Εκπαιδευτικοί: Μας πιέζουν να δηλώσουμε ότι καλύψαμε την ύλη
Να σταματήσουν οι πιέσεις, συντονιστών και διευθυντών σχολείων, για να δηλώσουν ότι καλύπτουν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση την ύλη ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Ανακοίνωση σχετικά με τη διδαχθείσα ύλη σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης εξέδωσε η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, υπάρχει μεγάλη πίεση από συντονιστές και διευθυντές σχολείων για να δηλώσουν ότι κάλυψαν την διδακτέα ύλη εν μέσω τηλεκπαίδευσης ενώ σε πρόσφατη έρευνα μόνο τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να σταματήσουν οι πιέσεις καθώς δεν μπορούν να βάλουν την υπογραφή τους σε ύλη «που έχει διδαχθεί» όταν δεν εξασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών και με δεδομένο αποκλεισμό μαθητών σ’ αυτήν.

Το κείμενο της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Μετά από τρεις σχεδόν μήνες τηλεκπαίδευσης έγινε φανερό σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς το αυτονόητο, καμία εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Η προσπάθεια του υπουργείου να εμφανίσει μία εικόνα κανονικότητας στην εκπαίδευση όπου η ύλη προχωρεί κανονικά, οι μαθητές παίρνουν απουσίες και βαθμούς προσκρούει στην ίδια την πραγματικότητα. Σε πρόσφατη έρευνα του Α.Π.Θ. τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση. Γιατί συνθλίβει παιδαγωγικές αρχές και αξίες, καταργεί την καθολική πρόσβαση των μαθητών, υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μία μονόδρομη μετάδοση πληροφοριών εν είδει «ραδιοφωνικής εκπομπής». Οξύνει τις υπάρχουσες ανισότητες, ιδιαίτερα απέναντι στους μαθητές με κοινωνικές, οικονομικές, μαθησιακές δυσκολίες.

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι πιέσεις διοίκησης, συντονιστών και διευθυντών σχολείων σε συναδέλφους του Λυκείου για να δηλώσουν ότι καλύπτουν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση την ύλη ενώ έχει αποδειχθεί ότι κάλυψη της ύλης και αφομοίωσή της από τους μαθητές μπορεί να γίνει μόνο με δια ζώσης διδασκαλία. Οι εκπαιδευτικοί, με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, δεν μπορούν να βάλουν την υπογραφή τους σε ύλη «που έχει διδαχθεί» όταν δεν εξασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών και με δεδομένο αποκλεισμό μαθητών σ’ αυτήν.

Εξάλλου αναπροσαρμογή της ύλης έγινε από το υπουργείο μόνο για τα πανελλαδικά μαθήματα την ώρα που νέες ανισότητες δημιουργούνται  καθώς σε πολλές περιοχές τα Λύκεια παραμένουν κλειστά. Την ίδια στιγμή καμία μέριμνα δεν υπήρξε από το υπουργείο για αναπροσαρμογή της ύλης λόγω ειδικών συνθηκών σε όλα τα άλλα μαθήματα.

Η εξ αποστάσεως δεν μπορεί να θεωρηθεί κανονική διδασκαλία της ύλης. Η αποτελεσματικότητά της αμφισβητείται και η επανάληψη της ύλης στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί δικαίωμα, αλλά και καθήκον των εκπαιδευτικών.

  • Να σταματήσουν οι πιέσεις για να δηλώσουν οι συνάδελφοι διδαχθείσα ύλη σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης.
  • Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων.
  • Να μην ισχύσουν οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ που μειώνουν τον αριθμό των εισακτέων και οδηγούν σε κλείσιμο τμήματα των ΑΕΙ.
  • Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων και να μην εφαρμοστεί στην Α΄ Λυκείου.  που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση.
  • Όχι στις τηλεαπουσίες και την τηλεβαθμολόγηση.

Η επάνοδος στη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία με όλα τα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων είναι η μόνη προτεραιότητα. Για να μην υπάρξει μια ακόμα χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Δωρεά από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής Μονίμων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
Πανελλήνιος Σύλλογος ΔΕ Ειδικής αγωγής: Δωρεά στο ΕΕΕΕΚ Καλλιθέας
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση