Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν συγχώνευση σχολείων στη Θεσσαλονίκη
Καταγγελία για την πρόταση της Σχολικής Επιτροπής Π.Ε. του Δήμου Αμπελοκήπων για συγχώνευση σχολικών μονάδων

O Ζ' Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης καταγγέλλει την πρόταση της Σχολικής Επιτροπής Π.Ε. του Δήμου Αμπελοκήπων για συγχώνευση σχολικών μονάδων. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση του ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Π.Ε. προχώρησε στην ενέργεια αυτή χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά σχετική πρόταση από τις αρμόδιες υπηρεσίες της εκπαίδευσης και ειδικότερα της Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης και χωρίς καμιά συζήτηση στη Σχολική Επιτροπή ή στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας.

Η ανακοίνωση του συλλόγου

Το Δ.Σ. του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης, βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να καταγγείλει την απαράδεκτη και άνευ προηγουμένου ενέργεια του προέδρου της Σχολικής Επιτροπής Π.Ε. του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης κ. Κοσμά Γυμνόπουλου να προτείνει ως μη όφειλε τη συγχώνευση σχολικών μονάδων της περιοχής μας. Συγκεκριμένα και χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά σχετική πρόταση από τις αρμόδιες υπηρεσίες της εκπαίδευσης και ειδικότερα της Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης και χωρίς καμιά συζήτηση στη Σχολική Επιτροπή ή στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και το αρμόδιο να εκφράσει γνώμη Δημοτικό Συμβούλιο, παραθέτει το μαθητικό δυναμικό 3 σχολικών μονάδων (1ο, 2ο και 12ο Δ.Σ. Αμπελοκήπων) το οποίο ο ίδιος, αν και παντελώς αναρμόδιος, χαρακτηρίζει μικρό. Γι αυτό και προτείνει τη συγχώνευση των 2ου και 12ου Δ.Σ., αφήνοντας φυσικά ανοιχτό το ζήτημα υποβάθμισης και του 1ου Δ.Σ., που επίσης (κατά τον ίδιο πάντα) έχει μικρό αριθμό μαθητών.

Η πρόταση αυτή γίνεται «με γμώμονα», όπως αναφέρεται στο έγγραφο, «την ορθότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού». Βέβαια ο κ. πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής γνωρίζει πολύ καλά ότι οι αρμοδιότητες του ίδιου (και του Δήμου συνολικά) περιορίζονται στην κατασκευή/διαμόρφωση, τη συντήρηση και σωστή λειτουργία της κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής και καμιά σχέση δεν έχει με την διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, την κρίση δηλ. επί των αναγκών και τη διάθεση των αναγκαίων εκπαιδευτικών που αποτελεί αρμοδιότητα του Υ.ΠΑΙ.Θ. και των υπηρεσιών του. Προφανώς η εκπεφρασμένη βούληση της δημοτικής αρχής για έλεγχο και πέρασμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις αρμοδιότητες των Δήμων, γίνεται προσπάθεια δια της πλαγίας οδού να γίνει πράξη πριν καν νομοθετηθεί.

Τεχνηέντως βέβαια στο έγγραφο αναφέρεται το μαθητικό δυναμικό των 3 συγκεκριμένων σχολείων και όχι εκείνο των άλλων σχολείων που γειτνιάζουν με αυτά και στα οποία (διόλου τυχαίο για την απόκρυψη) διαπιστώνουμε αναλογίες μαθητών που σχεδόν στο σύνολο των τμημάτων ξεπερνούν τα 20 παιδιά και σε κάποιες περιπτώσεις (3ο Δ.Σ. Αμπ/πων) φτάνουν τα 25!!! Θα περιμέναμε λοιπόν από τον Δήμο να προτείνει στη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης την αλλαγή των ορίων των σχολικών περιφερειών, ώστε να αποσυμφορηθούν τα βεβαρημένα με μεγάλο αριθμό μαθητ(ρι)ών σχολεία. Και αν κάποιος ενδιαφέρεται για τη βελτίωση των συνθηκών μόρφωσης των παιδιών, γνωρίζει ότι για την αποσυμφόρηση των υπολοίπων είναι απολύτως αναγκαία τα 3 σχολεία που μπαίνουν στο στόχαστρο του Δήμου, με τα λειτουργούντα σήμερα τμήματα και μάλλον και κάποια περισσότερα.

Ως Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. της περιοχής πολλές φορές ζητήσαμε, δυστυχώς χωρίς ανταπόκριση, την συνδρομή του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης για την βελτίωση των συνθηκών μόρφωσης των παιδιών μας. Ειδικά στην περίοδο της πανδημίας μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου μας, έχουν ζητήσει επανειλημμένα από τον Δήμο και το Δημοτικό Συμβούλιο να υποστηρίξουν το καθολικό αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μέχρι 15 μαθητ(ρι)ες στο τμήμα και εμπράκτως, με την εύρεση και διαμόρφωση των αναγκαίων αιθουσών να συμβάλουν στην ασφαλή για παιδιά και εκπαιδευτικούς λειτουργία του σχολείου. «Βασιλικότεροι της Βασιλέως» κας Κεραμέως, αρνήθηκαν οτιδήποτε σχετικό. Κι έρχονται σήμερα, στα βήματα της κας υπουργού που τον Ιούνιο και εν μέσω πανδημίας νομοθέτησε (για πρώτη φορά στην σύγχρονη ιστορία της εκπαίδευσης) την αύξηση των μαθητ(ρι)ών ανά τμήμα, ως Σχολική Επιτροπή να ζητήσουν την περαιτέρω αύξηση των μαθητών/τμήμα στα σχολεία του Δήμου…

  • Καλούμε την Σχολική Επιτροπή, τον Δήμο και το Δημοτικό Συμβούλιο Αμπελοκήπων-Μενεμένης να ανακαλέσουν την συγκεκριμένη αναρμοδίως και παρατύπως υποβληθείσα πρόταση
     
  • Καλούμε την Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης να αγνοήσει τις αναρμοδίως κατατεθείσες υποδείξεις και αντιθέτως σε συνεργασία με την Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, τους Δ/ντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων των Σχολείων και τον Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. να προχωρήσουν σε αλλαγή των ορίων των σχολικών περιφερειών των Δημοτικών Σχολείων των Αμπελοκήπων ώστε να βελτιωθεί η αναλογία παιδιών/τμήμα και συνολικά η ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»