Παρεμβάσεις ΠΕ: Σχετικά με την 88η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ
Ανακοίνωση των Παρεμβάσεων ΠΕ

88η Γ.Σ. της ΔΟΕ:

 ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΜΝΗΜΕΙΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ:

-ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ

-ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

-ΧΩΡΙΣ ΔΙΕΚΔΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ/ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΑΝΑΓΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ:

-ΩΣΤΕ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΑΝΤΙΛΑΪΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΟΟΣΑ-ΕΕ-ΔΝΤ

Η 88η γενική συνέλευση της ΔΟΕ πραγματοποιήθηκε στον απόηχο των εκλογικών  αποτελεσμάτων της 26ης Μάη και της προεκλογικής περιόδου ενόψει των βουλευτικών εκλογών της 7ης Ιουλίου κι αποδείχτηκε εντελώς αναντίστοιχη με τις απαιτήσεις της νέας περιόδου. Δεν προχώρησε σε καμία απόφαση για πρόγραμμα δράσης, αντίθετα πήρε αποφάσεις συναίνεσης κι υποταγής σε βασικές επιδιώξεις των κυβερνήσεων για την εκπαίδευση.

Από το τρίτο μνημόνιο των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που σταθεροποίησε και νομιμοποίησε τον «μονόδρομο» των μνημονίων και την «κανονικότητα» του ασφυκτικού πλαισίου που ορίζουν θεσμοί και κεφάλαιο, τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη ΤΙΝΑ και την κοινωνική καταστροφή, την κυριαρχία του μνημονιακού καθεστώτος και της επιτροπείας περνάμε στο νεοφιλελεύθερο πολιτικό πρόγραμμα της ΝΔ εδραίωσης και κλιμάκωσης της αντιλαϊκής επίθεσης και των αντιεκπαιδευτικών και αντικοινωνικών της επιλογών. Το πρόγραμμα αυτό βέβαια έρχεται να πατήσει πάνω σε στρωμένο έδαφος πολιτικών επιλογών και νομοθετημάτων που εισήγαγαν στην εκπαίδευση την κουλτούρα της αξιολόγησης, του ανταγωνισμού, της μονιμοποίησης της ελαστικής εργασίας. Οι δήμοι εξακολουθούν να έχουν ενεργό ρόλο σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής και σε ότι αφορά την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση ενισχύουν τις θέσεις τους  που εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους για το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του νηπιαγωγείου.

Η εκπαίδευση βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα. Η ψήφιση του 4589/2019 για το προσοντολόγιο συνέχισε στην ίδια ρότα με το νόμο 4547/2018 για την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση και τις δομές της εκπαίδευσης, το Π.Δ. 79, τις νομοθετικές ρυθμίσεις για τα Τμήματα Ένταξης, την υποχρηματοδότηση, τα χιλιάδες κενά, τους χιλιάδες αναπληρωτές που για ακόμη μία χρονιά βρίσκονται στις ουρές των ταμείων του ΟΑΕΔ, βαθαίνοντας ακόμα περισσότερο την αντιεκπαιδευτική πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου που  είχε επιλέξει η προηγούμενη κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ) και υπηρετεί η σημερινή (ΝΔ). Ακόμα χειρότερα αναμένονται με βάση τις δηλώσεις στελεχών της Ν. Δ. (Χατζηδάκης – Κεραμέως), απόλυτα ευθυγραμμισμένοι στις επιταγές του Κεφαλαίου και των ντόπιων και υπερ-εθνικών οργανισμών του (ΟΟΣΑ – ΣΕΒ), που προωθούν το σύνολο των νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας, τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης, τους διευθυντές managers που θα επιλέγουν και θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς και θα αναζητούν χορηγούς: Η νέα κυβέρνηση της Ν. Δ. εισηγείται την εφαρμογή της αξιολόγησης σε όλο το μήκος και πλάτος της εκπαίδευσης με εμπλοκή των γονέων (ιστοσελίδες έκφρασης αξιολογικής γνώμης από τους γονείς για τα Δημόσια Σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, «αυτονομία» των σχολικών μονάδων, διαφορετικά μαθήματα ανά περιοχή και ανά σχολική μονάδα, σύνδεση των σχολείων με την αγορά εργασίας και την τοπική παραγωγή, απογείωση της ταξικότητας στην εκπαίδευση, ισοπέδωση κάθε έννοιας εργασιακού δικαιώματος για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, εισαγωγή νέου συστήματος διορισμού των εκπαιδευτικών με συνδυασμό γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ & Προσοντολογίου με στόχο να μη γίνει κανένας μόνιμος διορισμός στην εκπ/ση κ.λπ.)

Στο συνέδριο οι δυνάμεις του παλιού και νέου κρατικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού της συναίνεσης και της υποταγής ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΕΡΑ και ΑΕΕΚΕ, αρνήθηκαν να ενταχθεί το ζήτημα των διορισμών και του προσοντολογίου στην Ημερήσια Διάταξη. Ακολούθησαν αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις για να επιβάλλουν την εισήγηση αποδοχής της αξιολόγησης ως θέση του συνδικάτου, αφήνοντας τον κλάδο εκτεθειμένο κι αθωράκιστο επέναντι στις κυβερνητικές επιδιώξεις για την αξιολόγηση και επέλεξαν να μην παρθεί καμία αγωνιστική απόφαση στο συνέδριο για το επόμενο διάστημα για τα κρίσιμα ζητήματα της περιόδου (Απεργία – αποχή από την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση - νόμος για τις δομές υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατάργηση του νόμου για το Προσοντολόγιο – σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών - μαζικοί μόνιμοι διορισμοί και διορισμός/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, ειδική αγωγή κ.λπ.). ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΕΡΑ/ΑΕΕΚΕ υπεράσπισαν στις τοποθετήσεις τους τις «υπεύθυνες προτάσεις» και τον διάλογο με το υπουργείο με βάση «εφικτά» αιτήματα. «Εφικτά» αιτήματα είναι γι’ αυτούς η αποδοχή της αξιολόγησης, οι διορισμοί ενός μικρού τμήματος των αναπληρωτών και φυσικά όχι όλων, η διαπραγμάτευση προσόντων και μορίων. Με τον τρόπο αυτό φωτογράφισαν τη συναίνεσή τους και την πρόθεσή τους να διαπραγματευτούν στο υπάρχον πλαίσιο των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων.

Αντίθετα, οι αντιπρόσωποι των Παρεμβάσεων θέσαμε όλα τα επίδικα ζητήματα της περιόδου με σειρά τοποθετήσεων επιδιώκοντας να αναδείξουμε με σαφή και ολοκληρωμένο τρόπο την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε στο σύνολό της, τη σκληρότητα της επίθεσης απέναντι στο δημόσιο σχολείο, στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, με τη ματιά μας στραμμένη στην ανάγκη οργάνωσης του κινήματος και των συλλογικών αγώνων. Τονίσαμε ότι τον δρόμο ανατροπής των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων τον έδειξε ο αγωνιστικός Γενάρης και η κατάληψη της Πρυτανείας με τις συνελεύσεις και την αυτοοργάνωση. Αναδείξαμε τις δυνατότητες αυτού του πολύμορφου κινήματος μαζικής κι ενωτικής συσπείρωσης των εκπαιδευτικών με βάση τα συλλογικά δικαιώματα κόντρα στον κατακερματισμό και τον κανιβαλισμό, καταγγείλαμε τη στάση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΔΟΕ απέναντι στο μεγαλειώδες αυτό κίνημα.

Συγκεκριμένα:

Α. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση των αναπληρωτών

 

Από την πρώτη στιγμή ως Παρεμβάσεις θέσαμε και στην 88η Γ.Σ., την αναγκαιότητα το θέμα του προσοντολογίου και των διορισμών να μπει ως θέμα στην Η.Δ. Απαίτηση που στηρίχθηκε στις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις του Γενάρη, στη συζήτηση που έγινε στις Γ.Σ. και επισφραγίστηκε από τη δυναμική παρουσία και παρέμβαση του Συντονιστικού Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών στη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου. Καταγγέλθηκε η μεθοδευμένη προσπάθεια να παρακαμφθεί το ζήτημα με γραφειοκρατικά «κωλύματα» που επικαλέστηκαν οι ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ-ΑΕΕΚΕ προκειμένου να εμποδίσουν τη συζήτηση. Τελικά με ευθύνη των παραπάνω δυνάμεων το ζήτημα μετατέθηκε στη συζήτηση για το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης. Οι ίδιοι που αρνήθηκαν την εισαγωγή του θέματος στην  ημερήσια διάταξη, στο τέλος ισχυρίστηκαν ότι οι θέσεις του κλάδου δεν μπορούν να αλλάξουν γιατί δεν ήταν θέμα της ημερήσιας διάταξης!!!

Με τη στήριξη των ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ-ΑΕΕΚΕ αγνοήθηκαν οι χιλιάδες αναπληρωτές που δουλεύουν χρόνια στο δημόσιο σχολείο, προκρίθηκε ο διαχωρισμός τους και τα παζάρια με την επόμενη κυβέρνηση.

Στο διεκδικητικό πλαίσιο σχετικά με το προσοντολόγιο (ν.4589/19) ψηφίστηκε τελικά η διατύπωση «κατάργηση του ν.4589/19 – όχι στην επαναφορά του ν.3848 – μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών με βάση τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου».

Για εμάς η στόχευση της διατύπωσης είναι σαφής:

  1. Να έχουν ελεύθερα τα χέρια να διαπραγματευτούν νέα προσόντα και νέα μοριοδότησή  τους. Η άρνησή τους να αλλάξει η Η.Δ. αποσκοπούσε πρώτα και κύρια στη διασφάλιση του αιτήματος που ψήφισε η πλειοψηφία των ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ-ΑΕΕΚΕ σχετικά με τους διορισμούς, δηλαδή το αίτημα για «μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση το πτυχίο και κυρίαρχο κριτήριο την προϋπηρεσία». Την αποδοχή με άλλα λόγια ενός καλύτερου προσοντολογίου, με κυρίαρχο μεταξύ άλλων προσόντων και κριτηρίων και την προϋπηρεσία! Αυτός είναι ο μόνος λόγος που κατά τη διαβούλευση για την τελική διατύπωση παρά την πρότασή μας να προστεθεί η φράση «αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία» οι δυνάμεις αυτές το αρνήθηκαν!
  2. Έγινε φανερό ότι τελικά η ομοσπονδία 6 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου αρνούνταν να πει άμεση κατάργηση του νόμου! Ούτε λόγος φυσικά για άρνηση του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ – πρόταση που πρώτη πρώτη την απέρριψε η ΔΗΣΥ! Αποδείχθηκε ότι επιδιώκουν να επιτρέψουν διαπραγμάτευση με τη νέα κυβέρνηση που να έχει μέσα τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  3. Αρνήθηκαν να υπερασπίσουν τα χρόνια δουλειάς χιλιάδων αναπληρωτών γι' αυτό αρνήθηκαν να μπει ως άμεση απαίτηση της ΔΟΕ ο άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών! Φαίνεται, ότι κατά τις δυνάμεις αυτές υπάρχουν συνάδελφοι και συναδέλφισσες που δεν πρέπει να διοριστούν!

Για όλους τους παραπάνω λόγους καταψηφίσαμε την πρόταση που διατυπώθηκε δηλώνοντας ότι θα σταθούμε υπερασπιζόμενοι αυτό που χιλιάδες εκπαιδευτικοί διεκδίκησαν όλο το προηγούμενο διάστημα: το δικαίωμα όλων στη μόνιμη και σταθερή εργασία:

Κατάργηση του ν. 4589/19 για το προσοντολόγιο – όχι στην επαναφορά του ν. 3848 και στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών – άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία

Εξίσωση εργασιακών-ασφαλιστικών-συνδικαλιστικών δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών

Αυτή τη θέση υπερασπιστήκαμε με συνέπεια και μαχητικότητα στην 88η Γ.Σ. της ΔΟΕ. Επομένως, είναι εντελώς ψευδής ο ισχυρισμός της ΑΣΕ-ΠΑΜΕ ότι: «Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ με τη στάση τους, στο συγκεκριμένο ζήτημα, διευκόλυναν την πλειοψηφία. Δε δέχτηκαν να στηρίξουν τη θέση για Μονιμοποίηση όλων». Αντίθετα, ο ισχυρισμός αυτός υποκρύπτει τη μόνιμη άρνηση τους να υποστηρίξουν το πτυχίο και την προϋπηρεσία και τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από αυτά.

Β. Αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση

 Από τα κορυφαία ζητήματα της 88ης Γ.Σ. του κλάδου αποτέλεσε το θέμα της Η.Δ. «Αξιολόγηση, Προγραμματισμός και Αποτίμηση Εκπαιδευτικού έργου».

Το αμέσως επόμενο διάστημα η εκπαίδευση καλείται να δώσει για ακόμη μία φορά μια μεγάλη μάχη καθώς τον Σεπτέμβριο οι σχολικές μονάδες χρειάζεται να προχωρήσουν στον προγραμματισμό (αυτοαξιολόγηση) με βάση τον νόμο 4547/2018 και την εγκύκλιο του Γαβρόγλου (Ιανουάριος 2019) για τον προγραμματισμό-αποτίμηση. Με ξεκάθαρο τρόπο οι Παρεμβάσεις αναδείξαμε όλο το αντιδραστικό πλαίσιο που προβλέπουν οι νόμοι για το προσοντολόγιο και την αξιολόγηση  - «αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»  ενταγμένοι στις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις κυβέρνησης/αντιπολίτευσης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ.

Καλέσαμε το συνέδριο να πάρει απόφαση για κήρυξη απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης ώστε να συνεχιστούν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων όπου οι εκπαιδευτικοί μπλόκαραν στην πράξη την αξιολόγηση.

 

Αντί για αυτό, η εισήγηση της πλειοψηφίας του απερχόμενου Δ.Σ. (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ) αποδέχεται την αξιολόγηση και προετοιμάζει το έδαφος ώστε το συνδικάτο να είναι επίσημος συνομιλητής στον διάλογο για την αξιολόγηση, το βάθεμα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και τη νεοφιλελεύθερη επέλαση.

Αντίθετα, οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ είχαμε θέσει ήδη από την περσινή Γ.Σ. την πρόταση απόφασης για απεργία – αποχή από την αξιολόγηση. Στις διαδικασίες της 88ης Γ.Σ. (όπως και στην 87η)  οι αντιπρόσωποι των Παρεμβάσεων, αλλά και άλλων δυνάμεων, έθεσαν τα εξής ζητήματα:

  • Την ανάγκη να υπάρξει μια αγωνιστική απόφαση που θα περιλαμβάνει την κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, την κήρυξη απεργίας αποχής και την προετοιμασία του κλάδου για την επίθεση που θα δεχτεί το επόμενο διάστημα

Την εικόνα δεκάδων Συλλόγων που έχουν απορρίψει την εισήγηση της ΔΟΕ έχοντας αποφασίσει στις ΓΣ τους απεργία – αποχή και τη συνδικαλιστική δέσμευση των αντιπροσώπων που έχουν εκλεγεί από αυτούς τους Συλλόγους να ακολουθήσουν τις αποφάσεις τους και την κοινή διακήρυξη για απεργία – αποχή 14 Συλλόγων Π.Ε.

  • Την αναγκαιότητα να γίνει ονομαστική ψηφοφορία για το συγκεκριμένο ζήτημα ώστε κάθε αντιπρόσωπος να πάρει την πολιτική ευθύνη της επιλογής του απέναντι στους συναδέλφους που τον εξέλεξαν

Στον αντίποδα της εισήγησης που αποδεχόταν την αξιολόγηση, κατατέθηκε κοινή πρόταση κατάργησης του θεσμικού πλαισίου και κήρυξης απεργίας – αποχής, στο πνεύμα των αποφάσεων των Συλλόγων. Η πρόταση αυτή υποστηρίχτηκε από τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, την ΑΣΕ-ΠΑΜΕ, την ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ και τα ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ.

Καταγγέλλουμε τις  αντιδημοκρατικές και προκλητικές μεθοδεύσεις που οδήγησαν δεκάδες αντιπροσώπους να αγνοήσουν προκλητικά τις αποφάσεις των ΓΣ καθώς και το γεγονός ότι η ψηφοφορία για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα δεν έγινε με ονομαστική κλήση. Με ευθύνη των παρατάξεων ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ και της πλειοψηφίας του προεδρείου της ΓΣ, η ψηφοφορία έγινε με ανάταση των χεριών. Αμέσως μετά, παρατάξεις και αντιπρόσωποι κατέθεσαν ένσταση ζητώντας καταμέτρηση, ωστόσο η πλειοψηφία του προεδρείου (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΕΚΕ) αυθαίρετα έκλεισε το θέμα δηλώνοντας ότι υπερψηφίστηκε η εισήγηση. Γιατί όλοι μαζί θέλουν ένα συνδικάτο που θα κάνει μόνο εκλογές κοινοβουλευτικού χαρακτήρα χωρίς τη ζωντανή ζύμωση των Γενικών Συνελεύσεων, χωρίς εσωτερική δημοκρατική λειτουργία, χωρίς δράση σωματείου – υπερασπιστή των συμφερόντων των εργαζομένων και της πληττόμενης πλειοψηφίας. Η απόφαση της Ομοσπονδίας για την αξιολόγηση δίνει αέρα στα πανιά της σημερινής κυβέρνησης της Ν.Δ., η οποία έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι θα προχωρήσει την αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους δηλώσαμε στην 88η Γ.Σ.  ότι δεν  αναγνωρίζουμε το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας για την αξιολόγηση. Απέναντι στον ολετήρα της αξιολόγησης και την επίθεση που θα δεχτούμε το επόμενο διάστημα θα συμβάλλουμε, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, στην οργάνωση της πάλης με απεργία-αποχή, στις Γενικές Συνελεύσεις, στους Συλλόγους, στα σχολεία ώστε για μια ακόμα φορά να δώσουμε νικηφόρα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση.

Γ. Για τις σχολικές επιτροπές και τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης

Η πλειοψηφία της 88ης Γ.Σ. υπερψήφισε μια εισήγηση η οποία δεν αναφέρεται στις αιτίες που οδηγούν στην υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, δεν λέει κουβέντα για τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ στις οποίες περιγράφεται ένα σχολείο και μια εκπαίδευση που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δεν ψελλίζει καν την αντίθεσή της στην αυτοχρηματοδότηση των σχολείων, δεν αναφέρεται στους Καλλικρατικούς νόμους και την πλήρη υποβάθμιση που έφεραν στην εκπαίδευση και τις υποδομές της, δεν μιλάει για τις μνημονιακές πολιτικές, για την καπιταλιστική κρίση, για την υποταγή της κοινωνίας στην επιτροπεία της παγκόσμια τράπεζας, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ, αποδέχεται τους μηχανισμούς ελέγχου της δημόσιας εκπαίδευσης και μετατροπής της σε αποσπασματικές λειτουργίες με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δεν λέει κουβέντα για τις ΣΔΙΤ στην κατασκευή νέων κτιριακών υποδομών. Στον αντίποδα, οι Παρεμβάσεις υποστηρίξαμε ένα συνολικό πρόγραμμα διεκδικήσεων για όλα αυτά τα ζητήματα προτάσσοντας την αύξηση των δαπανών στο 15% του Προϋπολογισμού, με την αναλογική αύξηση των λειτουργικών και επισκευαστικών δαπανών που απαιτούνται για την Παιδεία.

Δ. Για τη συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών με το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας

Η πλειοψηφία της 88ης Γ. Σ. ψήφισε την εισήγηση του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. Από την πλευρά μας, υποστηρίξαμε την κατάργηση  ΤΩΡΑ του πολυνομοσχεδίου για το «Νέο Λύκειο» και τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ λέγοντας ΟΧΙ στη συγχώνευση του ΠΤΔΕ Πάτρας με το ΤΕΙ κοινωνικής εργασίας.

Με τον συγκεκριμένο νόμο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πρώθησε σαρωτικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με το Νέο Λύκειο, καθιστώντας το ακόμη πιο ταξικό για τα παιδιά των λαϊκών και εργατικών οικογενειών. Επίσης προωθήθηκαν και μια σειρά συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ οι οποίες αλλάζουν τον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.  Μια τέτοια συγχώνευση είναι και αυτή του Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας που συγχωνεύεται με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας (άρθρα 36 και 47) και μετονομάζεται σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας. Η συγκεκριμένη συγχώνευση εντάσσεται στο ευρύτερο νεοφιλελεύθερο πλαίσιο που επιδιώκει να απαξιώσει τις προπτυχιακές σπουδές, αποδεσμεύοντας από το πτυχίο τα επαγγελματικά δικαιώματα και κατακερματίζοντας τη γνώση. Συνέχεια των πολιτικών της  «Παιδαγωγικής Επάρκειας»  και της αμφισβήτησης  των Παιδαγωγικών σπουδών το  παράταιρο «πάντρεμα» δύο διαφορετικών επιστημονικών αντικειμένων σε ένα πρόγραμμα σπουδών, οδηγεί στην υποβάθμιση και των δύο αντικειμένων με στόχο την μετακίνηση των εργαζομένων με ευκολία από επιστημονικό πεδίο σε επιστημονικό πεδίο και την εναλλαγή τους σε διαφορετικές θέσεις εργασίας. 

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο η συγκεκριμένη συγχώνευση υποβαθμίζει την Παιδαγωγική Επιστήμη, εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για το μέλλον του Δημοτικού Σχολείου και αποτελεί επικίνδυνη εξέλιξη για το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων, αλλά και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων αυτού του τμήματος και των εν ενεργεία δασκάλων. Η δομή και ο προσανατολισμός του Δημοτικού Σχολείου μεταλλάσσεται έτσι στο πολυκατακερματισμένο, φθηνό σχολείο της ευελιξίας, της αγοράς και της αποσπασματικής πληροφορίας.

Ε. Πρόγραμμα δράσης

Το συνέδριο με ευθύνη των δυνάμεων ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΑΕΕΚΕ, ΕΡΑ δεν πήρε στην ουσία καμιά απόφαση για κανένα πρόγραμμα δράσης, ούτε καν για την απεργία αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Σε μια περίοδο που όλα τα ζητήματα είναι ανοιχτά η απουσία οποιασδήποτε αγωνιστικής απόφασης υπονομεύει την απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος.

Είναι προκλητική η αδράνεια και η ολιγωρία για μη λήψη απόφασης. Συντασσόμαστε με τους συλλόγους εκπαιδευτικών που έχουν πάρει απόφαση για απεργία-αποχή από τις ΓΣ και καλούμε όλους να ακολουθήσουν την ίδια στάση, να διαμορφώσουμε τις αναγκαίες συνθήκες προετοιμασίας δηλώνοντας προς κάθε κατεύθυνση ότι το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, θα καταργήσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, θα ορθώσει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του απέναντι στη ΝΔ και σε όλα τα συστημικά κόμματα που προωθούν την αξιολόγησης και συνολικά τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις των Ε.Ε.-Ο.Ο.Σ.Α. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ, έστω και τώρα, να προχωρήσει σε απόφαση κήρυξης απεργίας – αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών και προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων). Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν τις πολιτικές διάλυσης του δημόσιου σχολείου, να συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια (κατανομή τάξεων, αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών δράσεων κ.λπ.) ως μια εσωτερική δημοκρατική συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής.

Στο δρόμο που άνοιξε ο Γενάρης, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για μαζικούς μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη των αναγκών, τον άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Τα αιτήματα δημιούργησαν πραγματικούς όρους συσπείρωσης του κόσμου γιατί δεν αποκλείουν κανέναν, δεν παζαρεύουν τον αριθμό των μορίων, ούτε συνδιαλέγονται με την προσπάθεια μοιράσματος των αναγκαίων διορισμών σε μια πίτα που δεν τους χωρά όλους! Βάζουν στο στόχαστρο το μοντέλο εργαζόμενου του ΟΟΣΑ και της ΕΕ – του ελαστικά ανασφαλούς εργαζόμενου, της περιπλάνησης, της ανακύκλωσης της ανεργίας – του εργαζόμενου που με ατομική του ευθύνη και οικονομική επιβάρυνση δια βίου θα αποδεικνύει (με κυνήγι «προσόντων») την ικανότητά του για εργασία. Σήμερα πρέπει να κλιμακώσουμε τη σύγκρουση από τη μεριά των εργαζόμενων. Να συμβάλουμε σε πανεργατικό αγωνιστικό απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών. Απέναντι στα νέα μνημόνια διαρκείας, στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος αγώνων και διεκδικήσεων. Να διαμορφώσουμε ένα νέο μορφωτικό ρεύμα κριτικής, απελευθερωτικής παιδαγωγικής, για ένα σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, για το σχολείο των αναγκών  και των οραμάτων μας της κοινωνικής πλειοψηφίας, για ένα ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο, για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην απεργία και τη συνδικαλιστική δράση. Να σπάσουμε τα όρια κυβερνήσεων, κεφαλαίου, ΕΕ και ΟΟΣΑ, να μην υποταχτούμε στο ρεαλισμό των «χαμηλών προσδοκιών», για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες του κόσμου της εκπαίδευσης και της εργασίας!

Για άλλη μια φορά το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα, με καταλυτικό ρόλο της ριζοσπαστικής του πτέρυγας θα είναι το μοναδικό ανάχωμα για να αποτρέψει την επιτάχυνση και την εμβάθυνση των αντιδραστικών – νεοφιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων που διαλύουν το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, που βλέπουν την εκπαίδευση ως ανοιχτό πεδίο κερδοφορίας, που αντιμετωπίζουν την Παιδεία ως μηχανισμό παραγωγής και αναπαραγωγής των ταξικών ανισοτήτων. Η πολιτική, συνδικαλιστική και οργανωτική προετοιμασία του εκπαιδευτικού και ευρύτερα του λαϊκού κινήματος ώστε να αποτρέψει την επιτάχυνση της επίθεσης από την πλευρά του νέου κυβερνητικού διαχειριστή, να ακυρώσει τις ήδη ψηφισμένες αντιδραστικές τομές και τις νέες που ετοιμάζονται, αποτελεί το κυρίαρχο μέλημα του ανεξάρτητου αυτόνομου ταξικού ρεύματος των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα