Με αφορμή τον δημόσιο διάλογο που ξεκίνησε άτυπα με την ανακοίνωση των θέσεων της ΕΛΜΕ ΠΠΣ για το εργασιακό καθεστώς των υπηρετούντων στα ΠΠΣ και για τον τρόπο επιλογής του προσωπικού σε αυτά θα θέλαμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στην πρόταση της ΓΣ της ΕΛΜΕ ΠΠΣ για επ’ αόριστον θητεία των υπηρετούντων σε αυτά για τους εξής λόγους:
α. η επ’ αόριστον θητεία ισοδυναμεί με επ’ αόριστον παράταση της ανασφάλειας και της αβεβαιότητας όσον αφορά το εργασιακό μας καθεστώς, ενώ μας καθιστά όμηρο των προσωπικών επιλογών του εκάστοτε Υπουργού. Ως γνωστόν, η θητεία μπορεί ανά πάσα στιγμή να παυθεί με απόφαση Υπουργού και τότε οι υπηρετούντες στα ΠΠΣ θα βρεθούν εργασιακά μετέωροι.
β. η επ’ αόριστον θητεία μάς στερεί τη δυνατότητα αποσπάσεων σε φορείς (π.χ. Πανεπιστήμια), αφού σε μια τέτοια περίπτωση είναι αυτονόητο ότι ο υπηρετών σε ΠΠΣ χάνει αυτοδικαίως τη θέση του στο ΠΠΣ και – προκειμένου για τους νυν υπηρετούντες που έχουν ήδη χάσει την οργανική τους θέση – οδηγείται σε εργασιακό κενό, με αποτέλεσμα να χάνει δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης.
γ. σε κανέναν ιδιαίτερο τύπο σχολείου (Καλλιτεχνικά, Μουσικά, Εκκλησιαστικά, Διαπολιτισμικά) δεν υφίσταται το καθεστώς της θητείας, αλλά οι εκπαιδευτικοί τους υπηρετούν σε αυτά με οργανική θέση.
δ. η δυνατότητα που προβλέπεται από την πρόταση αυτή να αποκτήσουν ταυτόχρονα οι υπηρετούντες στα ΠΠΣ και οργανική θέση σε άλλο σχολείο (και μάλιστα κατόπιν κατά προτεραιότητα τοποθέτησης) και επ’ αόριστον θητεία στα ΠΠΣ συνιστά κατάφωρη αδικία έναντι άλλων συναδέλφων μας, καθώς στερεί από εκείνους μια οργανική θέση την οποία εμείς θα μπορούμε ες αεί να κατέχουμε, ενώ υπηρετούμε σε ΠΠΣ!
Η επ’ αόριστον λοιπόν θητεία δεν είναι σε καμία περίπτωση προς όφελος των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ, αλλά και ούτε της ομαλής λειτουργίας των σχολείων αυτών. Άλλωστε η εμπειρία της εφαρμογής της έδειξε ότι η αβεβαιότητα που προκαλούσε αποτέλεσε ισχυρό παράγοντα αποψίλωσης των ΠΠΣ από εκπαιδευτικούς, κάτι που επέφερε εξόχως αρνητικά αποτελέσματα στην ομαλή λειτουργία τους. Ο δε συνδυασμός της με την ταυτόχρονη κατοχή οργανικής θέσης σε άλλο σχολείο συνιστά υπερβολή συντεχνιακού τύπου που αναπόφευκτα θα μας φέρει αντιμέτωπους με άλλους συναδέλφους μας.
Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε:
α. την απόδοση οργανικών θέσεων στα ΠΠΣ σε όλους ανεξαιρέτως τους νυν υπηρετούντες σε αυτά (εφόσον το επιθυμούν), οι οποίοι αξιολογήθηκαν και απώλεσαν την οργανική τους θέση για να αποκτήσουν πενταετή θητεία σε αυτά, ενώ παράλληλα στερήθηκαν τη δυνατότητα μετάθεσης ή βελτίωσης της θέσης τους.
β. την επιλογή όσων θα υπηρετήσουν στα ΠΠΣ εφεξής με οργανική θέση κατόπιν αντικειμενικού και αδιάβλητου συστήματος αξιολόγησης στηριζόμενου αποκλειστικά σε μοριοδοτούμενα αντικειμενικά κριτήρια (σπουδές, εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο κά) κατά τα πρότυπα των όσων σχετικά προβλέπονταν στον Νόμο 3966.
γ. τη διασφάλιση του ελέγχου της ποιότητας του έργου των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ μέσα από το σύστημα αξιολόγησης που θα ισχύσει για όλους τους εκπαιδευτικούς (όποτε ψηφισθεί), ενδεχομένως προσαρμοσμένο στη φύση και τη λειτουργία των ΠΠΣ, ή άλλου συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης.
Θεωρούμε ότι μια τέτοια πρόταση είναι ρεαλιστική και μετριοπαθής, καθώς αντιτίθεται τόσο στην επιστροφή στο παλαιό καθεστώτος στα ΠΠΣ, που παρείχε στους υπηρετούντες σε αυτά οργανικές θέσεις με σημαντικά μειωμένο μάλιστα ωράριο χωρίς καμία αξιολόγηση, όσο και στην επ’ αόριστον παράταση της αβεβαιότητας και της εργασιακής ανασφάλειας των υπηρετούντων στα ΠΠΣ.
Την πρόταση υπογράφουν οι κάτωθι 27 εκπαιδευτικοί:
α. του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος»
Βασιλική Γκράτζιου, Φιλόλογος
Αρχοντία Γραμματικοπούλου, Μαθηματικός
Κυριακή Γρηγοριάδου, Βιολόγος
Αυγή Κοκκινίδου, Αγγλικής Φιλολογίας
Χριστίνα Μιχαηλίδου, Μαθηματικός
Σταύρος Παπαδόπουλος, Φυσικός
Δέσποινα Ποιμενίδου, Φιλόλογος
Δημήτριος Σαλονικίδης, Φιλόλογος
Θεοδόσης Συκάς, Οικονομολόγος
β. του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
Γεώργιος Γρηγοριάδης, Μαθηματικός
Φωτεινή Καραγκιαούρη, Γερμανικής Φιλολογίας
Νικόλαος Πέτσας, Φιλόλογος
γ. του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Ελένη Μαργαρού, Φιλόλογος
Άννα Ματσιώρη, Οικονομολόγος
δ. του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
Τατιάνα Βαφειάδου, Φιλόλογος
Ελένη Μερκενίδου, Φιλόλογος
Εμμανουήλ Τζώρτζης, Φιλόλογος
Αναστάσιος Σκουρκέας, Μαθηματικός
Ευτέρπη Χριστοφορίδου, Βιολόγος
Βαΐα Γαβριηλίδου, Χημικός
Ιφιγένεια Κωφού, Αγγλικής φιλολογίας
Αγνή Πλιάκα, Οικονομολόγος
ε. Του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών (Γεννάδειο)
Δημήτριος Γιάτας
Καλλιόπη Δημητρακοπούλου
Νικόλαος Καψάλας
Γεώργιος Κοσπεντάρης
Νικόλαος Χιωτέλης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη