H Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για την καταγραφή των αναγκών σε ηλεκτρονικά μέσα στα σχολεία
Σχετικά με την απαίτηση για καταγραφή των αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών των σχολικών μονάδων

Είναι πρωτοφανής η εκμετάλλευση της δύσκολης εποχής της πανδημίας από το Υπουργείο, το οποίο επιδίδεται σε καταιγισμό  «οδηγιών» προς τους εκπαιδευτικούς.

Με έγγραφο που στάλθηκε στα  σχολεία μέσω ΠΔΕ και ΔΔΕ, την Τρίτη 7/4 το υπουργείο ζητά από τους Διευθυντές να δώσουν στοιχεία μέχρι την Πέμπτη 9/4 για τις ανάγκες εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών συσκευών των σχολικών μονάδων τους. Τους υπολογιστές αυτούς  δηλώνει ότι προτίθεται να προμηθευτεί και να παράσχει στα σχολεία για να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Σύμφωνα με τις κατεπείγουσες οδηγίες των ΔΔΕ, οι πόροι είναι πολύ περιορισμένοι (γύρω στις 150.000 με 200.000 laptop/tablet για όλη την επικράτεια) και προφανώς αφορούν ένα πολύ μικρό αριθμό εκπαιδευτικών και μαθητών. Θα αποτελούν περιουσία του σχολείουθα διατίθενται με ευθύνη των διευθυντών σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, και θα πρέπει να επιστραφούν στην ίδια κατάσταση πίσω στο σχολείο.

Το δικαίωμα στη δημόσια εκπαίδευση είναι καθολικό και δεν είναι δυνατόν να ζητείται από τους διευθυντές να θέσουν αποκλεισμούς και μάλιστα κατ΄ εκτίμηση, χωρίς καν να τίθενται συγκεκριμένα κριτήρια.

Το Υπουργείο θέτει ασφυκτικά και εκβιαστικά χρονικά πλαίσια αφού σύμφωνα με το έγγραφο η «μη υποβολή των αναγκών εντός της προθεσμίας που ορίζεται συνεπάγεται τη μη συμμετοχή»

Καθιστά απολύτως υπεύθυνους τους διευθυντές για την ασφαλή επιστροφή των ηλεκτρονικών συσκευών στα σχολεία.

Σε καμία περίπτωση δεν διευκρινίζει την προέλευση τους, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα: να προέρχονται από δωρεές ιδιωτών, να είναι μεταχειρισμένα, να έχουν αγορασθεί με απευθείας ανάθεση από συγκεκριμένη εταιρία.

Ποια είναι η σκοπιμότητα λοιπόν αυτής της κίνησης  από την πλευρά του υπουργείου;

Είναι γνωστό πως αυτές οι ανάγκες υπήρχαν και πριν την πανδημία στα σχολεία της χώρας και αφορούν εξοπλισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας, για να χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες της  και με σκοπό  να διευκολύνει την επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους, να συμβάλλει στην επαφή των μαθητών σε πολιτιστικά, μορφωτικά και άλλα επιτεύγματα, στην επαφή των μαθητών μεταξύ τους κ.λπ.

Είναι κάτι τέτοιο στις προθέσεις του υπουργείου;

Είναι φανερό πως το υπουργείο προσπαθεί να διαχειριστεί επικοινωνιακά το μεγάλο πρόβλημα της μη καθολικότητας και της ύπαρξης ανισοτήτων συμμετοχής στην εξ αποστάσεως διδασκαλία ,τόσο μεταξύ μαθητών, όσο και μεταξύ εκπαιδευτικών  . Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πλήρης κάλυψη και δυνατότητα πρόσβασης σε διαδικτυακές μορφές επικοινωνίας σε όλους ,εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Αποδεικνύεται περίτρανα  ότι όλα τα νούμερα που έδινε μέχρι τώρα το υπουργείο και οι πανηγυρισμοί του σχετικά με τις πλατφόρμες του κ.λπ. ήταν ψεύτικοι κι επικοινωνιακοί.

Ουσιαστικά το υπουργείο επιδιώκει  να χρησιμοποιήσει τον όποιο εξοπλισμό , αν και όποτε  δοθεί,

 ως μέσο επιβολής της τηλε-εκπαίδευσης και πειθαναγκασμού  για τη χρήση των πλατφορμών του .

Ταυτόχρονα, προσπαθεί να μετατρέψει εκπαιδευτικούς και δ/ντες σε διαφημιστές μιας παροχής του υπουργείου («το υπουργείο προτίθεται να δώσει») δημιουργώντας προσδοκίες που δεν έχουμε κανένα δεδομένο αν, πότε και πώς θα υλοποιηθούν και που αφορούν ένα μικρό αδιευκρίνιστο κομμάτι εκπαιδευτικών και μαθητών.

 Η Πολιτεία οφείλει να παρέχει δημόσια εκπαίδευση ποιοτική και ουσιαστική για όλους μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ο  βασικός εξοπλισμός (ένα σύγχρονο laptop  για κάθε παιδί και κάθε εκπαιδευτικό) είναι αναγκαίο εργαλείο και είναι αναγκαίο αγαθό στη σύγχρονη εποχή. Είναι εργαλείο για ενημέρωση, επικοινωνία, πρόσβαση σε μορφωτική και πολιτιστική δραστηριότητα για τα οποία έχουν δικαίωμα όλοι και πρέπει να εξασφαλίσει το κράτος.

Ως τέτοιο το απαιτούμε και όχι ως εργαλείο αντικατάστασης της δια ζώσης εκπαίδευσης που φαίνεται ότι είναι ο προσανατολισμός του υπουργείου, κάτι το οποίο αρνούμαστε κατηγορηματικά

Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια επιβολής και διατήρησης και στο μέλλον πολιτικών που επιδιώκουν να αντικαταστήσουν την ζωντανή διαδραστική διδασκαλία της τάξης με την χρησιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης για την κάλυψη κενών και διέξοδο για μη πρόσληψη εκπαιδευτικών, λειτουργία μεγάλων τμημάτων κλπ.

Επειδή όλοι οι μαθητές όλοι οι εκπαιδευτικοί και όλα τα σχολεία χρειάζονται επαρκή τεχνολογικό εξοπλισμό το ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ προτρέπει τους διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων στα σχολεία μας να υιοθετήσουν και να ακολουθήσουν την αρχή της καθολικότητας. Με βάση αυτή να ενημερώσουν τις αρμόδιες διοικητικές υπηρεσίες δίνοντας το συνολικό αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών  των σχολείων τους. 

Αν έχουν σταλεί από τα σχολεία στοιχεία , καλούμε να προβούν σε ανακοινοποίηση των στοιχείων , με βάση την παραπάνω κατεύθυνση.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

 

σχετικά άρθρα

Τζ. Φλόιντ: Βαρύτερη κατηγορία σε βάρος του Ντ. Σόβιν - Κατηγορίες και στους άλλους τρεις αστυνομικούς
Τζ. Φλόιντ: Βαρύτερη κατηγορία σε βάρος του Ντ. Σόβιν - Κατηγορίες και στους άλλους τρεις αστυνομικούς
Η νέα κατηγορία, φόνος δευτέρου βαθμού, επιφέρει ποινή κάθειρξης έως 40 χρόνια
Τζ. Φλόιντ: Βαρύτερη κατηγορία σε βάρος του Ντ. Σόβιν - Κατηγορίες και στους άλλους τρεις αστυνομικούς
Σ. Ζαχαράκη: Πιστεύω σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη - Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθητών
Σ. Ζαχαράκη: Πιστεύω σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη - Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθητών
«Στην Α δημοτικού και στο νηπιαγωγείο υπήρχε η μείωση στα 22 παιδιά για έναν χρόνο. Άρα ουσιαστικά ομογενοποιείται αυτό το οποίο υπήρχε σε όλες τις...
Σ. Ζαχαράκη: Πιστεύω σε αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη - Δεν είναι μόνο ο αριθμός των μαθητών