ΕΛΜΕ Β' Αχαΐας: Ζητάμε ανοιχτά, ζωντανά και ασφαλή σχολεία
«Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί μέσα από τους συλλόγους και τα σωματεία μας να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας στη ζωή, την υγεία και την παιδεία, να απαιτήσουμε το ουσιώδες και να μην επιτρέψουμε τη διάσπασή μας από ψευτοαιτήματα που δεν λύνουν το πρόβλημα»

Ανακοίνωση για το άνοιγμα των σχολείων και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα ήδη από το πρώτο κουδούνι της νεάς χρονιάς εξέδωε η ΕΛΜΕ Β' Αχαΐας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

“ένα πρωί κίνησα (για το σχολείο), μισό χαρούμενος, μισό αλαφιασμένος, 

 — Με την ευκή του Θεού και με την ευκή μου…, μουρμούρισε (η μητέρα)…..

Ήμουν σαν ένα μικρό καταστολισμένο σφαγάρι»

Ν. Καζαντζάκης  “Αναφορά στον Γκρέκο”

Με αυτά τα αντιφατικά συναισθήματα παρουσιαστήκαμε οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης την 1η Σεπτέμβρη της φετινής χρονιάς, φορώντας  έκαστος τη μάσκα του. Ο φόβος και η ανησυχία αφορούσε στο άνοιγμα των σχολείων στην περίοδο  της νέας έξαρσης του Covid-19. Εύλογα τα συναισθήματα, γιατί ήταν σαφές ότι  οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι τα σχολεία είναι έτοιμα να ανοίξουν “σε πλήρη λειτουργία και με όλους τους μαθητές” έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την πραγματικότητα.                                                                                                                                                                         

  • Το γεγονός ότι η κυβέρνηση υπήρξε από απόλυτα αρνητική ως αδιάφορη στο κάλεσμά μας για τη διενέργεια μοριακών τεστ ανίχνευσης του ιού στους εκπαιδευτικούς δε δίνει καμία εγγύηση ότι κάποιος μαθητής ή εκπαιδευτικός δεν είναι ασυμπτωματικός φορέας του ιού. Το  αποτέλεσμα ήταν πριν καν ανοίξουν οι πύλες για τους μαθητές να έχουμε κρούσματα σε συναδέλφους ανά την Ελλάδα.
  •  Οι περιβόητες μάσκες -στις οποίες η κυβέρνηση είχε στηρίξει όλη της την πολιτική προστασίας και υποσχέθηκε να χορηγήσει δύο σε κάθε μαθητή δωρεάν μετά την πίεση που δέχτηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - δεν έχουν έρθει καν στα σχολεία κι όπου παραδόθηκαν (βλ. Θεσσαλονίκη) ήταν ακατάλληλες και αποσύρθηκαν. Ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος.
  • Με μάσκα ή χωρίς τα πρόσωπα των μαθητών σχεδόν θα ακουμπάνε το ένα το άλλο, μιας και τα τμήματα των 27 μαθητών/τριών - ακόμα και 28 στην Α’ Γυμνασίου στην Αιγείρα- είναι κοινός τόπος και είναι αδύνατον να καθίσουν κατά μόνας στο θρανίο. Και σε όποιο σχολείο υπάρχουν τμήματα με μικρότερο αριθμό μαθητών, αυτοί θα συνωστιστούν σε αίθουσες προκάτ, κάποιοι και σε κοντέινερ. Κάθε έννοια φυσικής απόστασης καταργείται, το περίφημο ενάμισι μέτρο απόστασης δεν υφίσταται. Οι εκκλήσεις μας στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να μεριμνήσει για σπάσιμο των τμημάτων, εξεύρεση αιθουσών, διορισμό εκπαιδευτικών για τα τμήματα που θα προέκυπταν, έπεσαν στο κενό. Προφανώς η Ιταλία, η Ισπανία κι η Δανία που κινήθηκαν σ’ αυτήν την κατεύθυνση βρίσκονται σε μια άλλη Ευρώπη απ’ αυτήν που βρίσκεται η Ελλάδα.
  • Οι καθαρίστριες παρουσιάστηκαν στα σχολεία μόλις την Παρασκευή και μετά από πολλές διαμαρτυρίες. Αιτία για την καθυστέρηση οι αλλαγές στη διαδικασία πρόσληψής τους μέσα στο καλοκαίρι. Αναρωτιέται κανείς πότε θα καθαρίσουν κτίρια στα οποία έχει να μπει σκούπα από τον Ιούνιο. Στην Αιγιάλεια σε σύνολο 25 καθαριστριών μόλις 11 εργάζονται με σύμβαση αορίστου χρόνου και τρεις ακόμα με πλήρη απασχόληση. Οι υπόλοιπες 11 προσλήφθηκαν ως εργαζόμενες μερικής απασχόλησης (τρίωρο) Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι 8 σχολεία  δεν θα καλύπτονται από άποψη καθαριότητας και διαρκούς απολύμανσης των επιφανειών κατά την διάρκεια του διδακτικού ωραρίου. Είναι ηλίου φαεινότερον ότι πρέπει το εργασιακό τους ωράριο να επεκταθεί έτσι που να καλύπτει το διδακτικό ωράριο. Αποδεικνύεται δε η αναγκαιότητα της μόνιμης σχέσης εργασίας του προσωπικού καθαριότητας.
  • Κι ως αποκορύφωμα του «έγκαιρου σχεδιασμού» του Υπουργείου, απεστάλη στα σχολεία εγκύκλιος για το πώς πρέπει να κινηθούν οι εκπαιδευτικοί την 14η Σεπτεμβρίου, ημέρα του αγιασμού, ορίζοντας ως ώρα προσέλευσης τις 8.15, μόλις στις 2.30 το μεσημέρι, αφού όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων είχαν συνεδριάσει και οργανώσει τον προγραμματισμό τους με βάση την αναβολή του αγιασμού για τις 11 π.μ. και  παίρνοντας υπόψη την εμπειρία όλων των προηγούμενων ετών και τα νέα δεδομένα της πανδημίας.
  • Αντίθετα, το Υπουργείο παρουσίασε εξαιρετικά εγκαίρως πλήρες πρόγραμμα εφαρμογής της “εξ αποστάσεως εκπαίδευσης”, στέλνοντας μάλιστα και οδηγίες που απαγορεύουν κάθε προσπάθεια να επικοινωνήσουν οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους μέσω άλλης πλατφόρμας, πέραν αυτής που ορίζει το ίδιο, παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι δεν είναι αυτονόητο ότι όλα τα παιδιά έχουν πρόσβαση στον απαραίτητο εξοπλισμό και παρόλο που η «εξ αποστάσεως» επιβεβαιωμένα  ενέτεινε τις κοινωνικές ανισότητες, γεγονός που και η κα Κεραμέως παραδέχτηκε, όταν δήλωσε ότι  "Tα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα.

Στην πράξη, όμως, δεν παίρνει τα αναγκαία μέτρα για να λειτουργήσουν αυτά με όρους υγειονομικής ασφάλειας και παιδαγωγικής επάρκειας. Το Υπουργείο εμμένει στο τρίπτυχο: εξοικονόμηση πόρων, πειθάρχηση και ατομική ευθύνη. Καθιστά υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς να “διδάξουν  στα παιδιά τη σωστή χρήση της μάσκας”, να ελέγξουν την εφαρμογή του μέτρου και να επιβάλλουν κυρώσεις φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με την κοινωνία που αντιδρά στα αντιφατικά μέτρα (lock down το Μάρτιο που εξόντωσε οικονομικά κάθε μικρομεσαία επιχείρηση και μικροεπαγγελματία, αλλά ανεξέλεγκτο άνοιγμα των συνόρων και αύξηση της χωρητικότητας σε πλοία και αεροπλάνα τον Ιούλιο). Ατομική ευθύνη συνδυασμένη με αυταρχισμό, αναλγησία και εγκληματική άγνοια είναι οι βασικές αρχές που υπαγορεύουν κάθε κίνησή της κυβέρνησης.

Επειδή δεν θεωρούμε τους εαυτούς μας και τους μαθητές και τις οικογένειές τους αναλώσιμους και για να μην οδηγηθεί, η εκπαιδευτική κοινότητα ως ένα “σφαγάρι” σύσσωμη η κοινωνία πρέπει να απαιτήσει “Ανοιχτά, ζωντανά, ασφαλή σχολεία”.

Απαιτούμε:

  • Τη διενέργεια δωρεάν διαγνωστικού τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των σχολικών και προληπτικά τεστ σε καθηγητές και μαθητές όλων των σχολικών μονάδων ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Να λειτουργήσουν τα τμήματα με 15 μαθητές. Να προσληφθούν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη όλων των αναγκών και δομών. Αν έδειξε κάτι η εμπειρία της επιστροφής στα σχολεία τον Μάιο είναι ότι τα τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών/τριών είναι πιο λειτουργικά τόσο σε γνωστικό όσο και σε παιδαγωγικό επίπεδο. Από υγειονομικής άποψης δε, επιτρέπουν την τήρηση των φυσικών αποστάσεων.
  • Να χωριστούν τώρα τα 27άρια τμήματα (πχ. 1ο Γυμνάσιο Αιγίου, 3ο Γυμνάσιο Αιγίου,  Γυμνάσιο Αιγείρας, 2ο ΓΕΛ Αιγίου ). 
  • Ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό για τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη να διδάξουν όχι να διαγνώσουν ή να διαχειριστούν κρούσματα.
  • Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας σε έμψυχο δυναμικό και απαραίτητα υλικά.

Η αγωνία κι ο θυμός πρέπει να γίνει ενεργητική απαίτηση.

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί μέσα από τους συλλόγους και τα σωματεία μας να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας στη ζωή, την υγεία και την παιδεία, να απαιτήσουμε το ουσιώδες και να μην επιτρέψουμε τη διάσπασή μας από ψευτοαιτήματα που δεν λύνουν το πρόβλημα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ημεριδα
ΕΠΑΛ Λέσβου: Ημερίδα «Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΕΠΑΛ»
Οι ομιλητές ανέλυσαν τις διαδικασίες και τα είδη των αδειών που απαιτούνται για την νόμιμη άσκηση επαγγέλματος
ΕΠΑΛ Λέσβου: Ημερίδα «Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΕΠΑΛ»