H τροπολογία για ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δεν θα εφαρμοστεί!
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας και Σχέδιο Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας αποστέλλει σχέδιο πρακτικού για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων των σχολείων και αναφέρει μέσα και την απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από την υλοποίηση της υπουργικής απόφασης για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος, την οποία πήρε το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ στις 20/5/2020, προκειμένου να αποκρουστούν οποιεσδήποτε πιέσεις από τη Διοίκηση ή τους συντονιστές εκπαίδευσης για την εφαρμογή της.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, σαν τον κλέφτη, με τα σχολεία ακόμα κλειστά, ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων σε μια τέτοια λογική, έφεραν για τροπολογία που προβλέπει δια ζώσης διδασκαλία και την ταυτόχρονη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).

Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε "καλοθελητή"!

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον στιγματίσει σε όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!!

Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «bigbrother». Οι εκπαιδευτικοί δεν εκθέτουμε ούτε τους μαθητές μας, ούτε εμάς τους ίδιους σε αυτόν τον κίνδυνο. Θα προστατεύσουμε τη διαδικασία της διδασκαλίας και δε θα την αφήσουμε να γίνει τηλεοπτικό show.

Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στις ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν, σταθήκαμε με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες.

Η στάση του υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη! Η τροπολογία που ψηφίζεται υπερβαίνει κάθε όριο αφού κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δεν θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι του! Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους!

Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία! Ακόμα και αν ψηφιστεί, τονίζουμε ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ και με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των Ομοσπονδιών, θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να μην εφαρμοστεί!

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν στην απαράδεκτη αυτή κίνηση του Υπουργείου! Καλούμε την ΟΛΜΕ να παράσχει συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους τους εκπαιδευτικούς που αντιτίθενται στην τροπολογία αυτή.

Καλούμε την Ένωση και τους Συλλόγους Γονέων, τα εργατικά σωματεία, τις συλλογικότητες και τα  κοινοβουλευτικά κόμματα να στηρίξουν την άρνηση των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των ανηλίκων μαθητών και των γονιών τους στην αναμετάδοση των μαθημάτων και να καταδικάσουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την τροπολογία της κυβέρνησης, η οποία παραβιάζει την παιδαγωγική ελευθερία και τα δημοκρατικά δικαιώματα κάνοντας επίκληση στην πανδημική κρίση. 

  • Δηλώνουμε την αντίθεση μας στη δια ζώσης διδασκαλία και την ταυτόχρονη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη. Οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της συγκεκριμένης τροπολογίας θα βρει το κλάδο ενωμένο και θωρακισμένο και δεν θα την εφαρμόσουμε.
  • Συμμετέχουμε στην  απεργία – αποχή, που κήρυξε το Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020, από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων
  • Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να κηρύξουν άμεσα απεργία – αποχή στη βάση και της αντίστοιχης απόφασης του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να συντάξουν ενδεικτικά  πρακτικά μη εφαρμογής της τροπολογίας:

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ

«Ο Σύλλογος διδασκόντων του …………………………. συνεδρίασε την __/05/2020 με θέμα τη δυνατότητα η σχολική μας μονάδα να παρέχει «σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση», απευθείας αναμετάδοση μαθήματος σε λειτουργούντα τμήματα και σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, με τη χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας, για τους απόντες μαθητές ή ταυτόχρονα για παρόντες και απόντες μαθητές.

Οι εκπαιδευτικοί  δηλώνουν ότι δε συμμετέχουν στην εφαρμογή της ΥΑ «ΦΕΚ 1859, αριθ. απόφασης 57233/Υ1, Σύγχρονη εξ  αποστάσεως εκπαίδευση». για εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς και κοινωνικούς λόγους.

Η διδασκαλία στην τάξη είναι μια ζωντανή διαδικασία με μαθητές και εκπαιδευτικούς να έχουν αναπτύξει σχέσεις προσωπικές, σχέσεις εμπιστοσύνης, ελευθερίας, κατανόησης, ερμηνείας συμπεριφορών και στάσεων, οι οποίες οδηγούν από τη μια   στην εξυπηρέτηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών αλλά και της ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης. Αυτού του είδους οι σχέσεις είναι μοναδικές και ανεπανάληπτες σε κάθε τμήμα. Η παρουσία του τρίτου ματιού διασαλεύει το κλίμα της τάξης και αλλάζει τη στάση και τις συμπεριφορές όλων των συμμετεχόντων σε αυτή την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία.

Εγείρονται όμως και ζητήματα παραβίασης  συνταγματικά κατοχυρωμένων  προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Επομένως καμία διαδικασία που αφορά τη  ΖΩΝΤΑΝΗ  ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ από τη  σχολική τάξη,  δεν υλοποιείται.

Η απόφασή μας αυτή έχει την  πολιτική και συνδικαλιστική κάλυψη της  ΕΛΜΕ (8/5/2020) , της ΟΛΜΕ ( 16/5/2020) και της Εκτελεστικής  Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ  και καλύπτεται και από  την απεργία-αποχή από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από την σχολική αίθουσα που προκήρυξε το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

RSO Photo
Απογείωσε την καριέρα σου. Γίνε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής στην NN Hellas
Σκέφτεσαι μια νέα αρχή στον επαγγελματικό σου δρόμο; Αν αναζητάς έναν τομέα που συνδυάζει ευελιξία, διαπροσωπικές σχέσεις και επαγγελματική ανάπτυξη,...
Απογείωσε την καριέρα σου. Γίνε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής στην NN Hellas
νομικη1
Νεα διάκριση για τη Νομική ΕΚΠΑ: Δεύτερη θέση στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Εικονικής Δίκης Διεθνούς Ανθρωπιστικού και Προσφυγικού Δικαίου 2024
Ο Διαγωνισμός ασχολείται με τις πιο επίκαιρες ερωτήσεις που σχετίζονται με το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο και το διεθνές προσφυγικό, με βάση...
Νεα διάκριση για τη Νομική ΕΚΠΑ: Δεύτερη θέση στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Εικονικής Δίκης Διεθνούς Ανθρωπιστικού και Προσφυγικού Δικαίου 2024