Thumbnail
Γράφει η Μαρία Φρύδα, πρώην Διευθύντρια Γυμνασίου Ψυχικού

Πολύς λόγος γίνεται τις τελευταίες μέρες για το άνοιγμα των σχολείων. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι το κεντρικό σημείο αναφοράς και όλα τα σενάρια για επιστροφή στα θρανία επικεντρώνονται στους μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου , με επικρατέστερη λύση την επάνοδό τους στα σχολεία ως τα μέσα Μαΐου και την έναρξη των εξετάσεων μέσα στον Ιούνιο.

Κι εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα: Αφού η ύλη των εξετάσεων έχει ανακοινωθεί έγκαιρα και είναι αυτή που οι μαθητές διδάχτηκαν στην τάξη ως τις έντεκα Μαρτίου, τι νόημα έχει να διακινδυνεύσει το Υπουργείο μια επιστροφή στις τάξεις, μαθητών που λόγω των εξετάσεων που ακολουθούν, πρέπει να προφυλαχθούν περισσότερο απ' όλους;

Με ποιους διδάσκοντες; Ποιας ηλικίας; Η λύση ''να διδάξουν οι νεώτεροι'' που ακούγεται, στερείται σοβαρότητας.Πιστεύει κανείς, που έχει σχέση στο ελάχιστο με την σχολική διαδικασία ότι ένας εκπαιδευτικός που δεν γνωρίζει τους μαθητές, θα μπει στην τάξη για ένα μήνα και θα προσφέρει έργο κάνοντας επαναλήψεις;
Και για να είμαστε ρεαλιστές: Σε ποιους μαθητές; ''Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ'' δεν γνωρίζουν, ότι οι μαθητές του Λυκείου το τελευταίο διάστημα του σχολικού έτους, απέχουν απ' τα μαθήματα και διαβάζουν στο σπίτι εξαντλώντας το όριο απουσιών; Μιλάμε για τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα! Αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης. Τούτη την ώρα πορευόμαστε με ο, τι έχουμε.

Θυμίζω ότι το κλείσιμο των σχολείων δεν έγινε τόσο για την προφύλαξη των παιδιών - που στατιστικά κινδυνεύουν λιγότερο- όσο για το ενδεχόμενο μεταφοράς του ιού στο οικογενειακό περιβάλλον και στις ευπαθείς ομάδες που το συνοδεύουν. Ο κίνδυνος αυτός έχει εκλείψει; Όσο για την απομάκρυνση μελών της οικογένειας των μαθητών που έχουν προβλήματα υγείας προκειμένου να προφυλαχθούν ας μην το συζητήσουμε καλύτερα.
Και το κυριότερο: Αν παρουσιαστεί ένα κρούσμα σε μια σχολική μονάδα- κάτι που το απευχόμαστε όλοι, αλλά απίθανο δεν είναι- τι θα ακολουθήσει; Καραντίνα για μαθητές και γονείς. Αυτοί οι μαθητές θα εξεταστούν το Σεπτέμβριο; Θα παραταθεί δηλαδή η αγωνία τους;

Μήπως πρέπει να σκεφτούμε ότι και οι εκπαιδευτικοί έχουν οικογενειακό περιβάλλον με ευάλωτα άτομα ή ότι κάποιοι απ' αυτούς πάσχουν από νοσήματα που ο συγχρωτισμός τους με πολλά άτομα θέτει σε κίνδυνο την ήδη επισφαλή τους υγεία; Βέβαια,μια ενδεχόμενη αντίδρασή τους στο άνοιγμα των σχολείων αμέσως θα χαρακτηριστεί φυγοπονία.Ίσως σ' αυτό οφείλεται η σιωπή τους. Αναλογιστήκαμε τι έργο έχουν να διεκπεραιώσουν το χρονικό διάστημα που ακολουθεί; Να διδάξουν, να επιτηρήσουν στις εξετάσεις, να διορθώσουν τα γραπτά,και κυρίως να προφυλάξουν τα παιδιά και να προφυλαχθούν και οι ίδιοι; Σημειώνω εδώ ότι η άποψη ότι οι μαθητές είναι μεγάλοι και ξέρουν να προφυλαχθούν δεν ισχύει σε πρακτικό επίπεδο. Όχι γιατί δεν ξέρουν, αλλά γιατί είναι νέοι και δεν υπολογίζουν τον κίνδυνο.

Κατά κοινή ομολογία, η χώρα μας πέτυχε έναν άθλο αυτό το δύσκολο για την παγκόσμια κοινότητα διάστημα. Και βέβαια πρέπει τώρα να επαναλειτουργήσει, ουδείς αντιτίθεται σ' αυτό. Και βέβαια η υπόθεση της παιδείας έχει πολλές παραμέτρους.Και βέβαια κατανοεί ο καθένας το άγχος και την αγωνία εκείνων που καλούνται να πάρουν αποφάσεις. Είναι όμως παραπάνω από βέβαιο ότι καμιά ουσιαστική παιδεία δε θα προκύψει από μαθήματα που θα γίνουν το Μάιο . Για τον Ιούνιο φοβάμαι ότι δεν πρέπει καν να γίνεται συζήτηση . Θα γίνουν μαθήματα σε σχολικά συγκροτήματα που το τσιμέντο ''ανάβει'' κυριολεκτικά; Κάτω από ποιες συνθήκες;

Μήπως οι υπεύθυνοι - που κατανοούμε την ειλικρινή αγωνία τους-πρέπει να το ξανασκεφτούν και να δώσουν τέλος στη σχολική χρονιά και την αγωνία των μαθητών, τοποθετώντας τις Πανελλαδικές εξετάσεις όσο γίνεται πιο κοντά στην αρχική τους ημερομηνία; Μήπως μια τέτοια απόφαση είναι η πιο ουσιαστική προσφορά στα παιδιά που βίωσαν μια μεγάλη περίοδο ανασφάλειας; Προβληματισμούς θέτω, με σεβασμό και κατανόηση για τη δυσκολία μιας τέτοιας απόφασης....

 

                                         Μαρία φρύδα

                     πρώην Διευθύντρια Γυμνασίου Ψυχικού

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καρπαθος
Διακοπές στην Κάρπαθο: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για το 2025​​​​​​​​
Ο Δήμος Καρπάθου οργάνωσε τον Σεπτέμβριο δημοσιογραφικές αποστολές από Πολωνία και Σουηδία, με στόχο την έγκαιρη προβολή για τη νέα σεζόν
Διακοπές στην Κάρπαθο: Στα 10 πιο ενδιαφέροντα μέρη του κόσμου για το 2025​​​​​​​​