην ιδέα του big brother. Προωθεί την ηλεκτρονική παρακολούθηση της φυσικής παρουσίας και της δράσης των μαθητών σαν να είναι ύποπτη και μάλιστα όταν κινητοποιούνται.
Είναι δικαιολογίες ότι τάχα δεν λειτουργούν οι κάμερες στην διάρκεια των μαθημάτων, αφού το υλικό τους και τα σύγχρονα συστήματα χρήσης και επεξεργασίας του (ακόμη και μέσω κινητών τηλεφώνων), πραχτικά δεν μπορούν να ελεγχθούν, πολύ περισσότερο από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Άλλωστε στο συγκρότημα του Γυμνασίου – Λυκείου Πάστρας με τις τόσες τραγικές ελλείψεις και προβλήματα, αποκαλύφθηκε ότι ο μηχανισμός παρακολούθησης ήταν σε πλήρη λειτουργία σε ώρα διαλείμματος!!!
Ως Δ.Σ της ΕΛΜΕΚΙ απευθύνουμε προς όλους μερικούς προβληματισμούς. Αλήθεια μία μηχανή, μια ηλεκτρονική κάμερα μπορεί άραγε να διακρίνει τον εγκληματία από τον απλό μαθητή που μπαίνει στο προαύλιο του σχολείου για να παίξει όταν μάλιστα δεν έχει και άλλες επιλογές σε αθλητικές εγκαταστάσεις; Μπορεί να παρεμβαίνει στην ιδιωτική ζωή των μαθητών ενός σχολείου, στην κουβέντα τους, στη συμπεριφορά τους, για να προασπίσει τελικά τι;. Από ποιον, που και πως θα αξιοποιούνται αυτά τα στοιχεία;
Η κυβέρνηση της NΔ νομοθέτησε πρόσφατα εκτός των άλλων και την απαράδεκτη διαδικασία on-line μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις, με τοποθέτηση καμερών μέσα στις αίθουσες, καταδεικνύοντας ότι υπάρχει γενικότερο σχέδιο ανοίγοντας επικίνδυνους δρόμους. Αυτό υπηρετείται και τοπικά από τις Δημοτικές Αρχές, που αποτελούν τελικά το μακρύ χέρι του κράτους στην αντιεκπαιδευτική και αυταρχική πολιτική του.
Η λειτουργία της κάμερας σε οποιονδήποτε χώρο, πολύ περισσότερο στα σχολεία, είναι μέτρο αντιπαιδαγωγικό, αντιδημοκρατικό και αυταρχικό και περιορίζει την ελευθερία έκφρασης του συνόλου των φορέων της εκπαίδευσης και την παιδαγωγική ελευθερία.
Εδώ και τώρα να αφαιρεθούν οι κάμερες παρακολούθησης που υπάρχουν στο ΓΕΛ Ληξουρίου και στο Γυμνάσιο-Λύκειο Πάστρας. Το σχολείο πρέπει να είναι χώρος μόρφωσης, ελεύθερης δημιουργίας και ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας.
Καμιά εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης σε σχολεία, δεν πρόκειται να λύσει το ζήτημα της φύλαξης και προστασίας των σχολικών κτιρίων και δεν μπορεί να υποκαταστήσει το ρόλο των σχολικών φυλάκων που είναι αναγκαίο να υπάρχουν.
Οι κάμερες μέσα και έξω από τα σχολεία για να παρακολουθούν την γνώση, τους αγωνιζόμενους μαθητές και «ό,τι πετάει», δεν αντιμετωπίζουν τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας, αλλά τις ανάγκες ενός αυταρχικού κράτους που είτε έτσι, είτε με αντεργατικά εκτρώματα που καταργούν το 8ωρο, την κυριακάτικη αργία κ.α, τσακίζει λαϊκά δικαιώματα για να υπερασπίσει τα κέρδη των λίγων.
Δίνουμε δυναμική απάντηση με μαζική συμμετοχή στην απεργία στις 10 Ιούνη για να καταδικαστεί συνολικά η πολιτική που χτυπά κάθε εργασιακό και φυσικό δικαίωμα.
Αργοστόλι 2/6/2021
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη