Πρόταση για μείωση της διδακτέας ύλης στην Α΄ Λυκείου
Πρόταση για μείωση της διδακτέας ύλης στην Α΄ Λυκείου από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του 1ου ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας προτείνουν μείωση της διδακτέας ύλης της Α΄ Λυκείου, αφού όπως λένε, δεν έχουν διασφαλιστεί οι προϋποθέσεις, ώστε η εξεταστέα /διδακτέα ύλη να διδαχθεί και να εξεταστεί με ενιαίο τρόπο σε όλα τα σχολεία όλης της χώρας. Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι φετινές προαγωγικές εξετάσεις της Α' λυκείου, θα διεξαχθούν μέσω της Τράπεζας θεμάτων.

Η ανακοίνωση του 1ου ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας

Είναι γνωστό ότι, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι μαθητές της Γ΄ τάξης όλων των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας προσέρχονται στις πανελλαδικές εξετάσεις με ίσους όρους, προβλέπονται πάγιες διαδικασίες μηνιαίας παρακολούθησης και συντονισμού της διδασκαλίας της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα της μαθήματα. Στο πλαίσιο αυτό πρόσφατα το ΥΠΑΙΘ, επειδή έλαβε υπόψη τα ιδιαίτερα προβλήματα που δημιουργούνται από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιείται η εξ αποστάσεως διδασκαλία, προχώρησε –ορθώς– σε δραστική μείωση της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Προβλήματα όμως με την κάλυψη της εξεταστέας /διδακτέας ύλης υπάρχουν και στις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου. Ιδιαίτερα μάλιστα για την Α΄ Λυκείου, αν συνεκτιμηθεί και η απόφαση του ΥΠΑΙΘ να εφαρμοστεί τελικά από φέτος στις Προαγωγικές Εξετάσεις η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, υπολογίζεται ότι τα προβλήματα θα είναι πολύ μεγαλύτερα, γιατί υπάρχουν τεράστιες διαφορές από περιοχή σε περιοχή και από σχολείο σε σχολείο ως προς τη διδαχθείσα μέχρι σήμερα ύλη, κάτι που εύκολα μπορεί να διαπιστωθεί, αν γίνει η καταγραφή της για όλα τα σχολεία της χώρας με τη διαδικασία που ακολουθείται στην Γ΄ τάξη. Αν όμως η διδαχθείσα ύλη δεν είναι ίδια σε όλα τα σχολεία, πώς μπορούν να τεθούν θέματα από μια ενιαία Τράπεζα Θεμάτων;

Οι διαφορές στην κάλυψη της εξεταστέας /διδακτέας ύλης οφείλονται σε πολλούς λόγους και πρώτα από όλα στις ειδικές συνθήκες της φετινής χρονιάς με την παρατεταμένη εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης. Είναι γεγονός ότι η κάλυψη της ύλης στη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία αφενός υστερεί πολύ ποιοτικά και ποσοτικά σε σύγκριση με τη διδασκαλία στη φυσική τάξη και αφετέρου εύλογα διαφέρει από σχολείο σε σχολείο ακόμη κι και από τμήμα σε τμήμα του ίδιου σχολείου.

Επιπλέον, η ύλη αρκετών μαθημάτων είναι πολύ μεγάλη και -σε αρκετές περιπτώσεις- δυσανάλογη προς τις διδακτικές ώρες που προβλέπονται από το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας κάθε μαθήματος. Στα παραπάνω πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι σε αρκετά σχολεία η διδασκαλία κάποιων μαθημάτων ξεκίνησε αργά -σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις λίγο πριν τα Χριστούγεννα- λόγω καθυστερήσεων στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.

Από όλα τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι στην περίπτωση της Α΄ Λυκείου δεν έχουν διασφαλιστεί οι προϋποθέσεις, ώστε η εξεταστέα /διδακτέα ύλη να διδαχθεί και να εξεταστεί με ενιαίο τρόπο σε όλα τα σχολεία όλης της χώρας. Επομένως, είναι απόλυτη ανάγκη το ΥΠΑΙΘ, για λόγους παιδαγωγικούς και διδακτικούς, να προχωρήσει είτε σε αναβολή εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων είτε σε εξορθολογισμό και μείωση της ύλης  των μαθημάτων της Α΄ Λυκείου, ανάλογη με αυτή που αποφασίστηκε για τη Γ΄ Λυκείου.

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου

του 1ου ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης