Thumbnail
Να δοθεί άμεσα λύση στα επείγοντα προβλήματα των σχολείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης!

Τη στιγμή που διακηρύσσεται η «ευαισθησία» για τα προσφυγόπουλα και την ένταξή τους στο ελληνικό σχολείο, η πολιτική στο ζήτημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης όχι μόνο δεν διαμορφώνει ένα πλαίσιο για ουσιαστικές λύσεις, αλλά συνεχώς οξύνει τη διάσταση μεταξύ των πραγματικών αναγκών και των λύσεων που (δεν) δίνονται.

            Στόχοι του διαπολιτισμικού σχολείου είναι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και η διδακτική στήριξη σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων.

            Στα 34 έτη λειτουργίας των διαπολιτισμικών σχολείων της Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να έχει ήδη διαμορφωθεί ένα ευέλικτο σχήμα θεσμικής και διδακτικής παρέμβασης για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο αυτό υποβάλλουμε τα παρακάτω αιτήματα.

Ζητάμε:

  1. Την έγκριση ολιγομελών τμημάτων γενικής παιδείας και κατευθύνσεων σε Γυμνάσιο και Λύκειο
  2. Την κατά προτεραιότητα διδασκαλία σε αυτά ή στα τμήματα υποδοχής από τους οργανικά ανήκοντες  μονίμους εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίοι έχουν επιλεγεί βάσει ειδικών προσόντων και έχουν μακρόχρονη εμπειρία στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Οι τάξεις υποδοχής να λειτουργούν κατά βάση με μόνιμο προσωπικό.
  3. Τη θεσμοθέτηση του ήδη υπάρχοντος δίωρου γλωσσικής ενίσχυσης όλων των τάξεων του Διαπολιτισμικού Λυκείου
  4. Την εισαγωγή ενισχυτικού τύπου διδασκαλίας και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο
  5. Την εξασφάλιση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για όλα τα γνωστικά αντικείμενα
  6. Την άμεση στελέχωση του σχολείου με εκπαιδευτικούς στις ειδικότητες στις οποίες υπάρχουν ελλείψεις επί σειρά ετών
  7. Την ενίσχυση του σχολείου με ειδικό συμβουλευτικό προσωπικό (διερμηνείς – μεταφραστές, ψυχολόγους)
  8. Την τοποθέτηση μόνιμου διοικητικού προσωπικού (γραμματέων) για τη διεκπεραίωση του αυξημένου γραφειοκρατικού φόρτου των σχολείων.
  9. Την επίλυση του κτηριακού προβλήματος (ακαταλληλότητα του κτηρίου και έλλειψη αιθουσών, γυμναστηρίου, αίθουσας εκδηλώσεων για δύο σχολεία)
  10. Την υψηλότερη χρηματοδότηση (από κρατικούς φορείς)
  11. Την τροποποίηση του ισχύοντος τρόπου ηλεκτρονικής εγγραφής μαθητών στο σχολείο εξαιτίας ποικιλίας προβλημάτων που έχουν ανακύψει (διαρκής ροή εισερχόμενων ή μετεγγραφόμενων μαθητών στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, έλλειψη ΑΦΜ, δυσκολία στην ορθή καταχώριση των στοιχείων κλπ.)

Βάσει όλων των παραπάνω, προκύπτει η ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης νέου νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία της  Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στη βαθμίδα του Λυκείου.

Ζητάμε

Άμεσα συνάντηση με τον Υπεύθυνο του Γραφείου του Πρωθυπουργού και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και δέσμευση του για άμεση επίλυση των παραπάνω προβλημάτων με βάση την ιδιαιτερότητα του σχολείου (χαμηλότατο έως μηδενικό ποσοστό Ελλήνων μαθητών/-τριών σε σχέση με τα άλλα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης) και το σημαντικό έργο που επιτελεί.

Τους καλούμε να παραστούν στην εκδήλωση διαμαρτυρίας στο χώρο των σχολείων και να ενημερωθούν για τη λειτουργία και τα προβλήματα των σχολείων, την Τετάρτη 10 Απριλίου 1-2 μμ.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR

Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως Ασύγχρονο Σεμινάριο στην Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (Σεμινάριο 400 ωρών - Παν.Πελοποννήσου): Αιτήσεις έως Παρασκευη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τράπεζα Πειραιώς: Πολύ σημαντική ανακοίνωση για όλους - Τι πρέπει να κάνετε άμεσα

Πόλεμος: O χάρτης του gov.gr με τα ασφαλή σημεία συγκέντρωσης στην Ελλάδα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε ο 3ος Φοιτητικός Διαγωνισμός Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας
Υποστήριξη, εκπαίδευση, δικτύωση και έπαθλα 12.000€ για φοιτητές με καινοτόμες ιδέες – Αιτήσεις έως 12 Οκτωβρίου 2025
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε ο 3ος Φοιτητικός Διαγωνισμός Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας
taksi
Στο στόχαστρο διαρρηκτών σχολεία της Ζακύνθου – Η αγωνία των διευθυντών για τις σχολικές υποδομές
Απόπειρα διάρρηξης στο Δημοτικό Σχολείο Λιθακιάς – Ο συναγερμός έσωσε την κατάσταση
Στο στόχαστρο διαρρηκτών σχολεία της Ζακύνθου – Η αγωνία των διευθυντών για τις σχολικές υποδομές
Σκυλάκι ξαπλωμένο
Χάλι δρόσιας σκύλων: Σύμμαχος ή εχθρός;
Τα χαλιά δρόσιας σκύλων μπορούν να προσφέρουν πολύτιμη ανακούφιση από τη ζέστη, αλλά η σωστή χρήση και επιλογή τους είναι κρίσιμες για την υγεία και...
Χάλι δρόσιας σκύλων: Σύμμαχος ή εχθρός;
DYPA katartisi
ΔΥΠΑ: Ξεκινά σήμερα η διαδικασία συνεντεύξεων για αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς
Οι συνεντεύξεις θα πραγματοποιούνται μέσω τηλεδιάσκεψης στη ΔΥΠΑ – Ενημέρωση των υποψηφίων εκπαιδευτικών μέσω email για ημερομηνία, ώρα και σύνδεσμο...
ΔΥΠΑ: Ξεκινά σήμερα η διαδικασία συνεντεύξεων για αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς