Κλειστά σχολεία: «Κανένα lockdown στα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς»
«Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με όλα τα μέτρα προστασίας» ζητά η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, μετά την ανακοίνωση για «λουκέτο» και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

«Κανένα lockdown στα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς», τονίζει η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωσή της, ζητώντας «ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με όλα τα μέτρα προστασίας».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

ΚΑΝΕΝΑ LOCKDOWN  ΣΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΤΙΑΣ

Η κυβέρνηση της Ν.Δ εφαρμόζοντας την πολιτική του μηδενικού δημοσιονομικού κόστους, εδώ και μήνες δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να θωρακίσει την υγεία του λαού και να κρατήσει ανοικτά και ασφαλή τα σχολεία (ενίσχυση του ΕΣΥ, προστασία και ασφάλεια στους εργασιακούς χώρους, στα νοσοκομεία, στα σχολεία, στα ΜΜΜ και στις κοινωνικές δομές ). Η επιβολή του νέου lockdown αποτελεί ανοικτή ομολογία  αποτυχίας  αυτής της εγκληματικής πολιτικής της .

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ επέλεξαν να μην πάρουν τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλιστεί ότι τα σχολεία θα παραμείνουν ανοιχτά, αντιμετώπισαν με περιφρόνηση, βία και καταστολή τα δικαία αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για την ασφαλή λειτουργία τους, πρόκριναν ως «λύση” με μηδενικό κόστος  το κλείσιμο των σχολείων και καμώνονται πως συνεχίζεται η «απρόσκοπτη παροχή εκπαίδευσης» με τη σύγχρονη  εξ αποστάσεως εκπαίδευση!

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΙΑΣΚΟ

Οι τυμπανοκρουσίες περί «καινοτομίας», «πλήρους ετοιμότητας» και οι ανερυθρίαστες δηλώσεις της κ. Κεραμέως να πείσει την κοινωνία για την ορθότητα του εγχειρήματος της κατέληξαν σε νέο φιάσκο της .

Η κατάρρευση συνολικά του συστήματος της τηλεκπαίδευσης από την πρώτη κιόλας μέρα της εφαρμογής της και η αποτυχία του αποδεικνύει την αδιαφορία και την απαξίωση της κυβέρνησης απέναντι σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Μαζί με το webex κράσσαρε η  πολιτική  της «παράδοσης» της επαφή μας με τους μαθητές, και μάλιστα αποκλειστικά και υποχρεωτικά, στα επιχειρηματικά συμφέροντα ιδιωτικής εταιρείας. Και μαζί της κατέρρευσε και  η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης  να εξισώσει της «εξ αποστάσεως» με τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία(  7ωρα, τηλεαπουσίες και τηλεδιδαχθείσα ύλη κλπ)

Το διπλό φιάσκο για το υπουργείο παιδείας τις δύο τελευταίες μέρες δεν αφήνει πλέον καμία νομιμοποίηση για την παρουσία της κυρίας Κεραμέως στο Υπουργείο Παιδείας και θέτει επιτακτικά το ζήτημα της άμεσης παραίτησής της .

Η τηλεκπαίδευση δεν είναι «λύση» ,γιατί η “εξ αποστάσεως ” δεν είναι εκπαίδευση!

Το ΥΠΑΙΘ " θωρακίζει" το σχολείο νομοθετώντας την υποχρεωτικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ,μετατρέποντας την σε ισότιμη με την δια ζώσης εκπαίδευση, προσπαθώντας έτσι να την καθιερώσει  ως τέτοια στη συνείδηση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών.

Αποτελεί κοινή παραδοχή πως η ΕΑΕ μπορεί να νοηθεί μόνο  ως  εργαλείο που λειτουργεί επικουρικά με τη ζωντανή εκπαίδευση στην τάξη. Λόγω της φύσης της αποτελεί διαδικασία  αποξενωτική– αλλοτριωτική, μονότονη, που προάγει την τυποποίηση, την ασκησιολογία, την εστίαση στην πληροφορία, την ποσοτικοποίηση γνώσης . Παράλληλα, εκθέτει μαθητές 12-18 χρονών σε υποχρεωτική υπερβολική χρήση των ηλεκτρονικών μέσων με πολλαπλές συνέπειες (7 ώρες την ημέρα επί 5 μέρες!) , για την οποία τόσα χρόνια οι φορείς της υγείας εφιστούν την προσοχή .

Η ΕΑΕ σε καμία περίπτωση  δεν μπορεί να έχει χαρακτηριστικά υποχρεωτικότητας για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με απουσίες, προχώρημα ύλης κλπ..Η προώθηση της και προσπάθεια υποχρεωτικής επιβολής της ως βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης στοχεύει ευθέως στο συνταγματικό δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και πλήττει ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές, ενώ οδηγεί και στην περιθωριοποίηση των πιο αδύναμων αλλά και των ευάλωτων κοινωνικά μαθητών. Πλήττει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, απαξιώνει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, τους εκπαιδευτικούς και το ρόλο τους

 Αποτελεί χρυσή ευκαιρία διείσδυσης των πολυεθνικών εταιριών στο δημόσιο σχολείο .

Η νομιμοποίηση και μονιμοποίησή της “εξ αποστάσεως, θα έχει ολέθρια αποτελέσματα στη ομαλή μορφωτική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.

ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΤΙΑΣ ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

Η αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας και της καθημερινής παρουσίας των παιδιών στο σχολείο και ο κίνδυνος να στερηθούν οι μαθητές πιθανά και μια ολόκληρη σχεδόν  σχολική χρονιά,  θα έχει πολλαπλές συνέπειες, κοινωνικές, μαθησιακές, ψυχοκοινωνικές, ακόμα και βιοτικές.

Η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη, παιδαγωγικά, ψυχοκοινωνικά και διδακτικά.

Έστω και τώρα, λοιπόν, απαιτούμε από την κυβέρνηση να «ξεπαγώσει» την ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία, να πάρει τώρα μέτρα το ΥΠΑΙΘ ώστε τα σχολεία να μείνουν ανοικτά, υιοθετώντας τα αιτήματα εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών για ασφαλή λειτουργία των σχολείων με παράλληλη ενίσχυση του συστήματος υγείας

  • 15 μαθητές ανά τμήμα, δωρεάν επαναλαμβανόμενα tests για πλήρη ιχνηλάτηση, πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Μονιμοποίηση των αναπληρωτών.
  • Ενίσχυση του συστήματος υγείας με μόνιμους διορισμούς προσωπικού, αύξηση ΜΕΘ, άνοιγμα νοσοκομείων και επίταξη ιδιωτικών μονάδων υγείας.

Παράλληλα διεκδικούμε:

  • Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και οι ΥΑ. για την ΕΑΕ, που την καθιστούν υποχρεωτική.
  • Είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών να καλύψουν μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών τους και να στηρίξουν τους μαθητές τους με κάθε μέσο και τρόπο  που οι ίδιοι θα επιλέξουν .

 Όσο τα σχολεία παραμένουν κλειστά , απαιτούμε:

  • Καμιά  προσμέτρηση και καταχώριση απουσιών, κανένας μαθητής να μην λαμβάνει απουσίες επειδή δεν συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση .
  • Καμία ύλη να μην θεωρείται διδαχθείσα στην τηλεκπαίδευση, αλλά μόνο στην τάξη.
  • Κανείς εκπαιδευτικός δεν θα γίνει μοχλός των αντιεκπαιδευτικών επιδιώξεων του υπουργείου, δεν βάζουμε τηλεαπουσίες, δεν συμπληρώνουμε τηλεβιβλία ύλης.
  • Μείωση και αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης, ιδιαίτερα των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Καμιά Τράπεζα Θεμάτων δεν μπορεί να ισχύσει – να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό μέτρο!
  • Να μην γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις όσο ισχύουν αυτές οι συνθήκες.
  • Καμιά ιδιωτική εταιρεία υπεύθυνη της επαφής μας με τους μαθητές. Προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών .
  • Δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου εξοπλισμού από το υπουργείο: Laptop και οθόνες, σύνδεση στο Internet, αφού έτσι κι αλλιώς αποτελεί ένα απαραίτητο συμπληρωματικό εργαλείο στη διδακτική διαδικασία.
  • Καμία και κανένας να μην εργάζεται με δικά του μέσα. Το κόστος του εξοπλισμού αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου και όχι των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
  • Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παρέχουν την εργασία τους στο χώρο του σχολείου. Η οικία μας και τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε δεν ανήκουν στο υπουργείο.

Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ

Η επιβολή της εξ αποστάσεως ως πραγματικής εκπαίδευσης είναι μέρος της αντιεκπαιδευτικής  αυταρχικής κυβερνητικής πολιτικής .Η πρόσφατη συντεταγμένη  συλλογική απάντηση του κλάδου αποτελεί αγωνιστική παρακαταθήκη για τις μάχες που καλούμαστε να δώσουμε απέναντι στη βαρυχειμωνιά των νέων αντιεκπαιδευτικών  νομοσχεδίων (ΕΠΑΛ, αξιολόγηση, Τράπεζα Θεμάτων, νέο σύστημα πρόσβασης, συνδικαλιστικός νόμος) . Είναι αναγκαίο ,αι μέσα σ’ αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ο κλάδος μέσα από Γενικές Συνελεύσεις (στα προαύλια των σχολείων και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο) να απαντήσει οργανωμένα και συλλογικά .

ΑΜΕΣΗ  ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟ ΥΠΑΙΘ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ

  • Διεκδικούμε την υιοθέτηση των αιτημάτων μας, ώστε τα σχολεία να είναι ΑΝΟΙΚΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ και αναδεικνύουμε τα προβλήματα που δημιουργούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία από την ΕΑΕ.
  • Οργανώνουμε μορφές συλλογικής διαμαρτυρίας, όπως αποχή από την τηλεκπαίδευση, που μπορεί να έχουν και επαναλαμβανόμενη μορφή.
  • Καλούμε και την ΟΛΜΕ να κηρύξει πανελλαδική απεργία – αποχή με κεντρικό αίτημα “Ανοιχτά και Ασφαλή Σχολεία για όλους!”
  • οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάσουν με όποιο τρόπο κρίνουν πιο πρόσφορο και να καταγράψουν τις εκτιμήσεις  και θέσεις τους σχετικά με την ΕΑΕ , τα προβλήματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή της, τα κενά, τις ελλείψεις, μαθητών/τριών που δεν έχουν τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό κλπ
  • Το ΔΣ της ΟΛΜΕ οφείλει  να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που δεν θα υλοποιήσουν την ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ, είτε από έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού είτε για οποιονδήποτε άλλον λόγο.

ΟΙ  ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pistopoiisi agglikwn
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
Το πιο εύκολο online Πιστοποιητικό Αγγλικής Γλώσσας επιπέδου Β2,C1,C2 στην Ελλάδα είναι αυτό που προωθεί η goLearn με ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΙΣΧΥ και πλήρη...
Πιστοποίηση Αγγλικών ΑΣΕΠ επιπέδου C2: Ποιο είναι το πιο εύκολο στην Ελλάδα
γονείς
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
Η άδεια χορηγείται στο γονέα−υπάλληλο ανεξάρτητα από το αν ο άλλος γονέας εργάζεται ή όχι
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις Άδειες Παρακολούθησης Σχολικής Επίδοσης Τέκνου
alfavita_logo
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
24ωρη απεργία προκήρυξαν για σήμερα οι Ενώσεις των εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ
Το alfavita συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι Ενώσεις εργαζομένων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ