Τράπεζα θεμάτων: Να μην εφαρμοσθεί ζητά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία
Επισημάνσεις και ανησυχίες της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας για την ποιότητα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης σε συνθήκες πανδημίας

Στην περίοδο της πανδημίας, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία καλεί τους αρμόδιους παράγοντες να μην επιβαρύνουν περαιτέρω τους μαθητές με την επιβολή ενός εξεταστικοκεντρικού χαρακτήρα των σχολικών μαθηματικών, όπως με την επιβολή της τράπεζας θεμάτων ή τον κεντρικό καθορισμό εξεταστέας ύλης και τρόπου διεξαγωγής των προαγωγικών εξετάσεων.

Όπως τονίζει, η εκμάθηση του μαθήματος των μαθηματικών μέσω τηλεκπαίδευσης μπορεί να «απομακρύνει σημαντικό μέρος του μαθητικού πληθυσμού από τους στόχους της μαθηματικής εκπαίδευσης, χωρίς να διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία μέτρησης της κατανόησης των μαθηματικών εννοιών και τεχνικών, ώστε να επανέρχεται για να βελτιώνει την μάθηση για όλες και όλους».

Τέλος, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία γνωστοποιεί πως προγραμματίζει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις σε συνεργασία με τα Παραρτήματα σε όλη την Ελλάδα, για την κατανόηση της σημασίας των Μαθηματικών στην ανάγνωση πολύπλοκων φαινομένων και την λήψη αποφάσεων στην πανδημική κρίση, για τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των μαθητών και μαθητριών σε μια ποιοτική και αποτελεσματική Μαθηματική Εκπαίδευση, χωρίς φραγμούς και αποκλεισμούς.

Η ανακοίνωση: 

Το ΔΣ της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, μαζί με τις ευχές για το νέο έτος, καλεί όλους τους παράγοντες που εμπλέκονται στην Μαθηματική Εκπαίδευση να επιδείξουν την ιδιαίτερη κοινωνική ευαισθησία, παιδαγωγική ευελιξία και εκπαιδευτική προσαρμοστικότητα που απαιτούν οι πολύπλοκες συνθήκες της πανδημίας και των υγειονομικών περιοριστικών μέτρων.

Η συνέχιση της σχολικής λειτουργίας ανάμεσα στα χρονικά κενά της φυσικής παρουσίας με τη συμβολή ψηφιακών εφαρμογών και διαδικτυακών πρακτικών εκπαιδευτικής επικοινωνίας συνιστά ένα αναγκαίο πείραμα χωρίς σχεδιασμό, μια σύνθετη παιδαγωγική διεργασία κατά την οποία η διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών μπορεί να εμπνεύσει, αλλά και να αποθαρρύνει, να προσελκύσει το ενδιαφέρον, αλλά και να απομακρύνει σημαντικό μέρος του μαθητικού πληθυσμού από τους στόχους της μαθηματικής εκπαίδευσης, χωρίς να διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία μέτρησης της κατανόησης των μαθηματικών εννοιών και τεχνικών, ώστε να επανέρχεται για να βελτιώνει την μάθηση για όλες και όλους.

Το γεγονός της λειτουργικής αξιοποίησης και ενσωματωμένης χρήσης των Μαθηματικών και σε άλλα γνωστικά πεδία, επομένως οι πολλαπλές συνέπειες που ενδέχεται να επιφέρουν τυχόν ελλιπείς ή λανθασμένες κατανοήσεις των Μαθηματικών, καθιστά επιτακτική την αυξημένη προσοχή που θα πρέπει να επιδεικνύει το Υπουργείο και το ΙΕΠ σε κάθε εκπαιδευτική απόφαση που μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα και αποτελεσματικότητα της μαθηματικής εκπαίδευσης στο ρευστό πλαίσιο της πανδημικής περιόδου.

Σε αυτό το πλαίσιο καλούμε τους αρμόδιους παράγοντες να απομακρύνουν σκέψεις για περαιτέρω επιβάρυνση του εξεταστικοκεντρικού χαρακτήρα των σχολικών μαθηματικών, όπως με την επιβολή της τράπεζας θεμάτων ή τον κεντρικό καθορισμό εξεταστέας ύλης και τρόπου διεξαγωγής των προαγωγικών εξετάσεων.

Προτείνουμε την διεύρυνση της ευθύνης των εκπαιδευτικών της κάθε σχολικής μονάδας στην εξεταστική διαδικασία, ώστε σε συνεργασία με τους περιφερειακούς συντονιστές εκπαιδευτικού σχεδιασμού να προσαρμόζονται στις παιδαγωγικές και τεχνολογικές δυνατότητες των σχολικών κοινοτήτων.

Η επιβολή παρεμβάσεων στο μαθηματικό περιεχόμενο, στις μεθόδους διδασκαλίας και τις εξεταστικές διαδικασίες ενεργοποιεί δυστυχώς απρόβλεπτους αμυντικούς μηχανισμούς που στις εξ αποστάσεως συνθήκες ενδέχεται να οδηγήσει σε μαζική απομάκρυνση από την μαθηματική διδασκαλία και μάθηση με ολέθριες αρνητικές συνέπειες στην καλλιέργεια της ελεύθερης σκέψης και της δημιουργικής επινόησης των μαθητριών και μαθητών, στη κριτική ένταξη των νέων στην κοινωνική και οικονομική ζωή.

Χρειάζεται συνεχής επικοινωνία με την εκπαιδευτική και μαθηματική κοινότητα, ευέλικτη προσαρμογή σε τοπικές συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας και μόνιμη μέριμνα για τη συνοχή των σχολικών κοινοτήτων με ενίσχυση των πιο αδύναμων κρίκων τους.

Η ΕΜΕ προγραμματίζει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις σε συνεργασία με τα Παραρτήματα σε όλη την Ελλάδα, για την κατανόηση της σημασίας των Μαθηματικών στην ανάγνωση πολύπλοκων φαινομένων και την λήψη αποφάσεων στην πανδημική κρίση, για τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των μαθητών και μαθητριών σε μια ποιοτική και αποτελεσματική Μαθηματική Εκπαίδευση, χωρίς φραγμούς και αποκλεισμούς.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικός
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου
«Οι εκπαιδευτικοί θα υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας να αγωνιζόμαστε με κάθε συλλογική μορφή που επιλέγουμε, για τη διάσωση του δημόσιου σχολείου, για...
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου
klimt
Γκούσταβ Κλιμτ: Χαμένος πίνακας του πουλήθηκε έναντι 30 εκατ. ευρώ – Ποιος είναι
Χαμένος πίνακας του Γκούσταβ Κλιμτ πουλήθηκε για 30 εκατ. ευρώ – Αμφιβολίες για την προέλευσή του
Γκούσταβ Κλιμτ: Χαμένος πίνακας του πουλήθηκε έναντι 30 εκατ. ευρώ – Ποιος είναι
Αττικό νοσοκομείο
Γιάννης Καλλιάνος: ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας του πατέρα του διέταξε το Αττικό Νοσοκομείο
ΕΔΕ για τον θάνατο του πατέρα του Γιάννη Καλλιάνου διέταξε η διοίκηση του νοσοκομείου
Γιάννης Καλλιάνος: ΕΔΕ για τις συνθήκες νοσηλείας του πατέρα του διέταξε το Αττικό Νοσοκομείο