Κινητοποίηση για την αισθητική αγωγή & Παιδεία στα σχολεία
Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας καλεί σε Κινητοποίηση για την αισθητική αγωγή & Παιδεία την Πέμπτη 1 Απριλίου με αίτημα: «Όχι στην κατάργηση της τέχνης στο Λύκειο»

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ) καλεί σε συγκέντρωση την Πέμπτη 1 Απρίλη 2021, στις 10.00 π.μ Πανεπιστημίου 47-49 και Πεσματζόγλου (στο ΣτΕ) με αίτημα να αποσυρθεί η Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που καταργεί τα καλλιτεχνικά μαθήματα ολοκληρωτικά στο Λύκειο.

Το συγκεκριμένο αίτημα, αυτή την περίοδο έρχεται κοντά στις άλλες διεκδικήσεις συνολικότερα για τα θέματα που αντιμετωπίζει η καλλιτεχνική εκπαίδευση: διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των πραγματικών κενών της εκπαίδευσης, οργανικές θέσεις εικαστικών στα δημοτικά, να χαρακτηριστεί το μάθημα των εικαστικών εργαστηριακό, προσλήψεις των αποκλεισθέντων εκπαιδευτικών λόγω παραβόλου, τέχνη σε όλες τις τάξεις.

Οι καλλιτέχνες έχουν συμμάχους σε αυτό τον αγώνα ενάντια στην κατάργηση των μαθημάτων στο Λύκειο, την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας και την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, πλήθος ακαδημαϊκών Καθηγητών από Καλλιτεχνικές, Αρχιτεκτονικές και Φιλοσοφικές Σχολές, τη Διεθνή Ένωση Πλαστικών Τεχνών (ΑΙΑΡ), Ενώσεις Καλλιτεχνών από πολλές χώρες, Διεθνείς Οργανώσεις για την εκπαίδευση μέσω της Τέχνης κ.α.

Εν μέσω των πολύ δύσκολων συνθηκών που δημιούργησε η υγειονομική κρίση το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε το καλοκαίρι του 2020 στην ψήφιση του νέου αντιεκπαιδευτικού νόμου και στην ουσιαστική κατάργηση του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου και της Μουσικής από το πρόγραμμα του Λυκείου.

Οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων του Λυκείου εντάσσονται στο πλαίσιο δημιουργίας ενός μοντέλου που αντιμετωπίζει τους μαθητές σαν πελάτες και το σχολείο σαν επιχείρηση. Με γνώμονα τις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς, γίνεται μείωση των κοινωνικών δαπανών, αυτών της Υγείας, της Παιδείας και του Πολιτισμού. Των τομέων, δηλαδή, που ορίζουν την ταυτότητα και τον προσανατολισμό της κοινωνίας και που μέσα από αυτούς οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις της χώρας μας, διαμορφώνουν ένα πεδίο ακραίων ταξικών αντιθέσεων.

Κινητοποίηση για την αισθητική αγωγή & Παιδεία στα σχολεία

Η αποψίλωση των «περιττών» μαθημάτων από το Λύκειο, αφήνοντας μόνο εκείνα που θα εξετάζονται για το «εθνικό απολυτήριο» υλοποιεί το σχέδιο για ένα ακόμα πιο σκληρό και εξετασιοκεντρικό σχολείο. Κι αυτό γιατί καταργούνται τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής και των κοινωνικών επιστημών, μαθήματα που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο στη ζωή των νέων.

Είναι κατανοητό, ότι η ολοκληρωτική κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο, δεν είναι θέμα μόνο κλαδικό. Οι αλλαγές στην εκπαίδευση κυρίως αφορούν συνολικότερα το χαρακτήρα του σχολείου που δημιουργείται, την παρεχόμενη μόρφωση και τον προσανατολισμό του. Το ελεύθερο και το γραμμικό σχέδιο είναι μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα για περισσότερες από 15 σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που με την αντισυνταγματική κατάργησή της διδασκαλίας τους στο Λύκειο, οι μαθητές οδηγούνται στα φροντιστήρια ενώ οι οικογένειες αιμορραγούν οικονομικά. Η όποια «ενισχυτική» διδασκαλία που εξαγγέλθηκε από την κ. Υπουργό, δεν καλύπτει το κενό αφού δεν μπορεί να «ενισχυθεί» ένα μάθημα δεν διδάσκεται στο πρόγραμμα του σχολείου.

Η απόφαση αυτή της κατάργησης των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο, θα έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες όχι μόνο στις σχετικές με την τέχνη σπουδές, αλλά συνολικότερα στην αισθητική καλλιέργεια και τη δημιουργικότητα των νέων ανθρώπων, στην κοινωνία. Είναι δεμένη με τη γενικότερη επίθεση που δέχονται τα τελευταία χρόνια οι εργαζόμενοι στο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό επίπεδο.

Είναι δεμένη με τον ταξικό διαχωρισμό της κοινωνίας, εκείνων που έχουν και πληρώνουν φροντιστήρια, σχολεία και άλλες ιδιωτικές δομές και του μέσου εργαζόμενου που με δυσκολία επιβιώνει στις σημερινές συνθήκες της κρίσης και αγωνιά για να έχουν τα παιδιά του αυτό το στοιχειώδες συνταγματικό δικαίωμα της απρόσκοπτης και ισότιμης εκπαίδευσης, μόρφωσης και πνευματικής καλλιέργειας.

Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι, στις μέρες μας υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις να βελτιωθούν ριζικά οι υλικοί και πολιτιστικοί όροι της ζωής μας, υπάρχουν οι προϋποθέσεις για ένα δημόσιο και δωρεάν ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο γενικής μόρφωσης, που μαζί με τη γνώση θα οργανώνει και τον συναισθηματικό κόσμο των μαθητών. Ένα σχολείο όπου η αισθητική αγωγή και η τέχνη θα διαπερνούν όλο το πρόγραμμά του σε ένα συνδυασμό θεωρίας και πράξης με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των πλευρών του ανθρώπινου ψυχισμού, που ανάμεσά τους, ουσιαστική θέση κατέχουν η συναισθηματική νοημοσύνη, η δημιουργικότητα και η φαντασία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα