Η Πανελλήνια Ένωση Απόφοιτων Ωδείων και Μουσικών Δημόσιας Εκπαίδευσης κατέθεσαν υπόμνημα στον υπουργό Παιδείας σχετικά την κατάργηση των κλάδων ΤΕ16 και ΕΜ16 Μουσικής
Το υπόμνημα:
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Στην πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την ενοποίηση ειδικοτήτων, όπως αυτή εστάλη –σύμφωνα με τις διαδικτυακές αναρτήσεις– στο Υπουργείο Παιδείας, προς μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώνουμε ότι ο κλάδος ΤΕ16 Μουσικής, στον οποίο ανήκουν οι έχοντες πτυχίο μουσικής ειδίκευσης αναγνωρισμένου μη Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή πτυχίο μουσικής ειδικότητας του άρθρου 8 παρ. 5 του ν.2158/1993 (ΦΕΚ 109Α), καθώς και ο κλάδος ΕΜ16 Μουσικής στον οποίο ανήκουν οι εμπειροτέχνες καθηγητές των παραδοσιακών οργάνων δεν αναφέρονται καν στους σχετικούς πίνακες.
Γεννάται συνεπώς το ερώτημα: Σύμφωνα πάντα με την εισήγηση του Ι.Ε.Π., οι παραπάνω κλάδοι, στους οποίους ανήκει η πλειοψηφία των αναπληρωτών και ωρομισθίων καθηγητών μουσικής που τροφοδοτούν τα Μουσικά Σχολεία από την ίδρυσή τους έως σήμερα, παύουν να υφίσταται ή πρόκειται για παράλειψη;
Ασάφεια όμως δημιουργείται ακόμα και για τους μόνιμους ωδειακούς συναδέλφους μας, τόσο για τους προ του 2006 διορισθέντες ως ΠΕ16 όσο και για τους διορισθέντες ως ΤΕ16 με το 30μηνο του 2008. Διότι, αν ισχύσει τελικά η πρόταση του Ι.Ε.Π., τίθεται το ερώτημα με ποιο τυπικό προσόν (πανεπιστημιακό τίτλο ή τίτλο αναγνωρισμένου ιδρύματος της αλλοδαπής) θα ενταχθούν στις υπό σύσταση νέες ομαδοποιημένες ειδικότητες (ΟΕ027 και ΟΕ071 αντίστοιχα), εφόσον πρόκειται –στη μεγάλη τους πλειονότητα– για αποφοίτους ωδείων της ημεδαπής.
Κύριε υπουργέ, οι αναπληρωτές καθηγητές ΤΕ16 Μουσικής, πτυχιούχοι και διπλωματούχοι αναγνωρισμένων Ωδείων, μεγάλος αριθμός των οποίων κατέχει και βεβαίωση τρίμηνης παιδαγωγικής επιμόρφωσης της ΑΣΠΑΙΤΕ, καθώς και οι καθηγητές παραδοσιακών οργάνων ΕΜ16 Μουσικής, διδάσκουμε στα Μουσικά Σχολεία και τα στηρίζουμε για περισσότερα από 20 χρόνια.
Πέρα από ελάχιστους διορισμούς και παρά τη μεγάλη μας προϋπηρεσία στην εκπαίδευση, οι περισσότεροι από εμάς παραμένουμε αδιόριστοι και συνεχίζουμε να στελεχώνουμε τα μουσικά σχολεία χρόνο με τον χρόνο ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, μεταλαμπαδεύοντας τις γνώσεις μας, μεταδίδοντας τον πολιτισμό και την τέχνη, πολλές φορές μακριά από τον τόπο διαμονής μας και μακριά από τις οικογένειές μας και τα παιδιά μας.
Αντιλαμβάνεστε, κύριε υπουργέ, ότι εύλογα γεννιούνται ερωτήματα για το αν είναι πρόθεση του υπουργείου να καταργήσει -ουσιαστικά- τους κλάδους μουσικής ΤΕ16 και ΕΜ16 εξαιρώντας τους από τους πίνακες των ομαδοποιημένων ειδικοτήτων και συνεπώς να άρει το δικαίωμα των καθηγητών που ανήκουν σε αυτούς να εργαστούν στα μουσικά σχολεία, στα οποία εργάζονται επί σειρά πολλών ετών.
Ευελπιστούμε ότι η σχετική εισήγηση του Ι.Ε.Π. αναφορικά με τους κλάδους των καθηγητών μουσικής δεν θα γίνει ως έχει αποδεκτή από την ηγεσία του Υπουργείου και ότι οι κλάδοι ΤΕ16 και ΕΜ16 στους οποίους ανήκουμε θα ενταχθούν με τη σειρά τους στις ομαδοποιημένες ειδικότητες. Σε αντίθετη περίπτωση θα είμαστε υποχρεωμένοι να θεωρήσουμε την ηγεσία του Υπουργείου υπεύθυνη για την εργασιακή μας εξαφάνιση αλλά και για την συνεπαγόμενη σημαντική υποβάθμιση της λειτουργίας των μουσικών σχολείων.
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Α.Ω.Μ.Δ.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Ευθύμιος Λολοσίδης Μανώλης Αρίδας
[email protected] [email protected]Επικοινωνία:
Ευθύμιος Λολοσίδης Πρόεδρος Π.Ε.Α.Ω.Μ.Δ.Ε. lolosidis@gmail.com
Γιώργος Λαμέρας Αντιπρόεδρος Π.Ε.Α.Ω.Μ.Δ.Ε giorgoslameras@gmail.com
Ηλεκτρονική διεύθυνση σωματείου: peaomde@gmail.com
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη