Αποφάσεις- ψηφίσματα του Συλλόγου ΠΕ Αμαρουσίου
ΟΧΙ στον ευτελισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας, την απαξίωση της ουσίας της διδασκαλίας, την ωμή παραβίαση των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Ακυρώνουμε στην πράξη τους αντιδημοκρατικούς, αντιεκπαιδευτικούς και βαθιά αντιπαιδαγωγικούς σχεδιασμούς της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας

 Κυριολεκτικά μέσα στη νύχτα, η κυβέρνηση της Ν. Δ. έφερε  για ψήφιση στη Βουλή στις 8 Μαΐου 2020  τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας, σαν τον κλέφτη, ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων σε μια τέτοια λογική, έφεραν για ψήφιση αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση, σε μια τροπολογία, εκπρόθεσμη μάλιστα, που αφορά σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου!!!

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).

Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε «καλοθελητή»!

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον στιγματίσει σε όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!!

      Τελικά με τις ψήφους μόνο των Βουλευτών της Ν.Δ.,  ψηφίστηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα στην Ολομέλεια της Βουλής η τροπολογία που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στο νομοσχέδιο για το μεταναστευτικό και  προβλέπει κάμερες στις τάξεις των σχολείων.

   Αυτή η τροπολογία είναι ξεκάθαρο ότι ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία κι η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη. Με αυτή την ενέργεια το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου σχετικά με τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, την παραβίαση του Συντάγματος καθώς και τις δημοκρατικές και κοινοβουλευτικές αρχές. Η κάμερα, μέσα στη σχολική τάξη, δεν παραβιάζει μόνο την αίθουσα διδασκαλίας και το μάθημα, αλλά αφήνει τα παιδιά «βορά» σε τρίτα πρόσωπα χωρίς καμία διασφάλιση για το ποιος, για ποιους λόγους και πόσοι μπορούν να τα παρακολουθούν πίσω από μια οθόνη στο σπίτι.

   Επιπλέον η τροπολογία αυτή δείχνει για μια ακόμη φορά το πώς η κυβέρνηση της ΝΔ αντιλαμβάνεται τις δημοκρατικές διαδικασίες. Αφού πρώτα έφερε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας και άρσης των ατομικών ελευθεριών, απορρίπτοντας κυνικά κάθε δυνατότητα διαλόγου και αντίδρασης, φέρνει ξαφνικά για ψήφιση  με εκπρόθεσμη τροπολογία σε άσχετο με την  Παιδεία νομοσχέδιο, μία πρωτοφανή ρύθμιση για  ζωντανή μετάδοση του μαθήματος από τη σχολική αίθουσα. Έχει γίνει πλέον φανερό και στους πιο δύσπιστους ότι ο αυταρχισμός, η περιφρόνηση στο διάλογο και στις δημοκρατικές διαδικασίες είναι η πολιτική τακτική της ηγεσίας του Υπουργείου.

   Οι εκπαιδευτικοί απέδειξαν όλο αυτό το διάστημα ότι στηρίζουν και διατηρούν ζωντανή την παιδαγωγική σχέση  με τους μαθητές τους, με προσωπικές θυσίες και υψηλό αίσθημα ευθύνης. Σε καμία όμως περίπτωση δεν θα επιτρέψουμε   τον ευτελισμό της  παιδαγωγικής ελευθερίας, την απαξίωση της ουσίας της διδασκαλίας, την ωμή παραβίαση  των  προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών. Θα ακυρώσουμε στην πράξη τους αντιδημοκρατικούς, αντιεκπαιδευτικούς και βαθιά αντιπαιδαγωγικούς σχεδιασμούς μιας ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που ήδη καταγράφεται στις πιο μαύρες σελίδες της ιστορίας της εκπαίδευσης. Με συλλογικές αποφάσεις των Συλλόγων και των Ομοσπονδιών, θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να μην εφαρμοστεί.

ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΜΗ ΔΕΧΤΕΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ αυτό το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στα μέλη του και ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΚΑΙ ΤΟ Δ. Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε. ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

Καλούμε τα μέλη μας να δώσουν μαζική, ενωτική και δυναμική απάντηση με τη συμμετοχή τους σε όλες  τις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις της περιόδου, με πρώτο σταθμό την ΤΕΤΑΡΤΗ 13 Μαΐου 2020 στις 13:00 (πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ) στην Αθήνα ζητώντας την απόσυρση του «εγκληματικού» νομοσχεδίου Κεραμέως που θα έρθει το επόμενο διάστημα στη Βουλή (σας έχουμε ενημερώσει ήδη αναλυτικά για τις διατάξεις του). Με την αντίδρασή μας, που θα είναι δυναμική και καθολική,  θα  «μείνουν στα χαρτιά»  όλες οι πολιτικές που επιχειρείται να εφαρμοστούν.


Αγωνιστικό πρόγραμμα ενάντια στο πολυνομοσχέδιο

Από την πρώτη στιγμή που η κυβέρνηση έβαλε σε διαβούλευση το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, δεκάδες Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ από την Αττική και όλη την Ελλάδα, Ενώσεις Γονέων, φοιτητικοί σύλλογοι  και μαθητές κινητοποιήθηκαν αναδεικνύοντας τον αντιδραστικό του χαρακτήρα. Αγωνιζόμαστε διεκδικώντας να πάρουν πίσω ένα νομοσχέδιο που, στην γραμμή όλων των προηγούμενων αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, σαρώνει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, οξύνει τις ταξικές ανισότητες ορθώνοντας ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια στην πρόσβαση στη γνώση και τη μόρφωση των μαθητών από εργατικές και λαϊκές οικογένειες, υποβαθμίζει και υπονομεύει παραπέρα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, προωθεί την αξιολόγηση, την αύξηση του ορίου μαθητών ανά τμήμα, το εξεταστικό κάτεργο σε Γυμνάσιο και Λύκειο, τις αντιδραστικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών σε νηπιαγωγείο και δημοτικό.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση, εξωραΐζοντας  τις ευθύνες της και αντιμετωπίζοντας ως κόστος τα στοιχειώδη μέτρα υγιεινής και τις αναγκαίες κτιριακές προσαρμογές που απαιτούνται, ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Απαιτούμε την εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολείων, πλήρη τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων υγιεινής, ολιγομελή τμήματα, απολυμάνσεις, καθαριότητα, άδειες ειδικού σκοπού με πλήρεις αποδοχές για εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Προχωράμε αποφασιστικά και αγωνιστικά:

  • Στηρίζουμε τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων, στον αγώνα τους για την μονιμοποίηση τους. Αντιπροσωπεία του Δ. Σ. του σωματείου μας συμμετείχε στην κινητοποίηση που έγινε την Παρασκευή στις 8 Μάη, στις 11 π.μ., στο Υπ. Εσωτερικών.
  • Αντιπροσωπεία του Δ. Σ. του σωματείου μας συμμετείχε επίσης στην παράσταση διαμαρτυρίας των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ που έγινε την Παρασκευή 8/5, στις 13:00 στο Σύνταγμα.
  • Αντιπροσωπεία του Δ. Σ. του σωματείου μας συμμετείχε τέλος στην παράσταση διαμαρτυρίας των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ που έγινε την Παρασκευή 8/5, στις 20:00 στο Σύνταγμα, ενάντια στην τροπολογία για εγκατάσταση καμερών στις αίθουσες των σχολείων και αναμετάδοσης του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο.
  • Συνεχίζουμε με τις αποφάσεις των 77 Συλλόγων ΠΕ - ΕΛΜΕ για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Καλούμε και τους υπόλοιπους Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις. Καλούμε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να πάρουν απόφαση απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση.
  • Κλιμακώνουμε την πάλη με νέα μαζική κινητοποίηση και συλλαλητήριο την ΤΕΤΑΡΤΗ 13 Μάη στην Αθήνα (Προπύλαια, ώρα 13:00 και πορεία στη Βουλή) και σε άλλες πόλεις. Αμέσως μετά το συλλαλητήριο της Αθήνας, συμμετέχουμε σε νέα σύσκεψη Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για την κλιμάκωση του αγώνα.
  • Προχωράμε σε Γενική Συνέλευση των μελών μας, σε αυλή σχολείου, σε ημερομηνία που θα ανακοινώσουμε στο άμεσο μέλλον.
  • Ξεκινάμε καμπάνια «Να ακουστεί δυνατά η φωνή μας: πάρτε πίσω το νομοσχέδιο». Απευθύνουμε ανοιχτό κάλεσμα στους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων, με βάση το γράμμα της ΔΟΕ, να ενημερώσουν τα μέλη τους και να πάρουν θέση για το νομοσχέδιο.
  • Στηρίζουμε το κείμενο υπογραφών των νηπιαγωγών: «Αγωνιζόμαστε για ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν Νηπιαγωγείο. Απόσυρση του νομοσχεδίου ΤΩΡΑ».

Για την εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών

Η απόφαση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία των σχολείων, προκαλεί έντονο προβληματισμό και ανησυχία σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Βασικό ζήτημα, πέρα από τα επιστημονικά ερωτήματα για την ορθότητα ή όχι της απόφασης αυτής (πειραματισμός με τη λεγόμενη "ανοσίας της αγέλης" κ.α.), αποτελούν οι όροι και προϋποθέσεις με τις οποίες πραγματοποιείται το άνοιγμα των σχολείων.

Τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία παραμένουν, χωρίς να καταβάλλεται καμία προσπάθεια από την κυβέρνηση να επιλυθούν. Η κυβέρνηση προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη, για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

 Το κύριο ζήτημα σήμερα, είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, αν πραγματικά διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Σε αυτές, οι εκπαιδευτικοί έχουμε και (συλλογική) γνώμη, αλλά και αντίληψη της υπάρχουσας (άσχημης) πραγματικότητας. Συγκεκριμένα,

α) για την κτιριακή υποδομή:

  • Τα προβλήματα στην κτιριακή υποδομή είναι γνωστά και διαχρονικά. Τα τμήματα είναι πολυπληθή και ο συνωστισμός στους αύλιους χώρους δεδομένος, ακόμα και αν σε αυτούς βρεθεί το 50% των υπαρχόντων μαθητών. Είναι ανέφικτο να αποτραπεί ο συγχρωτισμός παιδιών κατά τα διαλείμματα.
  • Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι για να χωριστούν τα τμήματα. Είναι γνωστό το χρόνιο κτιριακό πρόβλημα, ειδικά στο Νηπιαγωγεία, καθώς και η ανάγκη για νέα σχολικά κτίρια, τα υπερμεγέθη σχολεία και ο μεγάλος ΜΟ αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
  • Είναι πρακτικά ανεφάρμοστη η οδηγία για τάξεις μέχρι 15 μαθητών και ταυτόχρονα τήρηση 1,5 μέτρου απόστασης. Είναι χαρακτηριστικό της ανευθυνότητας του Υπουργείου Παιδείας ότι με μια απαράδεκτη ενέργεια άλλαξε την οδηγία του ΕΟΔΥΥ για 7 τ.μ. ανά μαθητή (ενώ στα σούπερ μάρκετ εξακολουθεί να ισχύει η οδηγία ένας πελάτης ανά 15 τμ.) σε 1,5 μ. απόσταση ανάμεσα στα θρανία!  Μόνο με 7 μαθητές στο τμήμα μπορεί στοιχειωδώς να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια η διδασκαλία στις υπάρχουσες αίθουσες και αυτό διεκδικούμε και απαιτούμε.
  • Δεν υπάρχει το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό για να χωριστούν τα τμήματα ή να λειτουργήσουν σε βάρδιες.
  • Σε πολλά σχολεία, οι βρύσες και οι τουαλέτες είναι ανεπαρκείς .
  • Τα γραφεία των εκπαιδευτικών είναι στην πλειοψηφία τους ακατάλληλα να φιλοξενήσουν τους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις, ακόμη και αν αυτές είναι 1,5 μέτρο όπως λέει η τελευταία οδηγία του Υπ. Παιδείας.

β) για την υγεία των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα όσους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες

  • Το εκπαιδευτικό προσωπικό στην ελληνική εκπαίδευση είναι ήδη γερασμένο καθώς οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν μέσο όρο ηλικίας περί τα 50 έτη και άνω. Και αυτό καθώς με τα αντιασφαλιστικά – αντισυνταξιοδοτικά μέτρα της τελευταία δεκαετίας η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι αναγκασμένη να μένει μέσα στις σχολικές αίθουσες σε μεγάλες ηλικίες ενώ για μια δεκαετία τώρα, ουσιαστικά δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Επιπλέον,  υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοί μας με σοβαρά νοσήματα οι οποίοι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν στις σχολικές τάξεις.
  •      Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για όσους δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά φροντίζουν συγγενικά τους άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
  • Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για συναδέλφισσες που βρίσκονται σε εγκυμοσύνη.
  • Οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού για τη φύλαξη των παιδιών, χρεώνονται με κανονική άδεια (στις 4 μέρες, οι 3 είναι δικαιολογημένες από την υπηρεσία και η 1 χρεώνεται κανονική – υπολογίζονται μόνο οι εργάσιμες). Όμως, ειδικά οι συνάδελφοι αναπληρωτές που θα χρεωθούν μέρες κανονικής άδειας, θα δουν τις αποδοχές τους να περικόπτονται.    

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε:

  • Κανένας εκπαιδευτικός που ανήκει σε ευπαθή ομάδα να μην επιστρέψει στο σχολείο!  Για τους συναδέλφους που φροντίζουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, να δοθεί η δυνατότητα εργασίας από απόσταση.
  • Να δοθεί ειδική άδεια για τις συναδέλφισσες που είναι σε εγκυμοσύνη.  
  • Να μη χρεωθεί καμία ημέρα κανονικής άδειας. Ειδικά για τους αναπληρωτές να μη γίνει καμία περικοπή αποδοχών.
  • Να γίνουν άμεσα προσλήψεις αναπληρωτών/μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, για να δοθεί ειδική άδεια σε όσους εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

γ) για την καθαριότητα των σχολείων, τις απολυμάνσεις και την επάρκεια σε αναλώσιμα (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά):

  1. Είναι γνωστό το απαράδεκτο καθεστώς εργασίας πολλών καθαριστριών (σύμβαση, αμοιβή με ψίχουλα). Πολλές/-οι πιάνουν δουλειά μετά το πέρας του ωραρίου ή στην καλύτερη περίπτωση γύρω στις 11:00. Χρόνια τα σωματεία τους, οι εκπαιδευτικοί και το γονεϊκό κίνημα απαιτούμε την μονιμοποίηση τους. Έστω και τώρα η κυβέρνηση να κάνει μόνιμο το προσωπικό της καθαριότητας στα σχολεία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Επιπλέον, να προχωρήσει και σε νέες προσλήψεις, μια και τα σχολεία είναι απαραίτητο να καθαρίζονται μετά από κάθε διάλειμμα κι όχι δυο φορές την ημέρα, όπως εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας. Τα "μπαλώματα" της μεταφοράς καθαριστριών από άλλες δομές του Δήμου προς τα σχολεία, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα.
  2. Να δοθεί επαρκές έκτακτο κονδύλι στις Σχολικές Επιτροπές για την αγορά όλων των αναλώσιμων με ευθύνη του Κράτους, για την συχνή απολύμανση των σχολείων. Τα μέτρα υγιεινής και ασφαλείας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται από το κράτος με επιπολαιότητα και αδιαφορία.  Η τοποθέτηση της Υπουργού ότι «τα ταμεία των σχολικών επιτροπών πλεονάζουν και επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών» είναι εκτός πραγματικότητας. Στην ουσία καλούνται οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές να πληρώσουν από την τσέπη τους τα μέσα προστασίας.
  3. Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να οργανωθεί η πραγματοποίηση μαζικών (και δωρεάν) τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  4. Να δημιουργηθούν τώρα, όλες οι δομές σχολικής υγιεινής και ασφάλειας (που έπρεπε να υπάρχουν ήδη) με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (γιατροί σχολείων, νοσηλευτές, χώροι ιατρείων, αναλώσιμα). 

η) για τους συναδέλφους που μετακινούνται σε πάνω από ένα σχολεία και την παράλληλη στήριξη

Οι συνάδελφοι που βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση και πολλαπλασιάζουν τον αριθμό των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή και αυξάνεται η επικινδυνότητα. Απαιτούμε από την κυβέρνηση,  να καθορίσει πως όσο διαρκεί η πανδημία, οι συνάδελφοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα και μόνο σχολείο.

Πρέπει επιπλέον να παρθούν μέτρα σε κάθε σχολείο που να επιτρέπουν να γίνει η παράλληλη στήριξη και να τηρηθεί η αναγκαία απόσταση εκπαιδευτικού – μαθητή (π.χ. συγκεκριμένος χώρος. Θυμίζουμε ότι η παράλληλη στήριξη γίνεται μέχρι τώρα με τον εκπαιδευτικό να βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο μαθητή, γεγονός απαγορευτικό πλέον).

Επιπλέον, για τους αναπληρωτές/-τριες, έχει έρθει η ώρα να δοθεί τώρα τέλος στην επαναλαμβανόμενη ταλαιπωρία τους να κάνουν κάθε χρόνο ιατρικές εξετάσεις και να προσκομίζουν πιστοποιητικά υγείας. Η άσκοπη έκθεσή τους σε κίνδυνο με χρονοβόρες εξετάσεις σε νοσοκομεία, πρέπει να αποφευχθεί!

θ) Για τον αριθμό των μαθητών/-τριων ανά τμήμα:

Είναι πραγματικά τραγική ειρωνεία προς την εκπαιδευτική κοινότητα, το γεγονός ότι το νέο οπισθοδρομικό νομοσχέδιο για την παιδεία, προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26! Επιπλέον, από 7/θ σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα. Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και σε υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και σε δραστικό περιορισμό των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της συρρίκνωσης των θέσεων εργασίας.

Απαιτούμε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου (μέγιστος αριθμός 20 στα δημοτικά, 15 στα νηπιαγωγεία) και όχι αύξηση!

Άμεσα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας -  απαιτούμε από το Δήμο και το κράτος:

  1. Εξασφάλιση από την πολιτεία δωρεάν μασκών, γαντιών και αντισηπτικών για όλα τα μέλη κάθε σχολικής μονάδας σε καθημερινή βάση.
  2. Διαγνωστικές εξετάσεις σε κάθε σχολική μονάδα για αποτελεσματική ανίχνευση και προστασία του συνόλου (τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές πριν ανοίξουν τα Σχολεία και Νηπιαγωγεία). Άμεσο κλείσιμο σχολικής μονάδας σε περίπτωση κρούσματος.
  3. Αύξηση του προσωπικού των εργαζομένων για την καθαριότητα και απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας (τουλάχιστον 4 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης για τα Λύκεια – Γυμνάσια και Δημοτικά και 2 καθαρίστριες για τα Νηπιαγωγεία με ωράριο από 08:00 έως 16:00 – αποκλειστικά μια καθαρίστρια συνεχούς και μόνιμης απασχόλησης για τις τουαλέτες κάθε σχολείου και νηπιαγωγείου όπου θα γίνεται αυστηρώς και προσεκτικός καθαρισμός πριν και μετά τη χρήση τους από τα παιδιά).
  4. Αγορά και αντικατάσταση των θρανίων των Λυκείων – Γυμνασίων και Δημοτικών Σχολείων με ατομικά θρανιοκαθίσματα και αντίστοιχη μέριμνα για τα Νηπιαγωγεία.
  5. Απολύμανση κάθε Σαββατοκύριακο των χώρων των Δημόσιων Σχολείων και Νηπιαγωγείων από ειδικά συνεργεία απολύμανσης με ειδικά μηχανήματα σύμφωνα με τις επιστημονικές προδιαγραφές.

 

Οι εκπαιδευτικοί, διεκδικούμε άμεσα και αναγκαία μέτρα

προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία.

Χωρίς την ικανοποίηση των αυτονόητων αυτών αιτημάτων,

χωρίς να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια,

πετώντας πάλι το μπαλάκι σε γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικούς

(στα πλαίσια της περιβόητης "ατομικής ευθύνης")

η κυβέρνηση αναλαμβάνει πολύ σοβαρές ευθύνες!

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Πανελλαδικές 2020: Αύριο η ανακοίνωση των βαθμολογιών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
Πανελλαδικές 2020: Αύριο η ανακοίνωση των βαθμολογιών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
Αύριο το μεσημέρι η ανακοίνωση των βαθμολογιών των μαθημάτων των πανελλαδικών εξετάσεων - Στα λύκεια θα αναρτηθούν οι καταστάσεις που περιλαμβάνουν...
Πανελλαδικές 2020: Αύριο η ανακοίνωση των βαθμολογιών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ για κωδικούς ειδικοτήτων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ: Επιστολή στο ΥΠΑΙΘ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ για κωδικούς ειδικοτήτων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ: Επιστολή στο ΥΠΑΙΘ
Επιστολή με θέμα τη διευκρίνηση και τη διευθέτηση των κωδικών ειδικοτήτων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στο Εργάνη απέστειλε η ΠΟΣΕΕΠΕΑ στο ΥΠΑΙΘ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ για κωδικούς ειδικοτήτων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ: Επιστολή στο ΥΠΑΙΘ
Οι ταινίες της βδομάδας: Μελωδικές ανησυχίες, Όρσον Γουέλς και Τσαρλς Λότον
Οι ταινίες της βδομάδας: Μελωδικές ανησυχίες, Όρσον Γουέλς και Τσαρλς Λότον
Με πέντε νέες ταινίες και τρεις φημισμένες επανεκδόσεις, συνεχίζονται οι καλοκαιρινές κινηματογραφικές βραδιές για τις επόμενες ημέρες.
Οι ταινίες της βδομάδας: Μελωδικές ανησυχίες, Όρσον Γουέλς και Τσαρλς Λότον