​​​​​​​Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως και η τροπολογία για την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση»
Ανακοίνωση- πρόταση της Ενότητας Αντίστασης Ανατροπής της ΕΛΜΕ Πειραιά - Το πολυνομοσχέδιο - έκτρωμα που χτυπάει τα δικαιώματα στις σπουδές και τη δουλειά να αποσυρθεί, η τροπολογία της ντροπής που μονιμοποιεί την εξ αποστάσεως και εισάγει τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες να ανακληθεί.

Η πανδημία του κορονοϊού απέδειξε ότι ο καπιταλισμός έχει αφήσει έναν πλανήτη ανοχύρωτο απέναντι σε κάθε είδους «φυσικές», αλλά καθόλου μη κοινωνικές, καταστροφές. Η διάλυση των συστημάτων περίθαλψης που εξελίσσεται εδώ και χρόνια και στη χώρα μας -παρά τις εναλλαγές των κυβερνήσεων- αποτελεί κατάσταση τεράστιου κινδύνου για τον λαό. Τώρα οι κυβερνήσεις, σε ολόκληρο τον κόσμο, επιδιώκουν να φορτώσουν ξανά την πολύπλευρη κρίση την οποία έχει οξύνει η πανδημία, στις πλάτες μας. Μειώσεις μισθών, απολύσεις, απόλυτη εκμετάλλευση, διάλυση των εργασιακών σχέσεων  προμηνύουν νέες δύσκολες μέρες για τον λαό.

Οι εξελίξεις είναι κρίσιμες και στην εκπαίδευση. Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, εγκλεισμού και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, με κλειστά σχολεία, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσαν στη δημοσιότητα και θέτουν σε δημόσια «διαβούλευση» το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια άκρως επιθετική εκ μέρους της κυβέρνησης προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναπροσαρμογές των δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Το πολυνομοσχέδιο αποτελεί συνέχεια όλων των αντι-εκπαιδευτικών μνημονιακών πολιτικών των τελευταίων χρόνων, όλων των κυβερνήσεων, όλων των αποχρώσεων (ΝΔ,ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ,ΣΥΡΙΖΑ). Ο πυρήνας του περιέχει όλα τα στοιχεία των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών με τις οποίες αναμετρήθηκε το εκπαιδευτικό κίνημα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες: Αξιολόγηση, πειθάρχηση, ανταγωνισμός, κατηγοριοποίηση, αριστεία, απόρριψη, περικοπές, ταξικοί φραγμοί.

  1. Με το πολυνομοσχέδιο προβλέπονται: σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου, αλλαγές στο δημοτικό, αύξηση ορίου (από 22 σε 26) και ελάχιστου μαθητών (20) για σχηματισμό τμήματος, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο, τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, άνοιγμα του δρόμου για πολλαπλές βάσεις εισαγωγής για πρόσβαση στην τριτοβάθμια, εμπέδωση της πειθάρχησης στη σχολική ζωή, μαζικό κλείσιμο ΕΠΑΛ μέσω ηλικιακού ορίου, αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών ώστε οι τελευταίοι να είναι αποτελεσματικοί «μπαμπούλες» των μαθητών. Με άλλα λόγια χτυπιούνται ΟΛΕΣ οι βαθμίδες της εκπαίδευσης. Δημιουργείται ένα σχολείο εξεταστικό κάτεργο, με τα παιδιά των φτωχών οικογενειών να θεωρούν άπιαστο όνειρο τη συνέχιση των σπουδών τους. Ταυτόχρονα, όλα δείχνουν ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε ενίσχυση της κατάρτισης, όπου θα σπρωχτεί βίαια ένα τμήμα του μαθητικού πληθυσμού για να αποτελέσει από νωρίς φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό.
  2. Δεν είναι διόλου τυχαία τα δημοσιεύματα στον τύπο για τα σχέδια της κυβέρνησης για τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων της εκπαίδευσης και της υγείας στους δήμους. Η περιβόητη αποκέντρωση αποτελεί διαχρονικό διακηρυγμένο στόχο και διακαή πόθο των κυβερνήσεων και του ΟΟΣΑ.
  3. Ταυτόχρονα, με το ίδιο ήθος που επέδειξε στο πολυνομοσχέδιο, σε νομοσχέδιο άσχετο με την εκπαίδευση και με τη διαδικασία του επείγοντος, η κυβέρνηση πέρασε τροπολογία που προβλέπει την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης»!) για κάθε περίπτωση που οι μαθητές «δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία» και τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος  σε περίπτωση επιδημικών νόσων (κάμερα). Η μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως και οι κάμερες στην τάξη είναι πολύ επικίνδυνες ρυθμίσεις που ανοίγουν τον δρόμο στην αδιοριστία, παρουσιάζουν μια εικονική πραγματικότητα μιας εκπαίδευσης «χωρίς σχολεία», στήνουν απεργοσπαστικό μηχανισμό για τις μαθητικές κινητοποιήσεις και συνοδεύονται από μια φασίζουσα λογική ελέγχου και τρομοκράτησης. Ταυτόχρονα ανοίγεται η γενίκευση της τηλε-εργασίας που σημαίνει πλήρη καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Εγκαθιδρύεται ένα   πανοπτικό σύστημα αξιολόγησης και ελέγχου, προχωρώντας στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Ενισχύονται οι όροι αναπαραγωγής των ήδη οξυμένων ταξικών και κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών. Παράλληλα στόχοι είναι η αποστείρωση της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και σχέσης, η πειθαρχία στις επιλογές του Κράτους, η απαγόρευση του παιδικού αυθορμητισμού και της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Η μάχη που πρέπει να δώσουμε ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ και με ΚΑΘΕ ΘΥΣΙΑ δεν αφορά στενά τον κλάδο. Αφορά όλους τους εργαζομένους και τις συνθήκες δουλειάς τους. Αφορά τον λαό και το δικαίωμα των παιδιών του στις σπουδές. Αφορά τα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα. Μας γυρίζουν, εμάς και τα παιδιά, στα σχολεία χωρίς καμία υγειονομική διασφάλιση και, ταυτόχρονα, προωθούν ομοβροντία βαρβαρότητας. Οι ελιγμοί της κυβέρνησης περί υποχώρησης ή «υποχώρησης» σε πτυχές της επίθεσης αποτελούν και οδηγό ότι αυτό που πρέπει να γίνει είναι να κλιμακωθεί ΑΜΕΣΑ ο αγώνας.

Το πολυνομοσχέδιο - έκτρωμα που χτυπάει τα δικαιώματα στις σπουδές και τη δουλειά να αποσυρθεί, η τροπολογία της ντροπής που μονιμοποιεί την εξ αποστάσεως και εισάγει τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες να ανακληθεί.

Ανατροπή του προσοντολογίου - μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.

Δωρεάν δημόσια παιδεία για όλα τα παιδιά, δουλειά και ζωή με δικαιώματα και ελευθερίες για όλους.

Αποφασίζουμε:

  • Τρίτη 26 Μαΐου στις 19:00 στα Προπύλαια νέο μαζικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο και πορεία στη Βουλή, απαιτώντας την απόσυρση του αντι-εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου και της τροπολογίας συνολικά.
  • Άμεσα κήρυξη απεργίας με τους παραπάνω στόχους. Νέες γενικές συνελεύσεις αμέσως μετά. Συντονισμός - σύσκεψη αγώνα Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ και ΕΛΜΕ με πρόταση απεργιακής και αγωνιστικής κλιμάκωσης.
  • Ενισχύουμε την πρωτοβουλία των 77 Συλλόγων ΠΕ - ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα αντίστοιχη απόφαση τώρα και να συνδράμει στον πανεκπαιδευτικό αγώνα με αντίστοιχες αγωνιστικές και απεργιακές αποφάσεις και δράσεις.
  • Καλούμε τους συναδέλφους σε παύση κάθε τηλε-«εκπαίδευσης». Δεν νομιμοποιούμε την τροπολογία που την μονιμοποιεί – δεν νομιμοποιούμε το υβρίδιο πραγματικού σχολείου – εικονικού ψευτο-σχολείου. Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση της τροπολογίας και της ΥΑ στο σύνολό τους.
  • Οργανώνουμε τοπική κινητοποίηση την τρέχουσα βδομάδα στον Πειραιά ή σε γειτονιές του.
  • (σε περίπτωση μαζικής συνέλευσης) δημιουργείται ανοιχτή επιτροπή αγώνα, η οποία προπαγανδίζει τις κινητοποιήσεις και λογοδοτεί στη γενική συνέλευση.

 Από την Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής( ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ / ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ / ΑΡΕΝ ΠΕΙΡΑΙΑ / ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ )
 

σχετικά άρθρα

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Υπόμνημα προς την υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας, καθώς και τον πρόεδρο του ΙΕΠ
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Η εταιρεία που εξαγόρασε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ζητά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της...
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Η έρευνα διεξάγεται με στόχο τη διερεύνηση του βαθμού αποδοχής των μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας και εξέτασης από τους φοιτητές
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ