Το 14ο νηπιαγωγείο (ότι απέμεινε από αυτό μετά τη λήξη του συμβολαίου για το κατάστημα της οδού Βελδεμίρη) στεγάζεται σε κατάστημα επί της οδού Παπαναστασίου που η μίσθωση λήγει 31/01/2018. Ο χώρος αυτός σύμφωνα με τα λεγόμενα της δημοτικής αρχής δεν πληροί τις προϋποθέσεις της παραπάνω νομοθετικής τροπολογίας.
Ενημερώσαμε όλους τους αρμόδιους για τις συνθήκες που διαμορφώνονται στα νηπιαγωγεία της οδού Παπαναστασίου έπειτα από νομοθετική τροπολογία η οποία προβλέπει πως κάθε μίσθωση που λήγει, για νηπιαγωγείο που λειτουργεί σε μισθωμένο χώρο, για να ανανεωθεί θα πρέπει αυτό να βρίσκεται σε οικοδομή που χτίστηκε με τον τελευταίο αντισεισμικό κανονισμό. Επισκεφτήκαμε τα γραφεία του κυρίου Γεωργίου και του κυρίου Βουλγαρίδη ,από τον Απρίλιο μέχρι και τον Ιούνιο 2017, για να ενημερωθούμε για τις ενέργειες τους στο θέμα της σχολικής στέγης. Το θέμα τονίσθηκε από τους γονείς κατά την διάρκεια επισκέψεων μας και στους δύο κυρίους. Έχουμε ενημερώσει και τον Δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο με παρουσία μας σε συνεδριάσεις. Θέλουμε να τονίσουμε την επίπτωση που έχει στην ψυχολογία των νηπίων η αλλαγή χώρου και μάλιστα στα μέσα της σχολικής χρονιάς.
Οι εκπαιδευτικοί και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 14ου νηπιαγωγείου με το παρόν έγγραφο θέλουν να αναφέρουν και να επιστήσουν την προσοχή τους αρμόδιους στα εξής:
Η επιστημονική έρευνα τονίζει πώς είναι απαραίτητο καθ’ όλη τη διάρκεια της προσχολικής του ηλικίας, το παιδί να φοιτά σε σταθερό περιβάλλον, με γνώριμα πρόσωπα και οικείους κώδικες επικοινωνίας.
Συγκεκριμένα: Τα πρώτα χρόνια της παιδικής ηλικίας και η περίοδος ως τα 6 είναι τα πιο σημαντικά για την ανάπτυξη των βασικών γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Η έρευνα αναδεικνύει πως σε αυτήν την περίοδο ο αναπτυσσόμενος εγκέφαλος είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στις περιβαλλοντικές επιρροές (Hackman et al., 2010, Shonkoff, Gardner et al., 2010). Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα γνωστικά και συναισθηματικά συστήματα αυτορρύθμισης που εμφανίζονται γύρω από την ηλικία των τριών, αλλά και τα βασικά συστήματα εκμάθησης γλωσσών και το λεξιλόγιο δείχνουν ταχεία ανάπτυξη και θέτουν τη βάση για την περαιτέρω μαθησιακή πορεία (Duff et al., 2015 Fernald et al., 2013, Messer κ.ά., 2015). Τα μη υποστηρικτικά περιβάλλοντα και οι αλλαγές στην πρώιμη παιδική ηλικία έχουν μη αναστρέψιμες συνέπειες για ψυχική υγεία και την γνωστική ανάπτυξη του παιδιού (Hackman et al., 2010, McClelland et al., 2013).
Είναι λοιπόν ζωτικής σημασίας να εξασφαλίζεται η συνεχής και μη αποσπασματική φοίτηση των παιδιών, αφού είναι σημαντικό να έχουν ένα σταθερό περιβάλλον φοίτησης ως προς το χώρο, τα πρόσωπα και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθείται.
Η σταθερή και μόνιμη σχολική στέγη είναι ένα ανθρώπινο δικαίωμα και βασικό δικαίωμα των παιδιών. Αυτό αναφέρεται σε όλες τις διεθνείς συμβάσεις, όπως στη Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του Παιδιού, με το Ν.2101/1992. Η Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού που υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, στις 20 Νοεμβρίου 1989, κατοχυρώνει βασικές αρχές και δεσμεύει τις Κυβερνήσεις να εντείνουν τις προσπάθειές τους για μια φιλική για το παιδί κοινωνία. Την Ευρωπαϊκή Σύμβαση που υπογράφηκε στο Στρασβούργο στις 25/1/1996 για την άσκηση των δικαιωμάτων των παιδιών, με τον Ν.2502/1997.
Σύμφωνα με όσα σταθερά τονίζει και η ΔΟΕ τα αντισταθμιστικά οφέλη που παράγει η εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά που φοιτούν στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, ιδιαίτερα για τα παιδιά που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα, είναι καθοριστικά για την μετέπειτα ζωή τους.
Τα τελευταία χρόνια στα σχολεία μαγαζιά των Συκεών μας αντιπροτείνεται από τους υπεύθυνους για τη σχολική στέγη:
η αστάθεια του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος
ένα μη υποστηρικτικό περιβάλλον για τα παιδιά και τους/τις εκπαιδευτικούς
η συγχώνευση-κατάργηση τμημάτων και η μετακίνηση εκπαιδευτικών
η μείωση της δυναμικότητας των νηπιαγωγείων μας
η αγωνία και μια διαρκής αβεβαιότητα για τους/τις εκπαιδευτικούς
η αδυναμία μακροπρόθεσμου προγραμματισμού
η διαρκής μετακίνηση-μετακόμιση των νηπιαγωγείων μας
η αποσπασματική χρήση των χώρων
η κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος
η αχρήστευση εκπαιδευτικού υλικού που στοιβάζεται σε αποθήκες
η ταλαιπωρία των γονέων σε μετακινήσεις μακριά από την κατοικία τους, μάλιστα με χρήση των δικών τους (όσων έχουν) ιδιωτικών μέσων
η αποδιοργάνωση όλης της οικογένειας, συμπεριλαμβανόμενης της τρίτης ηλικίας
η ακύρωση των βασικών υποχρεώσεων των υπευθύνων για σχολική στέγη
η διαρκής αποποίηση και μεταβίβαση ευθυνών
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα σχολεία-μαγαζιά των Συκεών παρά όλα αυτά τα προβλήματα δεν αποτελεί παρά μόνο κίνητρο προς την διαρκή μάθηση και εξέλιξη για όσους/ες εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς στο 14ο Νηπιαγωγείο από το 2012 και ως σήμερα εκπονήθηκαν δύο μεταπτυχιακές διατριβές και μία διδακτορική διατριβή σε εξέλιξη, ενώ συμμετείχε σε κρατικά και διακρατικά προγράμματα, το 2014 αδελφοποιήθηκε με το Escuela Infantil el Castillo στο Bailen της Ισπανίας, συμμετείχε σε συνέδρια και εκπαιδευτικά σεμινάρια, βραβεύτηκε το 2016 από το Υπουργείο Παιδείας για δράσεις του γύρω από το προσφυγικό ζήτημα, συνεργάστηκε με πανεπιστήμια όπως το ΑΠΘ και την άνοιξη του 2017 με το Πανεπιστήμιο Malmo της Σουηδίας από το οποίο έλαβε χρηματοδότηση για τη συμμετοχή του σε έρευνα.. Τη φετινή σχολική χρονιά σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο πρόγραμμα ISOTIS: Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society, ένα διακρατικό πρόγραμμα που συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης και συμμετέχουν μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως της Οξφόρδης και του Όσλο. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει διάρκεια ως το 2019, μα ποιος υπεύθυνος θα εξηγήσει στους εταίρους του εξωτερικού αυτή την διαρκή ρευστή κατάσταση στην οποία βρίσκεται το 14ο νηπιαγωγείο και οι εκπαιδευτικοί του σε μια διαρκή αναζήτηση μόνιμης σχολικής στέγης;
Δικαιούμαστε και απαιτούμε μια απάντηση και μια δέσμευση ώστε να εξακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν το έργο τους και να υπηρετούν με απρόσκοπτο τρόπο την εκπαίδευση, και οι γονείς να εμπιστεύονται την πολιτεία για την ανάπτυξη των βασικών γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών τους.
Ζητάμε από τον Αντιδήμαρχο παιδείας κ. Βουλγαρίδη Μιχάλη και τον διευθυντή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δυτικής Θες/νίκης κ. Γεωργίου Χρήστο να μας απαντήσουν τι θα γίνει με το νηπιαγωγείο μας μετά την λήξη του συμβολαίου μίσθωσης,
Ζητάμε να δοθεί η πρέπουσα σημασία σε ένα θέμα που ταλαιπωρεί τα παιδιά και τους γονείς της περιοχής μας εδώ και δεκαέξι χρόνια.
Ζητούμε να λάβουμε έγγραφη απάντηση για τις ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσουν οι αρμόδιοι προκειμένου να λύσουν το πρόβλημα που απασχολεί τους γονείς αλλά και τους κατοίκους της περιοχής.
Το ΔΣ του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 14ου Νηπιαγωγείου Συκεών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη