Εκπαιδευτικοί: Μας πιέζουν να δηλώσουμε ότι καλύψαμε την ύλη
Να σταματήσουν οι πιέσεις, συντονιστών και διευθυντών σχολείων, για να δηλώσουν ότι καλύπτουν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση την ύλη ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Ανακοίνωση σχετικά με τη διδαχθείσα ύλη σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης εξέδωσε η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, υπάρχει μεγάλη πίεση από συντονιστές και διευθυντές σχολείων για να δηλώσουν ότι κάλυψαν την διδακτέα ύλη εν μέσω τηλεκπαίδευσης ενώ σε πρόσφατη έρευνα μόνο τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να σταματήσουν οι πιέσεις καθώς δεν μπορούν να βάλουν την υπογραφή τους σε ύλη «που έχει διδαχθεί» όταν δεν εξασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών και με δεδομένο αποκλεισμό μαθητών σ’ αυτήν.

Το κείμενο της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Μετά από τρεις σχεδόν μήνες τηλεκπαίδευσης έγινε φανερό σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς το αυτονόητο, καμία εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Η προσπάθεια του υπουργείου να εμφανίσει μία εικόνα κανονικότητας στην εκπαίδευση όπου η ύλη προχωρεί κανονικά, οι μαθητές παίρνουν απουσίες και βαθμούς προσκρούει στην ίδια την πραγματικότητα. Σε πρόσφατη έρευνα του Α.Π.Θ. τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση. Γιατί συνθλίβει παιδαγωγικές αρχές και αξίες, καταργεί την καθολική πρόσβαση των μαθητών, υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μία μονόδρομη μετάδοση πληροφοριών εν είδει «ραδιοφωνικής εκπομπής». Οξύνει τις υπάρχουσες ανισότητες, ιδιαίτερα απέναντι στους μαθητές με κοινωνικές, οικονομικές, μαθησιακές δυσκολίες.

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι πιέσεις διοίκησης, συντονιστών και διευθυντών σχολείων σε συναδέλφους του Λυκείου για να δηλώσουν ότι καλύπτουν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση την ύλη ενώ έχει αποδειχθεί ότι κάλυψη της ύλης και αφομοίωσή της από τους μαθητές μπορεί να γίνει μόνο με δια ζώσης διδασκαλία. Οι εκπαιδευτικοί, με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, δεν μπορούν να βάλουν την υπογραφή τους σε ύλη «που έχει διδαχθεί» όταν δεν εξασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση των μαθητών και με δεδομένο αποκλεισμό μαθητών σ’ αυτήν.

Εξάλλου αναπροσαρμογή της ύλης έγινε από το υπουργείο μόνο για τα πανελλαδικά μαθήματα την ώρα που νέες ανισότητες δημιουργούνται  καθώς σε πολλές περιοχές τα Λύκεια παραμένουν κλειστά. Την ίδια στιγμή καμία μέριμνα δεν υπήρξε από το υπουργείο για αναπροσαρμογή της ύλης λόγω ειδικών συνθηκών σε όλα τα άλλα μαθήματα.

Η εξ αποστάσεως δεν μπορεί να θεωρηθεί κανονική διδασκαλία της ύλης. Η αποτελεσματικότητά της αμφισβητείται και η επανάληψη της ύλης στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί δικαίωμα, αλλά και καθήκον των εκπαιδευτικών.

  • Να σταματήσουν οι πιέσεις για να δηλώσουν οι συνάδελφοι διδαχθείσα ύλη σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης.
  • Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων.
  • Να μην ισχύσουν οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ που μειώνουν τον αριθμό των εισακτέων και οδηγούν σε κλείσιμο τμήματα των ΑΕΙ.
  • Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων και να μην εφαρμοστεί στην Α΄ Λυκείου.  που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση.
  • Όχι στις τηλεαπουσίες και την τηλεβαθμολόγηση.

Η επάνοδος στη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία με όλα τα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων είναι η μόνη προτεραιότητα. Για να μην υπάρξει μια ακόμα χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η πρώτη αργία του Σεπτεμβρίου για όλες τις τάξεις τη νέα σχολική χρονιά

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kreas
Ακρίβεια χωρίς τέλος: Τα βασικά είδη διατροφής σε τιμές-φωτιά - Θα ξεπεράσει τα 20 ευρώ το κιλό το μοσχάρι
Οι καταναλωτές αναγκάζονται πλέον να περιορίζουν ακόμα και τα πιο απαραίτητα αγαθά, ενώ η αγορά προειδοποιεί ότι τα χειρότερα ίσως δεν έχουν έρθει...
Ακρίβεια χωρίς τέλος: Τα βασικά είδη διατροφής σε τιμές-φωτιά - Θα ξεπεράσει τα 20 ευρώ το κιλό το μοσχάρι
pafilis
Θανάσης Παφίλης: Σε χειρουργική επέμβαση στην καρδιά υπεβλήθη ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ
Σε δημόσια ανακοίνωσή του, ο Παφίλης εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που στάθηκε στο πλευρό του σε αυτή τη...
Θανάσης Παφίλης: Σε χειρουργική επέμβαση στην καρδιά υπεβλήθη ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ
πορεια
Πλήθος κόσμου στη συγκέντρωση αλληλεγγύης για την Παλαιστίνη στο πάρκο Ελευθερίας - Πορεία προς την Ισραηλινή πρεσβεία
Η εκδήλωση συγκέντρωσε πλήθος πολιτών, συλλογικοτήτων και οργανώσεων που ένωσαν τις φωνές τους υπέρ του παλαιστινιακού λαού
Πλήθος κόσμου στη συγκέντρωση αλληλεγγύης για την Παλαιστίνη στο πάρκο Ελευθερίας - Πορεία προς την Ισραηλινή πρεσβεία
μαθητες
Αντίδραση μαθητών στις εξαγγελίες Μητσοτάκη – Ζαχαράκη: «Σοβάδες και μπογιές δεν είναι λύση» - «Δεν θα κάνουμε μάθημα σε κοντέινερ»
Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας καταγγέλλει ότι οι παρεμβάσεις περιορίζονται σε σοβατίσματα και βάψιμο, χωρίς να περιλαμβάνουν ουσιαστικούς...
Αντίδραση μαθητών στις εξαγγελίες Μητσοτάκη – Ζαχαράκη: «Σοβάδες και μπογιές δεν είναι λύση» - «Δεν θα κάνουμε μάθημα σε κοντέινερ»