Με έγγραφό του προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας και το τμήμα ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΣΠΑ ΤΟΜΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ απαγορεύει με διάφορες δικαιολογίες στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης, σε γραμματειακή υποστήριξη και άλλα.
Τόσο η σημερινή κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αντί να προχωρήσουν σε μονιμοποίηση των αναπληρωτών που καλύπτουν πάγιες ανάγκες και κενά των σχολείων και αναπληρώνουν στην ουσία τον εαυτό τους, βάζουν και πρόσθετα εμπόδια που αποβαίνουν σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών και της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων.
Απαγορεύουν ουσιαστικά να μπορεί το σχολείο να διαθέτει τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να κάνουν δωρεάν φροντιστήριο μέσα στο δημόσιο σχολείο στα παιδιά που χρειάζονται εξατομικευμένη βοήθεια σε ένα ή περισσότερα μαθήματα. Έμμεσα σπρώχνουν τους γονείς να πληρώνουν από αυτά που δεν έχουν, για φροντιστήρια και ιδιαίτερα για τη μόρφωση των παιδιών τους.
Και όλα αυτά τη στιγμή που τα κενά στην Ειδική Αγωγή είναι τεράστια, που διατίθεται ένας δάσκαλος Παράλληλης Στήριξης για 2 ή περισσότερα παιδιά με ειδικές ανάγκες, σε 2 ή περισσότερα σχολεία.
Παράλληλα, απαγορεύουν να μπορούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να διατίθενται κάποιες ώρες για να βοηθούν στο διοικητικό έργο των σχολείων, τη στιγμή που οι Διευθυντές των πολυθεσίων σχολείων έχουν φορτωθεί με πρόσθετο γραφειοκρατικό έργο, το οποίο καλούνται να βγάλουν σε πέρας παράλληλα με τα διδακτικά καθήκοντα που τους ανατίθενται. Αποτέλεσμα αυτών είναι να υπάρχουν προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Επιπλέον, ανοίγουν το δρόμο για να ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς αναπληρωτές με το πρόγραμμα ΕΣΠΑ μαθήματα άλλων ειδικοτήτων, στα πλαίσια της «εξοικονόμησης» εκπαιδευτικών, σε βάρος πάλι της ολόπλευρης μόρφωσης των παιδιών.
Απ’ όλα τα παραπάνω, επιβεβαιώνεται η θέση μας ότι τα προγράμματα ΕΣΠΑ χρησιμοποιούνται ως όχημα για να περάσει η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για διάλυση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας και να εδραιωθεί το σχολείο της αγοράς με τους εκπαιδευτικούς μειωμένων εργασιακών δικαιωμάτων και απαιτήσεων, το σχολείο που θα είναι βορά στα κέρδη και στις ορέξεις των ιδιωτών και των επιχειρηματικών ομίλων.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς το απαράδεκτο αυτό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :
- Να αποσυρθεί το έγγραφο ΑΜΕΣΑ
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών – μόνιμους διορισμούς τουλάχιστον 33.000 εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων
- Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει αποκλειστικά τα μαθήματα που εντάσσονται στο επιστημονικό αντικείμενο της ειδικότητάς του.
Καλούμε τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ, τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ της χώρας να πάρουν θέση για το σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη