Thumbnail
ΔΑΚΕ ΠΕ

Παρά το θετικό κλίμα στη συζήτηση,

ιδιαίτερα ανησυχητικές παραμένουν οι προοπτικές

Μια εβδομάδα μετά την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με αίτημα αιχμής την άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης, δημόσιας, δωρεάν, υποχρεωτικής, προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 01/12/2017, συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου.

Η συζήτηση που ακολούθησε, σε θετικό κλίμα, ήταν αποκαλυπτική των προοπτικών που υπάρχουν για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς το επόμενο χρονικό διάστημα. Από την πλευρά του το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε στο τραπέζι όλα τα αιτήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα και ζήτησε τις απαντήσεις του Υπουργού. Δυστυχώς οι απαντήσεις δεν καθησύχασαν την αγωνία και την ανησυχία μας για το μέλλον της εκπαίδευσης. Πιο αναλυτικά:

Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση

Ο Υπουργός Παιδείας επανέλαβε τη δέσμευσή του για θεσμοθέτηση της δίχρονης δημόσιας, δωρεάν υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο, από νηπιαγωγούς στο προσεχές χρονικό διάστημα και σταδιακή εφαρμογή της σε βάθος τριετίας. Την επόμενη σχολική χρονιά (2018-2019) δεσμεύτηκε ότι η ρύθμιση θα βρει εφαρμογή σε 205 περιοχές της Ελλάδας στις οποίες καλύπτεται το κριτήριο της καθολικής (σε ποσοστό 100%) εγγραφής και των προνηπίων στο δημόσιο νηπιαγωγείο.

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης:  

  • συνεχίζει τον αγώνα για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης δημόσιας, δωρεάν υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο, από νηπιαγωγούς και απαιτεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να προχωρήσει άμεσα στην απαιτούμενη νομοθετική ρύθμιση,
  • στηρίζει το αίτημα της αναβάθμισης των σπουδών των τμημάτων Βρεφονηπιοκομίας των ΑΤΕΙ αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα δεχτεί τη συγχώνευση των τμημάτων αυτών με τα Τμήματα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία των ΑΕΙ,
  • υποστηρίζει τη λειτουργία αυτοτελών τμημάτων (και όχι κατευθύνσεων εντός τμημάτων) των Παιδαγωγικών Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης,
  • θεωρεί αυτονόητο πως η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια είναι κατοχυρωμένη από το βασικό μας πτυχίο (από τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης) και πως η συζήτηση για παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση δεν θα επηρεάσει τους διδάσκοντες και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα που πρέπει να θωρακιστούν στο εξής διακριτό σχήμα:
    • 4 έως 6 έτη στο δημόσιο υποχρεωτικό νηπιαγωγείο με νηπιαγωγούς,
    • 6 έως 12 έτη στο δημοτικό σχολείο με τους δασκάλους και τις υφιστάμενες ειδικότητες,
    • 12 έως 18 στις δομές της δευτεροβάθμιας με τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς.

 

Ωράριο – Αριθμός μαθητών – Αξιολόγηση

Στη συνάντηση ο Υπουργός επιβεβαίωσε τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας περί ασφυκτικής πίεσης των «θεσμών» για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη και εφαρμογή της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Εκτιμούμε πως οι απαιτήσεις αυτές είναι προσανατολισμένες στο πνεύμα των δεσμεύσεων του υφιστάμενου μνημονίου που η παρούσα κυβέρνηση έχει υπογράψει και των ενδιάμεσων εκθέσεων και της εφαρμογής των «καλών πρακτικών» του ΟΟΣΑ που η ίδια η κυβέρνηση έχει ζητήσει. Ωστόσο δήλωσε ότι πολιτική της κυβέρνησης είναι να μην αυξηθεί το ωράριο εργασίας, ότι ο αριθμός των 25 μαθητών ανά τμήμα έχει ήδη ρυθμιστεί πολύ πρόσφατα, με βάση και τα όσα ορίζονται στο Π.Δ. 79/2017, ενώ για την αξιολόγηση επανέλαβε ότι είναι αντίθετος στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και επανέλαβε τη δέσμευση για κατάργηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης (κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα).

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης:  

  • θεωρεί την αναλογία του 1:25 υψηλή και αγωνίζεται για μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15 στα νηπιαγωγεία και 1:20 στο δημοτικό σχολείο. Στη συζήτηση αυτή πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη ότι η συγκεκριμένη αναλογία επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τη γεωγραφική μορφολογία της χώρας (ορεινές περιοχές, νησιωτικότητα) και από το γεγονός ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται όλες οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των τοπικών κοινοτήτων ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται.
  • αγωνίζεται για εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας με αυτό των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας
  • Όσον αφορά στην αξιολόγηση, απαιτεί την κατάργηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου. Η θέση μας είναι σταθερή και αταλάντευτη, Έχουμε ταχθεί υπέρ μιας αξιολόγησης η οποία δεν θα έχει καμία σχέση με οικονομική εξέλιξη και βαθμολογική εξέλιξη, με τιμωρίες, ποινές, απολύσεις, αργίες και διαθεσιμότητες. Είμαστε υπέρ μιας αξιολόγησης που θα αποτιμά το παραγόμενο έργο στην εκπαίδευση, προκειμένου να βελτιώσει την ποιότητά του. Είμαστε υπέρ της συνολικής αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των παραγόντων που τη διαμορφώνουν (μαθητές, εκπαιδευτικοί, νομοθεσία, υποδομή, βιβλία, προγράμματα, δαπάνες κλπ.) στα πλαίσια ενός ενιαίου συστήματος αλληλεξαρτώμενων παραγόντων με στόχο τη βελτίωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, την ενίσχυση, ανατροφοδότηση, ενθάρρυνση και στήριξη του εκπαιδευτικού και όχι την τιμωρία του. Έχουμε ταχθεί υπέρ μιας συνολικής αξιολογικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού συστήματος που θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Μόνιμοι διορισμοί – Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Για μια ακόμη φορά ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι δεν είναι σε θέση να δεσμευτεί για μόνιμους διορισμούς, ούτε ως προς τον αριθμό ούτε ως προς πιθανό χρονοδιάγραμμα πραγματοποίησης ούτε ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν. Τόνισε ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν με το ισχύον σύστημα και την επόμενη χρονιά. Δήλωσε ότι το θέμα των ίδιων δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών «προσκρούει» στο υφιστάμενο πλαίσιο πρόσληψης και ασφάλισής τους. Επίσης ενημερωθήκαμε ότι οι πιστώσεις για τη Γενική αγωγή έχουν εξαντληθεί (πλην όσων αφορούν αναπληρωτές που δεν θα αποδεχτούν την πρόσληψη), χωρίς όμως να δοθούν τα συνολικά στοιχεία των φετινών προσλήψεων αναπληρωτών (θα σταλούν στην Ομοσπονδία αργότερα).

Ο Υπουργός διαβεβαίωσε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι θα ρυθμιστεί το θέμα της καταβολής των  υποχρεωτικών υπερωριών στους αναπληρωτές συναδέλφους μας που υπηρετούν σε ολιγοθέσια σχολεία μέσω κονδυλίου από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Στην επισήμανση από πλευράς του Δ.Σ. της  Δ.Ο.Ε. για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο κομμάτι της παράλληλης στήριξης, πολλά από τα κακώς καμωμένα αποδίδονται, από την πολιτική ηγεσία, σε κακές εκτιμήσεις και χειρισμούς όσων εμπλέκονται στη διαδικασία κατανομής των αναπληρωτών στους μαθητές που έχουν την ανάγκη αυτή.

 Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης:  

  • Αγωνίζεται για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών.
  • Απαιτεί ισότιμη αντιμετώπιση των αναπληρωτών με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Στη συνάντηση τέθηκαν και άλλα ζητήματα (απόδοση οργανικών θέσεων για εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων – που ακόμα εκκρεμεί αν και για μια ακόμη φορά δόθηκαν υποσχέσεις, σχολικά γεύματα – όπου ιδεοληψίες και χειρισμοί στα όρια της νομιμότητας έχουν δημιουργήσει χάος στα σχολεία, συνδικαλιστικά δικαιώματα – που θίγονται πριν ακόμη ανοίξει η συζήτηση για το συνδικαλιστικό νόμο, υπηρεσιακές μεταβολές, αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων, νέο σχέδιο υποστηρικτικών δομών – βλέπε συγκεντρωτική αντίληψη και έλλειψη αντίληψης των πραγματικών αναγκών των σχολείων σε επίπεδο υποστήριξης κ.α.) για τα οποία η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αγωνίζεται υποστηρίζοντας τις ψηφισμένες θέσεις της Δ.Ο.Ε. για την επίλυσή τους.

Δεν εφησυχάζουμε.

Άλλωστε οι λύσεις στα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης και η ικανοποίηση των διεκδικήσεων μας δεν διαφαίνεται ως προοπτική, αφού η πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση είναι πολιτική υποσχέσεων δίχως αντίκρισμα. Οι ερασιτεχνικοί, μάλιστα, χειρισμοί σε ζητήματα μεγάλης σημασίας δημιουργούν ακόμη περισσότερα προβλήματα που κάνουν ακόμα πιο εκρηκτικό το κλίμα στα σχολεία.  

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνεχίζει να ενημερώνει τους συναδέλφους με αίσθημα ευθύνης, να αγωνίζεται και να διεκδικεί για τους μαθητές μας, για τον κλάδο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για τη δημόσια εκπαίδευση.

Σε μια εποχή ανησυχητικών έως επικίνδυνων, για τον χώρο της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, αναδιαρθρώσεων, ο δρόμος του αγώνα είναι ο μόνος που μπορεί να οδηγήσει σε ένα καλύτερο αύριο για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.

Δεν αρκούμαστε σε υποσχέσεις, δεν επενδύουμε σε «εύκολα» λόγια.

Απαιτούμε τη θωράκιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την αναβάθμιση της επιστημονικής και οικονομικής θέσης του Έλληνα εκπαιδευτικού.

 

Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μετρο
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς
Με άλλους τρεις σταθμούς που θα τη φτάσουν έως τις Αχαρνές «προικοδοτεί» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς