Thumbnail
Το όχι στην αντιμεταρρύθμιση στην εκπαίδευση δείχνει κι ο Νίκος Τεμπονέρας

[Ραντεβού εβδομάδας: στις 9/1 - Μνημείο Ν. Τεμπονέρα - Πάτρα 6.00μμ & στις 11/1 Απεργία - Προπύλαια 1.00μμ - Αθήνα]

Κυβέρνηση, μνημονιακό τόξο και ΟΟΣΑ: Σημαδεύουν το μέλλον της Εκπαίδευσης για να ανατρέψουν πλήρως το εργασιακό παρόν αδιορίστων, αναπληρωτών και μονίμων, με στόχο να φτωχύνουν κι άλλο τους μαθητές! Ν’ ανατρέψουμε το σχεδιασμό για το προσοντολόγιο και να επιβάλουμε διορισμούς τώρα όλων των αναπληρωτών, μείωση των μαθητών στα τμμήματα κι άμεση αναπλήρωση των μισθών.  Να μην επιτρέψουμε ούτε την ουσιαστική κατάργηση της Γ΄ Λυκείου.

 Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ κλείνει τον κύκλο της με μία βαθιά αντιδραστική τομή στρατηγικού χαρακτήρα για την Εκπαίδευση.Την περίοδο αυτή, και με την αναμονή των νέων περιφερειακών δευθυντών εκπ/σης, άρχισαν να ενεργοποιούνται τα νέα μέτρα στα ΕΠΑΛ (δήθεν σύμβουλοι) και γίνονται τα πρώτα βήματα των ΠΕΚΕΣ (έγινε αρχική συνάντηση με δ/ντές σχολείων τέλος Δεκέμβρη). Και στα δύο μέτρα, με δήθεν εκπαιδευτικό προφίλ, κρύβεται αύξηση του εργασιακού χρόνου χωρίς αμοιβή και χωρίς απαλλαγή από διδακτικά καθήκοντα.  

Με το σχέδιο νόμου με τίτλο «Σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» η Κυβέρνηση επιχειρεί ν’ αλλάξει όλο το τοπίο της Παιδείας σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, αλλά και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Άγνωστο είναι πάντως αν φέρει σύντομα έτερο ν/σχ με παραλλαγές τόσο του «Εθνικό απολυτήριου» (ΓΑΠ 1996) και μέρους των εξωσχολικών εξετάσεων του «Κάτσε καλά Γεράσιμε» (1999-2000). Αυτές οι προς το παρόν εξαγγελίες πάνε χέρι χέρι και την ουσιαστική κατάργηση της Γ΄ Λυκείου ως τάξης γνώσης, έστω και με προβλήματα. Εφαρμόζει γι’ αυτήν το «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»! 

Το Νομοσχέδιο είναι μια τεράστια παγίδα εναντίον όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αν δεν μειωθεί ο αριθμός στα τμήματα, επανέλθει το διδακτικό ωράριο στο 2013 κι οι διδακτικές ώρες που κόπηκαν, αλλά και δεν δοθούν οι αξιοπρεπείς συντάξεις στα εξήντα με τριάντα χρόνια εργασίας το πολύ, τότε οι διορισμοί ή δεν θα γίνουν καθόλου ή θα είναι ελάχιστοι λόγω και του δημογραφικού μνημονιακού προβλήματος.

Σημείο 1ο: Φέρνει τα πάνω κάτω στους Πίνακες των Αναπληρωτών – Συμβασιούχων της Εκπαίδευσης δημιουργώντας νέους πίνακες κατάταξης εισάγοντας αξιολόγηση με σκληρά, «ιδιωτικοοικονομικά» και «προσοντολογικά» κριτήρια που κατατάσσει όλους τους αδιόριστους σε νέους αξιολογικούς πίνακες. Αυτό θα οδηγήσει ώστε πολλοί από τους αναπληρωτές που εργάσθηκαν επί χρόνια σε δυσμενείς συνθήκες να απολυθούν οριστικά. 

Σημείο 2ο: Η νέα Γαβρόγλεια σκληρή, τιμωρητική αξιολόγηση, αν επικρατήσει στους αναπληρωτές, θα εφαρμοστεί και στους μόνιμους σ’ επόμενη φάση. Στόχος είναι ν’ αλλάξει το εργασιακό προφίλ των εκπαιδευτικών και το δημόσιο σχολείο συνολικά. Ποιος μπορεί να πιστεύει ότι όλοι οι νεοδιοριζόμενοι από τούδε και στο εξής θα αξιολογούνται και θα τοποθετούνται σε αξιολογικό πίνακα ανάλογα και κυρίαρχα με τα τυπικά προσόντα τους, ενώ οι ήδη διορισμένοι θα μένουν στο απυρόβλητο; Υπηρεσιακές μεταβολές, μισθός και απολύσεις είναι το μέλλον.

Σημείο 3ο: Με το προσοντολόγιο, αλλά και τη συζήτηση που έχει ανοίξει για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, η κυβέρνηση εμπορευματοποιεί ακόμα περισσότερο τις πανεπιστημιακές σπουδές. Αυτή η λογική βέβαια δένει με τη λογική του «αυτόνομου» σχολείου που θα έχει εξειδικευμένα χαρακτηριστικά με βάση τη θέση του στο χάρτη και τις δυνατότητες για στήριξη από Δήμους, σπόνσορες και γονείς, με βάση την κατηγοριοποίησή του.

 Όλα αυτά σε μια καθημερινότητα που συνεχώς θα αλλάζει με βάση τα νομοσχέδια που έχουν ήδη ψηφιστεί. Με τις πρόσθετες εγκυκλίους που ετοιμάζει η κυβέρνηση για εφαρμογή de facto του 30ωρου, την επιβαρυντική δήθεν ενδοσχολική επιμόρφωση, τη μετατροπή των καθηγητών σε συμβούλους στα ΕΠΑΛ, καθώς και τη νέα εγκύκλιο για Σύσταση ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες Α/θμιας καιΒ/θμιας Εκπαίδευσης το τοπίο ετοιμάζεται εκρηκτικό. Μάλιστα γίνεται και αηδιαστικό, αφού για τους εκπαιδευτικούς δεν προβλέπεται αναπλήρωση απολεσθέντων μισθών, ούτε αύξηση με πρώτα τα δώρα χωρίς μεγάλους αγώνες...

Η Εκπαιδευτική Παρέμβαση καλεί:

- Όλοι/ες να συμμετάσχουμε στη συγκέντρωση μνήμης και τιμής για τον Νίκο Τεμπονέρα, που οργανώνεται από ΟΛΜΕ-ΔΟΕ την Τετάρτη 9 Γενάρη στις 6 μμ, στην Πάτρα στο σχολικό συγκρότημα Τεμπονέρα και να διατρανώσουμε κατόπιν τα εκπαιδευτικά μας αιτήματα από εκεί μέχρι το Παράρτημα.

- Να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό την Πανεκπαιδευτική και πανελλαδική απεργία της Παρασκευής 11 Γενάρη.

- Να συνεχίσουμε με Γεν. Συνελεύσεις και κινηματική και απεργιακή κλιμάκωση του αγώνα.

- Να ανταποκρινόμαστε στα καλέσματα του σωματείου εξασκώντας και πίεση ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καιρών. Για μας αυτό είναι χρέος.

 

H Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α΄Αχαΐας, μέλος του δικτύου Παρεμβάσεων Δ.Ε. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 22/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΟΥ Χαλκίδας
Χαλκίδα: Προθεσμία μέχρι την Παρασκευή για την απολογία της διευθύντριας ΔΟΥ και των συνεργών της
Προθεσμία να απολογηθούν την Παρασκευή πήραν οι επίορκοι εφοριακοί και οι συνεργοί τους στη Χαλκίδα - Σε βάρος τους έχει σχηματιστεί μια δικογραφία...
Χαλκίδα: Προθεσμία μέχρι την Παρασκευή για την απολογία της διευθύντριας ΔΟΥ και των συνεργών της
panelladikes_panellinies_alfavita.jpg
Καταγγελία «βόμβα» γονέα υποψήφιου για τα Πρότυπα Γυμνάσια μετά τις αστοχίες: «Υπάρχει αλλοίωση του αποτελέσματος»
«Στην προσπάθειά της να διορθώσει το σφάλμα, η Επιτροπή, έκανε ένα ακόμη μεγαλύτερο», καταγγέλλει ο γονέας
Καταγγελία «βόμβα» γονέα υποψήφιου για τα Πρότυπα Γυμνάσια μετά τις αστοχίες: «Υπάρχει αλλοίωση του αποτελέσματος»