Κινητοποίηση εκπαιδευτικών και στα Χανιά την Παρασκευή
ΕΛΜΕ Χανίων: «Όλες/οι την Παρασκευή 21/5 στις 12 στην απεργιακή συγκέντρωση διαμαρτυρίας μαζί με το ΣΕΠΕ στη ΔΔΕ»

Στη διαμαρτυρία στη ΔΔΕ, την Παρασκευή 21/5 στις 12, καλεί η ΕΛΜΕ Χανίων, προκηρύσσοντας στάση εργασίας 11-2.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Όλες/οι την Παρασκευή 21/5 στις 12 στην απεργιακή συγκέντρωση διαμαρτυρίας μαζί με το ΣΕΠΕ στη ΔΔΕ, με στάση εργασίας 11-2. 

  • Οι διορισμοί γενικής παιδείας που ανακοινώθηκαν δεν καλύπτουν τις ανάγκες σχολείων και μαθητών
  • Ανυποχώρητος αγώνας τώρα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς
  • Τώρα 16.000 διορισμοί στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή για την Β/θμια Εκπ/ση

Η κυβέρνηση ανήγγειλε το προχώρημα της διαδικασίας των 5.250 διορισμών στη γενική παιδεία για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που προαναγγέλθηκαν πριν δύο χρόνια και είναι αποτέλεσμα των μεγάλων αγώνων του κινήματος (Μάρτης του 2018, Ιανουάριος του 2019) με τη μαζική συμμετοχή των αναπληρωτών. Οι 5.250 διορισμοί αποτελούν όμως σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών. Δεν αντιστοιχούν και ούτε θα καλύψουν στο ελάχιστο τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που δημιουργήθηκαν στα σχολεία λόγω της πολιτικής των περικοπών, της λιτότητας στην παιδεία και της έλλειψης διορισμών που ακολουθήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, ενώ φέτος τα κενά αυξάνονται και λόγω του μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων (6.500). Οι διορισμοί δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω της πολύμηνης διάρκειας της τηλεκπαίδευσης.

Τη δραματική κατάσταση με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία δεν περισώζουν ούτε μια σειρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που συστηματικά προωθήθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις για την εξοικονόμηση ωρών εκπαιδευτικών : κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων, αύξηση ωραρίου, κατάργηση παράλληλης διδασκαλίας ανά τμήμα στις ξένες γλώσσες, εξοβελισμός ειδικοτήτων ΠΕ78, ΠΕ08, ΠΕ80, ΠΕ81, κ.ά., συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες και με εκπαιδευτικούς “λάστιχο” να συμπληρώνουν ωράριο σε 4 και περισσότερα σχολεία. Με όλα αυτά χάθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας στα σχολεία με δυσμενείς συνέπειες στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και αναπληρωτών.

Οι αναπληρωτές καλύπτουν πάγιες και πραγματικές ανάγκες του σχολείου.

Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς

Οι 5.250 διορισμοί δεν επαρκούν για να διασφαλίσουν την απαραίτητη ομαλή λειτουργία των σχολείων με την έναρξη της χρονιάς. Αυτό  επιβεβαιώνουν οι μαζικές προσλήψεις των αναπληρωτών τη φετινή χρονιά που έφτασαν τις 45.000 πανελλαδικά (42.500 πέρσι) σε όλη την εκπαίδευση και όλες τις δομές και αποτελούν το 26% του συνόλου των εκπαιδευτικών. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ξεπέρασαν τις 15.400 (12.300 πέρσι).  Για τη στοιχειώδη λειτουργία του δημόσιου σχολείου του χρόνου θα απαιτηθεί να προσληφθούν δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές για μια ακόμη χρονιά, αντί η κάλυψη των κενών να γίνει με μαζικούς διορισμούς. Διεκδικούμε φέτος οι μόνιμοι διορισμοί στη δευτεροβάθμια να αντιστοιχούν στις προσλήψεις των αναπληρωτών που έγιναν φέτος (12.400 γενική παιδεία, 3.000 ειδική αγωγή) και τις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών (3.700) ώστε τα σχολεία το Σεπτέμβριο να έχουν όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους. Απαιτούμε διορισμούς στην ειδική αγωγή γιατί είναι αναγκαίοι για τους μαθητές, αλλά και γιατί οι διορισμοί πρέπει να συνεχιστούν. Να γίνονται κάθε χρόνο και σε όλες τις δομές για να καλύπτουν όλες τις ανάγκες των μαθητών.

Οι αναπληρωτές πλέον αντί να αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Κάθε χρόνο αυξάνονται και από τους 7.404 που ήταν στη δευτεροβάθμια το 2017, φέτος, μετά από τέσσερα χρόνια, διπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 15.400. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις εργασίας με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία. Αναλυτικά περιγράφονται οι επιδιώξεις αυτές και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ του οποίου τα πορίσματα έγιναν το ευαγγέλιο της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων.

Να καλυφθούν όλες οι μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς.

Τώρα μαθήματα με λιγότερους μαθητές στο τμήμα

Τη Δευτέρα 10/5 άνοιξαν  όλα τα σχολεία μετά από έξι μήνες περίπου, με τους μαθητές όλο αυτό το διάστημα να μην έχουν διδαχθεί μαθήματα δια ζώσης, αλλά μέσω τηλεδιάσκεψης. Αν υπολογίσουμε και τους τρεις μήνες μαθημάτων που χάθηκαν πέρσι λόγω πανδημίας, τότε η κατάσταση για τη νέα γενιά και τις μορφωτικές της ανάγκες προβάλλει με δραματικούς όρους. Όλοι οι μαθητές, αντί για πραγματική διδασκαλία μαθημάτων που διασφαλίζεται μόνο με δια ζώσης διδασκαλία και διαρκεί περίπου εννέα μήνες το χρόνο, τα δύο χρόνια της πανδημίας του κορονοϊού, θα έχουν διδαχθεί μαθήματα που αντιστοιχούν μόνο στον ένα χρόνο.

Η κυβέρνηση ως δια μαγείας αντικατέστησε τη δια ζώσης διδασκαλία με την τηλεκπαίδευση χωρίς να παίρνει ούτε ένα μέτρο προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και μάλιστα έγκαιρα, όπως πρότειναν τα συνδικαλιστικά όργανα και  οι εκπαιδευτικοί φορείς. Οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών σε καμία περίπτωση δεν έχουν καλυφθεί και η αφομοίωση του περιεχομένου των μαθημάτων που ως ύλη παρουσιάζει το υπουργείο ότι έχει καλυφθεί, δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα.  Ούτε πρόκειται να καλυφθεί με την παράταση των μαθημάτων κατά δύο εβδομάδες, αλλά απαιτείται αναπροσαρμογή της ύλης από το Υπουργείο Παιδείας για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα που θα συνεχιστεί και με το ξεκίνημα της επόμενης χρονιάς. Θα συνοδεύεται με την υλοποίηση σειράς μέτρων αναβάθμισης του μαθήματος και ιδιαίτερα της ουσιαστικής διδασκαλίας με λιγότερους μαθητές στην τάξη που αυτό σημαίνει και περισσότερους μόνιμους διορισμούς. Οι μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς δεν πρέπει να γίνουν θυσία στο βωμό της κανονικότητας της τηλεκπαίδευσης.

Οι νίκες του φοιτητικού κινήματος και των εκπαιδευτικών

επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση δεν είναι αήττητη

Η πανδημία δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα στη δημόσια εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό κίνημα. Η κυβέρνηση αξιοποιώντας κατά κόρον την πανδημία νομοθέτησε το σύνολο  σχεδόν των μέτρων του αντιεκπαιδευτικού προγράμματος της Ν.Δ. για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η εφαρμογή του θα αλλάξει δραματικά τα χαρακτηριστικά της δημόσιας παιδείας, θα εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και θα βαθύνει την ιδιωτικοποίηση στην εκπαίδευση. Από την άλλη, η νέα ανάταση του φοιτητικού κινήματος που ανάγκασε την κυβέρνηση να παγώσει την αντιδραστική αλλαγή της εισόδου της αστυνομίας μέσα στα πανεπιστήμια, ήρθε να επιβεβαιώσει ότι η κυβέρνηση δεν είναι αήττητη. Τη δική τους μάχη έδωσαν και οι εκπαιδευτικοί με τα σωματεία τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πέτυχαν το σταμάτημα της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών που προσπάθησε να εφαρμόσει η κυβέρνηση και να μη νομιμοποιηθούν οι τηλε-εκλογές που επιχείρησε το υπουργείο να προωθήσει μέσω των ηλεκτρονικών εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια με σκοπό την άλωση των σωματείων μας. Οι νίκες αυτές αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη στον αγώνα του κινήματος και των σωματείων μας για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης και για την ανατροπή της  αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της.

Αιτήματα - διεκδικήσεις

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν μία σύμβαση εργασίας.
  • 16.000 μόνιμοι διορισμοί στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή για την Β/θμια Εκπ/ση για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν και να καλύψουν τις στοιχειώδεις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
  • Κατάργηση του νόμου της διαίρεσης και της σφαγής των αναπληρωτών, του νόμου Γαβρόγλου (4589/19 - προσοντολόγιο). Όχι στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Να μπει τέλος στις ελαστικές σχέσεις και στις αδιαφανείς τοποθετήσεις. Να καταργηθούν οι τρίμηνες συμβάσεις στους αναπληρωτές και οι προσλήψεις αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων. Πλήρη εργασιακά, συνταξιοδοτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. 
  • 15 μαθητές στο τμήμα για διασφαλιστούν μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και 10 στα εργαστήρια!
  • Να μειωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών και να επανέλθει στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία με την έναρξη της χρονιάς σε όλα τα σχολεία και με διορισμένους εκπαιδευτικούς που θα συμβάλλουν στην κάλυψη των μορφωτικών αναγκών που δημιουργήθηκαν λόγω τηλεκπαίδευσης.
  • Να επανέλθουν στα σχολεία οι ειδικότητες που εξοβελίστηκαν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.
  • Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα των υγειονομικών, των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους για μέτρα προστασίας της υγείας του λαού και για ανοιχτά σχολεία.
  • Να καταργηθούν, να μην ισχύσουν και να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της Κεραμέως που ψηφίστηκαν μέσα στην πανδημία.
  • Να μην ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα ΑΕΙ που θα σημάνει τη σφαγή των εισακτέων στα πανεπιστήμια.
  • Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης και να μην κατατεθεί ο νέος νόμος για την ατομική αξιολόγηση που προωθεί η κυβέρνηση.
  • Παιδαγωγική ελευθερία στους εκπαιδευτικούς και συλλόγους διδασκόντων κυρίαρχα όργανα στη λειτουργία των σχολείων.
  • Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.
  • Δεν αναγνωρίζουμε τα νόθα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) και κάθε δοτή εκπροσώπηση σε αυτά. Τα Υ.Σ. να λειτουργήσουν με παράταση της θητείας των αιρετών που εκλέχτηκαν από το 2018.
  • Όχι στην καταστολή και τον αυταρχισμό. Να καταργηθεί ο νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη που βάζει την αστυνομία στα πανεπιστήμια.
  • Να μη ψηφιστεί το νέο εργασιακό τερατούργημα που καταργεί το 8ωρο, τις Συλλογικές Συμβάσεις, το δικαίωμα στην απεργία και επιδιώκει να ελέγξει τα σωματεία.

Όλες/οι την Παρασκευή 21/5 στις 12μμ στην απεργιακή συγκέντρωση διαμαρτυρίας, μαζί με το ΣΕΠΕ στη ΔΔΕ με στάση εργασίας 11-2.  Ζητούμε από την ΟΛΜΕ να κηρύξει 3ωρη πανελλαδική στάση εργασίας 8-11.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χυμος
Αντιοξειδωτικοί χυμοί φρούτων για δυνατό ανοσοποιητικό όλο το χρόνο
Oι χυμοί φρούτων όταν συνδυάζουν παραπάνω από ένα φρούτο, τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προφυλάσσοντας τον οργανισμό από τις εξωτερικές απειλές
Αντιοξειδωτικοί χυμοί φρούτων για δυνατό ανοσοποιητικό όλο το χρόνο
τροχαία
Κλειστοί δρόμοι σήμερα στην Αθήνα λόγω της Ολυμπιακής Φλόγας - Ποιοι και για πόση ώρα θα είναι εκτός κυκλοφορίας
Αναλυτικά οι ώρες και οι κλειστοί δρόμοι λόγω της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας.
Κλειστοί δρόμοι σήμερα στην Αθήνα λόγω της Ολυμπιακής Φλόγας - Ποιοι και για πόση ώρα θα είναι εκτός κυκλοφορίας
nestle_logo.jpg
Nestlé: Έρευνα αποκάλυψε πως προσθέτει ζάχαρη σε βρεφικό γάλα που πωλείται σε φτωχότερες χώρες
Η Nestlé προσθέτει ζάχαρη σε βρεφικό γάλα που πωλείται σε φτωχότερες χώρες, σύμφωνα με έρευνα
Nestlé: Έρευνα αποκάλυψε πως προσθέτει ζάχαρη σε βρεφικό γάλα που πωλείται σε φτωχότερες χώρες