Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ ο Αριστοτέλης 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ταξικές διακρίσεις για να υπηρετηθούν οι μνημονιακές δεσμεύσεις!

Για το δικαίωμα των προσφύγων και του κάθε παιδιού στην εκπαίδευση και τα προβλήματα (στέγαση, υποστηρικτικές δομές, τμήματα υποδοχής, σίτιση) των σχολείων του κέντρου

Ύστερα από κάλεσμα του Συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ «Αριστοτέλης» πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου στις 14:00 μμ, στα γραφεία της Α΄ Διεύθυνσης ΠΕ Αθήνας, συνάντηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία του κέντρου της Αθήνας (πλ. Βάθης, Πλ. Βικτωρίας, Αγ. Παντελεήμωνας, Εξάρχεια, πλ. Αμερικής, Κολωνός κλπ.). Στη συνάντηση παρευρέθηκαν ο Διευθυντής ΠΕ Α΄ Αθήνας, η Αντιδήμαρχος για το Παιδί, ο Σύλλογος  «Αριστοτέλης» και εκπρόσωπος του 36ου ΔΣ και μέλος της Ένωσης γονέων και κηδεμόνων των μαθητών του 1ου Δημοτικού Διαμερίσματος Αθήνας.

Α. Για το θέμα της σχολικής στέγης-Ίδρυση Δημοτικού και Νηπιαγωγείου στην περιοχή-Να αιτηθεί μέχρι την προβλεπόμενη προθεσμία 6/11 ο διευθυντής εκπαίδευσης

Από τον Αριστοτέλη και το Σύλλογο Γονέων του 36ου ΔΣ εκτέθηκε όλο το πλαίσιο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, στα οποία φοιτά μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών και προσφύγων  με πρώτη προτεραιότητα το θέμα της στέγασής τους, καθώς και τις αξιοπρεπείς συνθήκες φοίτησης που οφείλει να παρέχει η πολιτεία, τόσο  στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς. Με βάση τα σημερινά δεδομένα αλλά και με βάση την εκτίμησή μας για το επόμενο διάστημα, ο μαθητικός πληθυσμός στην περιοχή αυξάνεται εξαιρετικά. Οι περιοχές αυτές είναι περιοχές όπου συγκεντρώνεται σημαντικός αριθμός προσφύγων και μεταναστών με αυξητικές τάσεις όπως δείχνουν τα αριθμητικά δεδομένα των μαθητών Δημοτικών και Νηπιαγωγείων.

Γι’ αυτό έγινε αναλυτική αναφορά στο επίμαχο θέμα της στέγασης των νηπίων – προνηπίων και μαθητών δημοτικού, ζητήσαμε από το δήμο να μας ενημερώσει για το πρόγραμμα ενοικίασης σπιτιών στους πρόσφυγες (αριθμός προσφύγων/ηλικίες παιδιών και περιοχές εγκατάστασης) και από το διευθυντή εκπαίδευσης για όλα τα αριθμητικά στοιχεία σχετικά με προσφυγόπουλα (αριθμός αιτήσεων, εγγραφών, σε ποιες περιοχές στάλθηκαν να φοιτήσουν κλπ) και αιτηθήκαμε:

  1. ίδρυση τουλάχιστον ενός νέου Νηπιαγωγείου ή παραρτήματος για την ικανοποίηση των αιτημάτων για φοίτηση των μαθητών – προσφύγων που ολοένα αυξάνονται λόγω της εγκατάστασης στην περιοχή οικογενειών προσφύγων, αλλά και των προνηπίων που εδώ και πολλά χρόνια δε φοιτούν καθόλου στην ευρύτερη περιοχή λόγω έλλειψης χώρου.
  2. ίδρυση στην περιοχή νέου 6θέσιου Δημοτικού Σχολείου. Στόχος είναι να εξασφαλιστούν αξιοπρεπείς συνθήκες φοίτησης και όχι μόνο να στεγαστούν τα παιδιά που ολοένα αυξάνονται στην περιοχή –τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις ή δε φοιτούν ή αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά τεράστιες αποστάσεις για να φοιτήσουν, αλλά και για να χωριστούν τα τμήματα των άλλων σχολείων, στα οποία φοιτά μεγάλος αριθμός μαθητών που είτε δε μιλά είτε δε γνωρίζει καλά την ελληνική γλώσσα, γεγονός που δυσχεραίνει πολύ τις συνθήκες για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.
  3. Παρεμβάσεις στα ήδη υπάρχοντα κτήρια ώστε να αποκτήσουν νέες σχολικές αίθουσες (π.χ. 36ο ΔΣ) και να συντηρηθούν και επισκευαστούν άλλες (π.χ. 20ο), ώστε να πάψει η επικινδυνότητα και να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

 Η Αντιδήμαρχος δήλωσε αδυναμία να μας δώσει εκείνη τη στιγμή τα στοιχεία που ζητήσαμε και δεσμεύτηκε να το κάνει άμεσα. Στο θέμα της στέγασης, τοποθετήθηκε ότι για να αναλάβει οποιαδήποτε πρωτοβουλία και να προκηρύξει αίτημα για ανεύρεση χώρου προς ενοικίαση χρειάζεται να υποβάλει αντίστοιχο αίτημα ο δ/ντής εκπαίδευσης (σύμφωνα με όσα ορίζει και η εγκλύκλιος για τις μεταβολές http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/ypoyrgeio-paideias/metavoles-sholikon-monadon-pe-kai-de-0).

Από τη μεριά του ο δ/ντής εκπαίδευσης ενώ αναγνώρισε γενικά την αναγκαιότητα της ανεύρεσης χώρου, σε σχέση με την ίδρυση νηπιαγωγείου ανέφερε ότι δεν έχει αποφασίσει τι θα κάνει. Είπε όμως, ότι αν θα χρειαστεί θα στεγάσει τα επιπλέον νήπια σε αίθουσες παιδικών σταθμών! Επίσης, αντί να μιλήσει για ίδρυση, αναφέρθηκε στη συγχώνευση κάποιων νηπιαγωγείων, χωρίς όμως να διευκρινίσει πια. Σε σχέση με την ίδρυση Δημοτικού για το χωρισμό των τμημάτων κα τη δημιουργία αξιοπρεπών εκπαιδευτικών συνθηκών, ανέφερε ότι αυτό είναι αδύνατον και αποτελεί πολυτέλεια σε περίοδο κρίσης!

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει κανένας σοβαρός προγραμματισμός για την αντιμετώπιση της ολοένα μεγέθυνσης του προβλήματος. Αντίθετα διαπιστώσαμε μεγάλη προχειρότητα και αναλγησία απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, απόλυτα εναρμονισμένη με τις μνημονιακές περικοπές που έχουν επιβληθεί στις δαπάνες για την εκπαίδευση!

Β. Χωρισμός των πληθωρικών τμημάτων που έχουν μεγάλο αριθμό μαθητών που δεν μιλούν την ελληνική γλώσσα ώστε να μην ξεπερνούν τα 15 παιδιά στο τμήμα

Ο σύλλογός μας παρουσίασε τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και μαθητές με τα πληθωρικά τμήματα, ιδιαίτερα σε αυτές τις περιοχές και τεκμηριώσαμε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά το αίτημα του χωρισμού των πληθωρικών τμημάτων.

Αντιμετωπίζοντας το θέμα αυτό με απόλυτη αναλγησία (τόσο ως προς τους μαθητές, όσο και προς τους εκπαιδευτικούς) ο δ/ντής εκπαίδευσης της Α’ Αθήνας δήλωσε, ότι είναι πολυτέλεια σε περίοδο κρίσης να ζητάμε να ιδρυθεί νέο δημοτικό και να μειωθεί ο αριθμός φοίτησης των μαθητών από 25 ανά τμήμα. Φαίνεται ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τα κριτήρια της αδυναμίας είναι απολύτως ταξικά. Είναι πολυτέλεια κατά το διευθυντή εκπαίδευσης και την πολιτική του ΥΠΠΕΘ και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, για τα φτωχά παιδιά, ελληνόπουλα, προσφυγόπουλα και μεταναστόπουλα να έχουν συνθήκες που να αμβλύνουν έστω και ελάχιστα τις ταξικές διαφορές, τις γλωσσικές δυσκολίες και τα μορφωτικά ελλείμματα από την προσφυγιά και τη συνεχή μετακίνηση από στρατόπεδο σε στρατόπεδο και από χώρα σε χώρα! Είναι πολυτέλεια για τα παιδιά αυτά να είναι λιγότερα στην τάξη ώστε να μπορούν να πάρουν το μέγιστο της βοήθειας και της προσφοράς που οι εκπαιδευτικοί δίνουν απλόχερα μέχρι τώρα χωρίς καμία βοήθεια από την πολιτεία!

Γ. Τμήματα Υποδοχής

Ο Σύλλογός μας καθώς και ο Σύλλογος Γονέων του 36ου ΔΣ κατήγγειλε με μεγάλη έμφαση ότι βρισκόμαστε στο δεύτερο μήνα λειτουργίας των σχολείων και τα αιτήματα για 75 τμήματα υποδοχής (από τα οποία είναι ήδη ιδρυμένα αλλά όχι στελεχωμένα τα 64) είναι χωρίς εκπαιδευτικούς, με καταστροφικές συνέπειες για τη μόρφωση των παιδιών.

Ο Διευθυντής εκπαίδευσης μας διαβεβαίωσε ότι περιμένουν άμεσα προσλήψεις και σχεδόν όλες οι αιτήσεις στην Α’ Αθήνας θα καλυφθούν, χωρίς να μπορεί να προσδιορίσει πόσες ακριβώς. Βέβαια, οι διαβεβαιώσεις χάθηκαν στο δρόμο μια και μια εβδομάδα μετά δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη και τα τμήματα αυτά παραμένουν αστελέχωτα εδώ και δυο μήνες. Οι ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας είναι τεράστιες γιατί κυριολεκτικά εμπαίζει γονείς και μαθητές αδιαφορώντας εντελώς για τις συνθήκες μάθησης. Είναι αδιανόητο δυο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους και με εκατοντάδες προσφυγόπουλα στην Α’ Αθήνας να λειτουργούν μόνο 9 τμήματα υποδοχής! Το Υπουργείο παραβιάζει όλες τις διεθνείς συμβάσεις για τα δικαιώματα του παιδιού μια και τα έχει αφήσει απολύτως εγκαταλελειμμένα στην μοίρα τους!  

Δ. Σίτιση

Αναφερθήκαμε στο θέμα της σίτισης των παιδιών και στην ανάγκη να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα. Η Αντιδήμαρχος δεσμεύθηκε στην ικανοποίηση όλων των αιτημάτων των σχολείων μέσω της προμήθειας φαγητού από το Δημοτικό Βρεφοκομείο. Καλούμε τις σχολικές μονάδες να στείλουν όλα τα αιτήματά τους και να ενημερώσουν το σωματείο γι’ αυτά.

Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι μόνο με τους αγώνες μας θα διασφαλίσουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών που παραβιάζει κατάφορα η κυβερνητική πολιτική των μνημονιακών περικοπών!

 

Απαιτούμε:

- Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών οπουδήποτε κι αν διαμένουν (σπίτια, στρατόπεδα κ.λπ.), στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία στα πρωινά τμήματα μαζί με τα άλλα παιδιά, καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις

--Άμεση διευθέτηση του προβλήματος στέγασης με:

  • Ίδρυση άμεσα νέου 6θέσιου δημοτικού σχολείου στο κέντρο
  • Ίδρυση δύο τμημάτων νηπιαγωγείου ή παραρτημάτων για το κέντρο και ιδρύσεις όπου αλλού κριθεί αναγκαίο

Τα παραπάνω να αιτηθεί μέχρι την προβλεπόμενη προθεσμία ο διευθυντής εκπαίδευσης  

- Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού και δημιουργία περισσότερων του ενός τμημάτων υποδοχής στα σχολεία που φοιτούν πολλά προσφυγόπουλα, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου. Άμεσα, στελέχωση των 64 τμημάτων που αιτούνται τα σχολεία

- Χωρισμός όλων των πολυπληθών τμημάτων που έχουν πολλά παιδιά που δεν γνωρίζουν τη γλώσσα. Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα.

-Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία 

-Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες

-Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες

-Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα