Ένωση Ελλήνων Φυσικών: Χωρίς επιστημονική και παιδαγωγική βάση οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Φυσικής στο Λύκειο
«Αδιανόητο να μειώνονται οι ώρες σε μαθήματα κατευθύνσεων, όπου θα κληθούν οι μαθητές να εξετασθούν σε πανελλαδικό επίπεδο»

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, με μεγάλη έκπληξη και απορία, εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια της για την σημερινή αιφνιδιαστική ανακοίνωση του νέου ωρολογίου προγράμματος σπουδών για το Λύκειο. Με πρωτοφανή έλλειψη σεβασμού απέναντι στις επιστημονικές ενώσεις, αγνοώντας όλα τα υπομνήματα που έχουμε καταθέσει και τις συνεχείς εκκλήσεις για συμμετοχή σε διάλογο, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε αλλαγές εις βάρος του μαθήματος και της επιστήμης της Φυσικής.

Η αφαίρεση μίας ώρας Φυσικής κατεύθυνσης στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου δεν έχει καμία επιστημονική και παιδαγωγική βάση ενώ είναι αδιανόητο να μειώνονται οι ώρες σε μαθήματα κατευθύνσεων, όπου θα κληθούν οι μαθητές να εξετασθούν σε πανελλαδικό επίπεδο και μέσω αυτών θα κριθεί η εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.

Η κατάργηση του μαθήματος επιλογής στην Α΄ Λυκείου και του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας συνιστούν επίσης οπισθοδρόμηση. Οι εποχές απαιτούν ενίσχυση των Θετικών Επιστημών και όχι υποβάθμιση. Οι μαθητές τελειώνουν το Λύκειο με μηδενικές γνώσεις Αστρονομίας, Πυρηνικής και Σύγχρονης Φυσικής, διδασκόμενοι βιβλία που σταματούν δύο αιώνες πριν! Για μια ακόμα φορά, επιπλέον, αγνοείται η πρόταση που επανειλημμένως έχουμε καταθέσει για εισαγωγή διακριτού εργαστηριακού μαθήματος και δραστηριοτήτων STEM εκ περιτροπής για όλες τις Φυσικές Επιστήμες.

Αποτελεί θλιβερή διαπίστωση ότι οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα τα τελευταία χρόνια δεν πραγματοποιούνται με ακαδημαϊκά ή παιδαγωγικά κριτήρια αλλά εξυπηρετούν βραχυπρόθεσμές λογικές «διαχείρισης προσωπικού» και ικανοποίησης κλαδικών αιτημάτων.

Ζητούμε άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, για να καταθέσουμε τις τεκμηριωμένες θέσεις μας, καταστάλαγμα της εμπειρίας δεκαετιών μέσα στις αίθουσες και με αποκλειστικό κριτήριο το συμφέρον των μαθητών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

20ο Νηπιαγωγείο Τρικάλων
Τρίκαλα: Το πρώτο παθητικό σχολείο της Ελλάδας είναι γεγονός
Το νέο σχολείο αποτελεί παράδειγμα καινοτομίας και βιωσιμότητας, ανοίγοντας το δρόμο για την κατασκευή ενεργειακά αποδοτικών δημόσιων σχολείων σε όλη...
Τρίκαλα: Το πρώτο παθητικό σχολείο της Ελλάδας είναι γεγονός
αστυνομία
Το πρωί δέρνεις τους γιατρούς και το βράδυ φέρνεις τον πατέρα σου στο νοσοκομείο: Σενάριο επιστημονικής φαντασίας...
Εσύ χαζεύεις στο κινητό σου για να περάσει η ώρα μέχρι να ξαναγίνει η ιατρική επίσκεψη... και ξάφνου βλέπεις τη φάτσα σου "εν ώρα εργασίας", το...
Το πρωί δέρνεις τους γιατρούς και το βράδυ φέρνεις τον πατέρα σου στο νοσοκομείο: Σενάριο επιστημονικής φαντασίας...
τεχνητή νοημοσύνη
Έρευνα: Οι μισοί μαθητές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το περιεχόμενο που παράγει η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αληθινό
Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές δεν μπορούν να διακρίνουν αν το περιεχόμενο που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη είναι αληθινό, σύμφωνα με νέα...
Έρευνα: Οι μισοί μαθητές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το περιεχόμενο που παράγει η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αληθινό
Βιβλίο
«Καθεύδω υπό μανδραγόραν» – Τι σημαίνει και από πού προέρχεται η φράση;
Μια αρχαία και ποιητική έκφραση με ιδιαίτερο νόημα – Η σύνδεσή της με το φυτό του μανδραγόρα και την κατάσταση βαθύ ύπνου ή λήθαργου.
«Καθεύδω υπό μανδραγόραν» – Τι σημαίνει και από πού προέρχεται η φράση;