Αγωνιστική Παρέμβαση Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τη συγκρότηση του νέου ΔΣ
​​​​​​​Η πρότασή μας για τη συγκρότηση του προεδρείου  και για τη στάση της ΔΑΚΕ που με τις μεθοδεύσεις της νόθευσε το αποτέλεσμα των εκλογών της ΕΛΜΕ

Το  νέο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, του οποίου ο ρόλος είναι καθοριστικός για την πορεία του σωματείου, συγκαλείται να συγκροτηθεί σε σώμα και να εκλέξει προεδρείο (πρόεδρο – αντιπρόεδρο – γραμματέα) σε μια κρίσιμη συγκυρία για το μέλλον του δημόσιου σχολείου και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα οφείλει:

  • Να αντιπαρατεθεί με την ανελέητη, εφ’ όλης της ύλης και πρωτοφανούς έντασης επίθεση που δέχονται η δημόσια παιδεία και το έμψυχο δυναμικό της.
  • Να αναμετρηθεί με την απραξία και αφωνία που έχουν επιβάλλει στον κλάδο οι δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού στην  ΟΛΜΕ που συγκαλύπτουν τις αντιλαϊκές πολιτικές των μνημονιακών κομμάτων.
  • Να αναζητήσει, να εμβαθύνει και να χαράξει από κοινού με τους εκπαιδευτικούς με επάρκεια ένα ολοκληρωμένο συνδικαλιστικό σχέδιο το οποίο θα περιέχει διεκδικήσεις για το δημόσιο σχολείο, τους αναπληρωτές, τους μόνιμους, το μισθό, τις συντάξεις, τους διορισμούς, θα έχει αιτήματα με ιεράρχηση τα  ποία μπορούν να ενώσουν όλα τα κομμάτια του κλάδου.
  • Θέλουμε ένα προεδρείο που θα συμβάλλει και θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις ο κλάδος  να επανέλθει αγωνιστικά.

Σε αυτή τη βάση προτείνουμε συγκρότηση προεδρείου που να αντιστοιχεί στα αποτελέσματα των εκλογών της ΕΛΜΕ και θα εκφράζει την πλειοψηφία στήριξης ενός αγωνιστικού πολιτικού σχεδίου δράσης,  με σαφείς  δεσμεύσεις των δυνάμεων που θα το συγκροτήσουν, των  Παρεμβάσεων, του ΠΑΜΕ και της Αντεπίθεσης Εκπαιδευτικών στο ΔΣ της ΕΛΜΕ.  Αυτή η πρόταση παίρνει υπόψη της ότι οι τρεις αυτές δυνάμεις έχουν πλειοψηφία στο ΔΣ (4 ψήφους στους 7 που αντιστοιχούν στο 56,88% των ψήφων των καθηγητών στις εκλογές της ΕΛΜΕ) και άρα μπορούν να διασφαλίσουν ότι η δέσμευσή τους θα εξασφαλίζει και αντίστοιχες αποφάσεις του Δ Σ που το ίδιο θα τις στηρίζει και θα τις προωθεί.

Η πρόταση εναρμονίζεται με τα συνολικά τα αποτελέσματα των εκλογών της ΕΛΜΕ που αποτελούν καταδίκη των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών πολιτικών όλων των  κυβερνήσεων – ΕΕ – ΟΟΣΑ. Οι δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού ψηφίστηκαν από το 43,12% των εκπαιδευτικών και αποτελούν μειοψηφία μέσα στον κλάδο, ενώ η πλειονότητα των εκπαιδευτικών ψήφισε αγωνιστικές δυνάμεις. Η καταδίκη θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη αν ο απερχόμενος πρόεδρος της ΕΛΜΕ και η ΔΑΚΕ δεν παραβίαζαν καταστατικές αρχές και αποφάσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ που νόθευσαν το εκλογικό αποτέλεσμα και οδήγησαν στην αύξηση του αποτελέσματος της παράταξής τους.

  • Παραβίασαν την απόφαση του Δ.Σ. και κατέθεσαν το ψηφοδέλτιό τους μια μέρα μετά τη λήξη υποψηφιοτήτων και ψηφοδελτίων, προσθέτοντας και νέους υποψήφιους.
  • Δεν υλοποίησαν την απόφαση του Δ.Σ. να αποσύρουν από το ψηφοδέλτιό τους μέλος της ΕΛΤΕΕ.
  • Αρνήθηκαν την πρόταση που επανειλημμένα καταθέσαμε στο Δ.Σ. να υπάρχει άλλο ένα, πέμπτο, εκλογικό τμήμα γιατί οι εκλογές ήταν διπλές, για ΕΛΜΕ και ΕΔΟΘ, με αποτέλεσμα ατελείωτες ουρές που πολλοί συνάδελφοι δεν άντεξαν, εγκατέλειψαν και δεν ψήφισαν, ενώ η ΕΛΜΕ επιβαρύνθηκε και με πρόσθετη χρηματική αποζημίωση των δικαστικών αντιπροσώπων. Αποχώρησαν ακόμη και συνάδελφοι που πλήρωσαν συνδρομή (55 από τους 405 που πλήρωσαν συνδρομή στα σχολεία με καταστάσεις μέχρι την προηγούμενη ημέρα των εκλογών, δεν ψήφισαν, ενώ δεν ψήφισαν και 74 από τους 241 που πληρώνουν συνδρομή μέσω μισθοδοσίας).
  • Επισημάναμε παραλείψεις στους εκλογικούς καταλόγους τις οποίες ο πρόεδρος αρνήθηκε να πάρει υπόψη του και δεν τους συμπεριέλαβε στους εκλογικούς καταλόγους σκόπιμα. Αντίθετα, παραβίασε την απόφαση του Δ.Σ. και επέτρεψε να ψηφίσουν αναπληρωτές (2) που ανήκαν σε άλλες ΕΛΜΕ γιατί σε αυτές είχαν περισσότερες ώρες διδασκαλίας. Προστέθηκαν δεκάδες συνάδελφοι (36) από τους οποίους οι 8 με μονογραφή του Βαϊτσίδη Χρήστου, παραβιάζοντας την απόφαση του Δ. Σ.  ότι μόνο αποδεδειγμένα και με την υπογραφή δύο μελών του Δ.Σ. θα προστίθενται συνάδελφοι στους εκλογικούς καταλόγους!
  • Δεν στάλθηκαν οι καταστάσεις στα σχολεία με τα στοιχεία των συναδέλφων που πληρώνουν συνδρομή μέσω μισθοδοσίας.
  • Δεν υπάρχουν βεβαιώσεις δεκάδων αποσπασμένων συναδέλφων (41) που ψήφισαν με απλή αναγραφή στους εκλογικούς καταλόγους (αποσπασμένος, μισθοδοσία, ΝΑΙ) ως διαβεβαίωση ότι πληρώνουν τη συνδρομή στην ΕΛΜΕ τους.
  • Ψήφισαν συνάδελφοι (10) οι οποίοι συμπεριλήφθηκαν στις μισθοδοτικές καταστάσεις της Διεύθυνσης του Ιανουαρίου (2020) χωρίς καμία ενημέρωση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, ενώ παρουσιάζονται να πληρώνουν τη συνδρομή στην κατάσταση του σχολείου. Άλλοι (2) αναγράφονται ότι πληρώνουν συνδρομή μέσω μισθοδοσίας, αλλά δεν συμπεριλαμβάνονται στις μισθοδοτικές καταστάσεις της Διεύθυνσης, ενώ ενός άλλου διακόπτεται η συνδρομή μέσω μισθοδοσίας, ενώ ψήφισε.
  • Εκατοντάδες συνάδελφοι δεν πήραν κάρτα της ΟΛΜΕ από τους 1426 που ψήφισαν (Η ΟΛΜΕ έστειλε 1518 κάρτες και όλες ήταν στα χέρια του προέδρου) ενώ έλειπαν ψηφοδέλτια παρατάξεων από εκλογικά τμήματα.
  • Κανένα δημοτικό σχολείο δεν ενημερώθηκε για να πάρουν μέρος στις εκλογές οι 39 αποσπασμένοι καθηγητές. Από αυτούς επιλέχτηκαν και συμπεριλήφθηκαν στους εκλογικούς καταλόγους οι 23. Ψήφισαν οι 6 και εμφανίζεται να πληρώνουν συνδρομή με απόδειξη-μπλοκάκι μόνο οι δύο.

Η δέσμευση για ένα αγωνιστικό - προγραμματικό προεδρείο είναι προωθητική για τις διαδικασίες του κινήματος. Δεν πρόκειται για πρόταση που  παραβλέπει τις μεγάλες διαφορές, ούτε υποτιμά τα εγγενή προβλήματα ενός γραφειοκρατικού συνδικαλισμού, υποταγμένου στην αστική πολιτική, όμηρου της κυβερνητικής πολιτικής και αιχμάλωτου της στενής κομματικής λογικής. Βήματα όμως στην κατεύθυνση της ενωτικής αγωνιστικής συμπόρευσης θα έδιναν αυτοπεποίθηση στους εργαζόμενους και θα αποτελούσαν ταυτόχρονα γενναία προωθητική κριτική και αυτοκριτική των δυνάμεων που μιλούν στο όνομα της αναίρεσης των παραπάνω προβλημάτων.

Μπροστά στα επερχόμενα νέα αντιλαϊκά και αντιεκπαιδευτικά μέτρα (προϋπολογισμός – αντιασφαλιστικός νόμος – αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο – προσοντολόγιο / διορισμοί) οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επανέλθουμε αγωνιστικά στο προσκήνιο. Τα αντιλαϊκά – αντιεκπαιδευτικά μέτρα πρέπει να ανακοπούν. Σήμερα λοιπόν, είναι μεγαλύτερη από ποτέ η ανάγκη να οργανωθεί ένα μαζικό και μαχητικό κίνημα σύγκρουσης και ανατροπής της αντιεκπαιδευτικής, αντεργατικής και αντικοινωνικής πολιτικής της κυβέρνησης. Στο 19ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ οι Παρεμβάσεις κατέθεσαν συνθετική πρόταση αγώνα με βάση άμεσες διεκδικήσεις και αιτήματα αιχμής του κλάδου, όπως τους μαζικούς διορισμούς, οικονομικά, συνταξιοδοτικά, την απεργία – αποχή από κάθε αξιολόγηση και τα προβλήματα των σχολείων. Η πρόταση αυτή ψηφίστηκε και από την ΑΣΕ-ΠΑΜΕ και τις Αγωνιστικές Κινήσεις και μπορεί να αποτελέσει τη βάση αγωνιστικού σχεδίου για το επόμενο διάστημα το οποίο καταθέτουμε και στη συγκρότηση του νέου Δ.Σ.

Ταυτόχρονα με την κατάθεση της πρότασής μας τοποθετούμαστε με την απαραίτητη σαφήνεια και για το σύνολο των στόχων που καλείται ένα αγωνιστικό – προγραμματικό προεδρείο να έχει ως πυξίδα.

  • Πλατιά ενημέρωση - αποκάλυψη του μπαράζ των αντιδραστικών μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση  της ΝΔ σε συνεργασία με την Ε.Ε., το ΔΝΤ, και τον ΟΟΣΑ.
  • Ανάπτυξη ανυποχώρητων και  αποφασιστικών αγώνων για την ανατροπή των μέτρων της κοινωνικής εξαθλίωσης.
  • Συγκρότηση μετώπου παιδείας - συντονισμός με δασκάλους, γονείς, φοιτητές και μαθητές.
  • Ενεργοποίηση του διελμικού των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με αναβαθμισμένη τη συμμετοχή και το ρόλο των  εκπαιδευτικών.
  • Προώθηση του συντονισμού των πρωτοβάθμιων σωματείων και προσπάθεια διεύρυνσης του συντονισμού και με σωματεία του ιδιωτικού τομέα.
  • Πρωτοβουλίες για τη συγκρότηση αντιπολεμικού κινήματος άμεσης υπεράσπισης της ειρήνης μπροστά στην όξυνση των ιμπεριαλιστικών σχεδίων στην περιοχή μας.
  • Να προχωρήσει άμεσα και  συντεταγμένα ο κλάδος των καθηγητών, μέσα από Γενικές Συνελεύσεις της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ, σε ένα πολύμορφο αγώνα με διαδηλώσεις, καταλήψεις, εκδηλώσεις και απεργιακά βήματα με προοπτική την κλιμάκωση, έχοντας κεντρικό σύνθημα «Τα σχέδια της κυβέρνησης διαλύουν την παιδεία – να μην κατατεθεί νσχ. με τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα – να μην περάσουν  –  να μην εφαρμοστούν – μπροστά τα δικαιώματα και οι ανάγκες δημόσιου σχολείου και εκπαιδευτικών».
  • Οι ΕΛΜΕ να διοργανώσουν άμεσα συνάντηση με τους συναδέλφους αναπληρωτές για εκτίμηση των εξελίξεων σχετικά με διορισμούς / προβλήματα αναπληρωτών.
  • Αποκάλυψη και περιορισμός των αντιεκπαιδευτικών, αυταρχικών επιλογών και αυθαιρεσιών  των τοπικών διοικήσεων και των  ΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΔΕ  με αποφασιστικές παρεμβάσεις των ΕΛΜΕ.  Οι αιρετοί οφείλουν να συμπαραταχθούν με τις αποφάσεις των ΕΛΜΕ και να υπερασπιστούν τα  εκπαιδευτικά και εργασιακά δικαιώματα.
  • Να συμβάλλουμε από κοινού με τις άλλες ΕΛΜΕ στην ανάπτυξη της αλληλεγγύης στα νέα κύματα προσφύγων  και το δράμα που βιώνουν με την έπρακτη στήριξή τους με επισκέψεις αλληλεγγύης, με διεκδικήσεις που αφορούν την εκπαίδευση, την καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσής τους, την απαίτηση τους να βρεθούν στις χώρες που επιθυμούν.
  • Ανάπτυξη πολιτιστικο-μορφωτικών δραστηριοτήτων που προωθούν αξίες και αρχές χρήσιμες για τον παιδαγωγικό μας ρόλο και την αγωνιστική μας στάση στο σχολείο, στη ζωή και στην κοινωνία.
  • Το Δ.Σ. να εργαστεί για την εξασφάλιση της συνοχής και αγωνιστικής ενότητας του κλάδου. Να ενισχύσει τη λειτουργία του με ανοιχτές διαδικασίες και ενεργοποίηση των συναδέλφων, με προγραμματισμό βασικών θεμάτων συζήτησης που θα απασχολήσουν το Δ.Σ., με ανάπτυξη εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων από ομάδες συναδέλφων και κυρίως με την άμεση επαφή με τα μεγάλα και «μικρά» προβλήματα των σχολείων και των συναδέλφων μέσω των συνδικαλιστικών αντιπροσώπων των  σχολείων και της λειτουργίας των συλλόγων καθώς και της συγκρότησης και ουσιαστικής λειτουργίας ανοιχτών επιτροπών. Όλα αυτά στόχο έχουν τη μαζικοποίηση των Γενικών Συνελεύσεων που θα αποτελεί μια από τις πιο βασικές προτεραιότητες του Δ.Σ.

 

Αν το Δ.Σ., παρά την προσπάθεια που θα κάνουμε, συγκροτηθεί στη βάση άλλων προτάσεων που θα κατατεθούν από άλλες δυνάμεις (π.χ. αναλογικό προεδρείο), στην κρίσιμη περίοδο γενικευμένης αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής επίθεσης, θα είναι μια αρνητική εξέλιξη για τον κλάδο. Οι δυνάμεις αυτές θα έχουν λειτουργήσει έξω από τη θέληση του κλάδου και θα έχουν την αποκλειστική ευθύνη, σε μια δύσκολη  συγκυρία για τα εργασιακά μας δικαιώματα, στο τιμόνι της ΕΛΜΕ να είναι πρόεδρος από τη ΔΑΚΕ. Το βεβαρημένο παρελθόν της ΔΑΚΕ και προέδρου από αυτήν την παράταξη καθόρισε τη λειτουργία της ΕΛΜΕ και την προηγούμενη χρονιά  που περιφρόνησαν κάθε έννοια τήρησης διαδικασιών, παραβίασαν αποφάσεις του Δ.Σ. και λειτούργησαν με βαθύτατα αντιδημοκρατικό τρόπο με αποκορύφωμα την οργάνωση των εκλογών της ΕΛΜΕ που αποτελεί και περιφρόνηση των ίδιων των εκπαιδευτικών. 

 

Διευκρινίζουμε ότι δεν πρόκειται να έχουμε καμία συμμετοχή σε ένα τέτοιο προεδρείο γιατί θα οδηγήσει στη συνέχιση μιας διαλυτικής κατάστασης της ΕΛΜΕ, τις συνέπειες της οποίας βιώνουμε με την αποσυσπείρωση του κλάδου. Απέναντι στην παρακμή συγκρότησης προεδρείου με τη ΔΑΚΕ, οι Παρεμβάσεις και όλο το δυναμικό που μας στηρίζει θα συμβάλλουμε μέσα από τις διαδικασίες του κλάδου οι εκπαιδευτικοί να γίνουν πρωταγωνιστές των αποφάσεών του και της υλοποίησής τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ανατρεπτικη συμμαχια
Δημοτικός Σύμβουλος: «Να αποσυρθούν τα ρατσιστικά θέματα της Ημερήσιας Διάταξης»
«Όμως οι άστεγοι, ντόπιοι και μετανάστες έχουν ανάγκη από ανθρώπινη κατοικία κάτι που η κυβέρνηση Ν.Δ. το έχει στο στόχαστρο της και την προορίζει να...
Δημοτικός Σύμβουλος: «Να αποσυρθούν τα ρατσιστικά θέματα της Ημερήσιας Διάταξης»