Βρισκόμαστε ένα βήμα πριν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις με κύρια έγνοια μας να διασφαλιστεί η ισότιμη και ασφαλής εξέτασή των παιδιών μας σε όλα τα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων και των ειδικών μαθημάτων (Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά) και τέσσερα μουσικά μαθήματα (Αρμονία, Έλεγχος Μουσικών και Ακουστικών Ικανοτήτων, Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία, Μουσική Αντίληψη και Γνώση).
Το ήδη υπάρχον θεσμικό πλαίσιο αυτών των εξετάσεων που υποχρεώνει τους μαθητές της περιφέρειας που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και εξετάζονται σε ειδικά μαθήματα να μεταβούν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη είναι άδικο και εξοντωτικό, καθώς πρέπει να υποστούν την ταλαιπωρία ενός πολυήμερου ταξιδιού, που επιτείνει το άγχος και την πίεση που δέχονται και επιδεινώνει τις συνθήκες εξέτασης τους. Στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, τα παραπάνω προβλήματα μεγαλώνουν. Γίνεται φανερό ότι το θεσμικό αυτό πλαίσιο πλέον γίνεται επισφαλές για την ίδια την υγεία των μαθητών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως το νησί μας, και θα χρειαστεί να ταξιδέψουν.
Συγκεκριμένα για τους μαθητές που ζουν στην Κρήτη, απαιτούνται δύο διανυχτερεύσεις στο πλοίο και δύο ή περισσότερες διανυχτερεύσεις στην Αθήνα ανάλογα τον αριθμό των ειδικών μαθημάτων που εξετάζονται, ενώ οι οικογένειές τους επιβαρύνονται με το κόστος του πολυήμερου ταξιδιού των μαθητών και των συνοδών τους, τη στιγμή που η δραματική επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης των οικογενειών, καθιστά το κόστος της μετακίνησης των μαθητών, δυσβάσταχτο για τον οικογενειακό προϋπολογισμό λόγω και του πλήγματος που έχει δεχτεί η τοπική οικονομία.
Για τους μαθητές της Κρήτης το κόστος ενός ταξιδιού τουλάχιστον 4 ημερών για να εξεταστούν στην Αθήνα, είναι της ίδιας τάξης μεγέθους με τα κρατικά βοηθήματα που δίνονται στους γονείς τους για να επιβιώσουν, λόγω της πανδημίας, και ενδεχομένως να υπερβαίνει το μηνιαίο εισόδημα πολλών οικογενειών. Υπάρχει το ενδεχόμενο ακόμα και μη συμμετοχής κάποιων μαθητών στις εξετάσεις, περιορίζοντας έτσι το δικαίωμα επιλογής των σπουδών, του επαγγέλματος και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας τους.
Επιπλέον, στα παιδιά μας επιβάλλεται μετακίνηση με μέσα μαζικής μεταφοράς (πλοία, αεροπλάνα, τραίνα, λεωφορεία κλπ), διαμονή σε ξενοδοχεία της Αθήνας, και επαφή με μαθητές και καθηγητές από όλη τη χώρα, βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια τους, ενώ την ίδια στιγμή δημιουργείται κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, ιδίως για την περιφέρεια και τις απομακρυσμένες περιοχές με την επάνοδό τους από τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας:
Να βάλει τέλος σε αυτήν την άδικη, άνιση και επικίνδυνη για τους μαθητές και τις οικογένειές τους μεταχείριση. Να αποφασιστεί άμεσα η εξέταση των ειδικών μαθημάτων σε τοπικό επίπεδο, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα υπόλοιπα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη