Thumbnail
Του αιρετού Τάσου Σταυρογιαννόπουλου

Η προτεινόμενη συγχώνευση δύο μεγάλων Δημοτικών σχολείων στο σχολικό συγκρότημα της Δροσιάς (15ου και 17ου) από το Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας δημιούργησε αιφνιδιασμό και αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτό γιατί:

  • Την περσινή σχολική χρονιά, που είχε επιχειρηθεί ανάλογη συγχώνευση σχολείων, δόθηκε η διαβεβαίωση στο Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας, πως θα υπάρξει ενημέρωση και διάλογος της εκπαιδευτικής κοινότητας πριν υλοποιηθεί οποιαδήποτε μεταβολή στην οργανικότητα σχολικών μονάδων. Αντί αυτού, ο συνδικαλιστικός φορέας κλήθηκε σε σύσκεψη, ενώ είχε αποσταλεί η πρόταση συγχώνευσης των σχολείων στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας. Όσο για τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές των σχολείων ενημερώθηκαν από τα Μ.Μ.Ε. Είναι απαράδεκτο, λοιπόν, να αγνοείται προκλητικά η εκπαιδευτική κοινότητα των σχολείων και οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών από σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις, που είναι οδυνηρές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Μόλις πριν ένα χρόνο τα δύο αυτά σχολεία υποβιβάστηκαν από 12/θέσια σε 10/θέσια. Συνεπώς, δε νοείται σε καμία περίπτωση την αμέσως επόμενη χρονιά να γίνει εκ νέου υποβιβασμός και πολύ περισσότερο συγχώνευση! Θα πρέπει, σύμφωνα με την νομική καθώς και την ηθική πρακτική να παρέλθουν τρία σχολικά έτη, για να υπάρξει νεότερη πρόταση υποβιβασμού ή αύξησης οργανικών θέσεων.
  • Η πρόταση είναι εκτός λογικής, γιατί προτείνεται η δημιουργία ενός 20/θέσιου σχολείου, ενός μορφώματος, που είναι αμφίβολο αν υπάρχει ανάλογο στην ελληνική επικράτεια. Μάλιστα προκαλούνται ποικίλα ερωτηματικά για το γεγονός, πως ένα σχολείο (που θα προκύψει από τη συγχώνευση με 260 μαθητές) προτείνεται ως 20/θέσιο,  ενώ δε γίνεται ανάλογη πρόταση για σχολεία που ξεπερνούν τους 300 μαθητές και παραμένουν οργανικά ως 12/θέσια.
  • Η πρόταση συγχώνευσης και ίδρυσης 20/θέσιου σχολείου, ενδεχομένως να κρύβει σκοπιμότητες. Τελικά, είναι πιθανό να ιδρυθεί ένα 12/θέσιο σχολείο και έτσι να εξαφανιστούν αρκετές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών.
  • Οι οργανικές θέσεις,που θα χαθούν θα προστεθούν σε εκείνες τις 40 οργανικές θέσεις, που με ευθύνη της η τοπική Διοίκηση άφησε ακάλυπτες το περασμένο καλοκαίρι, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και αυτό σε συνδυασμό με τον περιορισμό των αποσπάσεων να προοιωνίζει ακόμη δυσκολότερη την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

H εκπαίδευση των μαθητών έχει υποστεί την τελευταία σχολική χρονιά πολλαπλά πλήγματα από την εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική. Συγχωνεύσεις και υποβιβασμοί σχολείων και μάλιστα αιφνιδιαστικοί οδηγούν σε περαιτέρω υποβάθμιση την παιδεία. Η πρόταση συγχώνευσης των σχολείων είναι ανάγκη να ανακληθεί άμεσα από το Διευθυντή Εκπαίδευσης. Σε περίοδο κρίσης δεν πρέπει να κλείνουν σχολεία, αλλά να ανοίγουν.

 

Τάσος Σταυρογιαννόπουλος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypourgeiopaideiasexo1460370520_0.jpg
Ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 2024
Πανελλήνιες 2024 - Ο αριθμός εισακτέων σπουδαστών για το 2024 στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας...
Πανελλήνιες 2024: Ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση