Thumbnail
Δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων ΠΕ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, Χρήστου Παναγιώτου, και Δημήτρη Πολυχρονιάδη

Σχετικά με τις αποφάσεις του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίασής της 14 – 1 – 2020

Ενώ η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το ΥΠΑΙΘ προχωρούν ακάθεκτοι στην υλοποίηση των βαθιά αντιλαϊκών, νεοφιλελεύθερων και νεοσυντηρητικών πολιτικών τους στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης επιφέροντας συντριπτικά πλήγματα σε βάρος των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και μαθητών – φοιτητών, η πλειοψηφία του  Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. συνεχίζει ακάθεκτη στον ολισθηρό δρόμο της συναίνεσης – υποταγής και ουσιαστικής στήριξης των κυβερνητικών πολιτικών επιλογών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι αποφάσεις που ελήφθησαν από την πλειοψηφία του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. στη συνεδρίαση της 14 – 1 – 2020: Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση έχουν ήδη προχωρήσει στην εφαρμογή του λαιμητόμου «προσοντολόγιου» (νόμος 4589/2019 – Γαβρόγλου) οδηγώντας χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους μας στην ανεργία – απόλυση και στη συνέχιση του καθεστώτος της διαρκούς εργασιακής επισφάλειας και προχωρούν ακόμα περισσότερο με την εισαγωγή στη βουλή για ψήφιση του νομοσχεδίου με τίτλο: «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις»  (στο οποίο νομοσχέδιο προβλέπει τις προσλήψεις στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων ΑΕΙ του εξωτερικού  - Ε.Ε. ή τρίτης χώρας -, επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες, προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση, αναστέλλει τη λειτουργία δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ που επρόκειτο να ξεκινήσουν από το 2020 – 2021, αυξάνει την τιμωρία των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών εάν παραιτηθούν σε τρία χρόνια, μετατρέπει ξανά την 30η Ιανουαρίου – εκκλησιαστική γιορτή των Τριών Ιεραρχών – σε γιορτή από αργία στην πρωτοβάθμια και το επεκτείνει και στη Δευτεροβάθμια). Αντί  λοιπόν το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. με τις αποφάσεις του να συμβάλει στην οργάνωση της αγωνιστικής αντίδρασης του κλάδου απέναντι στις πολιτικές  αυτές με στόχο την ανατροπή τους, παγιδευμένο στις πολιτικές επιλογές των παρατάξεων Δ.Α.Κ.Ε. – ΔΗ.ΣΥ. – Ε.Ρ.Α. – Α.Ε.ΕΚ.Ε., οδηγεί τον κλάδο στην υποταγή επιδιώκοντας τη μη ουσιαστική αντίσταση των εκπαιδευτικών απέναντι στις καταστροφικές – αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης της Ν. Δ.

Συγκεκριμένα, ενώ υπήρχε πρόταση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ Π. Ε. για 24ωρες απεργίες στις 22 ή 23 Ιανουαρίου 2020 (ημέρα ψήφισης του επίμαχου νομοσχεδίου στη Βουλή) και στις 31 Ιανουαρίου 2020 (ημέρα πανεκπαιδευτικής απεργιακής κινητοποίησης ενάντια στο προσοντολόγιο (ν. 4589/2019) με αίτημα την απόσυρση – κατάργηση του και διενέργεια μαζικών μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών τώρα αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, ενάντια στην αντιασφαλιστική επίθεση, την προωθούμενη αξιολόγηση, το χτύπημα του δικαιώματος στη διαδήλωση, για την άμεση καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης), η Δ.Α.Κ.Ε. και η ΔΗ.ΣΥ. πρότειναν απλά μια τρίωρη στάση εργασίας για τις 22 ή 23 Ιανουαρίου και καμιά απεργιακή κινητοποίηση για τις 30 Ιανουαρίου 2020. Το χειρότερο όμως ήταν η στάση που κράτησαν οι παρατάξεις Ε.Ρ.Α. και Α.Ε.ΕΚ.Ε. που ενώ  στην πρωτολογία τους (αλλά και σε ανακοινώσεις που έγραψαν και δημοσιοποίησαν) μίλησαν για ανάγκη προκήρυξης 24ωρης απεργίας ώστε να αντιμετωπιστεί η κυβερνητική επίθεση, ύστερα από παρέμβαση του Προέδρου της Δ.Ο.Ε. (Δ.Α.Κ.Ε.) «ανακλήθηκαν στην τάξη»: Θυμίζοντας τους ότι σε προσυνεννόηση μεταξύ των παρατάξεων που συγκρότησαν και στηρίζουν το Προεδρείο του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. (Δ.Α.Κ.Ε. – ΔΗ.ΣΥ. – Ε.Ρ.Α. – Α.Ε.ΕΚ.Ε.) είχαν συμφωνήσει να προτείνουν μόνο μια τρίωρη στάση εργασίας, κατέληξαν στο τέλος να ψηφίσουν και αυτές (Ε.Ρ.Α. & Α.Ε.ΕΚ.Ε.) μαζί με την Δ.Α.Κ.Ε. – ΔΗ.ΣΥ. απλά μια τρίωρη στάση εργασίας για τις 22 ή 23 Ιανουαρίου τη στιγμή που διαφαινόταν ότι θα μπορούσε να υπάρξει πλειοψηφία για την προκήρυξη 24ωρης απεργίας από τις παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν οι συγκεκριμένες παρατάξεις (Δ.Α.Κ.Ε. – ΔΗ.ΣΥ. – Ε.Ρ.Α. – Α.Ε.ΕΚ.Ε.) και στις προτάσεις που κατατέθηκαν για την αντιμετώπιση του επερχόμενου αντιασφαλιστικού – αντεργατικού νομοσχεδίου που επιχειρεί να φέρει η κυβέρνηση της Ν.Δ. παραπέμποντας ουσιαστικά  την αντίδραση του κλάδου στις όποιες αποφάσεις λάβει η ΑΔΕΔΥ για το θέμα.

Απλά για την ιστορία καταθέτουμε ότι η Ε.Ρ.Α. αποτελεί την επίσημη κομματική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο των εκπαιδευτικών της Π. Ε. και ο εκπρόσωπος της Α.Ε.ΕΚ.Ε. στο Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. συμμετέχει στην επιτροπή ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ. Ακόμα για την ενημέρωση των συναδέλφων καταθέτουμε ότι σε καμία καταγεγραμμένη συνδικαλιστική και πολιτική πρακτική στη διάρκεια των πολλών χρόνων ύπαρξης του συνδικαλιστικού κινήματος των εργαζόμενων δεν υπάρχει η λογική της απόλυτης συμφωνίας των εκπροσώπων διαφορετικών πολιτικών παρατάξεων στις αποφάσεις που λαμβάνονται από τα Δ. Σ. στα οποία αυτές εκπροσωπούνται εκτός αν η συγκρότηση των Προεδρείων αυτών είναι καρπός προγραμματικών πολιτικών συγκλίσεων και συμφωνιών μεταξύ τους. Ας πάψουν λοιπόν οι παρατάξεις που συγκροτούν το Προεδρείο της ΔΟΕ τα τελευταία χρόνια (Δ.Α.Κ.Ε. – ΔΗ.ΣΥ. – Ε.Ρ.Α. – Α.Ε.ΕΚ.Ε.) να κοροϊδεύουν τους εαυτούς τους  και τις/τους συναδέλφους ότι δήθεν τάχα το Προεδρείο που συγκρότησαν στο Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. είναι διαχειριστικό και όχι προγραμματικό. Οι συγκεκριμένες παρατάξεις λειτουργούν ως ένα σώμα και μια ψυχή στο Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε., με στόχο να μπλοκάρουν κάθε κινηματικού και αγωνιστικού χαρακτήρα αντίδραση του κλάδου απέναντι στις εφαρμοζόμενες αντιλαϊκές – αντεργατικές κυβερνητικές πολιτικές.      

  Με γνώμονα όλα τα παραπάνω οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π. Ε. παλεύουμε με στόχο  όλοι οι εργαζόμενοι να αφυπνισθούν άμεσα πριν οι εξελίξεις φτάσουν σε ένα σημείο χωρίς επιστροφή. Όλοι μας πρέπει να πάρουμε τις ευθύνες μας απέναντι στη νεοφιλελεύθερη /νεοσυντηρητική καταιγίδα που εξαπολύει η κυβέρνηση της Ν.Δ. στην εκπαίδευση και στα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Ο μόνος που μπορεί να ορθώσει εμπόδια ανυπέρβλητα στην κυβερνητική επιθετικότητα και την αντιλαϊκή επίθεση είναι ένα μαζικό πανεκπαιδευτικό κίνημα, ένα μαζικό πανεργατικό – παλλαϊκό κίνημα.

Απαιτείται, άμεσα, οι Ομοσπονδίες, οι Σύλλογοι ΠΕ και οι ΕΛΜΕ, οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι γονεϊκοί φορείς να πάρουν θέση. Να οργανωθεί άμεσα πανεκπαιδευτική απεργία και πανελλαδική κινητοποίηση και αφύπνση. Να επιστρέψουμε στους δρόμους του αγώνα, στις διαδηλώσεις, στις γενικές συνελεύσεις και να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, όπως το Γενάρη του 2019, αδιαμεσολάβητα, μαζικά, μαχητικά για να αντιμετωπίσουμε την επίθεση της κυβέρνησης στο Δημόσιο Σχολείο και σε συνεργασία με τους μαζικούς φορείς και τα συνδικάτα των υπόλοιπων εργαζόμενων να αντιπαλέψουμε και την επίθεση της κυβέρνησης στις ασφαλιστικές – συνταξιοδοτικές κατακτήσεις των εργαζόμενων. Κόντρα και ενάντια στις επιλογές της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας και των εκπροσώπων της, καλούμε σε πανεκπαιδευτικό - πανεργατικό αγωνιστικό απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών ώστε:

Να μην περάσει η νέα επίθεση  στη Δημόσια Εκπ/ση στο Δημόσιο Σχολείο και Πανεπιστήμιο και στα Μορφωτικά – Εργασιακά – Ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζόμενων!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oplosxoleio
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
Ο νόμος προβλέπει προϋποθέσεις: Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να φέρουν οπλισμό πρέπει, μεταξύ άλλων, να περάσουν πρώτα 40 ώρες «βασικής εκπαίδευσης...
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
w29-81121enisxytikhdidaskalia.jpg
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα...
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...