Thumbnail
Απόφαση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΠΕ "ο Αριστοτέλης" 16/1

Να καταργηθεί η Υπουργική Απόφαση

«Προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των Σχολικών Μονάδων»

Που εισάγει την αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών!

 ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΩ-ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΑΙ

ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΉ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ

ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Εν μέσω κινητοποιήσεων ενάντια στην κατάπτυστη τροπολογία απολύσεων των συναδέλφων αναπληρωτών,  την ημέρα κατά την οποία πραγματοποιήθηκαν μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ο Υπουργός Παιδείας υπέγραψε την Υπουργική Απόφαση 1816/ΓΔ4 για την αξιολόγηση των σχολείων, που δημοσιοποιήθηκε στις 11 Γενάρη, μέρα απεργίας και καταστολής ενάντια στους εκπαιδευτικούς! Είναι πραγματικά αίσχος!

Η κυβέρνηση επιλέγει την ολική επίθεση απέναντι, στο δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Επιχειρεί να αντιμετωπίσει το πάγωμα κάθε νόμου που έχει ψηφιστεί μέχρι τώρα για την αξιολόγηση, κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος, με την περίφημη τακτική της διαμόρφωσης της κατά ΟΟΣΑ «κουλτούρας αξιολόγησης».

Στην Υπουργική αυτή Απόφαση (ΥΑ) εμπεριέχονται συμπυκνωμένα όσα περιείχαν όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι για την αξιολόγηση (3848/2010 της Διαμαντοπούλου-ΠΑΣΟΚ, νόμος Βερναρδάκη, ΠΔ 252…). Φυσικά είναι εφαρμογή του ν. 4547/2018, για τις νέες δομές στην εκπαίδευση, που προβλέπει την εξοντωτική αξιολόγηση όσων είναι ή θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης (διευθυντές σχολείων, προϊστάμενοι/ες...), καθώς και τις βάσεις για την αξιολόγηση των σχολείων, που έρχεται να υλοποιήσει η παρούσα ΥΑ με συγκεκριμένους θεματικούς άξονες και παραμέτρους, η  ενίσχυση του επιτελικού ρόλου της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) για την εξωτερική αξιολόγηση του συνόλου του εκπαιδευτικού συστήματος, η γνωμοδότηση του ΙΕΠ μετά από  ερώτημα  του υπουργείου για τη διαμόρφωση του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών  μονάδων, η λογική των προσόντων που αποτελεί την κεντρική ιδέα του νσχ για το σύστημα διορισμών – προσλήψεων.

Η λεγόμενη αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι στην ουσία μια εξονυχιστική και εξοντωτική αξιολόγηση των Συλλόγων Διδασκόντων και των μελών τους, δηλαδή των εκπαιδευτικών του σχολείου, που καμία σχέση δεν έχει με την ανάγκη να γίνει το σχολείο καλύτερο, ώστε να καλύψει τις σύγχρονες λαϊκές μορφωτικές ανάγκες, καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες. Αντίθετα, διαμορφώνει  μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Δηλαδή, μιας διαδικασίας αυτοαξιολόγησης που καθορίζεται και παίρνει  σαφέστατα χαρακτηριστικά με τις φόρμες και τους δείκτες των σχετικών εκθέσεων οι οποίες περιγράφονται στην υπουργική απόφαση.

Με βάση την ΥΑ, ούτε λίγο ούτε πολύ θα αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί ακόμα και για «την ατομική και κοινωνική πρόοδο των μαθητών» αλλά και για τη σχολική «διαρροή» (!), λες και το σχολείο είναι σε γυάλα και δεν καθρεπτίζονται στα πρόσωπα των μαθητών οι άνισες αφετηρίες τους και οι συνεχείς ανισότητες που βιώνουν στην ταξική κοινωνία μας! Με την ΥΑ στοχεύουν να αθωώνονται οι αντιλαϊκές κυβερνήσεις, να ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και σε κάθε περίπτωση να περνάει η αντιεκπαιδευτική πολιτική και να προσαρμόζεται το σχολείο στις κάθε φορά ανάγκες της αγοράς!

Καμία βελτίωση δεν επιδέχεται το νέο αντιδραστικό νομοθέτημα της κυβέρνησης. Να καταργηθεί η ΥΑ της αντιδραστικής αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης,

και όλο το υπάρχον αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση!

Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

  • Καλούμε τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να πάρουν επιτέλους έστω και τώρα απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης! Είναι ήδη συνένοχοι για την ως τώρα καλλιέργεια αυταπατών για δήθεν καλή αξιολόγηση και μέσω του νόμου 4547/2018!
  • Επιβεβαιώνουμε την ψηφισμένη από όλες τις ΓΣ απόφασή μας για απεργία-αποχή και την ενεργοποιούμε απέναντι και σε αυτή την ΥΑ

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να δηλώσουν τώρα ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ, να μη δώσουν, πέρα του συνηθισμένου, κανέναν προγραμματισμό, καμία αποτίμηση! Να ακυρώσουν το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και να συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια ως μια εσωτερική, δημοκρατική, συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής χωρίς καμιά αποδοχή δεικτών, Εκθέσεων και αποστολή τους σε ΠΕ.ΚΕ.Σ, ΙΕΠ και υπουργείο, χωρίς καμιά αποδοχή δημιουργίας σχετικών ομάδων .

  • Κανένας συνάδελφος/ισσα να μη συμπληρώσει φόρμα αξιολόγησης για τον/την διευθυντή/ντρια του σχολείου τους! Δε γινόμαστε αξιολογητές ούτε αξιολογούμενοι!
  • Καλούμε εκπαιδευτικό συντονισμό για  να οργανώσουμε από κοινού τον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση
  • Αποφασίζουμε απεργία-αποχή από τις διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, ώστε να μην συμμετέχουν οι συνάδελφοι και καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξουν ΑΠΟΧΗ, που προβλέπονται από τον ν. 4547/2018, γιατί δε μπορεί να εναπόκειται στους συναδέλφους η διαδικασία της αξιολόγησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες (που πρέπει να είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής) καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης  των παιδιών αυτών, χωρίς επιστημονική διάγνωση! Διεκδικούμε στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών Ειδικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!

Όλες και όλοι στον αγώνα για να μην ψηφιστεί, να αποσυρθεί τώρα η τροπολογία απολύσεων αναπληρωτών!

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν την απόφαση απεργίας – αποχής ώστε να δώσουμε νικηφόρα και αυτή τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση.

ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΓΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»