Αξιολόγηση σχολικών μονάδων-ΠΕΚ: Το «άδειο πουκάμισο» του νεοσυντηρητισμού
ΠΕΚ: Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως το «άδειο πουκάμισο» του νεοσυντηρητισμού στην εκπαίδευση

Αναλυτική ανακοίνωση με τις θέσεις της αναφορικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων δημοσιεύσει η ΠΕΚ.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως το «άδειο πουκάμισο» του νεοσυντηρητισμού στην εκπαίδευση

Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. σε συνθήκες πανδημίας και σε καθεστώς περιορισμού των ατομικών ελευθεριών και των συλλογικών αντιδράσεων, δεν διστάζει να προχωρήσει στην ψήφιση νόμων και στην εφαρμογή μέτρων που αποκαλύπτουν το σχέδιο της για την αποδόμηση της Παιδείας.

Την ώρα που το τρίτο κύμα της πανδημίας είναι προ των πυλών και απειλεί να χτυπήσει την κοινωνία μας με ένταση πρωτόγνωρη, το Υπουργείο διακηρύσσει σε όλους τους τόνους την απόφασή του να προχωρήσει στην εφαρμογή της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Η επιλογή της Κυβέρνησης, προσθέτει μια ακόμη ψηφίδα στο μωσαϊκό των νεοφιλελεύθερων και νεοσυντηρητικών πολιτικών της. Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του σήμερα που προστίθενται σε αυτές της χρονιάς που πέρασε, θα οδηγήσουν μέσω της ατομικής και εξωτερικής αξιολόγησης στην κατηγοριοποίηση των σχολείων αλλά και στη σταδιακή μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των σχολείων στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Στον αποχαρακτηρισμό, εν τέλει, της παιδείας ως δημόσιο αγαθό.

Πρωταρχικό μέλημα του Υπουργείου Παιδείας είναι να παρουσιάσει στην κοινωνία μία επίπλαστη εικόνα κανονικότητας από τη μία, και από την άλλη να ελέγξει τις όποιες αντιδράσεις,  επιβάλλοντας σε μία ιδιαίτερα δύσκολη για όλους  περίοδο,  την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, την υποχρεωτική -κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης- αξιολόγηση των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς,  την ελάχιστη βάση εισαγωγής κά.

Σε μία τέτοια πολιτική εντάσσεται και η απόφαση για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των  σχολικών μονάδων,  η οποία εξυπηρετεί την προετοιμασία του εδάφους για την τιμωρητικού χαρακτήρα ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Ο μετασχηματισμός του εκπαιδευτικού τοπίου για μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς έχει ήδη ξεκινήσει με την πρόκριση της βίαιης μείωσης των θέσεων για τα ΑΕΙ καθώς το 34% των μαθητών μας θα βρεθούν εκτός πανεπιστημιακού πεδίου.

Η αντίληψη ότι ο χαμηλός βαθμός δεν μπορεί να οδηγήσει στο Πανεπιστήμιο αλλά με το κατάλληλο εισόδημα μπορεί να οδηγήσει στα κολλέγια και την απόκτηση πτυχίου με τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα, είναι ενδεικτική της ταξικής θεώρησης της κυβερνητικής πλειοψηφίας η οποία πιστεύει πως τα ασθενέστερα στρώματα δεν έχουν θέση στην ανώτερη εκπαίδευση.

Οι θέσεις μας

Υποστηρίζουμε ότι η επίκληση από μέρους της κυβερνητικής πλειοψηφίας της αναγκαιότητας μεταρρυθμίσεων, είναι ένα «άδειο πουκάμισο», μια υποκριτική αντιμετώπιση της σχολικής ζωής, με στόχο την διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού τοπίου με κύρια χαρακτηριστικά τον εξοβελισμό των μαθητών των ασθενέστερων κοινωνικά στρωμάτων και την επιβολή εργασιακών σχέσεων με όρους εξαιρετικά δυσμενείς και ελαστικούς για τον κόσμο της εκπαίδευσης αλλά και για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

Η θέση της παράταξής μας  σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης υπήρξε πάντα καθαρή, τεκμηριωμένη και σαφής.

Είναι ξεκάθαρο πως η όποια προσπάθεια οφείλει να στοχεύει στην αναμόρφωση της σχολικής ζωής, στον εκδημοκρατισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, στη μορφωτική – παιδαγωγική ενίσχυση της εκπαιδευτικής πράξης, στη διαρκή επιστημονική ανανέωση του γνωστικού περιεχομένου, στην προώθηση των στόχων του κλάδου μας.

Θεωρούσαμε και συνεχίζουμε να θεωρούμε την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας όχι υποχρέωση αλλά δικαίωμα που ο κλάδος πρέπει να διεκδικήσει παίρνοντας στα χέρια του την πρωτοβουλία των κινήσεων και αναδεικνύοντας τις δημιουργικές του δυνάμεις, με καταλυτικό τον ρόλο και την επίδραση του συλλόγου διδασκόντων ως το όχημα που θα υλοποιήσει αυτήν την πολιτική.

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να διαμορφώσει σχέση εμπιστοσύνης με την κοινωνία. Οφείλουμε να καταθέσουμε προτάσεις με δημοκρατικό πρόσημο και δημιουργικά καινοτόμο περιεχόμενο. Αυτή είναι μία ευκαιρία να δημιουργήσουμε τα πρώτα ρήγματα στην εικόνα απαξίωσης του συνδικαλιστικού κινήματος.

Είμαστε η μόνη παράταξη που είναι έτοιμη να  παρουσιάσει μία ολοκληρωμένη,  τεκμηριωμένη  πρόταση για την αυτοαξιολόγηση, όπως εμείς την αντιλαμβανόμαστε, ως μία υπόθεση δηλαδή της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Π. Ε. Κ.)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitropolitiko_kollegio
Άδικη απόλυση λόγω διεκδίκησης δικαιωμάτων: Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο τιμωρεί τον Παναγιώτη Κολέλη
Ο Παναγιώτης Κολέλης στο στόχαστρο της εργοδοσίας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου
Άδικη απόλυση λόγω διεκδίκησης δικαιωμάτων: Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο τιμωρεί τον Παναγιώτη Κολέλη
Mitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: Μπορούμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις φόρων, αυξήσεις αποδοχών και αυξήσεις δαπανών σε κρίσιμες εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες
Παρεμβάσεις για τις προμήθειες των τραπεζών στους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, τις διατραπεζικές πληρωμές και την αξιοποίηση των ακινήτων που κατέχουν τα...
Κυριάκος Μητσοτάκης: Μπορούμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις φόρων, αυξήσεις αποδοχών και αυξήσεις δαπανών σε κρίσιμες εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες