Thumbnail
Υπόμνημα Γονέων προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία

Σειρά ερωτημάτων αναφορικά με την ασφαλή λειτουργία των σχολείων εν μέσω κορονοϊού, τη μεταφορά των μαθητών, καθώς την Τράπεζα Θεμάτων και τη διδακτέα ύλη θέτει με υπόμνημά της προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Αναλυτικά το υπόμνημα της ΠΕΓΜΣΚ:

Προς

Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αρμόδια για θέματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Ζέττα Μακρή

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αρμόδιο για θέματα τριτοβάθμιας εκπαίδευση κ. Άγγελο Συρίγο

Κοινοποίηση

Πρόεδρο του Ελληνικού Κοινοβουλίου

Κοινοβουλευτικές Ομάδες

10/2/2021

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων, ως θεσμικό όργανο το οποίο εκπροσωπεί τους γονείς των μαθητών που φοιτούν στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, επιθυμεί να θέσει μία σειρά από ζητήματα τα οποία απασχολούν έντονα την εκπαιδευτική μας κοινότητα. Θεωρούμε υποχρέωση της πολιτείας να δώσει απάντηση στα ερωτήματα των γονιών και να επιληφθεί άμεσα της επίλυσής τους.

Στο εξαιρετικά επείγον έγγραφό της 29ης Ιανουαρίου του 2021 με Θέμα «Διευκρινίσεις για την επαναλειτουργία σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Αριθ. Πρωτ.: 10939/ΓΔ4), γνωστοποιήθηκε πως «συνεχίζεται η αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας» όχι μόνο στα Λύκεια γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης τα οποία βρίσκονται σε περιοχές αυξημένου κινδύνου επιπέδου Β΄ αλλά και στα Γυμνάσια με λυκειακές τάξεις. Το μέτρο αυτό επεκτάθηκε και σε άλλα σχολεία ύστερα από τα νέα περιοριστικά μέτρα τα οποία ανακοινώθηκαν την Παρασκευή 5/2/2021.

Το παραπάνω δεδομένο προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στους γονείς μαθητών που φοιτούν σε μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, οι οποίοι εύλογα αναρωτήθηκαν για την αιτία η οποία οδήγησε σε αυτήν την διάκριση μεταξύ των γυμνασίων με λυκειακές τάξεις και των λοιπών γυμνασίων που βρίσκονται στις επονομαζόμενες «κόκκινες» περιοχές. Πρόκειται για μία ακόμα παραβίαση του δικαιώματος των μαθητών να έχουν ίσες ευκαιρίες με τους συμμαθητές τους στην παρεχόμενη εκπαίδευση, η οποία καταδεικνύει την απροθυμία να καλυφθούν οι ανάγκες των εκπαιδευτικών μονάδων σε πρόσθετο διδακτικό προσωπικό. Πλέον, μετά τις ανακοινώσεις της Τετάρτης 9/2/2021, αυστηροποιούνται τα μέτρα και το σύνολο των σχολικών μονάδων στις «κόκκινες» περιοχές παραμένει κλειστό. Απαιτείται άμεση απάντηση του υπουργείου στο ερώτημα της εύρεσης λύσης που να διασφαλίζει την λειτουργία των σχολείων ισότιμα με όλους του απαραίτητους όρους ασφάλειας.

Σημαντικό και επίσης εξαιρετικά επείγον για τους γονείς είναι το θέμα της μετακίνησης των μαθητών από και προς τις σχολικές μονάδες. Τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία είναι διαδημοτικά σχολεία και οι μαθητές μετακινούνται με μισθωμένα πούλμαν ή λοιπά οχήματα ή ακόμα και με μέσα μεταφοράς στα οποία επιβαίνουν και άλλοι πολίτες. Η πληρότητα δε στα μέσα μετακίνησης είναι 100%. Ζητάμε την άμεση λήψη μέτρων για την μετακίνηση των μαθητών με μέσα τα οποία θα προορίζονται αποκλειστικά για αυτούς και στα οποία θα τηρούνται όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας.

Βρισκόμαστε στο μέσον του σχολικού έτους και η εκπαιδευτική διαδικασία κάθε άλλο παρά ομαλά εξελίσσεται. Στα χρόνια προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος ήρθαν να προστεθούν αυτά που προκύπτουν εξ αιτίας της πανδημίας και της κοθομολογουμένης πλέον ανισότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση. Ιδιαίτερα για τους μαθητές των λυκειακών τάξεων η παρατεταμένη αναγκαστική απομάκρυνσή τους από τις αίθουσες διδασκαλίας έχει επηρεάσει τόσο την δυνατότητά τους για προσπέλαση και αφομοίωση της διδασκόμενης ύλης όσο και την ψυχολογία τους. Οι γονείς θεωρούμε αδιανόητο να εξετασθούν κατά το πέρας τους σχολικού έτους οι μαθητές σε θέματα τα οποία θα αντλούνται από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας. Ήδη έχει εκφραστεί η πρόθεση γονέων να ασκήσουν κάθε νόμιμο δικαίωμά τους. Απαιτούμε μία άμεση απάντηση στο αίτημα των γονιών να μην δώσουν οι μαθητές εξετάσεις με Τράπεζα Θεμάτων, να αναπροσαρμοστεί η διδακτέα ύλη και να μην γίνει καμία αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ζητάμε άμεσα σαφή καθορισμό της εξεταστέας ύλης και μείωση αυτής στο πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση.

Τελειώνοντας επαναλαμβάνουμε το αίτημα για την εφαρμογή του νόμου για διεξαγωγή εξετάσεων ώστε να είναι δυνατή η χορήγηση τίτλων σπουδών στους αποφοίτους των μουσικών σχολείων αλλά και το αίτημα για επίσημη πιστοποίηση του επιπέδου σπουδών των αποφοίτων των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Για το θέμα της χορήγησης τίτλων σπουδών όπως και για το θέμα της διανομής δωρεάν συγγραμμάτων για τα ειδικά μαθήματα τα οποία διδάσκονται στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία έχει επίσης αποταθεί στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ο Συνήγορος του Πολίτη με έγγραφό του με ημερομηνία 21 Μαΐου 2020. Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας να απαντήσει άμεσα στα παραπάνω ερωτήματα και να ενημερώσει για τις σχετικές αποφάσεις και τις ενέργειες στις οποίες προτίθεται να προβεί.

Για το Δ.Σ της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;