Thumbnail
Ο Σύλλογος ΠΕ Σύρου - Τήνου - Μυκόνου συμμετέχει και στηρίζει την κινητοποίηση που καλεί η Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων στην Αποκεντρωμένη Περιφέρεια Ν.Αιγαίου στη Σύρο την Πέμπτη 30/4 στη 13:00.

Συναδέλφισσες / οι

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσής μας  για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, τονίζουμε πιο αναλυτικά τα εξής :

Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, εγκλεισμού και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, με κλειστά σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε στη δημοσιότητα και θέτει σε δημόσια «διαβούλευση» το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιό της που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Επιχειρούν με κλειστά σχολεία να προωθήσουν ήδη αποφασισμένες εκπαιδευτικές πολιτικές με βάση τις γενικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, της Ε.Ε και του ΙΟΒΕ. Επιβάλλουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, των δεξιοτήτων και της λεγόμενης αριστείας.

Πιο συγκεκριμένα :

1. Με βάση και τις γνωστές συστάσεις του ΟΟΣΑ για μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αυξάνονται επί της ουσίας οι μαθητές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε 26 ( 24 μαθητές συν 10%) και για πρώτη φορά και σε νηπιαγωγείο και σε δημοτικό σχολείο ορίζεται κατώτερος αριθμός μαθητών (!!) ανά τμήμα σε 16 και 20 μαθητές αντίστοιχα. Παρά τις γενικές προτροπές για αποφυγή του συνωστισμού, το υπουργείου επιχειρεί να κόψει σε βάθος 5ετίας περίπου το 30% των σχολικών τμημάτων σε όλη τη χώρα . Για παράδειγμα, ένα σχολείο με 35 εγγραφές σήμερα στην Α δημοτικού θα δημιουργούσε δύο τμήματα των 17 και 18 μαθητών χωρίς κανένα πρόβλημα. Με το νέο σύστημα εγγραφών, που πατάει πάνω στο Π.Δ 79 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θα δημιουργηθεί ένα τμήμα των 26 παιδιών και τα υπόλοιπα παιδιά θα προωθηθούν σε κάποια όμορη σχολική μονάδα. Η προοπτική είναι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων, ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα, να μην έχει πάνω από 6 τμήματα, αλλά και πολλά σχολεία να κλείσουν. Πρόκειται για ένα μαζικό πρόγραμμα έμμεσων καταργήσεων- συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων που θα οδηγήσει αφενός στην υποβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και αφετέρου σε μαζικές απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών . Άλλωστε η συζήτηση για μόνιμους διορισμούς φαίνεται να κλείνει εν μέσω πανδημίας και να έχει εξαφανιστεί από το δημόσιο λόγο του Υπουργείου . Αντίθετα επανεμφανίζονται οι τιμωρητικές διατάξεις για τους αναπληρωτές και η διπλή μοριοδότηση, ρυθμίσεις ενδεικτικές ότι θέλουν να λειτουργήσουν τα σχολεία αποκλειστικά με ελαστική απασχόληση.

2. Τα λεγόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων και ο κατακερματισμός του ενιαίου προγράμματος του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή επιμέρους θεματικών αποτελούν αντιδραστικές εξελίξεις στην κατεύθυνση του σχολείου της αγοράς και του ΟΟΣΑ. Την ίδια στιγμή που έχουν παγώσει, αξιοποιώντας και την πανδημία, τη γενίκευση της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης υπονομεύουν το μορφωτικό ρόλο του δημόσιου νηπιαγωγείου, σχολειοποιούν τη λειτουργία του, ενώ ευρύτερα καλλιεργούν ένα σχολείο που περιστρέφεται γύρω από τη δεξιότητα και τις θεματικές του εθελοντισμού και της επιχειρηματικότητας.

3. Σε αυτό το δυστοπικό-αντιδραστικό τοπίο δεν θα μπορούσε να λείπει η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Ολιστική αξιολόγηση την βαφτίζουν πλέον μιλώντας για εσωτερική, εξωτερική και ατομική αξιολόγηση κάθε διάστασης των εκπαιδευτικών πρακτικών και των ίδιων των εκπαιδευτικών. Επαναφέρουν τη λογική τεκμήρια, δεδομένα και κριτήρια για να νομιμοποιήσουν την πολιτική της σχολικής, ταξικής διαφοροποίησης σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η προβολή των πρότυπων και πειραματικών σχολείων : στη διαμόρφωση διακριτών σχολικών τύπων και δομών στην κατεύθυνση της ταξικής επιλογής και του ανοίγματος του δρόμου για σχολεία διακριτών τύπων και θεσμικού καθεστώτος.

4. Την ίδια στιγμή διαμορφώνουν μια πιο ελιτίστικη και αυταρχική δευτεροβάθμια εκπαίδευση: διαγωγή, αύξηση του αριθμού των εξετάσεων διαμέσου του Εθνικού Απολυτηρίου, εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των σχολικών μονάδων,  αποκλεισμός των παιδιών άνω των 17 από τα ΕΠΑΛ, επιχειρηματική λειτουργία του Πανεπιστημίου. Η “αριστεία” τους συμβαδίζει, με τον πειθαρχικό έλεγχο, τον αυταρχισμό και την ταξική επιλογή εις βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς.

Δεν θα τους το επιτρέψουμε ! Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Συνεχίζουμε την πάλη μας και υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες ενάντια στον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό του Υπουργείου. Καλούμε σε απεργία- αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία, προειδοποιούμε ότι δεν θα δεχτούμε να γίνουν οι σχολικές εγγραφές στο νηπιαγωγείο και την Α δημοτικού με βάση τις προτάσεις του νομοσχεδίου, συμμετέχουμε και στηρίζουμε την κινητοποίηση που καλεί η Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων στην Αποκεντρωμένη Περιφέρεια Ν.Αιγαίου στη Σύρο την Πέμπτη 30/4 στη 13:00.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο
15χρονη μαθήτρια γυμνασίου κατήγγειλε στις 9 Απριλίου στο Αστυνομικό Τμήμα Σκύδρας, ότι συνομήλικός της την απείλησε και την εξύβρισε
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο
sholiki_ekdromi.jpg
Οι σχολικές εκδρομές δεν είναι πάντοτε "εκδρομή" και πάντως όχι για όλους...
«Το υψηλό κόστος συμμετοχής είναι παράγοντας αποκλεισμού των πιο αδύναμων οικονομικά μαθητών οι οποίοι όμως έχουν και την μεγαλύτερη ανάγκη...
Οι σχολικές εκδρομές δεν είναι πάντοτε "εκδρομή" και πάντως όχι για όλους...
Γυναίκα στη θάλασσα
Αναστάτωση στο λιμάνι του Πειραιά: Γυναίκα έπεσε στη θάλασσα όταν προσπάθησε να πιάσει τη βαλίτσα της (Video)
Η γυναίκα στην προσπάθειά της να συγκρατήσει τη βαλίτσα της κατέληξε στη θάλασσα
Αναστάτωση στο λιμάνι του Πειραιά: Γυναίκα έπεσε στη θάλασσα όταν προσπάθησε να πιάσει τη βαλίτσα της (Video)