Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ ο Αριστοτέλης

Επίθεση δέχεται για άλλη μια φορά το Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

   Στο πρόσφατο συνέδριό της η ΚΕΔΕ (Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας) πρότεινε να περάσουν κάποιες Δημόσιες Δομές, τις οποίες χαρακτηρίζει κοινωνικές, ανάμεσα στις οποίες και το νηπιαγωγείο, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Με την πρότασή της αυτή, έρχεται να υλοποιήσει της επιταγές της Ε.Ε.  από τις συνόδους της Λισαβόνας και της Μπολόνιας για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης.

Αυτή η ιστορία είχε ξαναμπεί στο τραπέζι στο παρελθόν. Τότε οι κινητοποιήσεις της μαχόμενης εκπαίδευσης και των νηπιαγωγών που θεωρούσε πως το νηπιαγωγείο θα ήταν η αρχή για να αποκεντρωθεί ολόκληρη η εκπαίδευση αλλά και γιατί αναγνώριζε τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου και την άρρηκτη σχέση του με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, είχαν αποτρέψει την υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους Δήμους.

   Τώρα η ρευστή εποχή αλλά και η άρνηση του υπουργείου να θεσπίσει τη δίχρονη υποχρεωτική αγωγή/εκπαίδευση δίνουν την ευκαιρία σε δυνάμεις στην Τ.Α. που συνδέονται με την εμπορευματοποίηση των Δημόσιων αγαθών και την ιδιωτικοποίηση τους να επαναφέρουν το αίτημα.

Το εκπαιδευτικό κίνημα βρίσκεται στην ανάγκη να υπερασπίζεται τις εκπαιδευτικές δομές που δέχονται ισχυρά πλήγματα από τις πολιτικές του υπουργείου που υπαγορεύονται από την ΕΕ, τον ΟΟΣΑ, τα μνημόνια και την εξυπηρέτηση του χρέους σε βάρος των κοινωνικών αναγκών. Αυτό συμβαίνει από την υπαγωγή της χώρας στον έλεγχο των δανειστών, ανεξάρτητα από κυβερνήσεις και υπουργούς και κορυφώνεται καθώς τα μνημόνια αλλάζουν αριθμό και τα περιθώρια στενεύουν στη λογική ότι οτιδήποτε δημόσιο και  η εκπαίδευση μαζί εκποιείται.

   Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι από τις δομές εκπαίδευσης (όχι μόνο), που  δέχονται αποφασιστικά πλήγματα. Το Μάη του 2016 έχουμε νόμο με τον οποίο διπλασιάζεται ο αριθμός των παιδιών για την ίδρυση και λειτουργία τμήματος νηπιαγωγείου και τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου μια δομή του νηπιαγωγείου, το ολοήμερο, όχι μόνο αποσπάται ως προς το πρόγραμμα αλλά και μετατρέπεται σε προαιρετική. Σύμφωνα με τα παραπάνω αλλά και με την εμπειρία στο χώρο του νηπιαγωγείου (προνήπια), όποια δομή χαρακτηρίζεται  προαιρετική, η πολιτεία δεν αισθάνεται υποχρεωμένη να  φροντίσει για τη λειτουργία της. Όσο δεν γίνονται μόνιμοι διορισμοί και οι ανάγκες θα μεγαλώνουν, τόσο θα αρνείται να καλύψει τις προαιρετικές δομές προκειμένου να περισσέψουν εκπαιδευτικοί για τις υποχρεωτικές.

Εμείς θα τους πούμε καθαρά πως η Δημόσια Εκπαίδευση είναι αγαθό για όλα τα παιδιά και δεν είναι εμπόρευμα.

Δεν ιδιωτικοποιείται, δεν εκχωρείται, δεν εμπορευματοποιείται.

Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο έχει μεν κοινωνικά χαρακτηριστικά, ρόλο και σκοπό όπως όλος ο Δημόσιος Τομέας, είναι όμως Δομή παροχής εκπαίδευσης με πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας και κανείς άλλος δεν έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει.

Δε θα επιτρέψουμε να διαμορφωθεί μια τέτοια πραγματικότητα, δεν θα επιτρέψουμε την έμμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης θα υπερασπιστούμε το μορφωτικό δικαίωμα κάθε μαθητή.

   Καλούμε το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε να πάρει θέση, να υπερασπιστεί ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε κίνδυνο και κυρίως να υπερασπιστεί το δικαίωμα των παιδιών για Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση.

Θυμίζουμε πως το νηπιαγωγείο είναι η αρχή για την αποκέντρωση και των άλλων Δομών εκπαίδευσης. Οι δανειστές απαιτούν λιγότερο κράτος και πρόθυμοι υπάρχουν.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας:

Να δώσει αρνητική απάντηση στην πρόταση της ΚΕΔΕ

Να θεσπίσει άμεσα Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

Να καταργήσει τον προαιρετικό χαρακτήρα του ολοήμερου και επαναφέροντας την προηγούμενη Δομή.

Να ιδρύσει και να στελεχώσει τις Δομές Ειδικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο.

Να εντάξει τα προσφυγόπουλα και άλλες ευάλωτες ομάδες στα δημόσια νηπιαγωγεία με μηχανισμούς και δομές στήριξης από το Υπουργείο Παιδείας και όχι από Μ.Κ.Ο.

Να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς.

Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς των μαθητών μας θα βάλουμε άλλη μια φορά τέλος στα σενάρια για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης.

 

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!

 

ΑΠΟ ΤΟ ΔΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΑΒ
Τραγωδία στο Πικέρμι: Νεκρός σε τροχαίο οδηγός που προσέκρουσε σε κολώνα
O 62χρονος οδηγός ΙΧ αυτοκινήτου που εκινείτο επί της Λεωφόρου Μαραθώνος, έχασε τον έλεγχο, εξετράπη της πορείας του και έπεσε πάνω σε κολώνα της ΔΕΗ
Τραγωδία στο Πικέρμι: Νεκρός σε τροχαίο οδηγός που προσέκρουσε σε κολώνα
ypoyrgeio paideias
Υπουργείο Παιδείας: Το ΦΕΚ με τις νέες κατηγορίες ποινών των μαθητών και οι ευθύνες του Συλλόγου διδασκόντων
ΦΕΚ 2531/29-4-2024 Τροποποίηση της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/ 21-5-2019 υπουργικής απόφασης «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της...
Υπουργείο Παιδείας: Το ΦΕΚ με τις νέες κατηγορίες ποινών των μαθητών και οι ευθύνες του Συλλόγου διδασκόντων
parapono
Σε επιστολή 4.000 χρόνων: Το αρχαιότερο παράπονο από έναν γιο στη μητέρα του
Λεπτομέρεια της επιστολής του Iddin-Sin προς την μητέρα του, που φυλάσσεται στο Μουσείο του Λούβρου (αριθμός καταλόγου AO 8372, TCL 18.111) (Φωτό:...
Σε επιστολή 4.000 χρόνων: Το αρχαιότερο παράπονο από έναν γιο στη μητέρα του