Οικότροφοι Κομοτηνής: Ο αγώνας των φοιτητών είναι αγώνας της κοινωνίας
Κείμενο κριτικής στα τεκταινόμενα στην κοινωνία και στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τον Σύλλογο Οικότροφων Φοιτητικών Εστιών Κομοτηνής - Πορεία Τετάρτη 10 Μαρτίου (Φωτο αρχείου)

Η χώρα μας μετά από μια 10ετία οικονομικής κρίσης και μια διετία φαινομενικής σταθεροποίησης εισήλθε σε μια νέα κρίση, υγειονομική αυτή την φορά, που έχει πάρει κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές διαστάσεις. Αν και φαινομενικά το δεύτερο lock down μας βρήκε καλύτερα προετοιμασμένους, έχοντας ήδη την εμπειρία ενός προηγούμενου δίμηνου εγκλεισμού η σχεδόν τετράμηνη παράτασή του, έχει φέρει πολλούς και πολλές σε οριακή κατάσταση. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση ανενόχλητη προχωρά το νομοθετικό της έργο, κωφεύοντας μπροστά στην λαϊκή βούληση που εναντιώνεται –με μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις για τα δεδομένα της συγκυρίας- σε αυτήν.

Συνεχίζοντας ακάθεκτη στην συνταγή της επιτυχίας, που δεν είναι άλλη από την στοχοποίηση κοινωνικών ομάδων (κυρίως της νεολαίας) για την διασπορά του ιού, αρνείται πεισματικά να λάβει μέτρα που θα συνηγορήσουν και θα περιθάλψουν τους πιο ευπαθείς και ευάλωτους.

Χρησιμοποιούν την συγκυρία

Στην ίδια λογική χρησιμοποιεί αυτή την κατάσταση εξαίρεσης που δημιουργεί η πανδημία για να περάσει μια σειρά από αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια, την περίοδο που σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, σε όλες τις βαθμίδες της, από τους δασκάλου της Πρωτοβάθμιας έως τους καθηγητές της Τριτοβάθμιας, εναντιώνεται σθεναρά σε αυτά.

Αυτή την στιγμή η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται περισσότερο από ποτέ, με το ΕΣΥ να βρίσκεται σε οριακή κατάρρευση, τον κλάδο της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας να ασφυκτιά οικονομικά και χιλιάδες συμπολίτες μας νεκρούς, από μία, καθόλα ομολογούμενη, κακή και επικοινωνιακή διαχείριση της πανδημίας από μεριάς κυβερνώντων.

Παρόλα αυτά η κυβέρνηση παίρνει την πολιτική απόφαση να αφήσει τα ΑΕΙ κλειστά, μειώνοντας έτσι την εκπαιδευτική διαδικασία με μόνη στόχευση να μην επιτρέψει στους Φοιτητικούς Συλλόγους να εναντιωθούν στα πλάνα της ΝΔ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προς επίρρωση αυτού, την ίδια ώρα που το ΕΣΥ είναι υποστελεχωμένο και υπεχρηματοδοτούμενο η κυβέρνηση δαπανά υπέρογκα ποσά για την δημιουργία ειδικού τμήματος της ΕΛ.ΑΣ στα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας, κάνοντας μια σαφή στροφή στον συντηρητισμό και την αυταρχικότητα.

Στόχευση τους είναι να κατασταλεί η δημοκρατία εντός πανεπιστημίου.

Στην δυνατότητα δηλαδή που έχουν οι φοιτητές -το μεγαλύτερο κομμάτι της ακαδημαϊκής κοινότητας- να συμμετέχουν στις αποφάσεις που αφορούν τους όρους σπουδών τους. Με την αφαίρεση αυτής της δυνατότητας, επιτυγχάνεται η δημιουργία ενός φοιτητή που μελλοντικά ως εργαζόμενος θα είναι πειθήνιος και θα αγνοεί το τι συνιστά διεκδίκηση των δικαιωμάτων του. Μόνο έτσι άλλωστε, είναι δυνατόν να συμβιβαστεί ένας άνθρωπος με πενιχρούς μισθούς και ελαστικές μορφές εργασίας.

Την ίδια λογική άλλωστε ακολουθεί και στην διαχείριση της πανδημίας, εμμένοντας σε μια διαχείριση περιστολής δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων που σε πολλές χώρες του εξωτερικού έχουν κριθεί αντισυνταγματικά, λαμβάνοντας ακόμη και υγειονομικά επικίνδυνα μέτρα (όπως αυτό της απαγόρευσης κυκλοφορίας μετά τις 18:00) που αναγκάζουν τον κόσμο σε μεγαλύτερο συγχρωτισμό.

Μέσα σε όλα αυτά επιχειρεί την ακόμα μεγαλύτερη σύμπλευση των ΑΕΙ με τον ιδιωτικοοικονομικό τομέα, με μέτρα όπως αυτό της εξίσωσης των πτυχίων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, όπου στέλνει χιλιάδες μελλοντικούς εισακτέους στις αγκάλες της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Στα δεδομένα της τοπικής κοινωνίας της Θράκης αυτό σημαίνει μείωση κατά 20% των εισακτέων για τα τμήματα του ΔΠΘ. Γίνεται αντιληπτό τη μεγάλο πλήγμα είναι αυτό για την τοπική κοινωνία και οικονομία εφόσον.

Αγώνας της κοινωνίας

Με βάση όλα τα προαναφερθέντα ο Σύλλογός μας θεωρεί πώς ο αγώνας των φοιτητών είναι αγώνας όλης της κοινωνίας. Είναι αγώνας των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των ακαδημαϊκών, των σωματίων του επισιτισμού και της εστίασης, των αθλητικών σωματείων και του συνόλου των τοπικών φορέων και της τοπικής κοινωνίας που βλέπει την πόλη του να μαραζώνει από της πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης.

 

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ ΣΤΗ 13:00

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ειδικη αγωγή τεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Πώς Πιστοποιούνται για πρώτη φορά 30.000 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής

Σε μια εποχή που η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, εργαζόμαστε και μαθαίνουμε, η ειδική αγωγή...

Τεχνητή Νοημοσύνη: Πώς Πιστοποιούνται για πρώτη φορά 30.000 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
Διδάσκοντες ΕΚΠΑ για ιδιωτικά ΑΕΙ: «Ευτελισμός της ανώτατης εκπαίδευσης με συνέπειες για όλα τα ιδρύματα»
Οι διδάσκοντες των Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ καταγγέλλουν την ταχύρρυθμη αδειοδότηση ιδιωτικών πανεπιστημίων και προειδοποιούν για την υποβάθμιση...
Διδάσκοντες ΕΚΠΑ για ιδιωτικά ΑΕΙ: «Ευτελισμός της ανώτατης εκπαίδευσης με συνέπειες για όλα τα ιδρύματα»
vivliothiki_panepistimia
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης
Η πρωτοβουλία του σχολείου στοχεύει στην προώθηση της ανάγνωσης, της φαντασίας και της κριτικής σκέψης μέσα από λογοτεχνικά βιβλία για εφήβους, με τη...
Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά μας χρειάζεται για τη δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης